beta verzia
 
 
 
Vettel dúfa, že jeho hlavným súperom v sezóne bude Kimi Räikkönen
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 15. February 2016, 19:30

Sebastian Vettel onedlho vstúpi do druhej sezóny vo farbách Ferrari. Tá prvá mu vyšla nad očakávania dobre, vyhral tri veľké ceny a v konečnom poradí šampionátu obsadil tretie miesto. Ročník aj preto označil za neskutočný. "Ani vo sne som si nemyslel, že moja prvá sezóna s Ferrari prebehne hneď takto dobre," uviedol Vettel v rozhovore, ktorý sa v pondelok objavil na jeho internetovej stránke.

V Maranelle podľa vlastných slov našiel presne tie veci, o ktorých tušil, že sa tam nachádzajú. Vášeň, nadšenie a fascinovanosť pre značku. Ferrari je podľa neho mýtus a naplnili sa mu všetky očakávania, s ktorými tam išiel. "Tento krok by som rozhodne spravil aj opäť," skonštatoval Nemec. "Ferrari bolo pre mňa vždy niečo výnimočné a už ako malý chlapec som sníval o tom, že budem sedieť vo Ferrari."

Všetky štyri majstrovské tituly získal Vettel s Red Bullom. "Oba tímy pracujú veľmi profesionálne," pokúsil sa porovnať obe zoskupenia. "Ferrari má pochopiteľne vzhľadom na svoju históriu a tradiciu v F1 výnimočné postavenie. Ferrari je jednoducho mýtus a preto je skutočné porovnanie veľmi ťažké."

Dvadsaťosemročný pretekár si uvedomuje, že jeho tím zatiaľ na Mercedes výkonnostne nemal. Uznal, že balík ako celok nebol dostatočne silný a treba pracovať na všetkých oblastiach. "Ale zlepšenie tímu bolo oproti predchádzajúcemu roku obrovské. Preto musíme sezónu 2015 označiť za veľký úspech."

Sezóna ako taká bola pozitívna, ale mínus bol v tom, že v lete z kalendára vypadla Veľká cena Nemecka. "Pre každého jazdca je pochopiteľne mimoriadnou cťou jazdiť vo svojej krajine. Preto som sa počas prvého roku vo Ferrari veľmi tešil na to, že budem môcť štartovať v Hockenheime. Ale v tomto roku tam už budeme, takže vnímam skôr radosť ako smútok z minuloročného zrušenia veľkej ceny," poznamenal Vettel.

Jazdec so štartovým číslom 5 by bol ale rád, ak by Ferrari na jeho domácich pretekoch bojovalo o víťazstvo. A nielen tam. "Dominancia Mercedesu z posledných dvoch rokov pochopiteľne mnohým fanúšikom vzala potrebné napätie. Aktuálne pravidlá sa okrem toho až príliš koncentrujú na mnoho detailov. Ja si myslím, že by sme nemali prísť o korene motoršportu a za všetkých dúfam, že autá budú v budúcnosti opäť viac na dosah."

Pretekár z Heppenheimu si počas kariéry v jednom podujatí vyskúšal monopost BMW Sauberu, 25 veľkých cien strávil v Toro Rosso a potom celých šesť rokov v Red Bulle. Je možné, že vo Ferrari už svoju kariéru ukončí? "Môže byť," odpovedal. "Typovo nie som človek, ktorý z jedného roka na druhý vždy prestupuje do iného tímu. Taký nie som a nikdy som nebol. V žiadnej oblasti života. Momentálne sa tu cítim veľmi dobre a máme veľký spoločný cieľ, ktorý chceme dosiahnuť."

K Formule 1 ako takej mal Vettel aj niekoľko ďalších pripomienok. "Myslím si, že primárne by malo ísť o šport a o to, ktorý jazdec je najrýchlejší. Auto zohráva dnes podobne ako v minulosti významnú rolu, ale nemôžeme sa strácať v príliš komplexných pravidlách. Divák sa musí opäť dokázať zžiť s technikou v aute, ale momentálne je príliš komplexná. No a okrem toho nám chýba zvuk," skonštatoval Sebastian Vettel, ktorý si netrúfal vyjadriť svoje šance na získanie majstrovského titulu pre rok 2016: "Opýtajte sa bookmakerov. Vždy je ťažké niečo predpovedať ešte pred sezónou, ale pochopiteľne do toho dáme všetko."

A kto bude hlavným konkurentom? "Dúfam, že Kimi. To by totiž znamenalo, že máme veľmi silné auto, s ktorým budeme môcť obaja bojovať o majstrovský titul," dodal Vettel na záver rozhovoru.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výkonný výbor Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a vedenie reprezentácie v stredu stručne zhodnotili účinkovanie národného tímu na MS v Rusku.
Jediný slovenský zástupca v Kontinentálnej hokejovej lige HC Slovan Bratislava siahol na vstupnom drafte KHL po štyroch rodákoch spod Tatier.
O víťazovi finále Východnej konferencie play off zámorskej NHL rozhodne až siedmy zápas. V tom šiestom v noci na stredu triumfoval Pittsburgh Penguins na ľade Tampy Bay Lightning 5:2 a vyrovnal tak stav série na 3:3.
Slovenskí hokejisti sa na budúcoročných MS v hokeji predstavia v základnej A-skupine aj s Rusmi a Švédmi.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dobrotka na ceste do zahraničia, lige chýbajú skúsení hráči
"Získali sme najmenej bodov, dostali sme najviac gólov, čo logicky vyústilo do posledného miesta," triezvo zhodnotil skalickú sezónu v rozhovore pre PROFUTBAL.sk Dobrotka
foto
Štadión v Trenčíne sa v septembri stavať nezačne
"Veľa vecí je už vydiskutovaných, v krátkej dobe sa ten proces opäť spustí a vydáme územné rozhodnutie na prvú etapu," uviedol pre spomenutý zdroj primátor Trenčína Richard Rybníček
foto
Van Kessel zmenil pozíciu a zrazu bol nezastaviteľný
Podľa našich zdrojov má o neho eminentný záujem belgický vicemajster Anderlecht Brusel. „Nič o tom neviem. Anderlecht je výborný klub. Z Holandska by som to mal blízko,“ komentoval v krátkosti Van Kessel
foto
Rozpačitá sezóna zakončená úspechom, zo štadióna „andelov“ sa stáva nedobytná pevnosť
Pre Spartak Trnava sa sezóna 2015/2016 vyvíjala turbulentne. Klub pokrstil nový štadión, no tréneri sa na ňom často striedali. Ako zhodnotil posledný ročník Boris Godál?
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 40 ms. :: Country :: Region :: City