Cowell obhajuje uvoľnenie motorových pravidiel
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 17. February 2016, 11:38

Nedávno sme vás informovali o tom, že sezóna 2016 je poslednou, v ktorej bude vývoj motorov umožnený len prostredníctvom využívania vývojových žetónov. Od roku 2017 bude celkom otvorený a aj keď je možné, že výrobcovia pohonných jednotiek rozpútajú veľkú vojnu v míňaní, motorový šéf Mercedesu Andy Cowell očakáva postupné vyrovnávanie výkonnosti.

Od začiatku novej éry, teda od roku 2014, je pritom jasne najlepší Mercedes. "Pravidlá sa už pre tento rok zmenili a zmizli tzv. 'čierne miesta'," povedal Cowell pre Autosport narážajúc na veci, ktoré už  nemalo byť možné vyvíjať. Pôvodne si kompetentní mysleli, že v niektorých smeroch sa už nebude možné zlepšiť a v záujme šetrenia budú zmrazené, pričom týchto súčiastok malo byť postupne čoraz viac a viac.

"To ale znamená, že je možné pracovať na ktorejkoľvek zo 42 vecí, avšak zatiaľ len v rámci dostupného počtu žetónov. Pre tento rok je tých žetónov 32 (na výmenu všetkých súčiastok motora by ich bolo potrebné mať 66, pozn. red.), z ktorých všetky môžete minúť už v Melbourne, alebo ak chcete, tak ich všetky môžete využiť v posledných pretekoch v Abú Zabí. Prípadne akokoľvek medzitým," skonštatoval Brit.

"Neexistujú žiadne zóny so zakázaným vývojom. A prečo sme ich odstránili? Lebo sme nechceli, aby sa niektorý výrobca dostal do situácie, že bude mať dobrý nápad, ale pre tieto čierne miesta ho nebude môcť uplatniť. Nechceli sme scenár, že niekto z nás by povedal: 'Kvôli pravidlám vás nemôžem dostihnúť.' Všetky typy pravidiel, ktoré ostatným sťažujú dotiahnutie sa, sú zlé," pokračoval odborník z Brixworthu.

Cowell súčasne potvrdil, že Mercedes neplánuje príliš pracovať na oblastiach, ktoré už mali byť zmrazené. Vraj do ich vývoja už predtým investoval veľké množstvo úsilia. "Tieto čierne miesta navyše boli umiestnené do oblastí, o ktorých sme si mysleli, že už nebude existovať chuť meniť ich. Mysleli sme si, že v nich sa už nezíska veľa termálnej efektívnosti k dobru. Preto mala napríklad oblasť spaľovania ostať navždy otvorená. Jednou zo zakázaných oblastí bola napríklad architektúra kľukového hriadeľa. Cítili sme, že po dvoch rokoch by sme sa ňou mali prestať zaoberať," vyjadril sa Andy Cowell na záver rozhovoru.

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Spartak šokoval Austriu, famózny Jakubech! (video)
Miroslav Karhan: "Samozrejme, som spokojný, aj keď Austria nevyužila svoje šance, dvojzápas je stále otvorený. Dúfam, že diváci nás opäť podporia a odvďačíme sa im lepšou hrou a postupom."
foto
Slovák poriadne naložil Slovanu: Zbytoční legionári, trénerovi chýba pokora
„Nepovedal by som, že by Slovanu chýbala koncepcia, ale skôr ma mrzí, že je v tíme veľa hráčov zo zahraničia, ktorí nepriniesli požadovanú kvalitu," povedal Slovák
foto
Viedenských policajtov poriadne zamestnali trnavskí fanúšikovia
Velenie viedenskej krajinskej polície vyhlásilo vo štvrtok s platnosťou do 00.00 h Štadión Ernsta Happela - dejisko zápasu, ako aj jeho okolie za tzv. bezpečnostnú zónu
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 34 ms. :: Country :: Region :: City