Anderson popisuje časový harmonogram stavania monopostov
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 17. February 2016, 10:57

Tímy Formuly 1 majú za sebou mimoriadne hektické obdobie, v rámci ktorého stavali monoposty. V priebehu posledných dní mnohé z nich uverejnili zvukové nahrávky z prvého naštartovania svojich strojov, čo sa na sociálnych sieťach pri absencií klasických predstavení stalo značným hitom. Ukázalo sa, že fanúšikovia vedia oceniť každú maličkosť, ktorá k ním zo zákulisia príde. Škoda len, že ich je tak málo.

"Do začiatku testov v Barcelone ostáva len niekoľko dní a tímy horúčkovito pracujú na svojich finálnych prípravách," skonštatoval technický odborník Gary Anderson, ktorý ako niekdajší šéf tímu Jordan na tento proces mnohokrát dohliadal. "Na to, aby ste mali najlepší možný balík už pre začiatok testov, musíte začať pracovať s dátumom, kedy bude auto prvýkrát naložené do kamióna a zamieri na prvú jazdu. Od tohto okamihu sa potom viete časovo vracať a zostaviť plán stavby auta doslova hodinu po hodine."

"Auto dokáže byť normálne postavené približne za týždeň, ale keď zavediete 24-hodinovú prácu, tak to dokážete dramaticky skresať. Následne sa dopracujete k dátumom, kedy musia byť jednotlivé komponenty hotové pre montovanie. Následne vám výrobný čas daných komponentov nadiktuje okamihy, kedy musia byť pripravené kresby oddelenia dizajnu," pripomenul Severný Ír.

Najproblematickejšie je to so súčiastkami, ktoré sa vyrábajú veľmi dlho. Napríklad monokok či prevodová skriňa. "Výroba týchto vecí môže trvať aj približne dvanásť týždňov. Takže keď je postavenie auta naplánované na prvý februárový týždeň, tak tieto kresby je potrebné mať hotové ešte pred koncom októbra. Veci ako spätné zrkadlá naopak nie sú potrebné až do poslednej minúty, takže ak chcete čo najefektívnejšie postavenie auta, veľmi detailný plán výroby vám dá maximum času na výskum a vývoj."

"Keď je kresba hotová, tak to znamená, že sme rozhodnutí pre daný komponent. No vzhľadom na rýchlosť vývoja v F1 si treba uvedomiť, že v okamihu, kedy je niečo vyrobené, je to už aj zastaralé. Takže skrátenie výrobného času môže mať veľký vplyv na výkon auta," zdôraznil Anderson.

Ďalší problém súčasnosti je aj v tom, že od prvých testov do prvých pretekov neuplynú ani štyri týždne. Ak niekto objaví problém, nemá veľa času napraviť ho. "Keď sa objavia veľké problémy, o ktorých sa do začiatku jázd nevedelo, tak si ich so sebou pravdepodobne vezmete do Austrálie," dodal Gary Anderson.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Svetový pohár 2016 je tu čo nevidieť a pre nominovaných brankárov z celého sveta predstavuje takéto podujatie hodenú rukavicu.
"V šatni sme si pred záverečným dejstvom vraveli, že musíme byť dôraznejší v predbránkovom priestore a góly prídu. Potom nám to skutočne začalo padať," povedal po zápase Meszároš
"Prvýkrát ešte v juniorke na Aljaške, potom sme sa pobili v našej extralige s Róbertom Slipčenkom z Banskej Bystrice. A teraz do tretice. Teraz som sa však prvýkrát pobil s hráčom z poľa," usmieva sa Sidor
"Z môjho pohľadu je dosť smutné, že sem prídu mužstvá ako Orebro, Třinec a Lahti a na tribúnach je tisícpäťsto divákov. Takéto mužstvá tu už možno nikdy v živote neuvidia," hovorí S. Mlynarovič pre hokej.sk.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Chelsea zvažuje angažovanie Davida Luiza, Wilshere si vybral klub
Prestupové špekulácie dňa (streda, 31. august 2016)
foto
V Prešove sú o krok bližšie k výstavbe štadióna
"Prešovčania a fanúšikovia futbalu dostanú nový, moderný priestor pre jeden z najmasovejších športov," uviedla primátorka Andrea Turčanová
foto
Ako prešustrovať sto miliónov
Kvalita sa kvantitou nahradiť nedá. Vedia to už aj v Tottenhame, kde za peniaze získané predajom Garetha Balea do Realu Madrid kúpili sedem posíl. Z nich päť už v klube nepôsobí
foto
Depetris sa vrátil do Argentíny, bude pôsobiť v prvej lige
Dvadsaťsedemročný argentínsky rodák pôsobil na Slovensku v dresoch Trenčína a Trnavy. V roku 2013 získal slovenské občianstvo a na konte má aj dva štarty v najcennejšom drese
 

    Magazín F1.sk

    Verstappen vs Räikkönen: Boje, ktoré vyvolali emócie
    "Jeho jediný záujem je kompletne ma vytlačiť z trate!" sťažoval sa Kimi Räikkönen. "Ale no tak, veď toto je už **** šialené. Veď on **** zatáča doprava keď som v plnej rýchlosti."
    Od Schumiho premiéry v F1 uplynulo 25 rokov
    Michael Schumacher absolvoval svoje prvé preteky v F1 25. augusta 1991, teda presne pred 25 rokmi. Všetko sa to zbehlo veľmi rýchlo, pretože dovtedajší pretekár Jordanu Bertrand Gachot bol za útok na taxikára uväznený a v tíme ostalo voľné miesto.
    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City