Felix da Costa nepovažuje uzavretie kokpitov za správne riešenie
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Nedeľa, 14. február 2016, 15:57

Bývalý rezervný jazdec Red Bullu António Felix da Costa si myslí, že uzavretie kokpitov kvôli zvýšenej bezpečnosti nie je pre Formulu 1 to pravé. Portugalčan prízvukuje, že F1 je kráľovská séria medzi monopostmi a to si žiada aj určitú úroveň vzrušenia a nebezpečia.

"Všetko čo spravia v F1 sa do troch, štyroch či piatich rokov objaví aj v iných monopostových sériách. To je ten hlavný dôvod, Formula 1 má ísť ostatným príkladom. Je super, kam sme až prišli s bezpečnosťou, že skoro nikto nezomeria, to je fakt skvelé. Ako jazdec si však myslím, že si musíme zachovať určitú úroveň nebezpečia," hovorí pre Motorsport.com.

"Možno to nie je to, čo by som mal povedať, no ide o fakt nebezpečný šport a práve preto tu máme len 20 jazdcov a nie sto tisíc. Tak to musí aj zostať."

Dvadsaťštyriročný jazdec, ktorý v súčasnosti pôsobí vo Formule E a DTM, si takisto myslí, že uzavretím kokpitov sa Formula 1 pripraví o časť toho, čím vždy bola výnimočná a čo patrilo do jej DNA. "Sú uzavreté kokpity bezpečnejšie? Áno, sú. Ale ako dlho už máme vo Formule 1 otvorené kokpity?" pýta sa Felix da Costa.

"Radšej by som žil v nejakých 80. či 90. rokoch. Všetko bolo jednoduchšie a nebolo v tom toľko politiky. Bolo to omnoho viac na štýl, že máme jazdca, auto, ideme."

Jeho kolega z Formule E Lucas di Grassi však tento názor nezdieľa a uzavretie kokpitov podporuje. "Ideálne by bolo, keby boli kokpity uzavreté úplne, ako sú pri prototypoch. Je to najlepšie riešenie pre aerodynamiku a aj pre bezpečnosť jazdcov," myslí si di Grassi.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
foto
Holoubek po skalpe Interu: Zaplávali sme si dobre (video)
"Začali sme zle, pretože sme k zápasu pristúpili hrozne. S profesionálnym prístupom to nemalo nič spoločné. Ale to vôbec neznižuje výkon Sparty. Tá si víťazstvo bezpochyby zaslúžila," zložil kompliment súperovi De Boer
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City