Arai končí, Honda bude mať nového šéfa
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 23. February 2016, 08:15

Hodnoverné zahraničné zdroje ako Autosport.com a Motorsport.com informujú o tom, že Honda bude mať nového šéfa pre motoršport. Ten doterajší, Jasuhisa Arai, na pozícii skončí ku koncu februára. Príčiny majú byť zrejmé: návrat japonského výrobcu do Formuly 1 bol horší ako mal byť a následné napredovanie nebolo dostatočné. Honda zaostávala tak z hľadiska výkonu, ako aj z hľadiska spoľahlivosti.

V priebehu zimy v Sakure vykonali viacero zmien a hovorí sa o veľmi sľubnom pokroku, no Araia to nezachránilo. Definitíva padla na utorňajšom stretnutí predstavenstva spoločnosti, pričom oficiálne vyhlásenie by sa malo na verejnosti objaviť v najbližších chvíľach. Šéfom projektu F1 bude odteraz Jusuke Hasegawa a ďalšie motoristické aktivity, na ktoré dohliadal Arai, prevezme šéf výskumu a vývoja, ako aj továrne v Sakure, Kendži Ohcu. Počas prechodnej fázy však bude okruhy F1 navštevovať aj Arai, ktorý by mal svojmu nástupcovi odovzdávať skúsenosti. No a v hre je aj nový "riaditeľ" Jošijuki Macumoto, ktorý bude od 1. apríla dohliadať na všetky aktivity týkajúce sa F1.

Honda mala veľké problémy hlavne so systémami zaoberajúcimi sa rekuperáciou energie a nedosahovala dostatočnú maximálnu rýchlosť. To sa ale potvrdilo aj v pondelok, pretože monopost MP4-31 bol oproti štyrom autám s pohonom Mercedes na konci rovinky pomalší o 10 až 14 km/h. 

Prvý deň jázd pritom nedopadol najhoršie a Jenson Button absolvoval viac ako 80 okruhov. Spokojnosť vyslovil aj so spomínanou rekuperáciou energie a jej využívaním, pričom v minulom roku sa jeho stretnutia s novinármi vždy točili práve okolo slovíčka "deployment". Jeho problém bol vždy označovaný takto. 

"Zatiaľ som nenašiel žiadne negatíva," skonštatoval Button. "V minulom roku sme strácali hlavne pri dlhých jazdách. Išlo o štyri až päť desatín na kolo, pretože sme nedokázali podávať konštantný výkon. Teraz je to podstatne lepšie. Dnes sme sa dlho hrali práve s využívaním energie. Je fajn vidieť, že tvrdá práca počas zimy pravdepodobne priniesla svoje ovocie."

Honda mala problém s tým, že kým batériu dostatočne nabila, prešlo veľa času. V kvalifikácii sa to nemuselo prejaviť, pretože jedno ostré kolo monopost zvládol, ale keď išlo o dlhšiu jazdu, tak niektoré kolá boli veľmi biedne: nebolo totiž možné využiť povolené množstvo elektrického výkonu. Ostatní s tým problém ale nemali a získavali veľké množstvo času a rýchlosti k dobru.

"Ale mohli sme vidieť aj niekoľko našich slabín. Máme príliš silný odpor, čo má vplyv na dosahovanú maximálku. Ale aj iné veci," poznamenal ďalej Angličan, ktorý si teda myslí, že slabšiu maximálku nezapríčiňuje nedostatočný výkon elektromotorov. Zatiaľ má navyše k dispozícii len prvú verziu motora. Tú druhú by sme mali vidieť už na budúci týždeň: "Zatiaľ je teda ťažké hodnotiť náš výkon."

"Keď sa pozrieme na dosiahnuté časy, tak sa zdá, že zaostávame o celé míle. Takto to ale nie je. Určite tu počas testov nebudeme mať najrýchlejšie auto a možno ho nebudeme mať ani počas celej sezóny. No kým robíme pokroky, je to dobré. Ak by sme dokázali zabojovať o pódium, bol by to obrovský krok," dodal Jenson Button.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Najstarší hokejový turnaj na Slovensku napísal už svoju 69. kapitolu. A hoci má už Tatranský pohár bradu ako Matuzalem, drží sa stále vo výbornej kondícii. Tento ročník sa dokonca do histórie zapíše ako jeden z najlepšie obsadených vôbec
Andrej Kmeč: "Bolo vidieť na chalanoch, že mali chuť. Chceli pred domácimi divákmi vybojovať prvé víťazstvo v Lige majstrov"
"Toto je môj, dá sa povedať, že odrazový mostík do sveta. Je veľmi pekné a milé od vedenia a trénerov, že mi ponúkajú nejakú zmluvu. Ja by som veľmi rád pomohol hráčom Popradu, ale vidím to tak, že pôjdem niekam na sever,“ povedal
„Mal som ponuky aj z Čiech, kde som mohol ostať. Množstvo ponúk som mal aj zo Slovenska,“ povedal v rozhovore pre HOKEJ.sk krídelník Tomáš Sýkora
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V najväčšom slovenskom derby gól nepadol, zápas ozdobili trnavskí fanúšikovia (video)
Miroslav Karhan: "Súperovi sme darovali prvý polčas. V druhom dejstve sme mali viac z hry, duelu chýbali góly, lebo šance boli na oboch stranách"
foto
Podbrezová v závere zachraňovala zápas, ViOn si vezie domov bod (video)
Marek Fabuľa: "Hráči išli na maximum, predviedli poctivú robotu, ale súper dokázal využívať každú chybu. Hráčom nič nemôžem vyčítať"
foto
Ružomberok nedal Michalovciam žiadnu šancu (video)
Norbert Hrnčár: "Druhý polčas sme to rozbehali, okrem pekných gólov mužstvo malo ešte veľa dobrých šancí. Z víťazstva máme radosť"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City