FIA potvrdila zmenu kvalifikácie i ďalšie novinky
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 24. February 2016, 13:14

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) potvrdila niekoľko zmien, o ktorých sa začalo hovoriť už v utorok večer. V stredu krátko po poludní vydala stanovisko zadelené do viacerých bodov.

KVALIFIKAČNÝ FORMÁT

- nový kvalifikačný formát jednohlasne akceptovala Komisia F1. Nový systém by mal potenciálne platiť už od začiatku sezóny 2016. Finálne slovo však ešte bude mať 4. marca Svetová motoristická rada FIA. Takže pozor, ešte to nie je stopercentná definitíva...

Q1 potrvá 16 minút:

- po siedmich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- celkovo vypadnu siedmi piloti a pätnásti postúpia do Q2

Q2 potrvá 15 minút:

- po šiestich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- celkovo vypadnú siedmi piloti a ôsmi postúpia do Q3

Q3 potrvá 14 minút:

- po piatich minútach vypadne najpomalší pretekár
- po každých ďalších 90 sekundách vypadne vždy ďalší a ďalší jazdec
- počas posledných 90 sekúnd si to dvaja najrýchlejší rozdajú už len medzi sebou.

JAZDEC DŇA

- Komisia F1 súhlasila s novinkou zvanou "Driver of the Day award", ktorá sa má postarať o väčšiu zaangažovanosť fanúšikov. Súťaž budú realizovať majitelia práv v spojitosti s televíznymi spoločnosťami. Fanúšikovia budú môcť v priebehu veľkej ceny hlasovať za svojho jazdca, pričom víťaz bude predstavený v rámci slávnostného ceremoniálu po skončení pretekov.

ŠPORTOVÉ A TECHNICKÉ PRAVIDLÁ PRE ROK 2017

- po odporúčaní Strategickou skupinou F1 sa Komisia F1 rozhodla odložiť deadline pre finalizáciu športových a technických pravidiel až do 30. apríla 2016. To všetko v záujme toho, aby kompetentní dostali najlepšiu možnú príležitosť odviesť všetkú relevantnú prácu.

KAROSÉRIA PRE ROK 2017

- boli schválené nové pravidlá, ktorých cieľom je postarať sa o vzrušujúcejšie autá, zvýšiť prítlak v záujme zvýšenia rýchlosti a zníženia časov na kolo.

- FIA a oficiálny dodávateľ pneumatík budú pokračovať v rozhovoroch týkajúcich sa nájdenia najlepšieho možného riešenia pre testovanie nových pneumatík, ktoré majú byť súčasťou týchto pravidiel.

DODÁVKA POHONNÝCH JEDNOTIEK

- v tomto smere bol dosiahnutý progres z hľadiska nákladov dodávky, povinnosti dodávky, vyrovnania výkonu i ďalšieho zlepšenia zvukového prejavu.

OCHRANA KOKPITU

- Komisia F1 potvrdila záujem zaviesť "určitý typ" ochrany kokpitu od roku 2016. Kompetentní spoločne pracujú na realizácii projektu, pričom preferovanou možnosťou je tzv. svätožiara. Ostatné možnosti, napríklad priehľadná ochrana kokpitu, ešte budú preverované.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
foto
Ďalšia citeľná rana pre slovenskú defenzívu
Zranenia vyradili z hry aj ďalších defenzívnych hráčov Norberta Gyömbéra a Viktora Pečovského, na dlhšiu dobu je mimo hry aj ofenzívny univerzál Ondrej Duda. V Slovinsku pre trest nebude hrať kapitán Martin Škrtel
foto
Neskoro, ale predsa, Németh: Tento tím má kvalitu
"Som presvedčený o tom, že víťazstvo v Prešove nám pomôže. Mužstvo má oveľa vyššiu kvalitu než ukazuje postavenie v tabuľke, verím, že ďalšie stretnutia to potvrdia," povedal tréner Németh
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City