Wehrlein je v Manore vďaka kvalite a nie peniazom, naznačuje Wolff
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 16. február 2016, 11:55

Manor v priebehu minulého týždňa potvrdil angažovanie Pascala Wehrleina, vďaka čomu budeme ma na štartovom rošte štyroch nemeckých pretekárov. Nico Rosberg bude pôsobi v Mercedese, Sebastian Vettel vo Ferrari, Nico Hülkenberg vo Force Indii a spomínaný mládežník Mercedesu v doposiaž najslabšej stajni. Meno jeho kolegu zatiaž nepoznáme, ale hovorí sa o tom, že budú až traja: Rio Haryanto by vraj mohol absolvova ázijskú čas kalendára, Will Stevens európsku a Alexander Rossi americkú.

Mercedes dodáva Manoru aj motory a v tejto súvislosti sa očakávalo, že tím dostal výraznú zžavu. Nasledujúce slová to však nenaznačujú. "Treba chápa, že stajne sa chcú čo najlepšie refinancova," vysvetlil športový šéf Mercedesu Toto Wolff pre Auto Motor und Sport. "Preto bola dodávka motora pre Manor nezávislá od jazdeckej otázky a preto sme nevyvíjali žiadny tlak. Keď do Manoru prišiel Dave Ryan (bývalý športový riaditež McLarenu, pozn. red.), tak sa začalo ukazova, že medzi jazdcami chce ma jedného, ktorý bude pevnou veličinou a latkou. Aby vedeli, na čo auto môže ma. Tak sme si pred Vianocami sadli za stôl a začali sme diskutova o rámcových podmienkach."

Manor v minulom roku využíval rok starý agregát Ferrari, teraz ale dostane nové turbo z dielne Mercedesu a k tomu aj prevodovku a niekožko ďalších súčiastok z dielne Williamsu. Na technickom oddelení začali pracova esá ako Nikolas Tombazis, Pat Fry či Chris Dyer. Zdá sa, že stajňa má záujem reálne napredova.

"Majú ambiciózne plány týkajúce sa toho, aby tím posunuli vpred. Stajňa je dostatočne financovaná. Majú tam dobré technické zoskupenie a motor Mercedes im pomôže dosta sa vyššie. Teraz navyše majú aj jedného dobrého jazdca. Skúseným žuďom v tíme bolo jasné, že ani najlepšie vývojové novinky neprinesú nič, kým v aute nebude niekto, kto vie na plynový pedal poriadne zatlači," poznamenal Wolff.

"Manor musel v minulom roku bojova so záchranou tímu, s rok starým motorom Ferrari a so šasi, ktoré nebolo v podstate vôbec vyvíjané. Teraz majú celkom iné predpoklady a Manor využíva aj náš druhý aerodynamický tunel v Brackley. Preto v ich podaní môžeme očakáva vežký krok vpred. Očakávam od nich majstrovské body," skonštatoval Rakúšan, ktorý Wehrleina pozná už od jeho štrnástich rokov: "Jazdil svoju poslednú motokárovú sezónu, ktorá bola výnimočná. V druhom roku vyhral ADAC Masters a v F3 bol okamžite konkurencieschopný. Keď potom išlo o titul, tak sme sa spolu s Gerhardom Ungarom rozhodli stiahnu ho do DTM."

"Titul v DTM napokon nepotvrdzuje len jeho mimoriadnu rýchlos, ale aj schopnos, ktorú má mnoho vežkých pretekárov: vyhra šampionát. To znamená, že počas zlých víkendov treba získava body a vyhýba sa kolíziám. To sú schopnosti, ktoré vidie u majstrov sveta," pokračoval Toto Wolff, ktorého zverenec odjazdil v minulom roku v Mercedese a Force Indii celkovo 2 824 testovacích kilometrov. "A na správnej úrovni nebol len z hžadiska dosiahnutých časov, ale aj po stránke konštantnosti. Na simulátore presedel nekonečné dni a okrem toho absolvoval aj rôzne ďalšie vzdelanostné pokroky."

Pascal Wehrlein okrem toho putoval aj po rôznych oddeleniach tímu, videl laminovanie, výrobu karbónu, zhotovovanie súčiastok, pracoval s inžiniermi. "Tam si človek uvedomí, že výroba nového predného krídla trvá dva týždne. Človek začne pokornejšie vníma prácu, ktorá je odvádzaná v zákulisí," povedal Toto Wolff, ktorý si vo Wehrleinovi chce vychova hviezdu budúcnosti. Takto z Manoru mu ale bude ažšie zaskoči za prípadne zraneného Lewisa Hamiltona alebo Nica Rosberga: "Ak by sa naskytla takáto situácia, máme alternatívu aj v Estebanovi Oconovi. Pozná simulátor Mercedesu a už sme pre neho zhotovili aj sedadlo. V takom prípade by sme sa s Renaultom určite dohodli. Dobre vychádzame."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ažké otoči"
"Životná úroveň je tu vysoká, no žudia sú zároveň vežmi priatežskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s ciežom získa dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnos, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabužky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
ažko polemizova, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci vežkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víaz otváracieho stretnutia získa vežkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditež City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternova Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Vežká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohžadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musie náhli.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali by na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až pä sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripravi Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je vežmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podža lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 333 ms. :: Country :: Region :: City