Wehrlein je v Manore vďaka kvalite a nie peniazom, naznačuje Wolff
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 16. február 2016, 11:55

Manor v priebehu minulého týždňa potvrdil angažovanie Pascala Wehrleina, vďaka čomu budeme ma na štartovom rošte štyroch nemeckých pretekárov. Nico Rosberg bude pôsobi v Mercedese, Sebastian Vettel vo Ferrari, Nico Hülkenberg vo Force Indii a spomínaný mládežník Mercedesu v doposiaž najslabšej stajni. Meno jeho kolegu zatiaž nepoznáme, ale hovorí sa o tom, že budú až traja: Rio Haryanto by vraj mohol absolvova ázijskú čas kalendára, Will Stevens európsku a Alexander Rossi americkú.

Mercedes dodáva Manoru aj motory a v tejto súvislosti sa očakávalo, že tím dostal výraznú zžavu. Nasledujúce slová to však nenaznačujú. "Treba chápa, že stajne sa chcú čo najlepšie refinancova," vysvetlil športový šéf Mercedesu Toto Wolff pre Auto Motor und Sport. "Preto bola dodávka motora pre Manor nezávislá od jazdeckej otázky a preto sme nevyvíjali žiadny tlak. Keď do Manoru prišiel Dave Ryan (bývalý športový riaditež McLarenu, pozn. red.), tak sa začalo ukazova, že medzi jazdcami chce ma jedného, ktorý bude pevnou veličinou a latkou. Aby vedeli, na čo auto môže ma. Tak sme si pred Vianocami sadli za stôl a začali sme diskutova o rámcových podmienkach."

Manor v minulom roku využíval rok starý agregát Ferrari, teraz ale dostane nové turbo z dielne Mercedesu a k tomu aj prevodovku a niekožko ďalších súčiastok z dielne Williamsu. Na technickom oddelení začali pracova esá ako Nikolas Tombazis, Pat Fry či Chris Dyer. Zdá sa, že stajňa má záujem reálne napredova.

"Majú ambiciózne plány týkajúce sa toho, aby tím posunuli vpred. Stajňa je dostatočne financovaná. Majú tam dobré technické zoskupenie a motor Mercedes im pomôže dosta sa vyššie. Teraz navyše majú aj jedného dobrého jazdca. Skúseným žuďom v tíme bolo jasné, že ani najlepšie vývojové novinky neprinesú nič, kým v aute nebude niekto, kto vie na plynový pedal poriadne zatlači," poznamenal Wolff.

"Manor musel v minulom roku bojova so záchranou tímu, s rok starým motorom Ferrari a so šasi, ktoré nebolo v podstate vôbec vyvíjané. Teraz majú celkom iné predpoklady a Manor využíva aj náš druhý aerodynamický tunel v Brackley. Preto v ich podaní môžeme očakáva vežký krok vpred. Očakávam od nich majstrovské body," skonštatoval Rakúšan, ktorý Wehrleina pozná už od jeho štrnástich rokov: "Jazdil svoju poslednú motokárovú sezónu, ktorá bola výnimočná. V druhom roku vyhral ADAC Masters a v F3 bol okamžite konkurencieschopný. Keď potom išlo o titul, tak sme sa spolu s Gerhardom Ungarom rozhodli stiahnu ho do DTM."

"Titul v DTM napokon nepotvrdzuje len jeho mimoriadnu rýchlos, ale aj schopnos, ktorú má mnoho vežkých pretekárov: vyhra šampionát. To znamená, že počas zlých víkendov treba získava body a vyhýba sa kolíziám. To sú schopnosti, ktoré vidie u majstrov sveta," pokračoval Toto Wolff, ktorého zverenec odjazdil v minulom roku v Mercedese a Force Indii celkovo 2 824 testovacích kilometrov. "A na správnej úrovni nebol len z hžadiska dosiahnutých časov, ale aj po stránke konštantnosti. Na simulátore presedel nekonečné dni a okrem toho absolvoval aj rôzne ďalšie vzdelanostné pokroky."

Pascal Wehrlein okrem toho putoval aj po rôznych oddeleniach tímu, videl laminovanie, výrobu karbónu, zhotovovanie súčiastok, pracoval s inžiniermi. "Tam si človek uvedomí, že výroba nového predného krídla trvá dva týždne. Človek začne pokornejšie vníma prácu, ktorá je odvádzaná v zákulisí," povedal Toto Wolff, ktorý si vo Wehrleinovi chce vychova hviezdu budúcnosti. Takto z Manoru mu ale bude ažšie zaskoči za prípadne zraneného Lewisa Hamiltona alebo Nica Rosberga: "Ak by sa naskytla takáto situácia, máme alternatívu aj v Estebanovi Oconovi. Pozná simulátor Mercedesu a už sme pre neho zhotovili aj sedadlo. V takom prípade by sme sa s Renaultom určite dohodli. Dobre vychádzame."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to vežmi ažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má viac odohratých duelov," hodnotil Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na žade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z žadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine vežký charakter a vežkú túžbu po víazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekožko šancí, ktoré sme, žiaž, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víazstvo na žade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín bude hra vo Viedni s motiváciou a na víazstvo
"Naše mladé mužstvo dostane vežkú školu. Nadobudneme skúsenosti, ktoré sa výborne hodia aj do Fortuna ligy alebo v prípadných budúcich bojoch na medzinárodnej scéne," povedal Ševela
foto
Kodaň s Gregušom do skupinovej fázy, ďalej aj Man City a Rostov (video)
Výsledky odvetných zápasov play off Ligy majstrov 2016/2017
foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na vežké reči
"Keď sa nám podarí aha sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhra 7:6 ako remizova 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musie vysporiada,“ Spalletti
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokova Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabráni tímu zamestna ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desa rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počka najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hžadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš žuďom prezradi, že šéfuješ bordelu. Musíš predstiera, že je to hotel a bordel prevádzkova v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl pada dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrie, chcel som ži. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testova širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukᚠzo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanás hodín. By v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veri, že mám takúto prácu," hovorí Lukᚠpre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 13 ms. :: Country :: Region :: City