beta verzia
 
 
 
Haas hlási pripravenosť na testy, tím si všetko dobre naplánoval
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Nedeľa, 14. február 2016, 20:07

Americký tím Haas, ktorý v tomto roku vstúpi do Formuly 1, je pripravený na barcelonské testy. Osem dní pred ich začiatkom potvrdil jazdecké nasadenie do jednotlivých dní a vydal aj obsiahle preview. Vďaka tomu vieme, že premiéru s novým autom absolvuje v pondelok 22. februára Romain Grosjean. Monopost bude prvýkrát verejnosti odhalený v tento deň o 7.50 h ráno. Všeobecne sa však očakáva, že ešte pred týmto okamihom by sme mohli vidieť prvé fotografie. Niečo také už naznačil majiteľ tímu Gene Haas.

Amerika nemala vlastný tím v F1 celých tridsať rokov. Ten posledný paradoxne takisto vlastnil muž menom Haas, konkrétne Carl Haas, ktorý však nie je rodina s Genom Haasom. 

"V našich prvých testoch sezóny a dokonca prvých testoch tohto tímu sa musíme postarať o to, že všetko funguje tak, ako má," povedal šéf stajne Günther Steiner. "V druhej časti testov sa už budeme pokúšať o to, aby sme z auta vyťažili výkon. Alebo, lepšie povedané, výkon sa pokúsime dostať čo najskôr, ale v prvom rade sa musíme postarať o to, že všetko funguje. Na tomto aute je nové úplne všetko. Prvé testy budú teda dôležité hlavne z hľadiska spoľahlivosti. O stroji sa toho pokúsime naučiť čo najviac. Pripravíme si určitý základ, na ktorom potom budeme pracovať počas zvyšnej časti roka."

"Keďže sme nový tím, tak sa musíme postarať hlavne o to, aby všetci ľudia dobre spolupracovali. Mechanici musia pracovať spolu s pretekárskymi inžiniermi na spoľahlivosti auta a na jeho pochopení. Všetko je pre nás nové. Nemáme len nové auto, ale aj nový tím. Počas druhých testov už snáď budeme môcť pracovať na nastavení auta a na tom, aby sme ho pre preteky spravili o niečo lepším," skonštatoval odborník.

Počas testov na okruhu Catalunya to bude hlavne o tvrdej práci. Steiner potvrdil, že jeho ľudia budú makať nonstop. "Počas testov neexistuje limit týkajúci sa toho, ako dlho môžeme robiť. Máme teda dennú a nočnú zmenu," prezradil Günther Steiner. "Časť ľudí príde okolo šiestej večer a navečeria sa s chlapcami, ktorí skončili dennú zmenu. Vymenia si informácie o tom, čo sa naučili a vďaka tomu vedia, čo majú robiť. Nočná zmena to prevezme a pracuje do východu slnka. Potom opäť nastúpi denná a robí sa to isté. Spolu sa naraňajkujú, pričom niektorí idú spať a zvyšní idú do práce."

V tíme pracujú dve skupiny mechanikov, pričom každá sa venuje jednému autu. Keďže počas testov bude nasadzovaný len jeden monopost, prácu má len časť ľudí. Jedna skupina Haasu teda absolvuje prvé testy a druhá druhé. "Musíme byť opatrní, pretože niektorí z chlapcov nebudú chcieť ísť domov. Budú chcieť ostať, ale musíme im povedať 'Nie, tvoj čas vypršal.'  Je to dosť výzva. Pred odchodom do Austrálie sa im potom pokúsime dať ešte nejakú tú sobotu alebo nedeľu voľna. Keď sa po druhých testoch ľudia vrátia do našich dielní, autá musia prestavať a pripraviť na cestu do Austrálie. Musíme si dať pozor, aby 'nevyhoreli'."

Testy sa skončia 4. marca a do Austrálie potom ostane veľmi málo času. Prvé voľné tréningy budú nasledovať necelé dva týždne po tomto okamihu. "Preveríme si naše metodológie, spôsob práce, spôsob práce našich ľudí. Následne budeme mať čas - konkrétne desať dní na nápravu. V týchto autách je množstvo elektroniky a softvéru. Všetko sa pokúsime preveriť, aby sa neobjavili žiadne chyby. Keď potom prídeme do Austrálie a jazdci spozorujú, že správanie auta nie je dobré, tak vieme, čo musíme spraviť v záujme nápravy. Je to zmes všetkého. Najdôležitejšie je to, aby sme v Barcelone jazdili čo najviac a aby sme sa vyhli časovým stratám po poruche auta alebo po niečom inom. Čím viac budeme jazdiť, tým viac sa naučíme a tým lepšie sa pripravíme na Austráliu," dodal Günther Steiner.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
Útočník Chicaga Patrick Kane sa stal hlavnou hviezdou slávnostného galavečera v Las Vegas, na ktorom sa odovzdávali individuálne ocenenia za sezónu 2015/2016 v zámorskej hokejovej NHL.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dokonalý obrat Francúzov, spasiteľom Griezmann (video)
Antoine Griezmann: "Som šťastný, že sme sa dostali do štvrťfinále. Máme pred sebou ešte dlhú cestu. Dúfam, že budeme v tomto duchu aj pokračovať a pomôžem tímu"
foto
Žilina potrebuje posily, náhradu za Bénesa i útočníka
"Nedáš-dostaneš je jedna vec, ale šancí sme mali v úvode stretnutia viac. Je však dobré, že sme dostali gól. Aspoň sme mohli vidieť, aká bude reakcia hráčov. Tá nebola správna," priznal pre PROFUTBAL.sk Adrián Guľa
foto
Slovenskí fanúšikovia v Lille opäť v menšine, vidia to na penalty
Tak ako pred jedenástimi dňami v skupinovom vystúpení proti Rusku, fanzónu, ulice aj námestia obklopené krčmičkami a kaviarňami ovládli fanúšikovia súpera, tentoraz Nemci v dresoch od výmyslu sveta
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City