Kyalami a Zandvoort: Historické trate prechádzajú modernizáciou
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 18. February 2016, 11:37

Juhoafrická republika patrila dlhé roky k tradičným zastávkam Formuly 1, ale situácia sa zmenila. Na okruhu v Kyalami sa naposledy súťažilo v marci 1993, no odvtedy Afrika ako kontinent v kalendári chýba. Ešte v roku 2001 sa na známej trati uskutočnili testy, ale to je tak všetko.

Zahraničné zdroje však pripomínajú, že okruh prechádza prestavbou a rozsiahlou rekonštrukciou, čo by mohlo situáciu zmeniť. Trať totiž kúpil bývalý pretekár a importér Porsche Toby Ventor a v máji 2015 na ňu poslal ťažké mechanizmy. Nepostaral sa len o preasfaltovanie, ale nanovo boli postavené aj celé boxy. Okrem toho prišlo aj k zmene vedenia trate: štart/cieľová rovinka bola predĺžená na 900 metrov, zmenili sa aj pasáže medzi druhou a štvrtou zákrutou a prestavaná bola aj dvanástka.

"Keď sa pozriete na tunajšie zariadenia, vidíte, že sme sa posnažili zabezpečiť všetky bezpečnostné požiadavky," povedal Andrew Baldwin, ktorý je zodpovedný za hospodársku stránku projektu, pre Motorsport-Total.com. "Máme vybudované všetky ohraničenia i všetky bezpečnostné ploty a všetky štrkové zóny boli vynovené. Po stránke bezpečnosti teda máme parádnu pretekársku trať."

Kompetentní priznávajú, že s Berniem Ecclestonom zatiaľ neboli v kontakte, ale šéf pretekov FIA Charlie Whiting bol priamo zapojený do plánu prestavby. Už pred jej začiatkom informoval o všetkom, čo je potrebné spraviť pre obdržanie licencie: "Keď budeme hotoví, tak sa Charlie opäť vráti. Potom sa s ním porozprávame."

Okruh by mal byť hotový v priebehu najbližších mesiacov a jeho otvorenie je naplánované na jún. Dostupné informácie hovoria o tom, že sa na mieste rozozvučia aj motory Formuly 1, pretože Red Bull tam chce realizovať demonštráciu. A šanca na návrat do F1? "Tá je dosť malá," priznal Baldwin. "Radi by sme opäť zorganizovali veľkú cenu, ale hospodársky model hovorí v tejto chvíli proti tomu."

Ročný poplatok za zorganizovanie veľkej ceny by sa pohyboval okolo 20 miliónov eur. Noví a bohatí organizátori platia aj omnoho viac, ale dá sa predpokladať, že Ecclestone by bol k Juhoafričanom zhovievavý. V minulosti totiž do kalendára patrili a postarali by sa o opätovné zapojenie afrického kontinentu.

"Vláda podľa mňa vie, čo tu robíme, ale zatiaľ neprebehli žiadne formálne rozhovory. Nikdy však nehovor nikdy," usmial sa Baldwin, podľa ktorého by ale pre Formulu 1 bolo potrebné vykonať aj niekoľko ďalších úprav: "Máme pár výbehových zón, ktoré by sme asi museli zmeniť. V súčasnosti nám ide o licenciu FIA druhého stupňa, ktorá sa týka všetkého okrem F1. Ale myslím si, že testy F1 by sme mohli realizovať."

Z hľadiska plánov organizátorov to momentálne vyzerá na prilákanie pretekov GT a "možno aj WEC", no hovorí sa aj o DTM a rovnako aj o obnovení tradičnej deväťhodinovky, ktorá sa kedysi v Kyalami konala.

Posledné dni priniesli aj novinky o pretekárskej trati v Zandvoorte, ktorú kúpil holandský princ Bernhard van Oranje. Tento krok spravil spolu s niekoľkými partnermi prostredníctvom spoločnosti Chapman Andretti Partners. Okruh doposiaľ vlastnil Hans Ernst. Bratranec holandského kráľa Willema-Alexandra túži po tom, aby sa na toto miesto vrátila Formula 1.

"To je najvyšší cieľ," prezradil pre De Telegraaf a potvrdil, že do trate chce v najbližších rokoch poriadne zainvestovať. "V Assene sa už dobre investuje a nasledovať bude aj Zandvoort. Spolu s belgickým Zolderom chceme v tejto časti Európy vytvoriť silný trojuholník pretekárskych tratí. Zandvoort patrí u jazdcov do top 5 - a nielen vďaka svojej polohe a tomu, že leží pri mori. Od letiska Schiphol a Amsterdamu je navyše vzdialený len dvadsať minút."

V Zandvoorte sa F1 predstavila v rokoch 1952 až 1985 celkovo tridsaťkrát. V skôr spomínanom Kyalami bolo v rokoch 1967 až 1993 dvadsať podujatí.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC'05 iClinic Banská Bystrica - HK Orange 20 7:2 po 2. tretine
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ďalšia citeľná rana pre slovenskú defenzívu
Zranenia vyradili z hry aj ďalších defenzívnych hráčov Norberta Gyömbéra a Viktora Pečovského, na dlhšiu dobu je mimo hry aj ofenzívny univerzál Ondrej Duda. V Slovinsku pre trest nebude hrať kapitán Martin Škrtel
foto
Neskoro, ale predsa, Németh: Tento tím má kvalitu
"Som presvedčený o tom, že víťazstvo v Prešove nám pomôže. Mužstvo má oveľa vyššiu kvalitu než ukazuje postavenie v tabuľke, verím, že ďalšie stretnutia to potvrdia," povedal tréner Németh
foto
Pavel Hapal nominoval, chýba urobiť posledný krok
Z dvoch zápasov na víťazstvo v skupine a istotu priameho postupu mu stačí získať jeden bod
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City