Wehrlein je v Manore vďaka kvalite a nie peniazom, naznačuje Wolff
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 16. február 2016, 11:55

Manor v priebehu minulého týždňa potvrdil angažovanie Pascala Wehrleina, vďaka čomu budeme ma na štartovom rošte štyroch nemeckých pretekárov. Nico Rosberg bude pôsobi v Mercedese, Sebastian Vettel vo Ferrari, Nico Hülkenberg vo Force Indii a spomínaný mládežník Mercedesu v doposiaž najslabšej stajni. Meno jeho kolegu zatiaž nepoznáme, ale hovorí sa o tom, že budú až traja: Rio Haryanto by vraj mohol absolvova ázijskú čas kalendára, Will Stevens európsku a Alexander Rossi americkú.

Mercedes dodáva Manoru aj motory a v tejto súvislosti sa očakávalo, že tím dostal výraznú zžavu. Nasledujúce slová to však nenaznačujú. "Treba chápa, že stajne sa chcú čo najlepšie refinancova," vysvetlil športový šéf Mercedesu Toto Wolff pre Auto Motor und Sport. "Preto bola dodávka motora pre Manor nezávislá od jazdeckej otázky a preto sme nevyvíjali žiadny tlak. Keď do Manoru prišiel Dave Ryan (bývalý športový riaditež McLarenu, pozn. red.), tak sa začalo ukazova, že medzi jazdcami chce ma jedného, ktorý bude pevnou veličinou a latkou. Aby vedeli, na čo auto môže ma. Tak sme si pred Vianocami sadli za stôl a začali sme diskutova o rámcových podmienkach."

Manor v minulom roku využíval rok starý agregát Ferrari, teraz ale dostane nové turbo z dielne Mercedesu a k tomu aj prevodovku a niekožko ďalších súčiastok z dielne Williamsu. Na technickom oddelení začali pracova esá ako Nikolas Tombazis, Pat Fry či Chris Dyer. Zdá sa, že stajňa má záujem reálne napredova.

"Majú ambiciózne plány týkajúce sa toho, aby tím posunuli vpred. Stajňa je dostatočne financovaná. Majú tam dobré technické zoskupenie a motor Mercedes im pomôže dosta sa vyššie. Teraz navyše majú aj jedného dobrého jazdca. Skúseným žuďom v tíme bolo jasné, že ani najlepšie vývojové novinky neprinesú nič, kým v aute nebude niekto, kto vie na plynový pedal poriadne zatlači," poznamenal Wolff.

"Manor musel v minulom roku bojova so záchranou tímu, s rok starým motorom Ferrari a so šasi, ktoré nebolo v podstate vôbec vyvíjané. Teraz majú celkom iné predpoklady a Manor využíva aj náš druhý aerodynamický tunel v Brackley. Preto v ich podaní môžeme očakáva vežký krok vpred. Očakávam od nich majstrovské body," skonštatoval Rakúšan, ktorý Wehrleina pozná už od jeho štrnástich rokov: "Jazdil svoju poslednú motokárovú sezónu, ktorá bola výnimočná. V druhom roku vyhral ADAC Masters a v F3 bol okamžite konkurencieschopný. Keď potom išlo o titul, tak sme sa spolu s Gerhardom Ungarom rozhodli stiahnu ho do DTM."

"Titul v DTM napokon nepotvrdzuje len jeho mimoriadnu rýchlos, ale aj schopnos, ktorú má mnoho vežkých pretekárov: vyhra šampionát. To znamená, že počas zlých víkendov treba získava body a vyhýba sa kolíziám. To sú schopnosti, ktoré vidie u majstrov sveta," pokračoval Toto Wolff, ktorého zverenec odjazdil v minulom roku v Mercedese a Force Indii celkovo 2 824 testovacích kilometrov. "A na správnej úrovni nebol len z hžadiska dosiahnutých časov, ale aj po stránke konštantnosti. Na simulátore presedel nekonečné dni a okrem toho absolvoval aj rôzne ďalšie vzdelanostné pokroky."

Pascal Wehrlein okrem toho putoval aj po rôznych oddeleniach tímu, videl laminovanie, výrobu karbónu, zhotovovanie súčiastok, pracoval s inžiniermi. "Tam si človek uvedomí, že výroba nového predného krídla trvá dva týždne. Človek začne pokornejšie vníma prácu, ktorá je odvádzaná v zákulisí," povedal Toto Wolff, ktorý si vo Wehrleinovi chce vychova hviezdu budúcnosti. Takto z Manoru mu ale bude ažšie zaskoči za prípadne zraneného Lewisa Hamiltona alebo Nica Rosberga: "Ak by sa naskytla takáto situácia, máme alternatívu aj v Estebanovi Oconovi. Pozná simulátor Mercedesu a už sme pre neho zhotovili aj sedadlo. V takom prípade by sme sa s Renaultom určite dohodli. Dobre vychádzame."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme vežmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "teši" na otcovské výčitky.
"Vzhžadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo preruši spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopitežne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desa sekúnd," hovorí absolvent 300 vežkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to vežmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádza vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadi diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovie každému, no musíte pochopi, čo všetci chcú, a na základe toho hžada správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú by byrokratické, no nemôžeme tu ani ma diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveritežný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieri. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách vežmi ažké," hovorí sedemnásročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 52 ms. :: Country :: Region :: City