Baku využije na dlažobných kockách mobilný asfalt
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Nedeľa, 14. február 2016, 11:33

V polovici júna tohto roku sa uskutoční prvá veľká cena na pôde azerbajdžanského Baku. Bude sa jazdiť priamo v centre metropoly, ktorá žije hlavne z ropných miliónov. Berniemu Ecclestonovi sa to hodí, pretože zinkasuje veľké množstvo peňazí, no na druhej strane šport opäť raz zavíta na miesto, kde nemá v podstate žiadnu tradíciu. Baku takto postupuje v mnohých oblastiach a už organizovalo napríklad Eurovíziu či Európske hry.

"Vyzerá to skutočne dobre. Asfaltovanie dobre napreduje," informoval dizajnér Hermann Tilke o aktuálnej situácii prostredníctvom Motorsport-Total.com a potvrdil, že spolu so svojimi ľuďmi sa drží stanoveného časového plánu. Spolupráca s domácimi spoločnosťami je vraj výborná: "Všetko klape bezchybne. Všetci sú v týchto záležitostiach skúsení, pretože okrem iného už organizovali aj Európske hry. Nie je to pre nich teda celkom nové."

Na rozdiel od pôvodných plánov bude napokon preasfaltovaná celá trať. Problém je len s jedinou oblasťou v starom meste, kde sú položené historické dlažobné kocky. Takýto úsek má až 700 metrov a bolo zaujímavé dozvedieť sa, ako sa tu bude postupovať. Odstrániť ich by asi nebolo celkom OK...

Riešením je tzv. mobilný asfalt. "Na kocky príde štrk a na ten potom asfalt vo dvoch vrstvách. Vystužené to bude mriežkou," skonštatoval nemecký odborník, ktorému situáciu sťažuje skutočnosť, že trať vedie v daných oblastiach do kopca. Všetko to musí byť dokonale upevnené, aby sa to nejakým spôsobom neskĺzlo. "Niečo takéto sa ešte nikdy nerobilo!" zdôraznil Tilke.

V starom meste na spomínaných dlažobných kockách to bude zaujímavé aj v inom smere. Trať má na jednom mieste šírku len 7,5 metra. "Je to tak trochu šialené. V F1 nikde nemáme takéto úzke miesto. Navyše sa tam ide do kopca a zákruta sa stáča. Každopádne to bude napínavé," povedal Hermann Tilke, ktorý tu musel porušiť nariadenie FIA hovoriace o minimálne deväťmetrovej šírke okruhu.

Práve toto miesto by mohlo byť podľa Tilkeho obľúbené, ale zatiaľ je príliš skoro hodnotiť to. "Keď budú za nami prvé preteky, snáď k tomu budem môcť povedať viac. Celkovo si však myslím, že miesto pri mestskom múre je ďaleko pred ostatnými. Páči sa mi tamojšia scenéria a som veľmi zvedavý na to, ako to tam jazdci zvládnu," vyjadril sa Tilke.

Zaujímavá bude aj mimoriadne dlhá rovinka. "Podľa toho, aké budú mať jazdci nastavenie krídel a či využijú alebo nevyužijú DRS, dostanú sa na 340 km/h, prípadne aj na vyššiu rýchlosť. Do prvej zákruty budú musieť poraidne tvrdo brzdiť. Tam to bude určite poriadne vzrušujúce," skonštatoval odborník, ktorý sa musí popasovať aj s dočasnými boxami a tribúnami. "Na tomto mieste budeme mať jediné boxy, ktoré nie sú permanentné, ale mobilné. V Baku bude všetko mobilné. Ani jedna vec neostane stáť."

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veriť. Musíte sa k zápasu správne nastaviť. Hrá sa na dva víťazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrovať a vydať zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
foto
DAC vybavil postup už do polčasu, Šabala: Začína sa skutočný boj o trofej (video)
„Stretnutie sme si prehrali v prvých tridsiatich minútach. Dostali sma dva zbytočné góly zo štandardiek a to rozhodlo,“ komentoval hrajúci tréner domácich Miroslav Latiak
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City