Schumiho éra vo Ferrari sa začala pred dvadsiatimi rokmi
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 15. február 2016, 10:45

Písal sa 15. február 1996 a na testovacom okruhu Ferrari vo Fiorane sa začala červená éra Michaela Schumachera. Tradičná talianska stajňa predstavila svoj tím pre daný rok a nemecký jazdec zasadol do Ferrari F310, pričom na tribúnach sa na tento okamih prizeralo len niekoľko stovák ľudí. Testy v tom období neboli takou výnimočnou záležitosťou ako dnes a navyše nikto netušil, aké legendárne obdobie sa začína. Schumi mal v tom čase za sebou dva tituly s Benettonom a jeho kariéra bola len v rozbehu.

"Boli to staré dni Formuly 1," skonštatoval novinár Richard Williams pre Guardian. "Staré dni pred obmedzeniami týkajúcimi sa kontroly nákladov a vynálezov zameraných na zlepšenie 'šou'. Boli to dni, kedy mohol tím s testovacou traťou svoje zariadenia využívať neobmedzene. Kedy výrobcom nikto nehovoril, koľko valcov majú mať ich motory a ani to, koľko motorov môžu v priebehu sezóny nasadiť. Dni, kedy jazdci mohli motory vytočiť na také otáčky, aké sa dali. Kedy mechanici mohli pracovať dlho do noci a ich jednotkový jazdec ostával s nimi..."

Schumacher bol silný práve v tomto. So svojimi ľuďmi dokázal pracovať celé hodiny a vedel vypilovať každý detail. Pri neobmedzenom množstve jázd si dokázal vybudovať výhodu, vďaka ktorej ostatných predčil. Prvé roky ale neboli jednoduché, pretože titul sa mu podarilo získať až v piatej sezóne, aj keď nebyť zlomeniny nohy zo Silverstone 1999, zvládol by to pravdepodobne už o rok skôr.

Vtedajší prezident Ferrari Luca di Montezemolo dal Michaelovi Schumacherovi voľné ruky a tím postavil okolo neho. Postupne sa podarilo vybudovať takmer neporaziteľné zoskupenie so šéfom tímu Jeanom Todtom, technickým odborníkom Rossom Brawnom či dizajnérom Rorym Byrnom. Schumi nakoniec vo Ferrari zotrval do roku 2006, aby získal majstrovské tituly v sezónach 2000 až 2004. Jeho víťazné ťaženie zastavil až Fernando Alonso s Renaultom, ktorý sa tešil v rokoch 2005 a 2006.

 

"Počas spomínaného popoludnia sme registrovali viacero príhovorov vrátane slov di Montezemola, ktorý sľúbil - podľa niektorých trochu unáhlene - tri víťazstvá. Ale jediná reč, ktorá sa skutočne rátala, bola tá Agnelliho oživená elegantným cynizmom," pripomenul spomínaný publicista Guardianu, ktorý následne zacitoval slová Gianniho Agnelliho: "Dnes si tu toto auto užime. Veď napokon, ešte neprehralo žiadne preteky..."

Monopost F310 napokon nepatril medzi najväčšie diela dizajnéra Johna Barnarda a Ferrari v roku 1996 pomohol vybojovať len 70 bodov, pričom majstrovský Williams ich získal 175. Schumacher však napriek tomu dokázal trikrát vyhrať: podarilo sa mu to v Španielsku, Belgicku a v Taliansku. Okrem toho bol trikrát druhý, dvakrát tretí a raz štvrtý. Ostatné preteky nedokončil. Svojho kolegu Eddieho Irvina na body zdolal 59:11 a všetko sa to začalo.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Miloš Říha: "Je mi ľúto divákov, hráčov, trochu sa hanbím za hokej. Hráči ťažko udržia nervy po tom, čo sa na nich ženie. Hráme skoro na dve päťky a ešte sme za to neustále trestaní"
"Minulý piatok v Banskej Bystrici som odchytal päťstý zápas v našej najvyššej súťaži. Povedal som to vedeniu, dali mi pamätný dres," povedal Križan
"Momentálne nie sme spokojní s tým, čo predvádzame. Musíme sa vrátiť k našej hre. Nemôžeme sa pozerať na to, proti komu hráme, ale musíme hrať to, čo sme hrali predtým. V posledných dvoch zápasoch sme to neboli my," hovorí Surový
Po nečakanej, už tretej prehre so Žilinou v aktuálnom ročníku najvyššej slovenskej hokejovej súťaže, si hráči spod Zobora napravili reputáciu v zápase s Martinom, ktorý zvládli hladko v pomere 3:0.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina zdolala Trenčín rozdielom triedy (video)
Adrián Guľa: "Výsledok si veľmi cením a gratulujem chalanom, že potešili výsledkom nás, aj fanúšikov a zdolali nepríjemného súpera"
foto
ViOn proti Podbrezovej zaknihoval tretie víťazstvo v rade (video)
Juraj Jarábek: "Vedeli sme, že ideme hrať s kvalitným súperom. Chlapcom sme celý týždeň vštepovali, že musia hrať so srdcom a nakoniec budú odmenení"
foto
Prešov sa rozlúčil so štadiónom remízou (video)
Miroslav Jantek: "Myjavčanom sme prakticky darovali gól po štandardnej situácii, ale neskôr sme mali šťastie, keď nás zachránila žŕdka. Chceli sme dnes získať tri body"
foto
El Clasico nerozhodne, Ramos venoval gól Chapecoense (video)
Výsledky stretnutí štrnásteho kola španielskej La Ligy
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City