beta verzia
 
 
 
Kyalami a Zandvoort: Historické trate prechádzajú modernizáciou
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 18. February 2016, 11:37

Juhoafrická republika patrila dlhé roky k tradičným zastávkam Formuly 1, ale situácia sa zmenila. Na okruhu v Kyalami sa naposledy súťažilo v marci 1993, no odvtedy Afrika ako kontinent v kalendári chýba. Ešte v roku 2001 sa na známej trati uskutočnili testy, ale to je tak všetko.

Zahraničné zdroje však pripomínajú, že okruh prechádza prestavbou a rozsiahlou rekonštrukciou, čo by mohlo situáciu zmeniť. Trať totiž kúpil bývalý pretekár a importér Porsche Toby Ventor a v máji 2015 na ňu poslal ťažké mechanizmy. Nepostaral sa len o preasfaltovanie, ale nanovo boli postavené aj celé boxy. Okrem toho prišlo aj k zmene vedenia trate: štart/cieľová rovinka bola predĺžená na 900 metrov, zmenili sa aj pasáže medzi druhou a štvrtou zákrutou a prestavaná bola aj dvanástka.

"Keď sa pozriete na tunajšie zariadenia, vidíte, že sme sa posnažili zabezpečiť všetky bezpečnostné požiadavky," povedal Andrew Baldwin, ktorý je zodpovedný za hospodársku stránku projektu, pre Motorsport-Total.com. "Máme vybudované všetky ohraničenia i všetky bezpečnostné ploty a všetky štrkové zóny boli vynovené. Po stránke bezpečnosti teda máme parádnu pretekársku trať."

Kompetentní priznávajú, že s Berniem Ecclestonom zatiaľ neboli v kontakte, ale šéf pretekov FIA Charlie Whiting bol priamo zapojený do plánu prestavby. Už pred jej začiatkom informoval o všetkom, čo je potrebné spraviť pre obdržanie licencie: "Keď budeme hotoví, tak sa Charlie opäť vráti. Potom sa s ním porozprávame."

Okruh by mal byť hotový v priebehu najbližších mesiacov a jeho otvorenie je naplánované na jún. Dostupné informácie hovoria o tom, že sa na mieste rozozvučia aj motory Formuly 1, pretože Red Bull tam chce realizovať demonštráciu. A šanca na návrat do F1? "Tá je dosť malá," priznal Baldwin. "Radi by sme opäť zorganizovali veľkú cenu, ale hospodársky model hovorí v tejto chvíli proti tomu."

Ročný poplatok za zorganizovanie veľkej ceny by sa pohyboval okolo 20 miliónov eur. Noví a bohatí organizátori platia aj omnoho viac, ale dá sa predpokladať, že Ecclestone by bol k Juhoafričanom zhovievavý. V minulosti totiž do kalendára patrili a postarali by sa o opätovné zapojenie afrického kontinentu.

"Vláda podľa mňa vie, čo tu robíme, ale zatiaľ neprebehli žiadne formálne rozhovory. Nikdy však nehovor nikdy," usmial sa Baldwin, podľa ktorého by ale pre Formulu 1 bolo potrebné vykonať aj niekoľko ďalších úprav: "Máme pár výbehových zón, ktoré by sme asi museli zmeniť. V súčasnosti nám ide o licenciu FIA druhého stupňa, ktorá sa týka všetkého okrem F1. Ale myslím si, že testy F1 by sme mohli realizovať."

Z hľadiska plánov organizátorov to momentálne vyzerá na prilákanie pretekov GT a "možno aj WEC", no hovorí sa aj o DTM a rovnako aj o obnovení tradičnej deväťhodinovky, ktorá sa kedysi v Kyalami konala.

Posledné dni priniesli aj novinky o pretekárskej trati v Zandvoorte, ktorú kúpil holandský princ Bernhard van Oranje. Tento krok spravil spolu s niekoľkými partnermi prostredníctvom spoločnosti Chapman Andretti Partners. Okruh doposiaľ vlastnil Hans Ernst. Bratranec holandského kráľa Willema-Alexandra túži po tom, aby sa na toto miesto vrátila Formula 1.

"To je najvyšší cieľ," prezradil pre De Telegraaf a potvrdil, že do trate chce v najbližších rokoch poriadne zainvestovať. "V Assene sa už dobre investuje a nasledovať bude aj Zandvoort. Spolu s belgickým Zolderom chceme v tejto časti Európy vytvoriť silný trojuholník pretekárskych tratí. Zandvoort patrí u jazdcov do top 5 - a nielen vďaka svojej polohe a tomu, že leží pri mori. Od letiska Schiphol a Amsterdamu je navyše vzdialený len dvadsať minút."

V Zandvoorte sa F1 predstavila v rokoch 1952 až 1985 celkovo tridsaťkrát. V skôr spomínanom Kyalami bolo v rokoch 1967 až 1993 dvadsať podujatí.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Všetko sa to začalo v novembri 2012, kedy bol Lysiak na poľovačke s priateľom a bývalým bitkárom NHL Kurtom Walkerom. V lese sa mu podarilo streliť jeleňa, no vytiahnuť von ho nevedel.
Hokejisti Pittsburghu Penguins vyhrali v prvom zápase finálovej série play off NHL nad tímom San Jose Sharks 3:2. Rozhodnutie padlo 153 sekúnd pred treťou sirénou z hokejky Nicka Bonina.
Už len pár hodín delí hokejistov San José Sharks a Pittsburgh Penguins od štartu finálových bojov o Stanleyho pohár. V hale Consol Energy Center je všetko pripravené a hráči sa už nevedia dočkať najvzrušujúcejšej časti sezóny.
San José doviedol do finále Martin Jones, Pittsburgh Matt Murray. Obaja dohromady majú na svojom konte len 112 zápasov v NHL, pričom až 99 z nich patria Jonesovi.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hrdinovia z Južnej Afriky: Tretí na svete vo FootGolfe či majiteľ stavebnej firmy (video)
Tréner Weiss vzal na MS v JAR ôsme najmladšie mužstvo na turnaji. Preto neprekvapí skutočnosť, že až desať jeho účastníkov figuruje aj v záverečnej nominácii Jána Kozáka na Euro 2016
foto
Výhra nad Nemeckom potešila. Nie je však čas na lietanie v oblakoch
Zápas a výsledok s Nemeckom netreba podceňovať ani preceňovať. Viacerí hráči vyhlásili, že nehrozí žiadne pojašenie a lietanie v oblakoch
foto
Hrnčár opúšťa Myjavu, vymení ju pravdepodobne za Ružomberok!
Trénerské duo Norbert Hrnčár a Richard Höger sa rozhodlo ukončiť spoluprácu s myjavským klubom a odchádza trénovať tím MFK Ružomberok. Informoval o tom Spartak Myjava na svojom Facebooku
foto
Na EURO pocestuje aj Škriniar, Kozák: Máme zdupľované posty (video)
Tréner slovenskej reprezentácie Ján Kozák v pondelok určil konečnú nomináciu 23 hráčov pre majstrovstvá Európy vo Francúzsku (10. júna - 10. júla)
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City