Anderson popisuje časový harmonogram stavania monopostov
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 17. February 2016, 10:57

Tímy Formuly 1 majú za sebou mimoriadne hektické obdobie, v rámci ktorého stavali monoposty. V priebehu posledných dní mnohé z nich uverejnili zvukové nahrávky z prvého naštartovania svojich strojov, čo sa na sociálnych sieťach pri absencií klasických predstavení stalo značným hitom. Ukázalo sa, že fanúšikovia vedia oceniť každú maličkosť, ktorá k ním zo zákulisia príde. Škoda len, že ich je tak málo.

"Do začiatku testov v Barcelone ostáva len niekoľko dní a tímy horúčkovito pracujú na svojich finálnych prípravách," skonštatoval technický odborník Gary Anderson, ktorý ako niekdajší šéf tímu Jordan na tento proces mnohokrát dohliadal. "Na to, aby ste mali najlepší možný balík už pre začiatok testov, musíte začať pracovať s dátumom, kedy bude auto prvýkrát naložené do kamióna a zamieri na prvú jazdu. Od tohto okamihu sa potom viete časovo vracať a zostaviť plán stavby auta doslova hodinu po hodine."

"Auto dokáže byť normálne postavené približne za týždeň, ale keď zavediete 24-hodinovú prácu, tak to dokážete dramaticky skresať. Následne sa dopracujete k dátumom, kedy musia byť jednotlivé komponenty hotové pre montovanie. Následne vám výrobný čas daných komponentov nadiktuje okamihy, kedy musia byť pripravené kresby oddelenia dizajnu," pripomenul Severný Ír.

Najproblematickejšie je to so súčiastkami, ktoré sa vyrábajú veľmi dlho. Napríklad monokok či prevodová skriňa. "Výroba týchto vecí môže trvať aj približne dvanásť týždňov. Takže keď je postavenie auta naplánované na prvý februárový týždeň, tak tieto kresby je potrebné mať hotové ešte pred koncom októbra. Veci ako spätné zrkadlá naopak nie sú potrebné až do poslednej minúty, takže ak chcete čo najefektívnejšie postavenie auta, veľmi detailný plán výroby vám dá maximum času na výskum a vývoj."

"Keď je kresba hotová, tak to znamená, že sme rozhodnutí pre daný komponent. No vzhľadom na rýchlosť vývoja v F1 si treba uvedomiť, že v okamihu, kedy je niečo vyrobené, je to už aj zastaralé. Takže skrátenie výrobného času môže mať veľký vplyv na výkon auta," zdôraznil Anderson.

Ďalší problém súčasnosti je aj v tom, že od prvých testov do prvých pretekov neuplynú ani štyri týždne. Ak niekto objaví problém, nemá veľa času napraviť ho. "Keď sa objavia veľké problémy, o ktorých sa do začiatku jázd nevedelo, tak si ich so sebou pravdepodobne vezmete do Austrálie," dodal Gary Anderson.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dúbravka v Liberci, Pogba sa údajne dohodol s "diablami"
Prestupové špekulácie dňa (štvrtok, 28. júl 2016)
foto
Trenčín nevyužil šance a prehral, Ševela: Všetko je otvorené
"Vieme, že Legia je väčší klub ako my, ale to nič neznamená. V odvete sa pokúsime vyhrať a zabojovať o postup," uviedol Bero
foto
Efektívna Legia zaskočila Trenčín, rozhodol Nikolič
"Podľa môjho názoru sme boli možno aj lepší ako Legia, ale v takýchto zápasoch rozhoduje efektivita. My sme nepremenili šance, žiaľ, taký je futbal," povedal Ševela
foto
Fenerbahce so Škrtelom v zostave víťazne
Výsledky prvých zápasov tretieho predkola Ligy majstrov 2016/17
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City