beta verzia
 
 
 
Arai končí, Honda bude mať nového šéfa
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 23. February 2016, 08:15

Hodnoverné zahraničné zdroje ako Autosport.com a Motorsport.com informujú o tom, že Honda bude mať nového šéfa pre motoršport. Ten doterajší, Jasuhisa Arai, na pozícii skončí ku koncu februára. Príčiny majú byť zrejmé: návrat japonského výrobcu do Formuly 1 bol horší ako mal byť a následné napredovanie nebolo dostatočné. Honda zaostávala tak z hľadiska výkonu, ako aj z hľadiska spoľahlivosti.

V priebehu zimy v Sakure vykonali viacero zmien a hovorí sa o veľmi sľubnom pokroku, no Araia to nezachránilo. Definitíva padla na utorňajšom stretnutí predstavenstva spoločnosti, pričom oficiálne vyhlásenie by sa malo na verejnosti objaviť v najbližších chvíľach. Šéfom projektu F1 bude odteraz Jusuke Hasegawa a ďalšie motoristické aktivity, na ktoré dohliadal Arai, prevezme šéf výskumu a vývoja, ako aj továrne v Sakure, Kendži Ohcu. Počas prechodnej fázy však bude okruhy F1 navštevovať aj Arai, ktorý by mal svojmu nástupcovi odovzdávať skúsenosti. No a v hre je aj nový "riaditeľ" Jošijuki Macumoto, ktorý bude od 1. apríla dohliadať na všetky aktivity týkajúce sa F1.

Honda mala veľké problémy hlavne so systémami zaoberajúcimi sa rekuperáciou energie a nedosahovala dostatočnú maximálnu rýchlosť. To sa ale potvrdilo aj v pondelok, pretože monopost MP4-31 bol oproti štyrom autám s pohonom Mercedes na konci rovinky pomalší o 10 až 14 km/h. 

Prvý deň jázd pritom nedopadol najhoršie a Jenson Button absolvoval viac ako 80 okruhov. Spokojnosť vyslovil aj so spomínanou rekuperáciou energie a jej využívaním, pričom v minulom roku sa jeho stretnutia s novinármi vždy točili práve okolo slovíčka "deployment". Jeho problém bol vždy označovaný takto. 

"Zatiaľ som nenašiel žiadne negatíva," skonštatoval Button. "V minulom roku sme strácali hlavne pri dlhých jazdách. Išlo o štyri až päť desatín na kolo, pretože sme nedokázali podávať konštantný výkon. Teraz je to podstatne lepšie. Dnes sme sa dlho hrali práve s využívaním energie. Je fajn vidieť, že tvrdá práca počas zimy pravdepodobne priniesla svoje ovocie."

Honda mala problém s tým, že kým batériu dostatočne nabila, prešlo veľa času. V kvalifikácii sa to nemuselo prejaviť, pretože jedno ostré kolo monopost zvládol, ale keď išlo o dlhšiu jazdu, tak niektoré kolá boli veľmi biedne: nebolo totiž možné využiť povolené množstvo elektrického výkonu. Ostatní s tým problém ale nemali a získavali veľké množstvo času a rýchlosti k dobru.

"Ale mohli sme vidieť aj niekoľko našich slabín. Máme príliš silný odpor, čo má vplyv na dosahovanú maximálku. Ale aj iné veci," poznamenal ďalej Angličan, ktorý si teda myslí, že slabšiu maximálku nezapríčiňuje nedostatočný výkon elektromotorov. Zatiaľ má navyše k dispozícii len prvú verziu motora. Tú druhú by sme mali vidieť už na budúci týždeň: "Zatiaľ je teda ťažké hodnotiť náš výkon."

"Keď sa pozrieme na dosiahnuté časy, tak sa zdá, že zaostávame o celé míle. Takto to ale nie je. Určite tu počas testov nebudeme mať najrýchlejšie auto a možno ho nebudeme mať ani počas celej sezóny. No kým robíme pokroky, je to dobré. Ak by sme dokázali zabojovať o pódium, bol by to obrovský krok," dodal Jenson Button.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Ja som za sebou dvere nezabuchol a uvidíme či mi dá košický klub niekedy v budúcnosti šancu. Ja osobne by som s návratom domov problém nemal. Teraz sa ale sústredím na novú výzvu a chcem tam urobiť dobré meno nášmu hokeju," hovorí R. Jenčík pre hokej.sk
"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Ťahákom štvrťfinále súboj Buffon - Neuer. Kto inkasuje ako prvý?
"Veľmi sa obávam Nemecka, podobne ako Španieli sú na papieri silnejší ako my. Ale potom je tu zápas, ktorý môže priniesť iné odpovede," povedal kapitán talianskej reprezentácie
foto
Dukla zažehnala najväčšie starosti, Faktor: Niektoré reči boli totálne výmysly
"Ohľadom financií máme prísľub aj do pána Kováčika, že po svojom príchode z ME vo Francúzsku to dá do poriadku. Verím, že majiteľ nájde s mestom spoločnú reč," zaželal si Faktor
foto
Najväčšia hanba Anglicka od roku 1950, Island šokujúco v top osem (video)
"Ak by mi niekto pred šampionátom povedal, že vyradíme Anglicko a postúpime do štvrťfinále, tak by som ho považoval za blázna. Ale teraz žiadna prekážka nie je pre nás veľká," povedal Hallgrímsson
foto
Hodgson po šokujúcom vyradení Anglicka rezignoval: Je čas na zmenu
"Som hrdý na prácu každého jedného člena môjho trénerského tímu. Rovnako som hrdý aj na to, čo som pri anglickej reprezentácii dosiahol," dodal 68-ročný kouč
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City