Schumiho éra vo Ferrari sa začala pred dvadsiatimi rokmi
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 15. február 2016, 10:45

Písal sa 15. február 1996 a na testovacom okruhu Ferrari vo Fiorane sa začala červená éra Michaela Schumachera. Tradičná talianska stajňa predstavila svoj tím pre daný rok a nemecký jazdec zasadol do Ferrari F310, pričom na tribúnach sa na tento okamih prizeralo len niekoľko stovák ľudí. Testy v tom období neboli takou výnimočnou záležitosťou ako dnes a navyše nikto netušil, aké legendárne obdobie sa začína. Schumi mal v tom čase za sebou dva tituly s Benettonom a jeho kariéra bola len v rozbehu.

"Boli to staré dni Formuly 1," skonštatoval novinár Richard Williams pre Guardian. "Staré dni pred obmedzeniami týkajúcimi sa kontroly nákladov a vynálezov zameraných na zlepšenie 'šou'. Boli to dni, kedy mohol tím s testovacou traťou svoje zariadenia využívať neobmedzene. Kedy výrobcom nikto nehovoril, koľko valcov majú mať ich motory a ani to, koľko motorov môžu v priebehu sezóny nasadiť. Dni, kedy jazdci mohli motory vytočiť na také otáčky, aké sa dali. Kedy mechanici mohli pracovať dlho do noci a ich jednotkový jazdec ostával s nimi..."

Schumacher bol silný práve v tomto. So svojimi ľuďmi dokázal pracovať celé hodiny a vedel vypilovať každý detail. Pri neobmedzenom množstve jázd si dokázal vybudovať výhodu, vďaka ktorej ostatných predčil. Prvé roky ale neboli jednoduché, pretože titul sa mu podarilo získať až v piatej sezóne, aj keď nebyť zlomeniny nohy zo Silverstone 1999, zvládol by to pravdepodobne už o rok skôr.

Vtedajší prezident Ferrari Luca di Montezemolo dal Michaelovi Schumacherovi voľné ruky a tím postavil okolo neho. Postupne sa podarilo vybudovať takmer neporaziteľné zoskupenie so šéfom tímu Jeanom Todtom, technickým odborníkom Rossom Brawnom či dizajnérom Rorym Byrnom. Schumi nakoniec vo Ferrari zotrval do roku 2006, aby získal majstrovské tituly v sezónach 2000 až 2004. Jeho víťazné ťaženie zastavil až Fernando Alonso s Renaultom, ktorý sa tešil v rokoch 2005 a 2006.

 

"Počas spomínaného popoludnia sme registrovali viacero príhovorov vrátane slov di Montezemola, ktorý sľúbil - podľa niektorých trochu unáhlene - tri víťazstvá. Ale jediná reč, ktorá sa skutočne rátala, bola tá Agnelliho oživená elegantným cynizmom," pripomenul spomínaný publicista Guardianu, ktorý následne zacitoval slová Gianniho Agnelliho: "Dnes si tu toto auto užime. Veď napokon, ešte neprehralo žiadne preteky..."

Monopost F310 napokon nepatril medzi najväčšie diela dizajnéra Johna Barnarda a Ferrari v roku 1996 pomohol vybojovať len 70 bodov, pričom majstrovský Williams ich získal 175. Schumacher však napriek tomu dokázal trikrát vyhrať: podarilo sa mu to v Španielsku, Belgicku a v Taliansku. Okrem toho bol trikrát druhý, dvakrát tretí a raz štvrtý. Ostatné preteky nedokončil. Svojho kolegu Eddieho Irvina na body zdolal 59:11 a všetko sa to začalo.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Zidane: Zaslúžili sme si viac, Navas: Bola to chyba (video)
"Dvakrát zmazať náskok tímu akým je Real Madrid je skvelý pocit. Určite to našej kabíne opäť zdvihne sebavedomie a posunieme sa o kúsok ďalej," povedal po zápase autor vyrovnávajúceho gólu André Schürrle
foto
Lipany zabrnkali na nervy „šošonom“, Holúbek: Chceme vyhrať pohár (video)
"Fantastickí ľudia, dobrý futbal. Škoda, že nám to nevyšlo. Súper mal lepšie štandardky, v závere nám už možno chýbalo aj trochu viac síl. Prehra takto na konci mrzí dvojnásobne," smúti gólman Odevy Peter Bartoš
foto
Bayern proti najlepšej obrane na svete, Hamšíkovci privítajú Benficu
"Najdôležitejšie bude nájsť kľúč k prekonaniu ich obrany, ktorú považujem za najlepšiu na svete. Z posledných 23 duelov v Lige majstrov si Atlético šestnásťkrát udržalo čisté konto," povedal Thiago Alcantara
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City