Formula 1 schválila zmenu kvalifikačného formátu!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Utorok, 23. február 2016, 20:24

Utorňajšie zasadnutie Strategickej skupiny F1 a Komisie F1 prinieslo nečakanú radikálnu a OKAMŽITÚ zmenu kvalifikačného formátu. Na ten doterajší môžeme zabudnúť, pretože po novom to bude vyzerať značne inak. Naďalej pôjde o elimináciu najpomalších jazdcov, ktorí však budú vypadávať pravidelnejšie a po jednom!

Spôsob fungovania kvalifikácie od roku 2016

Q1 potrvá 16 minút:

- po siedmich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- celkovo vypadnú siedmi piloti a pätnásti postúpia do Q2

Q2 potrvá 15 minút:

- po šiestich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- celkovo vypadnú siedmi piloti a ôsmi postúpia do Q3

Q3 potrvá 14 minút:

- po piatich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- počas posledných 90 sekúnd si to dvaja najrýchlejší rozdajú už len medzi sebou.

Zaujímavé je to, že tímy museli voľbu svojich pneumatík pre dané víkendy nahlásiť už 14 týždňov vopred. Teraz sa však východisková situácia celkom zmenila a môže poriadne zamiešať kartami.

Okrem toho sa hovorilo aj o inej novinke. Líder majstrovského poradia by sa podľa nej musel vyrovnať s časovým trestom, ktorý by bol pridaný k ním dosiahnutému času. Zdroje hovoria o tom, že štúdia bola vykonaná na základe VC Abú Zabí 2015: majstrovskému lídrovi by prirátali až štyri sekundy a ostatným postupne menej a menej. Návrh ale pravdepodobne nedostal potrebnú podporu.

Tímy sa navyše dohodli na tom, že finálne rozhodnutie o pravidlách pre rok 2017 prinesú do 30. apríla. Zatiaľ sa totiž na ničom inom dohodnúť nedokázali.

Preberalo sa vraj aj zrušenie maximálneho množstva paliva, ktoré je dnes 100 kilogramov na preteky. Uvažovalo sa o úplnom zrušení hranice, aby boli autá značne rýchlejšie: napokon vraj možno príde kompromis 105 kilogramov. Uvidíme.

Informácie priniesli Auto Bild Motorsport, Motorsport.com, Autosport.com i ďalšie zdroje.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Svetový pohár 2016 je tu čo nevidieť a pre nominovaných brankárov z celého sveta predstavuje takéto podujatie hodenú rukavicu.
"V šatni sme si pred záverečným dejstvom vraveli, že musíme byť dôraznejší v predbránkovom priestore a góly prídu. Potom nám to skutočne začalo padať," povedal po zápase Meszároš
"Prvýkrát ešte v juniorke na Aljaške, potom sme sa pobili v našej extralige s Róbertom Slipčenkom z Banskej Bystrice. A teraz do tretice. Teraz som sa však prvýkrát pobil s hráčom z poľa," usmieva sa Sidor
"Z môjho pohľadu je dosť smutné, že sem prídu mužstvá ako Orebro, Třinec a Lahti a na tribúnach je tisícpäťsto divákov. Takéto mužstvá tu už možno nikdy v živote neuvidia," hovorí S. Mlynarovič pre hokej.sk.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dvanásť najväčších prestupov Premier League, ktoré sa „upiekli“ na poslednú chvíľu
Prestupy na poslednú chvíľu sa neraz stanú tými najpamätnejšími. Niektoré obzvlášť frenetické prestupové dni sa stali vskutku legendárnymi
foto
„Šošoni“ zaslúžene na čele tabuľky, Špalek: Stále je len začiatok
"Samozrejme, nie je príjemné, keď vidíte ako váš bývalý tím dostáva takto na frak. Po góle som neoslavoval, hoci vo vnútri som prežíval radosť," prezradil Jakub Holúbek
foto
Zlý štart majstra, pomôže mu repre pauza?
"Je dobré, že je prestávka. Každý z nás si teraz musí vstúpiť sám do seba. Sú pred nami ďalšie výzvy. Rozoberieme si zápas v Žiline, poučíme sa a ideme ďalej," burcuje Kleščík
foto
Na našej ceste nepoľavíme, odkazuje Fabuľa
"Stále sa pozeráme na náš cieľ, ktorým je získať taký počet bodov, ktorý nám zabezpečí pokojný zvyšok jesene a kľudnú prípravu na jarnú časť," uzavrel Marek Fabuľa
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 32 ms. :: Country :: Region :: City