Toto je Bruce: Nový nos Mercedesu s S-šachtou
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 25. February 2016, 10:38

Už od začiatku testov v Barcelone sa objavovali informácie o tom, že Mercedes predstaví nové nosové riešenie. Hovorilo sa o tom, že to môže prísť už v utorok, ale nakoniec sme sa dočkali až vo štvrtok ráno. Pre tím je v tomto smere dobrý každý deň, pretože konkurencia dostane menej času na kopírovanie. To je však napriek tomu veľmi ťažké a pre mnohých do veľkej miery aj nemožné, pretože zvládnutie crash-testov je s takouto konfiguráciou takmer neriešiteľné.

Mercedes mal v zásade dokonalý nos už aj v minulom roku, no tentoraz je ešte užší a menší. Na predné krídlo je napojený len vďaka maličkému styčnému bodu a vyzerá najestetickejšie zo všetkých. Navyše je vybavený aj tzv. S-šachtou a z hľadiska celého konceptu sa zdá, že majstrovský tím je opäť raz o krok pred ostatnými. Teda ak niekto takisto nepríde s nečakaným radikálnym riešením.

"Najdramatickejšiu zmenu priniesla S-šachta, ktorej vstupný otvor je umiestnený výrazne vpredu," skonštatoval technický odborník Motorsport.com Matt Somerfield pripomínajúc, že výstupný otvor je umiestnený na hornej časti nosa a pomerne výrazne vzadu.

Doplňme, že prvú verziu S-šachty nasadilo Ferrari ešte v roku 2008, neskôr s touto novinkou pracoval napríklad aj McLaren, riešenie poznáme z dlhodobého nasadzovania u Red Bullu. Je pravdepodobné, že v tomto roku uvidíme viacero takýchto šácht, pretože prvé pohľady na predstavené monoposty tomu napovedajú.

Krátky video-pohľad na staršie riešenia:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

Zahraničných analytikov zaujal aj spôsob uchopenia predného krídla, ktoré je upevnené len vďaka malým pylónom a na prvý pohľad to vyzerá takmer nereálne. Styčná plocha je natoľko malá, že podľa Motorsport.com to "takmer popiera zákony fyziky - teda vzhľadom na záťaž generovanú krídlom."

Celé toto riešenie dostalo interný názov "Bruce" a ako tím neskôr napovedal uverejnenou fotografiou, ide o žraloka Bruca z filmu Hľadá sa Nemo. Podobnosť z bočného pohľadu je pri určitej predstavivosti celkom zrejmá.

"Vývoj v rámci rovnakých pravidiel je čoraz ťažší a ťažší, ale tím tvrdo pracuje na tom, aby sa udržal pred konkurenciou," povedal Lewis Hamilton. "Vždy je ľahšie doťahovať sa a stíhať niekoho, ako sa udržať vpredu. Začali sme ale dobre a už teraz máme na aute nové súčiastky. Pochopiteľne, že nechcete odkryť všetky svoje karty, no tieto veci jednoducho potrebujete priniesť už na testy a preveriť ich."

"Všetky tímy sa venujú špionáži, takže vždy, keď prinesiete novú súčiastku, spravia tony obrázkov a prinesú ich inžinierom. Ak je to lepšie ako ich vlastný dizajn, tak pravdepodobne následne prídu s vlastnou verziou, preveria ju vo veternom tuneli a uvidia, ako to funguje na ich aute. Ale kým tak spravia, prejde aj pár mesiacov a snáď za ten čas získame výhodu," skonštatoval úradujúci majster sveta.

Prvé tweety zachytávajúce novinku:

Doplnené o 11.50 h:

Aktuálne informácie hovoria o tom, že Mercedes ešte s novým dizajnom nosa a predného krídla nemá vyhrané. Crash-testy zvládol, ale zatiaľ nezvládol deflekčné testy, ktoré sú stavané tak, aby zamedzili nasadzovaniu flexibilných krídel. Článok 3.7.1 Technických pravidiel Formuly 1 hovorí o tom, že keď je záťaž 1000N vyvíjaná na miesta nachádzajúce sa 675 a 975 milimetrov pred osou predných kolies a 720 milimetrov bokom od centrálnej časti auta, nesmie prísť k vertikálnemu ohybu väčšiemu ako 10 milimetrov. Kompetentní z Mercedesu podľa Motorsport.com priznali, že v tomto smere ešte majú problém a novinku nasadili len preto, lebo v testoch sa tohto pravidla nemusia držať. V najbližších týždňoch budú intenzívne pracovať na tom, aby zhotovili dostatočne silný dizajn a potrebné testy zvládli.

Bližšie vysvetlenie v podaní technického odborníka Mária Keszeliho:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Tomáš Malec mieri do nórskeho Lillestrømu
„Vnímam to pozitívne, som rád, že som tu a že som sa vrátil do Nórska. Verím, že tímu pomôžem hlavne gólmi. Majú dobrý tím a v tabuľke patria rozhodne vyššie. Teším sa už na nedeľu a verím, že dostanem šancu,“ povedal šťastný Malec
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City