beta verzia
 
 
 
Cowell obhajuje uvoľnenie motorových pravidiel
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 17. February 2016, 11:38

Nedávno sme vás informovali o tom, že sezóna 2016 je poslednou, v ktorej bude vývoj motorov umožnený len prostredníctvom využívania vývojových žetónov. Od roku 2017 bude celkom otvorený a aj keď je možné, že výrobcovia pohonných jednotiek rozpútajú veľkú vojnu v míňaní, motorový šéf Mercedesu Andy Cowell očakáva postupné vyrovnávanie výkonnosti.

Od začiatku novej éry, teda od roku 2014, je pritom jasne najlepší Mercedes. "Pravidlá sa už pre tento rok zmenili a zmizli tzv. 'čierne miesta'," povedal Cowell pre Autosport narážajúc na veci, ktoré už  nemalo byť možné vyvíjať. Pôvodne si kompetentní mysleli, že v niektorých smeroch sa už nebude možné zlepšiť a v záujme šetrenia budú zmrazené, pričom týchto súčiastok malo byť postupne čoraz viac a viac.

"To ale znamená, že je možné pracovať na ktorejkoľvek zo 42 vecí, avšak zatiaľ len v rámci dostupného počtu žetónov. Pre tento rok je tých žetónov 32 (na výmenu všetkých súčiastok motora by ich bolo potrebné mať 66, pozn. red.), z ktorých všetky môžete minúť už v Melbourne, alebo ak chcete, tak ich všetky môžete využiť v posledných pretekoch v Abú Zabí. Prípadne akokoľvek medzitým," skonštatoval Brit.

"Neexistujú žiadne zóny so zakázaným vývojom. A prečo sme ich odstránili? Lebo sme nechceli, aby sa niektorý výrobca dostal do situácie, že bude mať dobrý nápad, ale pre tieto čierne miesta ho nebude môcť uplatniť. Nechceli sme scenár, že niekto z nás by povedal: 'Kvôli pravidlám vás nemôžem dostihnúť.' Všetky typy pravidiel, ktoré ostatným sťažujú dotiahnutie sa, sú zlé," pokračoval odborník z Brixworthu.

Cowell súčasne potvrdil, že Mercedes neplánuje príliš pracovať na oblastiach, ktoré už mali byť zmrazené. Vraj do ich vývoja už predtým investoval veľké množstvo úsilia. "Tieto čierne miesta navyše boli umiestnené do oblastí, o ktorých sme si mysleli, že už nebude existovať chuť meniť ich. Mysleli sme si, že v nich sa už nezíska veľa termálnej efektívnosti k dobru. Preto mala napríklad oblasť spaľovania ostať navždy otvorená. Jednou zo zakázaných oblastí bola napríklad architektúra kľukového hriadeľa. Cítili sme, že po dvoch rokoch by sme sa ňou mali prestať zaoberať," vyjadril sa Andy Cowell na záver rozhovoru.

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výkonný výbor Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a vedenie reprezentácie v stredu stručne zhodnotili účinkovanie národného tímu na MS v Rusku.
Jediný slovenský zástupca v Kontinentálnej hokejovej lige HC Slovan Bratislava siahol na vstupnom drafte KHL po štyroch rodákoch spod Tatier.
O víťazovi finále Východnej konferencie play off zámorskej NHL rozhodne až siedmy zápas. V tom šiestom v noci na stredu triumfoval Pittsburgh Penguins na ľade Tampy Bay Lightning 5:2 a vyrovnal tak stav série na 3:3.
Slovenskí hokejisti sa na budúcoročných MS v hokeji predstavia v základnej A-skupine aj s Rusmi a Švédmi.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dobrotka na ceste do zahraničia, lige chýbajú skúsení hráči
"Získali sme najmenej bodov, dostali sme najviac gólov, čo logicky vyústilo do posledného miesta," triezvo zhodnotil skalickú sezónu v rozhovore pre PROFUTBAL.sk Dobrotka
foto
Štadión v Trenčíne sa v septembri stavať nezačne
"Veľa vecí je už vydiskutovaných, v krátkej dobe sa ten proces opäť spustí a vydáme územné rozhodnutie na prvú etapu," uviedol pre spomenutý zdroj primátor Trenčína Richard Rybníček
foto
Van Kessel zmenil pozíciu a zrazu bol nezastaviteľný
Podľa našich zdrojov má o neho eminentný záujem belgický vicemajster Anderlecht Brusel. „Nič o tom neviem. Anderlecht je výborný klub. Z Holandska by som to mal blízko,“ komentoval v krátkosti Van Kessel
foto
Rozpačitá sezóna zakončená úspechom, zo štadióna „andelov“ sa stáva nedobytná pevnosť
Pre Spartak Trnava sa sezóna 2015/2016 vyvíjala turbulentne. Klub pokrstil nový štadión, no tréneri sa na ňom často striedali. Ako zhodnotil posledný ročník Boris Godál?
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 39 ms. :: Country :: Region :: City