Haas predstavil svoje prvé auto VF-16 (FOTO, VIDEO)
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 21. February 2016, 15:04

Americký tím Haas, ktorý v roku 2016 začne svoje pôsobenie vo Formule 1, predstavil vôbec svoj prvý monopost. Označil ho VF-16. Ide o prvú americkú stajňu od roku 1986, takže USA sa v tomto zmysle do športu vracia po troch desaťročiach. Zoskupenie Gena Haasa sídli v Kannapolise v Severnej Karolíne, ale má aj európske centrá vo Veľkej Británii a v Taliansku. Hlavným sponzorom je spoločnosť Haas, ktorá je najväčším výrobcom obrábacích strojov v Severnej Amerike. Cieľom majiteľa je presadiť sa aj na iných trhoch celého sveta.

Oficiálne predstavenie neprebehlo práve najšťastnejšie, pretože oficiálna stránka tímu v zásade okamžite padla; nezvládla obrovský nápor záujemcov z celého sveta. Podobne nešťastná bola aj prvá jazda, ktorú Romain Grosjean absolvoval v sobotu: monopost mal už v prvom kole technickú poruchu a musel sa vrátiť do boxov.

Označenie VF-16 je odvodené od prvého obrábacieho stroja, ktorý spoločnosť Haas Automation vyrobila v roku 1988 - volal sa VF-1, kde V znamenalo slovo "vertical", čo je v biznise obrábacích strojov skratka pre zariadenie "vertical mill". Haas to vtedy vymyslel tak, že VF-1 bude znamenať aj "very first one", teda "celkom prvý".

"Z medzinárodného hľadiska je Formula 1 najvyšším stupňom pretekárskeho športu a Haas Automation stavia stroje najvyššej kvality," nechal sa počuť Gene Haas, ktorého spoločnosť má ročné tržby presahujúce jednu miliardu dolárov. "Keď počujete 'F1', tak veľmi presne viete, čo to je: globálna pretekárska séria, ktorá ukazuje najnovšiu technológiu a láka najväčších odborníkov z hľadiska inžinierstva a dizajnu. Spoločnosť Haas Automation má v Spojených štátoch excelentnú reputáciu a chcem, aby sa šírila po celom svete."

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

Farby monopostu nie sú prekvapujúce, pretože odzrkadľujú farby spoločnosti Haas Automation, ktorá má v tomto nádychu všetky svoje centrá. Američania pripomínajú, že spoločnosť exportuje svoje stroje do viac ako 60 krajín celého sveta. Prostredníctvom nového monopostu chce Haas istým spôsobom prezentovať svoj otvorený postoj k technológii a inovácii.

"Tak, ako sa neprestajne vyvíjajú produkty Haas Automation, sú čoraz lepšie a efektívnejšie, tak taká bola aj metodológia stojaca za autom VF-16, ktorej cieľom je realizovať najlepšiu možnú evolúciu dobrého auta F1," povedal šéf tímu Günther Steiner. "Sme nový tím, takže sme sa pozreli na to, čo robia úspešné stajne, a tak sme sa snažili pripraviť základ vývojového smeru, ktorým sa z hľadiska dizajnu potrebujeme uberať."

"Máme veľmi skúsených dizajnérov, ktorí tvrdo pracovali na vývoji všetkých aerodynamických maličkostí, ktoré sa spoločne postarajú o veľa. No a náš technický partner Ferrari nám dodal pohonnú jednotku, ktorá definovala zadnú časť auta a to, aká veľká by mala byť. Našim cieľom je získavať body. V prvom rade ale potrebujeme vyjsť na trať a ukázať, že túto prácu dokážeme odviesť. Chceme ukázať, že vieme prísť do cieľa pretekov a získať si rešpekt fanúšikov i ostatných tímov v padoku. No a následne chceme bodovať. To je hlavný cieľ," dodal Steiner.

Prvé jazdy nového monopostu sa uskutočnia už v pondelok od deviatej hodiny rannej na okruhu v Barcelone. Tieto testy potrvajú do štvrtka, aby si tímy dali štyri dni prestávky a následne pokračovali v jazdách od 1. do 4. marca.

Haas následne uverejnil aj video z prvého naštartovania auta:

Krátke video z prejazdu rovinkou v Barcelone:

Fotogaléria:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Zidane: Zaslúžili sme si viac, Navas: Bola to chyba (video)
"Dvakrát zmazať náskok tímu akým je Real Madrid je skvelý pocit. Určite to našej kabíne opäť zdvihne sebavedomie a posunieme sa o kúsok ďalej," povedal po zápase autor vyrovnávajúceho gólu André Schürrle
foto
Bayern proti najlepšej obrane na svete, Hamšíkovci privítajú Benficu
"Najdôležitejšie bude nájsť kľúč k prekonaniu ich obrany, ktorú považujem za najlepšiu na svete. Z posledných 23 duelov v Lige majstrov si Atlético šestnásťkrát udržalo čisté konto," povedal Thiago Alcantara
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City