Lowe o F1 pôvodne ani neuvažoval, bola iná doba
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 15. február 2016, 11:41

Mercedes stavil na pomerne zaujímavú štruktúru vedenia a má dvoch výkonných riaditeľov. Športovú stránku má na starosti Toto Wolff a technickú Paddy Lowe. Neskôr spomínaný Brit je v športe už niekoľko desaťročí a prepracoval sa medzi najuznávanejších expertov.

"V tom čase bolo relatívne nezvyčajné, aby absolvent Cambridgu alebo akejkoľvek špičkovej univerzity išiel do Formuly 1," zaspomínal si Lowe v rozhovore pre ESPN na 80. roky. "Jediný dôvod, pre ktorý som napokon tímu napísal, bol ten, lebo mi kamarát povedal nasledujúcu vetu: 'Prečo nejdeš pracovať pre tím Formuly 1?' Napriek tomu, že o motoršport som mal určitý záujem, mi to nikdy nenapadlo."

"V tom čase to nebolo vnímané ako kariéra, no dnes je to už totálne zmenené. Máme dokonca aj program F1 na školách, vďaka ktorému sa to deťom dostáva do hláv už počas študijného obdobia. Okrem toho máme aj medzinárodnú operáciu Formula Student, kde takisto odvádzajú skvelú prácu," skonštatoval 53-ročný odborník, podľa ktorého sa dnes ašpirujúci inžinieri s radosťou uberajú aj touto cestou. "Nie všetci pochopiteľne, ale mnohí špičkoví inžinieri vnímajú Formulu 1 ako najlepšiu vec, do ktorej by sa mohli dostať. Pre nás je to pochopiteľne fantastické."

Keď Lowe získal akademický titul, písal sa rok 1984. Tímy boli vtedy omnoho menšie a klasickí inžinieri v nich nedostávali toľko priestoru. Najväčšie stajne mali okolo stovky zamestnancov, pričom okrem inžinierskeho zamerania bolo potrebné mať aj ľudí zaoberajúcich sa logistikou, cestovaním, financiami a všetkým možným: "Inžinierov teda nebolo veľa: možno dovedna desať až dvadsať."

Lowe začal v roku 1987 vo Williamse na pozícii šéfa elektroniky, aby v sezóne 1993 prestúpil do McLarenu a strávil tam celé dve desaťročia. Mercedes ho pod svoje krídla prevzal až v júni 2013. Začiatky boli zvláštne, pretože Formula 1 síce už mala niekoľkých skvelých inžinierov, no pravidlá im neumožnili rozvinúť sa "vzhľadom na to, aká technológia už bola dostupná vo vyspelejších, sofistikovanejších a lepšie financovaných odvetviach priemyslu ako bol letecký alebo automobilový."

 "Zaostávali sme, ale toto sa napokon postaralo o spustenie veľmi zaujímavého obdobia, v rámci ktorého sme vyvinuli všetky možné technológie, ktoré sa dali umiestniť do áut," pokračoval Paddy Lowe pripomínajúc napríklad aktívne závesy, trakčnú kontrolu či posilňovač riadenia. Nasledoval obrovský rozmach, ale v roku 1993 aj veľká brzda, kedy sa autá mali vrátiť "späť do normálu".

"Dnes máme okolo 400 inžinierov. Rozsah odvetví, ktoré pokrývame, je veľmi veľký, široký a sme mimoriadne špecializovaní. Namiesto jedného chlapíka, ktorý by biedne pokrýval mnoho špeciálnych oblastí, máme inžiniera, ktorý sa napríklad špecializuje aj na štrukturálnu analýzu," pripomenul Paddy Lowe. "Keď v pravidlách odhalíme príležitosť, tak to spravíme veľmi, veľmi rýchlo. Dodávka je následne v porovnaní s problémami týkajúcimi sa odhalenia príležitosti veľmi rýchla."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City