Kyalami a Zandvoort: Historické trate prechádzajú modernizáciou
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 18. February 2016, 11:37

Juhoafrická republika patrila dlhé roky k tradičným zastávkam Formuly 1, ale situácia sa zmenila. Na okruhu v Kyalami sa naposledy súťažilo v marci 1993, no odvtedy Afrika ako kontinent v kalendári chýba. Ešte v roku 2001 sa na známej trati uskutočnili testy, ale to je tak všetko.

Zahraničné zdroje však pripomínajú, že okruh prechádza prestavbou a rozsiahlou rekonštrukciou, čo by mohlo situáciu zmeniť. Trať totiž kúpil bývalý pretekár a importér Porsche Toby Ventor a v máji 2015 na ňu poslal ťažké mechanizmy. Nepostaral sa len o preasfaltovanie, ale nanovo boli postavené aj celé boxy. Okrem toho prišlo aj k zmene vedenia trate: štart/cieľová rovinka bola predĺžená na 900 metrov, zmenili sa aj pasáže medzi druhou a štvrtou zákrutou a prestavaná bola aj dvanástka.

"Keď sa pozriete na tunajšie zariadenia, vidíte, že sme sa posnažili zabezpečiť všetky bezpečnostné požiadavky," povedal Andrew Baldwin, ktorý je zodpovedný za hospodársku stránku projektu, pre Motorsport-Total.com. "Máme vybudované všetky ohraničenia i všetky bezpečnostné ploty a všetky štrkové zóny boli vynovené. Po stránke bezpečnosti teda máme parádnu pretekársku trať."

Kompetentní priznávajú, že s Berniem Ecclestonom zatiaľ neboli v kontakte, ale šéf pretekov FIA Charlie Whiting bol priamo zapojený do plánu prestavby. Už pred jej začiatkom informoval o všetkom, čo je potrebné spraviť pre obdržanie licencie: "Keď budeme hotoví, tak sa Charlie opäť vráti. Potom sa s ním porozprávame."

Okruh by mal byť hotový v priebehu najbližších mesiacov a jeho otvorenie je naplánované na jún. Dostupné informácie hovoria o tom, že sa na mieste rozozvučia aj motory Formuly 1, pretože Red Bull tam chce realizovať demonštráciu. A šanca na návrat do F1? "Tá je dosť malá," priznal Baldwin. "Radi by sme opäť zorganizovali veľkú cenu, ale hospodársky model hovorí v tejto chvíli proti tomu."

Ročný poplatok za zorganizovanie veľkej ceny by sa pohyboval okolo 20 miliónov eur. Noví a bohatí organizátori platia aj omnoho viac, ale dá sa predpokladať, že Ecclestone by bol k Juhoafričanom zhovievavý. V minulosti totiž do kalendára patrili a postarali by sa o opätovné zapojenie afrického kontinentu.

"Vláda podľa mňa vie, čo tu robíme, ale zatiaľ neprebehli žiadne formálne rozhovory. Nikdy však nehovor nikdy," usmial sa Baldwin, podľa ktorého by ale pre Formulu 1 bolo potrebné vykonať aj niekoľko ďalších úprav: "Máme pár výbehových zón, ktoré by sme asi museli zmeniť. V súčasnosti nám ide o licenciu FIA druhého stupňa, ktorá sa týka všetkého okrem F1. Ale myslím si, že testy F1 by sme mohli realizovať."

Z hľadiska plánov organizátorov to momentálne vyzerá na prilákanie pretekov GT a "možno aj WEC", no hovorí sa aj o DTM a rovnako aj o obnovení tradičnej deväťhodinovky, ktorá sa kedysi v Kyalami konala.

Posledné dni priniesli aj novinky o pretekárskej trati v Zandvoorte, ktorú kúpil holandský princ Bernhard van Oranje. Tento krok spravil spolu s niekoľkými partnermi prostredníctvom spoločnosti Chapman Andretti Partners. Okruh doposiaľ vlastnil Hans Ernst. Bratranec holandského kráľa Willema-Alexandra túži po tom, aby sa na toto miesto vrátila Formula 1.

"To je najvyšší cieľ," prezradil pre De Telegraaf a potvrdil, že do trate chce v najbližších rokoch poriadne zainvestovať. "V Assene sa už dobre investuje a nasledovať bude aj Zandvoort. Spolu s belgickým Zolderom chceme v tejto časti Európy vytvoriť silný trojuholník pretekárskych tratí. Zandvoort patrí u jazdcov do top 5 - a nielen vďaka svojej polohe a tomu, že leží pri mori. Od letiska Schiphol a Amsterdamu je navyše vzdialený len dvadsať minút."

V Zandvoorte sa F1 predstavila v rokoch 1952 až 1985 celkovo tridsaťkrát. V skôr spomínanom Kyalami bolo v rokoch 1967 až 1993 dvadsať podujatí.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Vytiahnutá postava, šikovné ručičky a večný úsmev. Takto sme poznali útočníka Jána Sýkoru počas jeho pôsobenia v našej najvyššej súťaži. Po troch rokoch v Čechách sa k tomu pridali i väčší dôraz pred bránkou a taktická vyspelosť.
Popradskí hokejisti vstupovali do 69. ročníka domáceho turnaja o Tatranský pohár s úmyslom obstáť v súbojoch proti súperom, ktorí sú z pohľadu rozpočtovej a kvalitatívnej úrovne niekde úplne inde.
„Bol som prekvapený, koľko ich došlo až sem na Slovensko. Veľmi si to tu užívajú a aj sa ma pýtali, ako je možné, že vo Švédsku stojí pivo osem eur a tu euro,“ pousmial sa Libor Hudáček.
Miloš Říha: "Druhý zápas po sebe vonku, druhá prehra. Začiatok sme prespali, urobili sme niekoľko chýb, po ktorých sme inkasovali"
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Toto je Trenčín, lúči sa s pohárovou Európu Ševela (video)
Mali sme motiváciu sem prísť a ukázať ako sa hrá za klubové farby. Hrali sme ako tím a to je pre nás dôležité aj do budúcnosti. Účinkovanie v Európe bolo pre nás veľkou školou a som presvedčený, že z toho budeme ťažiť," povedal Ševela
foto
Mali sme vyhrať, sype si popol na hlavu Štepanovský (video)
"Zo siedmych zápasov máme len dva body... V takej situácii som ešte nebol, ale musíme sa z toho pozbierať. Máme na to teraz dva týždne," burcuje skúsený 28-ročný univerzál
foto
Preview: Cez víkend až dva šlágre!
"Želám si, aby prišli aj fanúšikovia Slovana. Malo by to ešte lepší náboj nielen na ihrisku, ale i na tribúne," povedal pred derby kapitán Spartaka Trnava Martin Mikovič
foto
Víťazi a porazení
Cristiano Ronaldo sa vráti na miesto, kde všetko odštartoval, pani Šťastena sa usmiala na Leicester, no hodila polená pod nohy Rostovu
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City