Kritika sa stupňuje: Ani Hamiltonovi sa nepáči, že autá sú čoraz ťažšie
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 24. February 2016, 20:15

V priebehu dňa sme sa dozvedeli o plánoch Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA), ktorá informovala o tom, že autá budú od roku 2017 výrazne ťažšie ako dnes. Ich váha by mala dokonca narásť až na 722 kilogramov. Možno aj o niečo viac.

Už v priebehu dňa na to reagoval bývalý pretekár David Coulthard, ktorý tento vývoj nedokáže pochopiť. "Formula 1 je pre mňa vrchol pretekárskej technológie, ale mala by to byť aj najrýchlejšia séria, no autá sú každoročne ťažšie a tým pádom pomalšie," kritizoval Škót. "Ak si dobre pamätám, tak v roku 1994 sme mali minimálnu váhu 605 kilogramov, v roku 2017 by to malo byť už 722 kilogramov."

Veľmi podobne to vníma aj Lewis Hamilton, ktorému to príde úplne šialené. V rokoch 1997 až 2006 bola minimálna váha auta s jazdcom a palivom stanovená na 600 kilogramov, ale postupne sa zvyšovala až na súčasných 702 kilogramov. A bude horšie. Pôjde na 722 plus rozdiel váhy spôsobený širšími pneumatikami.

"Keď som prišiel do Formuly 1, tak auto malo myslím 600 kilogramov," pripomenul Hamilton. "Teraz má o stovku viac. Podľa mňa je to obrovský rozdiel. Ani nepotrebujú meniť pravidlá na to, aby boli autá o tri sekundy rýchlejšie: stačí spraviť len to, aby boli autá ľahšie. Sú superťažké, mimoriadne ťažké."

"Podľa mňa je to šialené. Keď mali 600 kilogramov, tak boli skvelé, fajn a šikovné. Bolo to jednoduchšie na pneumatiky a tie nám potom menejkrát buchli. Čím ťažšie je však auto, tým väčšie sily na gumy pôsobia. Budú sa teda správať ešte horšie," skonštatoval trojnásobný majster sveta.

Angličan s týmito vecami vôbec nesúhlasí a hnevá ho, že jazdci nemajú dostatočné slovo. "Nie, so zmenami nesúhlasím. Robia ich už mnoho rokov a my sa s tým musíme len vyrovnať. Podľa mňa by mali konzultovať aj s jazdcami. V minulosti boli určite viac zapojení. Veď my to auto cítime a máme nápady, čo by sme mohli zlepšiť. Sami vieme čo v aute nie je dobré: a hlavne jazdci, ktorí sú tu desať až pätnásť rokov. Zažili sme viacero zmien pravidiel a vieme čo funguje."

Hamilton sa zamýšľal aj nad pravidlami ako takými. Tie sa mu takisto nepozdávajú. "Nemyslím si, že pravidlá sú v poriadku... ani keby bojovalo päť tímov. Rád by som mal iné auto," skonštatoval 31-ročný pretekár. "Nemám všetky odpovede, ale mám preferované auto, s ktorým by som rád jazdil. Páčilo by sa mi V12 s veľkými a širokými gumami..." V tejto súvislosti pripomenul Ferrari z 80. rokov, ktoré nedávno videl. To vraj bolo parádne auto s klasickým radením rýchlostí. Vyzeralo 'cool' a niečo také by ho vraj rozhodne bavilo.

Teraz je to však napríklad so spomínanými pneumatikami čoraz horšie. Aj oproti predchádzajúcej sezóne. "Veru tak, lepšie to nie je. Mám pocit, akoby som jazdil s tvrdšími gumami ako predtým. Nedávajú mi lepší grip. Radšej by som mal tie minuloročné."

No a aby toho nebolo málo, Lewisovi sa nepozdáva ani nový kvalifikačný formát. "Fakt nemám pocit, že to niečo zmení," pokrútil hlavou Lewis Hamilton. "Nakoniec však dúfam, že nás všetkých prekvapí a niečo to zmení. Ale postará sa to o to, že budete musieť byť na trati a jazdiť. Každý bude musieť byť neprestajne na trati, takže pre diváka to môže byť fajn."

K skôr spomínanej téme rastúcej váhy monopostov pridal pár informácií aj Auto Motor und Sport. Tento magazín tvrdí, že o desať kilogramov váhy sa od budúceho roku postará ochrana hlavy jazdca, tzv. svätožiara. Tá ale nebude taká "pekná" ako ukazujú grafické ilustrácie, no mala by byť omnoho škaredšia.

"Z inžinierskych kruhov počujeme, že pôjde o masívnu päť centimetrov hrubú oceľovú rúru," píše spomínaný zdroj, podľa ktorého bude rúra v oblasti pred jazdcom prichytená štruktúrou opačného V. Problém by vraj mohol byť aj v tom, že v zákrutách ako Raidillon v belgickom Spa by mohli mať jazdci zhoršený výhľad.

"Hodí sa to tak k traktoru a nie k monopostu Formuly 1," skonštatoval nemenovaný inžinier pre Auto Motor und Sport.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City