Haas hlási pripravenosť na testy, tím si všetko dobre naplánoval
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Nedeľa, 14. február 2016, 20:07

Americký tím Haas, ktorý v tomto roku vstúpi do Formuly 1, je pripravený na barcelonské testy. Osem dní pred ich začiatkom potvrdil jazdecké nasadenie do jednotlivých dní a vydal aj obsiahle preview. Vďaka tomu vieme, že premiéru s novým autom absolvuje v pondelok 22. februára Romain Grosjean. Monopost bude prvýkrát verejnosti odhalený v tento deň o 7.50 h ráno. Všeobecne sa však očakáva, že ešte pred týmto okamihom by sme mohli vidieť prvé fotografie. Niečo také už naznačil majiteľ tímu Gene Haas.

Amerika nemala vlastný tím v F1 celých tridsať rokov. Ten posledný paradoxne takisto vlastnil muž menom Haas, konkrétne Carl Haas, ktorý však nie je rodina s Genom Haasom. 

"V našich prvých testoch sezóny a dokonca prvých testoch tohto tímu sa musíme postarať o to, že všetko funguje tak, ako má," povedal šéf stajne Günther Steiner. "V druhej časti testov sa už budeme pokúšať o to, aby sme z auta vyťažili výkon. Alebo, lepšie povedané, výkon sa pokúsime dostať čo najskôr, ale v prvom rade sa musíme postarať o to, že všetko funguje. Na tomto aute je nové úplne všetko. Prvé testy budú teda dôležité hlavne z hľadiska spoľahlivosti. O stroji sa toho pokúsime naučiť čo najviac. Pripravíme si určitý základ, na ktorom potom budeme pracovať počas zvyšnej časti roka."

"Keďže sme nový tím, tak sa musíme postarať hlavne o to, aby všetci ľudia dobre spolupracovali. Mechanici musia pracovať spolu s pretekárskymi inžiniermi na spoľahlivosti auta a na jeho pochopení. Všetko je pre nás nové. Nemáme len nové auto, ale aj nový tím. Počas druhých testov už snáď budeme môcť pracovať na nastavení auta a na tom, aby sme ho pre preteky spravili o niečo lepším," skonštatoval odborník.

Počas testov na okruhu Catalunya to bude hlavne o tvrdej práci. Steiner potvrdil, že jeho ľudia budú makať nonstop. "Počas testov neexistuje limit týkajúci sa toho, ako dlho môžeme robiť. Máme teda dennú a nočnú zmenu," prezradil Günther Steiner. "Časť ľudí príde okolo šiestej večer a navečeria sa s chlapcami, ktorí skončili dennú zmenu. Vymenia si informácie o tom, čo sa naučili a vďaka tomu vedia, čo majú robiť. Nočná zmena to prevezme a pracuje do východu slnka. Potom opäť nastúpi denná a robí sa to isté. Spolu sa naraňajkujú, pričom niektorí idú spať a zvyšní idú do práce."

V tíme pracujú dve skupiny mechanikov, pričom každá sa venuje jednému autu. Keďže počas testov bude nasadzovaný len jeden monopost, prácu má len časť ľudí. Jedna skupina Haasu teda absolvuje prvé testy a druhá druhé. "Musíme byť opatrní, pretože niektorí z chlapcov nebudú chcieť ísť domov. Budú chcieť ostať, ale musíme im povedať 'Nie, tvoj čas vypršal.'  Je to dosť výzva. Pred odchodom do Austrálie sa im potom pokúsime dať ešte nejakú tú sobotu alebo nedeľu voľna. Keď sa po druhých testoch ľudia vrátia do našich dielní, autá musia prestavať a pripraviť na cestu do Austrálie. Musíme si dať pozor, aby 'nevyhoreli'."

Testy sa skončia 4. marca a do Austrálie potom ostane veľmi málo času. Prvé voľné tréningy budú nasledovať necelé dva týždne po tomto okamihu. "Preveríme si naše metodológie, spôsob práce, spôsob práce našich ľudí. Následne budeme mať čas - konkrétne desať dní na nápravu. V týchto autách je množstvo elektroniky a softvéru. Všetko sa pokúsime preveriť, aby sa neobjavili žiadne chyby. Keď potom prídeme do Austrálie a jazdci spozorujú, že správanie auta nie je dobré, tak vieme, čo musíme spraviť v záujme nápravy. Je to zmes všetkého. Najdôležitejšie je to, aby sme v Barcelone jazdili čo najviac a aby sme sa vyhli časovým stratám po poruche auta alebo po niečom inom. Čím viac budeme jazdiť, tým viac sa naučíme a tým lepšie sa pripravíme na Austráliu," dodal Günther Steiner.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Zidane: Zaslúžili sme si viac, Navas: Bola to chyba (video)
"Dvakrát zmazať náskok tímu akým je Real Madrid je skvelý pocit. Určite to našej kabíne opäť zdvihne sebavedomie a posunieme sa o kúsok ďalej," povedal po zápase autor vyrovnávajúceho gólu André Schürrle
foto
Lipany zabrnkali na nervy „šošonom“, Holúbek: Chceme vyhrať pohár (video)
"Fantastickí ľudia, dobrý futbal. Škoda, že nám to nevyšlo. Súper mal lepšie štandardky, v závere nám už možno chýbalo aj trochu viac síl. Prehra takto na konci mrzí dvojnásobne," smúti gólman Odevy Peter Bartoš
foto
Bayern proti najlepšej obrane na svete, Hamšíkovci privítajú Benficu
"Najdôležitejšie bude nájsť kľúč k prekonaniu ich obrany, ktorú považujem za najlepšiu na svete. Z posledných 23 duelov v Lige majstrov si Atlético šestnásťkrát udržalo čisté konto," povedal Thiago Alcantara
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City