Cowell obhajuje uvoľnenie motorových pravidiel
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 17. February 2016, 11:38

Nedávno sme vás informovali o tom, že sezóna 2016 je poslednou, v ktorej bude vývoj motorov umožnený len prostredníctvom využívania vývojových žetónov. Od roku 2017 bude celkom otvorený a aj keď je možné, že výrobcovia pohonných jednotiek rozpútajú veľkú vojnu v míňaní, motorový šéf Mercedesu Andy Cowell očakáva postupné vyrovnávanie výkonnosti.

Od začiatku novej éry, teda od roku 2014, je pritom jasne najlepší Mercedes. "Pravidlá sa už pre tento rok zmenili a zmizli tzv. 'čierne miesta'," povedal Cowell pre Autosport narážajúc na veci, ktoré už  nemalo byť možné vyvíjať. Pôvodne si kompetentní mysleli, že v niektorých smeroch sa už nebude možné zlepšiť a v záujme šetrenia budú zmrazené, pričom týchto súčiastok malo byť postupne čoraz viac a viac.

"To ale znamená, že je možné pracovať na ktorejkoľvek zo 42 vecí, avšak zatiaľ len v rámci dostupného počtu žetónov. Pre tento rok je tých žetónov 32 (na výmenu všetkých súčiastok motora by ich bolo potrebné mať 66, pozn. red.), z ktorých všetky môžete minúť už v Melbourne, alebo ak chcete, tak ich všetky môžete využiť v posledných pretekoch v Abú Zabí. Prípadne akokoľvek medzitým," skonštatoval Brit.

"Neexistujú žiadne zóny so zakázaným vývojom. A prečo sme ich odstránili? Lebo sme nechceli, aby sa niektorý výrobca dostal do situácie, že bude mať dobrý nápad, ale pre tieto čierne miesta ho nebude môcť uplatniť. Nechceli sme scenár, že niekto z nás by povedal: 'Kvôli pravidlám vás nemôžem dostihnúť.' Všetky typy pravidiel, ktoré ostatným sťažujú dotiahnutie sa, sú zlé," pokračoval odborník z Brixworthu.

Cowell súčasne potvrdil, že Mercedes neplánuje príliš pracovať na oblastiach, ktoré už mali byť zmrazené. Vraj do ich vývoja už predtým investoval veľké množstvo úsilia. "Tieto čierne miesta navyše boli umiestnené do oblastí, o ktorých sme si mysleli, že už nebude existovať chuť meniť ich. Mysleli sme si, že v nich sa už nezíska veľa termálnej efektívnosti k dobru. Preto mala napríklad oblasť spaľovania ostať navždy otvorená. Jednou zo zakázaných oblastí bola napríklad architektúra kľukového hriadeľa. Cítili sme, že po dvoch rokoch by sme sa ňou mali prestať zaoberať," vyjadril sa Andy Cowell na záver rozhovoru.

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Miloš Říha: "Je mi ľúto divákov, hráčov, trochu sa hanbím za hokej. Hráči ťažko udržia nervy po tom, čo sa na nich ženie. Hráme skoro na dve päťky a ešte sme za to neustále trestaní"
"Minulý piatok v Banskej Bystrici som odchytal päťstý zápas v našej najvyššej súťaži. Povedal som to vedeniu, dali mi pamätný dres," povedal Križan
"Momentálne nie sme spokojní s tým, čo predvádzame. Musíme sa vrátiť k našej hre. Nemôžeme sa pozerať na to, proti komu hráme, ale musíme hrať to, čo sme hrali predtým. V posledných dvoch zápasoch sme to neboli my," hovorí Surový
Po nečakanej, už tretej prehre so Žilinou v aktuálnom ročníku najvyššej slovenskej hokejovej súťaže, si hráči spod Zobora napravili reputáciu v zápase s Martinom, ktorý zvládli hladko v pomere 3:0.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina zdolala Trenčín rozdielom triedy (video)
Adrián Guľa: "Výsledok si veľmi cením a gratulujem chalanom, že potešili výsledkom nás, aj fanúšikov a zdolali nepríjemného súpera"
foto
ViOn proti Podbrezovej zaknihoval tretie víťazstvo v rade (video)
Juraj Jarábek: "Vedeli sme, že ideme hrať s kvalitným súperom. Chlapcom sme celý týždeň vštepovali, že musia hrať so srdcom a nakoniec budú odmenení"
foto
Prešov sa rozlúčil so štadiónom remízou (video)
Miroslav Jantek: "Myjavčanom sme prakticky darovali gól po štandardnej situácii, ale neskôr sme mali šťastie, keď nás zachránila žŕdka. Chceli sme dnes získať tri body"
foto
El Clasico nerozhodne, Ramos venoval gól Chapecoense (video)
Výsledky stretnutí štrnásteho kola španielskej La Ligy
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City