Wehrlein je v Manore vďaka kvalite a nie peniazom, naznačuje Wolff
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 16. február 2016, 11:55

Manor v priebehu minulého týždňa potvrdil angažovanie Pascala Wehrleina, vďaka čomu budeme ma na štartovom rošte štyroch nemeckých pretekárov. Nico Rosberg bude pôsobi v Mercedese, Sebastian Vettel vo Ferrari, Nico Hülkenberg vo Force Indii a spomínaný mládežník Mercedesu v doposiaž najslabšej stajni. Meno jeho kolegu zatiaž nepoznáme, ale hovorí sa o tom, že budú až traja: Rio Haryanto by vraj mohol absolvova ázijskú čas kalendára, Will Stevens európsku a Alexander Rossi americkú.

Mercedes dodáva Manoru aj motory a v tejto súvislosti sa očakávalo, že tím dostal výraznú zžavu. Nasledujúce slová to však nenaznačujú. "Treba chápa, že stajne sa chcú čo najlepšie refinancova," vysvetlil športový šéf Mercedesu Toto Wolff pre Auto Motor und Sport. "Preto bola dodávka motora pre Manor nezávislá od jazdeckej otázky a preto sme nevyvíjali žiadny tlak. Keď do Manoru prišiel Dave Ryan (bývalý športový riaditež McLarenu, pozn. red.), tak sa začalo ukazova, že medzi jazdcami chce ma jedného, ktorý bude pevnou veličinou a latkou. Aby vedeli, na čo auto môže ma. Tak sme si pred Vianocami sadli za stôl a začali sme diskutova o rámcových podmienkach."

Manor v minulom roku využíval rok starý agregát Ferrari, teraz ale dostane nové turbo z dielne Mercedesu a k tomu aj prevodovku a niekožko ďalších súčiastok z dielne Williamsu. Na technickom oddelení začali pracova esá ako Nikolas Tombazis, Pat Fry či Chris Dyer. Zdá sa, že stajňa má záujem reálne napredova.

"Majú ambiciózne plány týkajúce sa toho, aby tím posunuli vpred. Stajňa je dostatočne financovaná. Majú tam dobré technické zoskupenie a motor Mercedes im pomôže dosta sa vyššie. Teraz navyše majú aj jedného dobrého jazdca. Skúseným žuďom v tíme bolo jasné, že ani najlepšie vývojové novinky neprinesú nič, kým v aute nebude niekto, kto vie na plynový pedal poriadne zatlači," poznamenal Wolff.

"Manor musel v minulom roku bojova so záchranou tímu, s rok starým motorom Ferrari a so šasi, ktoré nebolo v podstate vôbec vyvíjané. Teraz majú celkom iné predpoklady a Manor využíva aj náš druhý aerodynamický tunel v Brackley. Preto v ich podaní môžeme očakáva vežký krok vpred. Očakávam od nich majstrovské body," skonštatoval Rakúšan, ktorý Wehrleina pozná už od jeho štrnástich rokov: "Jazdil svoju poslednú motokárovú sezónu, ktorá bola výnimočná. V druhom roku vyhral ADAC Masters a v F3 bol okamžite konkurencieschopný. Keď potom išlo o titul, tak sme sa spolu s Gerhardom Ungarom rozhodli stiahnu ho do DTM."

"Titul v DTM napokon nepotvrdzuje len jeho mimoriadnu rýchlos, ale aj schopnos, ktorú má mnoho vežkých pretekárov: vyhra šampionát. To znamená, že počas zlých víkendov treba získava body a vyhýba sa kolíziám. To sú schopnosti, ktoré vidie u majstrov sveta," pokračoval Toto Wolff, ktorého zverenec odjazdil v minulom roku v Mercedese a Force Indii celkovo 2 824 testovacích kilometrov. "A na správnej úrovni nebol len z hžadiska dosiahnutých časov, ale aj po stránke konštantnosti. Na simulátore presedel nekonečné dni a okrem toho absolvoval aj rôzne ďalšie vzdelanostné pokroky."

Pascal Wehrlein okrem toho putoval aj po rôznych oddeleniach tímu, videl laminovanie, výrobu karbónu, zhotovovanie súčiastok, pracoval s inžiniermi. "Tam si človek uvedomí, že výroba nového predného krídla trvá dva týždne. Človek začne pokornejšie vníma prácu, ktorá je odvádzaná v zákulisí," povedal Toto Wolff, ktorý si vo Wehrleinovi chce vychova hviezdu budúcnosti. Takto z Manoru mu ale bude ažšie zaskoči za prípadne zraneného Lewisa Hamiltona alebo Nica Rosberga: "Ak by sa naskytla takáto situácia, máme alternatívu aj v Estebanovi Oconovi. Pozná simulátor Mercedesu a už sme pre neho zhotovili aj sedadlo. V takom prípade by sme sa s Renaultom určite dohodli. Dobre vychádzame."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Vežmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Ja som sa už v minulosti vyjadril, že kariéru dokončím v Poprade, čiže týmto podpisom sa žiadne prekvapenie nekonalo," uviedol Kroták
Cestou angažovania zámorských hráčov do najvyššej domácej súaže sa vybrala už aj Dukla Trenčín.
Nováčik hokejovej Tipsport ligy HC Nové Zámky vykročil do letnej prípravy na historicky prvú sezónu medzi slovenskou elitou.
Tohtoročná dovolenka pri mori bola pre útočníka Martina Belluša príjemnejšia, než kedykožvek predtým. Chvíle na lehátku totiž trávil s čistou hlavou a vedomím, že v novej sezóne ho čaká Amerika.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V derby gól nepadol, Prešov si pripísal prvý bod (video)
Stanislav Varga: "Žiaž, chýbal tomu gól, my sme ho síce dosiahli, no neplatil a debata o tom v tejto chvíli prislúcha niekomu inému"
foto
Slovan zdolal ViOn, ten je zatiaž bez bodu (video)
Nikodimos Papavasiliou: "Som hrdý, ako sa zverenci dokázali pozviecha. Ukázali sme tímový duch a všetko potrebné na triumf. Musíme si zachova víaznú mentalitu"
foto
Spartak porazil DAC, víazný gól strelil z penalty Paukner (video)
Miroslav Karhan: "Po chybe sme dostali gól, no potom sme výsledok otočili a škoda, že v druhom polčase sme nepridali tretí gól"
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšža o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukᚠzo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanás hodín. By v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veri, že mám takúto prácu," hovorí Lukᚠpre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlos Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upravi tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveritežnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybavi" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlos 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 91 ms. :: Country :: Region :: City