Kritika sa stupňuje: Ani Hamiltonovi sa nepáči, že autá sú čoraz ťažšie
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 24. February 2016, 20:15

V priebehu dňa sme sa dozvedeli o plánoch Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA), ktorá informovala o tom, že autá budú od roku 2017 výrazne ťažšie ako dnes. Ich váha by mala dokonca narásť až na 722 kilogramov. Možno aj o niečo viac.

Už v priebehu dňa na to reagoval bývalý pretekár David Coulthard, ktorý tento vývoj nedokáže pochopiť. "Formula 1 je pre mňa vrchol pretekárskej technológie, ale mala by to byť aj najrýchlejšia séria, no autá sú každoročne ťažšie a tým pádom pomalšie," kritizoval Škót. "Ak si dobre pamätám, tak v roku 1994 sme mali minimálnu váhu 605 kilogramov, v roku 2017 by to malo byť už 722 kilogramov."

Veľmi podobne to vníma aj Lewis Hamilton, ktorému to príde úplne šialené. V rokoch 1997 až 2006 bola minimálna váha auta s jazdcom a palivom stanovená na 600 kilogramov, ale postupne sa zvyšovala až na súčasných 702 kilogramov. A bude horšie. Pôjde na 722 plus rozdiel váhy spôsobený širšími pneumatikami.

"Keď som prišiel do Formuly 1, tak auto malo myslím 600 kilogramov," pripomenul Hamilton. "Teraz má o stovku viac. Podľa mňa je to obrovský rozdiel. Ani nepotrebujú meniť pravidlá na to, aby boli autá o tri sekundy rýchlejšie: stačí spraviť len to, aby boli autá ľahšie. Sú superťažké, mimoriadne ťažké."

"Podľa mňa je to šialené. Keď mali 600 kilogramov, tak boli skvelé, fajn a šikovné. Bolo to jednoduchšie na pneumatiky a tie nám potom menejkrát buchli. Čím ťažšie je však auto, tým väčšie sily na gumy pôsobia. Budú sa teda správať ešte horšie," skonštatoval trojnásobný majster sveta.

Angličan s týmito vecami vôbec nesúhlasí a hnevá ho, že jazdci nemajú dostatočné slovo. "Nie, so zmenami nesúhlasím. Robia ich už mnoho rokov a my sa s tým musíme len vyrovnať. Podľa mňa by mali konzultovať aj s jazdcami. V minulosti boli určite viac zapojení. Veď my to auto cítime a máme nápady, čo by sme mohli zlepšiť. Sami vieme čo v aute nie je dobré: a hlavne jazdci, ktorí sú tu desať až pätnásť rokov. Zažili sme viacero zmien pravidiel a vieme čo funguje."

Hamilton sa zamýšľal aj nad pravidlami ako takými. Tie sa mu takisto nepozdávajú. "Nemyslím si, že pravidlá sú v poriadku... ani keby bojovalo päť tímov. Rád by som mal iné auto," skonštatoval 31-ročný pretekár. "Nemám všetky odpovede, ale mám preferované auto, s ktorým by som rád jazdil. Páčilo by sa mi V12 s veľkými a širokými gumami..." V tejto súvislosti pripomenul Ferrari z 80. rokov, ktoré nedávno videl. To vraj bolo parádne auto s klasickým radením rýchlostí. Vyzeralo 'cool' a niečo také by ho vraj rozhodne bavilo.

Teraz je to však napríklad so spomínanými pneumatikami čoraz horšie. Aj oproti predchádzajúcej sezóne. "Veru tak, lepšie to nie je. Mám pocit, akoby som jazdil s tvrdšími gumami ako predtým. Nedávajú mi lepší grip. Radšej by som mal tie minuloročné."

No a aby toho nebolo málo, Lewisovi sa nepozdáva ani nový kvalifikačný formát. "Fakt nemám pocit, že to niečo zmení," pokrútil hlavou Lewis Hamilton. "Nakoniec však dúfam, že nás všetkých prekvapí a niečo to zmení. Ale postará sa to o to, že budete musieť byť na trati a jazdiť. Každý bude musieť byť neprestajne na trati, takže pre diváka to môže byť fajn."

K skôr spomínanej téme rastúcej váhy monopostov pridal pár informácií aj Auto Motor und Sport. Tento magazín tvrdí, že o desať kilogramov váhy sa od budúceho roku postará ochrana hlavy jazdca, tzv. svätožiara. Tá ale nebude taká "pekná" ako ukazujú grafické ilustrácie, no mala by byť omnoho škaredšia.

"Z inžinierskych kruhov počujeme, že pôjde o masívnu päť centimetrov hrubú oceľovú rúru," píše spomínaný zdroj, podľa ktorého bude rúra v oblasti pred jazdcom prichytená štruktúrou opačného V. Problém by vraj mohol byť aj v tom, že v zákrutách ako Raidillon v belgickom Spa by mohli mať jazdci zhoršený výhľad.

"Hodí sa to tak k traktoru a nie k monopostu Formuly 1," skonštatoval nemenovaný inžinier pre Auto Motor und Sport.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Do třineckej šatne vchádzal po poslednom zápase na Tatranskom pohári ako posledný a nebol sám. Za ruku si do nej viedol aj synčeka Adamka oblečeného do dresu Amuru Chabarovsk.
Najstarší hokejový turnaj na Slovensku napísal už svoju 69. kapitolu. A hoci má už Tatranský pohár bradu ako Matuzalem, drží sa stále vo výbornej kondícii. Tento ročník sa dokonca do histórie zapíše ako jeden z najlepšie obsadených vôbec
Andrej Kmeč: "Bolo vidieť na chalanoch, že mali chuť. Chceli pred domácimi divákmi vybojovať prvé víťazstvo v Lige majstrov"
"Toto je môj, dá sa povedať, že odrazový mostík do sveta. Je veľmi pekné a milé od vedenia a trénerov, že mi ponúkajú nejakú zmluvu. Ja by som veľmi rád pomohol hráčom Popradu, ale vidím to tak, že pôjdem niekam na sever,“ povedal
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Vukomanovič je po derby optimista: Časom sa zlepšíme ešte viac (video)
"Nepáčili sa mi naše reakcie v komunikácii s rozhodcom, za ktoré sme videli žlté karty. Takéto momenty nám však pomôžu napredovať ako tím i jednotlivo," povedal Vukomanovič
foto
Podbrezová v závere zachraňovala zápas, ViOn si vezie domov bod (video)
Marek Fabuľa: "Hráči išli na maximum, predviedli poctivú robotu, ale súper dokázal využívať každú chybu. Hráčom nič nemôžem vyčítať"
foto
Ružomberok nedal Michalovciam žiadnu šancu (video)
Norbert Hrnčár: "Druhý polčas sme to rozbehali, okrem pekných gólov mužstvo malo ešte veľa dobrých šancí. Z víťazstva máme radosť"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City