beta verzia
 
 
 
Toto je Bruce: Nový nos Mercedesu s S-šachtou
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 25. February 2016, 10:38

Už od začiatku testov v Barcelone sa objavovali informácie o tom, že Mercedes predstaví nové nosové riešenie. Hovorilo sa o tom, že to môže prísť už v utorok, ale nakoniec sme sa dočkali až vo štvrtok ráno. Pre tím je v tomto smere dobrý každý deň, pretože konkurencia dostane menej času na kopírovanie. To je však napriek tomu veľmi ťažké a pre mnohých do veľkej miery aj nemožné, pretože zvládnutie crash-testov je s takouto konfiguráciou takmer neriešiteľné.

Mercedes mal v zásade dokonalý nos už aj v minulom roku, no tentoraz je ešte užší a menší. Na predné krídlo je napojený len vďaka maličkému styčnému bodu a vyzerá najestetickejšie zo všetkých. Navyše je vybavený aj tzv. S-šachtou a z hľadiska celého konceptu sa zdá, že majstrovský tím je opäť raz o krok pred ostatnými. Teda ak niekto takisto nepríde s nečakaným radikálnym riešením.

"Najdramatickejšiu zmenu priniesla S-šachta, ktorej vstupný otvor je umiestnený výrazne vpredu," skonštatoval technický odborník Motorsport.com Matt Somerfield pripomínajúc, že výstupný otvor je umiestnený na hornej časti nosa a pomerne výrazne vzadu.

Doplňme, že prvú verziu S-šachty nasadilo Ferrari ešte v roku 2008, neskôr s touto novinkou pracoval napríklad aj McLaren, riešenie poznáme z dlhodobého nasadzovania u Red Bullu. Je pravdepodobné, že v tomto roku uvidíme viacero takýchto šácht, pretože prvé pohľady na predstavené monoposty tomu napovedajú.

Krátky video-pohľad na staršie riešenia:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

Zahraničných analytikov zaujal aj spôsob uchopenia predného krídla, ktoré je upevnené len vďaka malým pylónom a na prvý pohľad to vyzerá takmer nereálne. Styčná plocha je natoľko malá, že podľa Motorsport.com to "takmer popiera zákony fyziky - teda vzhľadom na záťaž generovanú krídlom."

Celé toto riešenie dostalo interný názov "Bruce" a ako tím neskôr napovedal uverejnenou fotografiou, ide o žraloka Bruca z filmu Hľadá sa Nemo. Podobnosť z bočného pohľadu je pri určitej predstavivosti celkom zrejmá.

"Vývoj v rámci rovnakých pravidiel je čoraz ťažší a ťažší, ale tím tvrdo pracuje na tom, aby sa udržal pred konkurenciou," povedal Lewis Hamilton. "Vždy je ľahšie doťahovať sa a stíhať niekoho, ako sa udržať vpredu. Začali sme ale dobre a už teraz máme na aute nové súčiastky. Pochopiteľne, že nechcete odkryť všetky svoje karty, no tieto veci jednoducho potrebujete priniesť už na testy a preveriť ich."

"Všetky tímy sa venujú špionáži, takže vždy, keď prinesiete novú súčiastku, spravia tony obrázkov a prinesú ich inžinierom. Ak je to lepšie ako ich vlastný dizajn, tak pravdepodobne následne prídu s vlastnou verziou, preveria ju vo veternom tuneli a uvidia, ako to funguje na ich aute. Ale kým tak spravia, prejde aj pár mesiacov a snáď za ten čas získame výhodu," skonštatoval úradujúci majster sveta.

Prvé tweety zachytávajúce novinku:

Doplnené o 11.50 h:

Aktuálne informácie hovoria o tom, že Mercedes ešte s novým dizajnom nosa a predného krídla nemá vyhrané. Crash-testy zvládol, ale zatiaľ nezvládol deflekčné testy, ktoré sú stavané tak, aby zamedzili nasadzovaniu flexibilných krídel. Článok 3.7.1 Technických pravidiel Formuly 1 hovorí o tom, že keď je záťaž 1000N vyvíjaná na miesta nachádzajúce sa 675 a 975 milimetrov pred osou predných kolies a 720 milimetrov bokom od centrálnej časti auta, nesmie prísť k vertikálnemu ohybu väčšiemu ako 10 milimetrov. Kompetentní z Mercedesu podľa Motorsport.com priznali, že v tomto smere ešte majú problém a novinku nasadili len preto, lebo v testoch sa tohto pravidla nemusia držať. V najbližších týždňoch budú intenzívne pracovať na tom, aby zhotovili dostatočne silný dizajn a potrebné testy zvládli.

Bližšie vysvetlenie v podaní technického odborníka Mária Keszeliho:



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Veľa som počul o klube z Krakova. Je to tím, ktorý si vybojoval účasť v Lige majstrov, na ktorú sa teším. Ja som už v Lige majstrov odohral dve sezóny a tak dúfam, že pomôžem tímu k úspešným výsledkom," uviedol Jenčík
"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Najväčší šok šampionátu, Island v osemfinále vyradil Anglicko! (video)
Islandská reprezentácia v pondelňajšom záverečnom stretnutí osemfinálovej fázy prekvapujúco zdolala Anglicko 2:1 a postúpila medzi najlepších osem tímov majstrovstiev Európy
foto
SÚŤAŽ: Vyhrajte dres Slovana Bratislava!
Predstavitelia klubu venovali do súťaže naozaj originálny belasý dres s číslom 33 a menom Róberta Vitteka. Dres je navyše podpísaný hráčmi Slovana zo sezóny 2015/2016!
foto
Obhajca zo Španielska z hry von, Taliani vyzvú majstrov sveta! (video)
"Som veľmi hrdý na to, čo sme dokázali. Vedeli sme, že iba tvrdou prácou môžeme zdolať jeden z najlepších tímov na svete. Teraz už musíme rozmýšľať nad ďalším ťažkým zápasom proti majstrom sveta," povedal Bonucci
foto
Kozák by radšej zostal vo Francúzsku, kde zažil veľkolepý šampionát
"Radšej by som zostal vo Francúzsku, cítil som sa tam dobre. Na štadiónoch panovala nádherná atmosféra, odohrali sa krásne stretnutia," povedal kouč slovenskej reprezentácie po pondelňajšom návrate do Bratislavy
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 55 ms. :: Country :: Region :: City