Kritika sa stupňuje: Ani Hamiltonovi sa nepáči, že autá sú čoraz ťažšie
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 24. February 2016, 20:15

V priebehu dňa sme sa dozvedeli o plánoch Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA), ktorá informovala o tom, že autá budú od roku 2017 výrazne ťažšie ako dnes. Ich váha by mala dokonca narásť až na 722 kilogramov. Možno aj o niečo viac.

Už v priebehu dňa na to reagoval bývalý pretekár David Coulthard, ktorý tento vývoj nedokáže pochopiť. "Formula 1 je pre mňa vrchol pretekárskej technológie, ale mala by to byť aj najrýchlejšia séria, no autá sú každoročne ťažšie a tým pádom pomalšie," kritizoval Škót. "Ak si dobre pamätám, tak v roku 1994 sme mali minimálnu váhu 605 kilogramov, v roku 2017 by to malo byť už 722 kilogramov."

Veľmi podobne to vníma aj Lewis Hamilton, ktorému to príde úplne šialené. V rokoch 1997 až 2006 bola minimálna váha auta s jazdcom a palivom stanovená na 600 kilogramov, ale postupne sa zvyšovala až na súčasných 702 kilogramov. A bude horšie. Pôjde na 722 plus rozdiel váhy spôsobený širšími pneumatikami.

"Keď som prišiel do Formuly 1, tak auto malo myslím 600 kilogramov," pripomenul Hamilton. "Teraz má o stovku viac. Podľa mňa je to obrovský rozdiel. Ani nepotrebujú meniť pravidlá na to, aby boli autá o tri sekundy rýchlejšie: stačí spraviť len to, aby boli autá ľahšie. Sú superťažké, mimoriadne ťažké."

"Podľa mňa je to šialené. Keď mali 600 kilogramov, tak boli skvelé, fajn a šikovné. Bolo to jednoduchšie na pneumatiky a tie nám potom menejkrát buchli. Čím ťažšie je však auto, tým väčšie sily na gumy pôsobia. Budú sa teda správať ešte horšie," skonštatoval trojnásobný majster sveta.

Angličan s týmito vecami vôbec nesúhlasí a hnevá ho, že jazdci nemajú dostatočné slovo. "Nie, so zmenami nesúhlasím. Robia ich už mnoho rokov a my sa s tým musíme len vyrovnať. Podľa mňa by mali konzultovať aj s jazdcami. V minulosti boli určite viac zapojení. Veď my to auto cítime a máme nápady, čo by sme mohli zlepšiť. Sami vieme čo v aute nie je dobré: a hlavne jazdci, ktorí sú tu desať až pätnásť rokov. Zažili sme viacero zmien pravidiel a vieme čo funguje."

Hamilton sa zamýšľal aj nad pravidlami ako takými. Tie sa mu takisto nepozdávajú. "Nemyslím si, že pravidlá sú v poriadku... ani keby bojovalo päť tímov. Rád by som mal iné auto," skonštatoval 31-ročný pretekár. "Nemám všetky odpovede, ale mám preferované auto, s ktorým by som rád jazdil. Páčilo by sa mi V12 s veľkými a širokými gumami..." V tejto súvislosti pripomenul Ferrari z 80. rokov, ktoré nedávno videl. To vraj bolo parádne auto s klasickým radením rýchlostí. Vyzeralo 'cool' a niečo také by ho vraj rozhodne bavilo.

Teraz je to však napríklad so spomínanými pneumatikami čoraz horšie. Aj oproti predchádzajúcej sezóne. "Veru tak, lepšie to nie je. Mám pocit, akoby som jazdil s tvrdšími gumami ako predtým. Nedávajú mi lepší grip. Radšej by som mal tie minuloročné."

No a aby toho nebolo málo, Lewisovi sa nepozdáva ani nový kvalifikačný formát. "Fakt nemám pocit, že to niečo zmení," pokrútil hlavou Lewis Hamilton. "Nakoniec však dúfam, že nás všetkých prekvapí a niečo to zmení. Ale postará sa to o to, že budete musieť byť na trati a jazdiť. Každý bude musieť byť neprestajne na trati, takže pre diváka to môže byť fajn."

K skôr spomínanej téme rastúcej váhy monopostov pridal pár informácií aj Auto Motor und Sport. Tento magazín tvrdí, že o desať kilogramov váhy sa od budúceho roku postará ochrana hlavy jazdca, tzv. svätožiara. Tá ale nebude taká "pekná" ako ukazujú grafické ilustrácie, no mala by byť omnoho škaredšia.

"Z inžinierskych kruhov počujeme, že pôjde o masívnu päť centimetrov hrubú oceľovú rúru," píše spomínaný zdroj, podľa ktorého bude rúra v oblasti pred jazdcom prichytená štruktúrou opačného V. Problém by vraj mohol byť aj v tom, že v zákrutách ako Raidillon v belgickom Spa by mohli mať jazdci zhoršený výhľad.

"Hodí sa to tak k traktoru a nie k monopostu Formuly 1," skonštatoval nemenovaný inžinier pre Auto Motor und Sport.



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Vicemajster z vlaňajšej sezóny najvyššej slovenskej hokejovej súťaže HC '05 iClinic Banská Bystrica získal do svojho mužstva na novú sezónu najproduktívnejšieho obrancu ECHL Mathewa Maioneho.
Pod novým trénerským tandemom Pavol Paukovček - Juraj Halaj vykorčuľovali v pondelok na ľad aj hokejisti MHC Martin.
"S Košicami sme boli v kontakte dlhší čas a napokon sme sa dopracovali ku konkrétnej ponuke. Nemal som nad čím váhať, pretože ide o špičkový a ambiciózny klub. Hokej predsa hráme práve preto, aby sme hrali o najvyššie priečky a vyhrávali trofeje," uviedol M. Kopřiva
Hokejisti MsHK Žilina otvorili v pondelok prípravu na ľade s ambicióznymi myšlienkami smerom do nastavajúcej sezóny.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Sterilné, no bojovné derby (video)
"Mali sme tam nejaké náznaky brejkov, no rýchlo sme strácali lopty. Riešili sme to vždy zbrklo. Súper toho tiež veľa nemal. Asi zaslúžená remíza," priznal ofenzívny záložník Michaloviec Dominik Kunca
foto
SÚŤAŽ: Vyhrajte dres Lokomotívy Košice!
Predstavitelia klubu venovali do súťaže tradičný bielo-modrý dres s číslom 15 na chrbte. Nenechajte si ujsť skvelú šancu na jeho získanie. Stačí, ak odpoviete na otázky na našom Facebooku a dres môže byť váš
foto
Karhan dáva Spartaku novú identitu
Miroslav Karhan dokazuje, že to ide aj s mladými odchovancami, nebál sa im dať šancu, plne im dôveruje a oni mu túto dôveru do bodky splácajú
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 178 ms. :: Country :: Region :: City