Lowe o F1 pôvodne ani neuvažoval, bola iná doba
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Pondelok, 15. február 2016, 11:41

Mercedes stavil na pomerne zaujímavú štruktúru vedenia a má dvoch výkonných riaditeľov. Športovú stránku má na starosti Toto Wolff a technickú Paddy Lowe. Neskôr spomínaný Brit je v športe už niekoľko desaťročí a prepracoval sa medzi najuznávanejších expertov.

"V tom čase bolo relatívne nezvyčajné, aby absolvent Cambridgu alebo akejkoľvek špičkovej univerzity išiel do Formuly 1," zaspomínal si Lowe v rozhovore pre ESPN na 80. roky. "Jediný dôvod, pre ktorý som napokon tímu napísal, bol ten, lebo mi kamarát povedal nasledujúcu vetu: 'Prečo nejdeš pracovať pre tím Formuly 1?' Napriek tomu, že o motoršport som mal určitý záujem, mi to nikdy nenapadlo."

"V tom čase to nebolo vnímané ako kariéra, no dnes je to už totálne zmenené. Máme dokonca aj program F1 na školách, vďaka ktorému sa to deťom dostáva do hláv už počas študijného obdobia. Okrem toho máme aj medzinárodnú operáciu Formula Student, kde takisto odvádzajú skvelú prácu," skonštatoval 53-ročný odborník, podľa ktorého sa dnes ašpirujúci inžinieri s radosťou uberajú aj touto cestou. "Nie všetci pochopiteľne, ale mnohí špičkoví inžinieri vnímajú Formulu 1 ako najlepšiu vec, do ktorej by sa mohli dostať. Pre nás je to pochopiteľne fantastické."

Keď Lowe získal akademický titul, písal sa rok 1984. Tímy boli vtedy omnoho menšie a klasickí inžinieri v nich nedostávali toľko priestoru. Najväčšie stajne mali okolo stovky zamestnancov, pričom okrem inžinierskeho zamerania bolo potrebné mať aj ľudí zaoberajúcich sa logistikou, cestovaním, financiami a všetkým možným: "Inžinierov teda nebolo veľa: možno dovedna desať až dvadsať."

Lowe začal v roku 1987 vo Williamse na pozícii šéfa elektroniky, aby v sezóne 1993 prestúpil do McLarenu a strávil tam celé dve desaťročia. Mercedes ho pod svoje krídla prevzal až v júni 2013. Začiatky boli zvláštne, pretože Formula 1 síce už mala niekoľkých skvelých inžinierov, no pravidlá im neumožnili rozvinúť sa "vzhľadom na to, aká technológia už bola dostupná vo vyspelejších, sofistikovanejších a lepšie financovaných odvetviach priemyslu ako bol letecký alebo automobilový."

 "Zaostávali sme, ale toto sa napokon postaralo o spustenie veľmi zaujímavého obdobia, v rámci ktorého sme vyvinuli všetky možné technológie, ktoré sa dali umiestniť do áut," pokračoval Paddy Lowe pripomínajúc napríklad aktívne závesy, trakčnú kontrolu či posilňovač riadenia. Nasledoval obrovský rozmach, ale v roku 1993 aj veľká brzda, kedy sa autá mali vrátiť "späť do normálu".

"Dnes máme okolo 400 inžinierov. Rozsah odvetví, ktoré pokrývame, je veľmi veľký, široký a sme mimoriadne špecializovaní. Namiesto jedného chlapíka, ktorý by biedne pokrýval mnoho špeciálnych oblastí, máme inžiniera, ktorý sa napríklad špecializuje aj na štrukturálnu analýzu," pripomenul Paddy Lowe. "Keď v pravidlách odhalíme príležitosť, tak to spravíme veľmi, veľmi rýchlo. Dodávka je následne v porovnaní s problémami týkajúcimi sa odhalenia príležitosti veľmi rýchla."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Osobne mi pripomína švajčiarske hodinky či dobre naolejované Maserati. Lepším príkladom je možno Tesla. Odvádza veľmi kvalitnú prácu a to pritom bez veľkých rečí a relatívne potichu," hovorí Ritch Winter
Nedeľňajšie 29. kolo Tipsport ligy púta pozornosť predovšetkým priamym súbojom o prvé miesto tabuľky, v ktorom na seba narazia pod Urpínom Banská Bystrica a Košice. Čo ďalšie ponúka dnešný program?
"Prvá päťka predviedla posledné minúty dobrý hokej, zomkla súpera, mala tlak, ďalšie šance. Škoda, že to tam nepadlo, za záver by sme si bodík určite zaslúžili," uviedol Říha
"Stúpame každým kolom a týmto tempom sme za chvíľu na prvom mieste," rozosmial sa popradský útočník Peter Lichanec.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ružomberok využil trápenie Senice, oba celky sa chcú na jar zlepšiť (video)
"Rok 2016 nebol úspešný. Na jar sme nevyhrali jediný zápas, v jesennej časti nového ročníka len tri duely," bilancoval brankár Šulla a dodal: "Jesennú časť sme si predstavovali úplne inak"
foto
Prešov vydoloval cenný bod bez Ashirua, Jantek: Morálne sklamal (video, foto)
"Bod určite poteší. Chalani zamakali, myslím si, že na každom poste sme odviedli dobrú prácu. Stál proti nám nepríjemný súper. Sme radi, že si na záver jesene vezieme domov bod z Podbrezovej," povedal Talian
foto
Nervozita na kopaniciach a lúčiaci sa Černáček (video)
„Najviac mi bude chýbať zápasový adrenalín, ktorý som zažíval od útleho detstva. Netuším, ako ho nahradím,“ priznal Černáček
foto
Real natiahol sériu bez prehry na 35 zápasov, Zidane velebil Ramosa
"Sergio je výnimočný hráč a pravý kapitán. Nebolo to prvýkrát, čo nám v závere zachránil body. Je to duša nášho tímu," uviedol Zidane
 

    Magazín F1.sk

    Súboj titanov: Hamiltonovci vs. antiHamiltonovci
    "Lewis Hamilton bude musieť najbližší rok pretrpieť iba s honorom vicemajstra. Určite ho to riadne žerie, praví šampióni predsa neznášajú prehry. Táto bola rozhodne poučná," píše Števo Eisele.
    Na slávnostnom gala FIA sa rozdávali ocenenia (FOTO, VIDEO)
    Za Formulu 1 boli ocenení Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, ale trofeje dostali aj Max Verstappen a Lance Stroll.
    Rosbergov odchod zaplavil sociálne siete: Tu sú najlepšie reakcie!
    Nico Rosberg prilákal ešte väčšiu pozornosť ako pred piatimi dňami, keď sa tešil z majstrovského titulu a dlho na seba nenechali čakať ani reakcie sociálnych sietí.
    Nico Rosberg šokoval motoristický svet: Ukončil kariéru!
    V piatok sa vo Viedni uskutočnila narýchlo zvolaná tlačová konferencia. Uviedol ju prezident FIA Jean Todt, ktorý po chvíli odovzdal slovo Nicovi Rosbergovi. Ten povedal slová, ktoré šokovali celý motoristický svet.
    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Paráda! Tipsport ponúka vstupný bonus až 2 000 EUR!
    Tipovanie v Tipsporte sa skutočne oplatí. Najpestrejšia ponuka stávkových príležitostí, tisíce priamych prenosov na unikátnej športovej televízii TV Tipsport, tipovanie bez manipulačného poplatku na internete, predčasné vyplatenie tiketu a mnohé ďalšie výhody.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City