Arai končí, Honda bude mať nového šéfa
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 23. February 2016, 08:15

Hodnoverné zahraničné zdroje ako Autosport.com a Motorsport.com informujú o tom, že Honda bude mať nového šéfa pre motoršport. Ten doterajší, Jasuhisa Arai, na pozícii skončí ku koncu februára. Príčiny majú byť zrejmé: návrat japonského výrobcu do Formuly 1 bol horší ako mal byť a následné napredovanie nebolo dostatočné. Honda zaostávala tak z hľadiska výkonu, ako aj z hľadiska spoľahlivosti.

V priebehu zimy v Sakure vykonali viacero zmien a hovorí sa o veľmi sľubnom pokroku, no Araia to nezachránilo. Definitíva padla na utorňajšom stretnutí predstavenstva spoločnosti, pričom oficiálne vyhlásenie by sa malo na verejnosti objaviť v najbližších chvíľach. Šéfom projektu F1 bude odteraz Jusuke Hasegawa a ďalšie motoristické aktivity, na ktoré dohliadal Arai, prevezme šéf výskumu a vývoja, ako aj továrne v Sakure, Kendži Ohcu. Počas prechodnej fázy však bude okruhy F1 navštevovať aj Arai, ktorý by mal svojmu nástupcovi odovzdávať skúsenosti. No a v hre je aj nový "riaditeľ" Jošijuki Macumoto, ktorý bude od 1. apríla dohliadať na všetky aktivity týkajúce sa F1.

Honda mala veľké problémy hlavne so systémami zaoberajúcimi sa rekuperáciou energie a nedosahovala dostatočnú maximálnu rýchlosť. To sa ale potvrdilo aj v pondelok, pretože monopost MP4-31 bol oproti štyrom autám s pohonom Mercedes na konci rovinky pomalší o 10 až 14 km/h. 

Prvý deň jázd pritom nedopadol najhoršie a Jenson Button absolvoval viac ako 80 okruhov. Spokojnosť vyslovil aj so spomínanou rekuperáciou energie a jej využívaním, pričom v minulom roku sa jeho stretnutia s novinármi vždy točili práve okolo slovíčka "deployment". Jeho problém bol vždy označovaný takto. 

"Zatiaľ som nenašiel žiadne negatíva," skonštatoval Button. "V minulom roku sme strácali hlavne pri dlhých jazdách. Išlo o štyri až päť desatín na kolo, pretože sme nedokázali podávať konštantný výkon. Teraz je to podstatne lepšie. Dnes sme sa dlho hrali práve s využívaním energie. Je fajn vidieť, že tvrdá práca počas zimy pravdepodobne priniesla svoje ovocie."

Honda mala problém s tým, že kým batériu dostatočne nabila, prešlo veľa času. V kvalifikácii sa to nemuselo prejaviť, pretože jedno ostré kolo monopost zvládol, ale keď išlo o dlhšiu jazdu, tak niektoré kolá boli veľmi biedne: nebolo totiž možné využiť povolené množstvo elektrického výkonu. Ostatní s tým problém ale nemali a získavali veľké množstvo času a rýchlosti k dobru.

"Ale mohli sme vidieť aj niekoľko našich slabín. Máme príliš silný odpor, čo má vplyv na dosahovanú maximálku. Ale aj iné veci," poznamenal ďalej Angličan, ktorý si teda myslí, že slabšiu maximálku nezapríčiňuje nedostatočný výkon elektromotorov. Zatiaľ má navyše k dispozícii len prvú verziu motora. Tú druhú by sme mali vidieť už na budúci týždeň: "Zatiaľ je teda ťažké hodnotiť náš výkon."

"Keď sa pozrieme na dosiahnuté časy, tak sa zdá, že zaostávame o celé míle. Takto to ale nie je. Určite tu počas testov nebudeme mať najrýchlejšie auto a možno ho nebudeme mať ani počas celej sezóny. No kým robíme pokroky, je to dobré. Ak by sme dokázali zabojovať o pódium, bol by to obrovský krok," dodal Jenson Button.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City