James Key: Čo zlepšiť na F1? Musí byť vyrovnaná, hneď sa bude viac predbiehať
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Nedeľa, 14. február 2016, 14:33

Aj dominancia Mercedesu patrí medzi dôvody, prečo Formula 1 stagnuje a prečo mnohí túžobne očakávajú radikálnu zmenu pravidiel, ktorá sa chystá pre rok 2017. Otázne však je, nakoľko to reálne zlepší situáciu, myslí si James Key z Toro Rosso. "Ingrediencie by boli, stále je tam však veľa vecí, ktoré treba pochopiť. Je to komplikovaný proces," varuje.

"Na jednej strane chcete rýchlejšie autá, no na druhej strane stále chcete poriadne súperenie. Všetky tieto kompromisy je potrebné poriadne pochopiť a dúfam, že akýkoľvek bude finálny výsledok, bude to všetko reálne pokrývať. Problémom tiež je, že nič konkrétne nebudeme vedieť až do posledného momentu," hovorí Key pre Sky Sports.

V prípade potreby sa pravidlá sa čiastočne môžu zmeniť aj počas sezóny, pripomína technický riaditeľ Toro Rosso. Na ich úplný účinok sa však bude musieť čakať až do začiatku tej budúcej - čo predĺži prejavenie sa veľkých zmien o ďalší rok.

"Nikto totižto nebude mať za sebou toľko vývoja, že bude vedieť, čo vlastne môže očakávať. Môžete to len odhadovať a uistiť sa, že si necháte manévrovací priestor vrámci pravidiel na to, aby ste to vedeli napraviť. Musíte počkať vlastne až na takmer hotový produkt na to, aby ste si mohli byť stopercentne istí."

Pokiaľ ide o nudu, na ktorú sa podľa divákov Formula 1 zmenila, recept na jej prekonanie je podľa Keya jednoduchý - vyrovnanosť medzi tímami."Keď je na štarte 22 monopostov v rozmedzí niekoľkých sekúnd, máte tam množstvo súperenia. A potom existujú okruhy ako Bahrajn. Napríklad v roku 2014 tam boli úžasné preteky. V kvalifikácií boli minimálne rozostupy, pretože tento typ okruhu potlačil monoposty bližšie k sebe a silné stránky jednotlivých tímov sa prejavili trochu inak. "

"Čo teda robí F1 vzrušujúcou? Malý rozostup medzi prvými a poslednými, čo znamená menšie výkonnostné rozdiely a celé je to potom viac o pilotovi. Na to, aby ste to dosiahli, však potrebujete vyrovnané motory," dodáva James Key.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Toronto získalo Marinčina v júni 2015 v rámci výmeny z Edmontonu. V drese Toronta odohral v uplynulej sezóne 65 duelov s bilanciou gól, šesť asistencií a 34 trestných minút
"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina chce zakončiť domácu sériu výhrou nad nováčikom, Hlohovský: Nebude to jednoduché (video)
"Nie sme spokojní s počtom inkasovaných gólov, takže osobná zodpovednosť hráčov podporená systémovými prvkami musí byť výraznejšie viditeľná v majstrovskom zápase," povedal Guľa
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City