beta verzia
 
 
 
Lowe o F1 pôvodne ani neuvažoval, bola iná doba
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 15. február 2016, 11:41

Mercedes stavil na pomerne zaujímavú štruktúru vedenia a má dvoch výkonných riaditeľov. Športovú stránku má na starosti Toto Wolff a technickú Paddy Lowe. Neskôr spomínaný Brit je v športe už niekoľko desaťročí a prepracoval sa medzi najuznávanejších expertov.

"V tom čase bolo relatívne nezvyčajné, aby absolvent Cambridgu alebo akejkoľvek špičkovej univerzity išiel do Formuly 1," zaspomínal si Lowe v rozhovore pre ESPN na 80. roky. "Jediný dôvod, pre ktorý som napokon tímu napísal, bol ten, lebo mi kamarát povedal nasledujúcu vetu: 'Prečo nejdeš pracovať pre tím Formuly 1?' Napriek tomu, že o motoršport som mal určitý záujem, mi to nikdy nenapadlo."

"V tom čase to nebolo vnímané ako kariéra, no dnes je to už totálne zmenené. Máme dokonca aj program F1 na školách, vďaka ktorému sa to deťom dostáva do hláv už počas študijného obdobia. Okrem toho máme aj medzinárodnú operáciu Formula Student, kde takisto odvádzajú skvelú prácu," skonštatoval 53-ročný odborník, podľa ktorého sa dnes ašpirujúci inžinieri s radosťou uberajú aj touto cestou. "Nie všetci pochopiteľne, ale mnohí špičkoví inžinieri vnímajú Formulu 1 ako najlepšiu vec, do ktorej by sa mohli dostať. Pre nás je to pochopiteľne fantastické."

Keď Lowe získal akademický titul, písal sa rok 1984. Tímy boli vtedy omnoho menšie a klasickí inžinieri v nich nedostávali toľko priestoru. Najväčšie stajne mali okolo stovky zamestnancov, pričom okrem inžinierskeho zamerania bolo potrebné mať aj ľudí zaoberajúcich sa logistikou, cestovaním, financiami a všetkým možným: "Inžinierov teda nebolo veľa: možno dovedna desať až dvadsať."

Lowe začal v roku 1987 vo Williamse na pozícii šéfa elektroniky, aby v sezóne 1993 prestúpil do McLarenu a strávil tam celé dve desaťročia. Mercedes ho pod svoje krídla prevzal až v júni 2013. Začiatky boli zvláštne, pretože Formula 1 síce už mala niekoľkých skvelých inžinierov, no pravidlá im neumožnili rozvinúť sa "vzhľadom na to, aká technológia už bola dostupná vo vyspelejších, sofistikovanejších a lepšie financovaných odvetviach priemyslu ako bol letecký alebo automobilový."

 "Zaostávali sme, ale toto sa napokon postaralo o spustenie veľmi zaujímavého obdobia, v rámci ktorého sme vyvinuli všetky možné technológie, ktoré sa dali umiestniť do áut," pokračoval Paddy Lowe pripomínajúc napríklad aktívne závesy, trakčnú kontrolu či posilňovač riadenia. Nasledoval obrovský rozmach, ale v roku 1993 aj veľká brzda, kedy sa autá mali vrátiť "späť do normálu".

"Dnes máme okolo 400 inžinierov. Rozsah odvetví, ktoré pokrývame, je veľmi veľký, široký a sme mimoriadne špecializovaní. Namiesto jedného chlapíka, ktorý by biedne pokrýval mnoho špeciálnych oblastí, máme inžiniera, ktorý sa napríklad špecializuje aj na štrukturálnu analýzu," pripomenul Paddy Lowe. "Keď v pravidlách odhalíme príležitosť, tak to spravíme veľmi, veľmi rýchlo. Dodávka je následne v porovnaní s problémami týkajúcimi sa odhalenia príležitosti veľmi rýchla."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
V roku 1997 zaregistroval Google svoju doménu a v rovnakom čase debutoval v drese San José Sharks 18-ročný Patrick Marleau.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Weissa st. nemrzelo, že nehral proti synovi: Jano to urobil rozumne
"Jano je rozumný človek a vie, že hrať proti svojmu otcovi alebo synovi je ťažké. Ja som takisto nechcel hrať proti synovi, aj keď rád som ho videl. Jano to urobil rozumne," povedal po zápase Weiss st.
foto
Dvojgólový strelec Nemec pred Nemeckom: Fantastický zápas
"Sebavedomie mi stúpa s každým gólom, s každým dobrým výkonom. Sám viem, že nemám za sebou jednoduché obdobie. Aj teraz som kondične dosť varil, ale na to, čo mám za sebou, je to celkom normálne," povedal Nemec
foto
Madridské finále - Godin sa poučil, Ramos: Rozhodne srdce a charakter
"Vyhrať Ligu majstrov by bol pre nás všetkých splnený sen. Máme ohromnú túžbu, vôľu a silu, aby sme to dokázali," burcuje Griezmann
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 24 ms. :: Country :: Region :: City