Arai končí, Honda bude mať nového šéfa
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 23. February 2016, 08:15

Hodnoverné zahraničné zdroje ako Autosport.com a Motorsport.com informujú o tom, že Honda bude mať nového šéfa pre motoršport. Ten doterajší, Jasuhisa Arai, na pozícii skončí ku koncu februára. Príčiny majú byť zrejmé: návrat japonského výrobcu do Formuly 1 bol horší ako mal byť a následné napredovanie nebolo dostatočné. Honda zaostávala tak z hľadiska výkonu, ako aj z hľadiska spoľahlivosti.

V priebehu zimy v Sakure vykonali viacero zmien a hovorí sa o veľmi sľubnom pokroku, no Araia to nezachránilo. Definitíva padla na utorňajšom stretnutí predstavenstva spoločnosti, pričom oficiálne vyhlásenie by sa malo na verejnosti objaviť v najbližších chvíľach. Šéfom projektu F1 bude odteraz Jusuke Hasegawa a ďalšie motoristické aktivity, na ktoré dohliadal Arai, prevezme šéf výskumu a vývoja, ako aj továrne v Sakure, Kendži Ohcu. Počas prechodnej fázy však bude okruhy F1 navštevovať aj Arai, ktorý by mal svojmu nástupcovi odovzdávať skúsenosti. No a v hre je aj nový "riaditeľ" Jošijuki Macumoto, ktorý bude od 1. apríla dohliadať na všetky aktivity týkajúce sa F1.

Honda mala veľké problémy hlavne so systémami zaoberajúcimi sa rekuperáciou energie a nedosahovala dostatočnú maximálnu rýchlosť. To sa ale potvrdilo aj v pondelok, pretože monopost MP4-31 bol oproti štyrom autám s pohonom Mercedes na konci rovinky pomalší o 10 až 14 km/h. 

Prvý deň jázd pritom nedopadol najhoršie a Jenson Button absolvoval viac ako 80 okruhov. Spokojnosť vyslovil aj so spomínanou rekuperáciou energie a jej využívaním, pričom v minulom roku sa jeho stretnutia s novinármi vždy točili práve okolo slovíčka "deployment". Jeho problém bol vždy označovaný takto. 

"Zatiaľ som nenašiel žiadne negatíva," skonštatoval Button. "V minulom roku sme strácali hlavne pri dlhých jazdách. Išlo o štyri až päť desatín na kolo, pretože sme nedokázali podávať konštantný výkon. Teraz je to podstatne lepšie. Dnes sme sa dlho hrali práve s využívaním energie. Je fajn vidieť, že tvrdá práca počas zimy pravdepodobne priniesla svoje ovocie."

Honda mala problém s tým, že kým batériu dostatočne nabila, prešlo veľa času. V kvalifikácii sa to nemuselo prejaviť, pretože jedno ostré kolo monopost zvládol, ale keď išlo o dlhšiu jazdu, tak niektoré kolá boli veľmi biedne: nebolo totiž možné využiť povolené množstvo elektrického výkonu. Ostatní s tým problém ale nemali a získavali veľké množstvo času a rýchlosti k dobru.

"Ale mohli sme vidieť aj niekoľko našich slabín. Máme príliš silný odpor, čo má vplyv na dosahovanú maximálku. Ale aj iné veci," poznamenal ďalej Angličan, ktorý si teda myslí, že slabšiu maximálku nezapríčiňuje nedostatočný výkon elektromotorov. Zatiaľ má navyše k dispozícii len prvú verziu motora. Tú druhú by sme mali vidieť už na budúci týždeň: "Zatiaľ je teda ťažké hodnotiť náš výkon."

"Keď sa pozrieme na dosiahnuté časy, tak sa zdá, že zaostávame o celé míle. Takto to ale nie je. Určite tu počas testov nebudeme mať najrýchlejšie auto a možno ho nebudeme mať ani počas celej sezóny. No kým robíme pokroky, je to dobré. Ak by sme dokázali zabojovať o pódium, bol by to obrovský krok," dodal Jenson Button.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC'05 iClinic Banská Bystrica - HK Orange 20 7:2 po 2. tretine
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ďalšia citeľná rana pre slovenskú defenzívu
Zranenia vyradili z hry aj ďalších defenzívnych hráčov Norberta Gyömbéra a Viktora Pečovského, na dlhšiu dobu je mimo hry aj ofenzívny univerzál Ondrej Duda. V Slovinsku pre trest nebude hrať kapitán Martin Škrtel
foto
Neskoro, ale predsa, Németh: Tento tím má kvalitu
"Som presvedčený o tom, že víťazstvo v Prešove nám pomôže. Mužstvo má oveľa vyššiu kvalitu než ukazuje postavenie v tabuľke, verím, že ďalšie stretnutia to potvrdia," povedal tréner Németh
foto
Pavel Hapal nominoval, chýba urobiť posledný krok
Z dvoch zápasov na víťazstvo v skupine a istotu priameho postupu mu stačí získať jeden bod
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City