Anderson popisuje časový harmonogram stavania monopostov
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 17. February 2016, 10:57

Tímy Formuly 1 majú za sebou mimoriadne hektické obdobie, v rámci ktorého stavali monoposty. V priebehu posledných dní mnohé z nich uverejnili zvukové nahrávky z prvého naštartovania svojich strojov, čo sa na sociálnych sieťach pri absencií klasických predstavení stalo značným hitom. Ukázalo sa, že fanúšikovia vedia oceniť každú maličkosť, ktorá k ním zo zákulisia príde. Škoda len, že ich je tak málo.

"Do začiatku testov v Barcelone ostáva len niekoľko dní a tímy horúčkovito pracujú na svojich finálnych prípravách," skonštatoval technický odborník Gary Anderson, ktorý ako niekdajší šéf tímu Jordan na tento proces mnohokrát dohliadal. "Na to, aby ste mali najlepší možný balík už pre začiatok testov, musíte začať pracovať s dátumom, kedy bude auto prvýkrát naložené do kamióna a zamieri na prvú jazdu. Od tohto okamihu sa potom viete časovo vracať a zostaviť plán stavby auta doslova hodinu po hodine."

"Auto dokáže byť normálne postavené približne za týždeň, ale keď zavediete 24-hodinovú prácu, tak to dokážete dramaticky skresať. Následne sa dopracujete k dátumom, kedy musia byť jednotlivé komponenty hotové pre montovanie. Následne vám výrobný čas daných komponentov nadiktuje okamihy, kedy musia byť pripravené kresby oddelenia dizajnu," pripomenul Severný Ír.

Najproblematickejšie je to so súčiastkami, ktoré sa vyrábajú veľmi dlho. Napríklad monokok či prevodová skriňa. "Výroba týchto vecí môže trvať aj približne dvanásť týždňov. Takže keď je postavenie auta naplánované na prvý februárový týždeň, tak tieto kresby je potrebné mať hotové ešte pred koncom októbra. Veci ako spätné zrkadlá naopak nie sú potrebné až do poslednej minúty, takže ak chcete čo najefektívnejšie postavenie auta, veľmi detailný plán výroby vám dá maximum času na výskum a vývoj."

"Keď je kresba hotová, tak to znamená, že sme rozhodnutí pre daný komponent. No vzhľadom na rýchlosť vývoja v F1 si treba uvedomiť, že v okamihu, kedy je niečo vyrobené, je to už aj zastaralé. Takže skrátenie výrobného času môže mať veľký vplyv na výkon auta," zdôraznil Anderson.

Ďalší problém súčasnosti je aj v tom, že od prvých testov do prvých pretekov neuplynú ani štyri týždne. Ak niekto objaví problém, nemá veľa času napraviť ho. "Keď sa objavia veľké problémy, o ktorých sa do začiatku jázd nevedelo, tak si ich so sebou pravdepodobne vezmete do Austrálie," dodal Gary Anderson.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Plzeň si ide do Viedne po odplatu, Stoch, Škrtel a Mak proti Holanďanom
"Pamätám sa na to, určite sme mali na víťazstvo. Do zápasu s Austriou dáme všetko a snaď tentoraz budeme oslavovať zisk troch bodov," vyzval obranca David Limberský
foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City