Toto je Bruce: Nový nos Mercedesu s S-šachtou
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 25. February 2016, 10:38

Už od začiatku testov v Barcelone sa objavovali informácie o tom, že Mercedes predstaví nové nosové riešenie. Hovorilo sa o tom, že to môže prísť už v utorok, ale nakoniec sme sa dočkali až vo štvrtok ráno. Pre tím je v tomto smere dobrý každý deň, pretože konkurencia dostane menej času na kopírovanie. To je však napriek tomu veľmi ťažké a pre mnohých do veľkej miery aj nemožné, pretože zvládnutie crash-testov je s takouto konfiguráciou takmer neriešiteľné.

Mercedes mal v zásade dokonalý nos už aj v minulom roku, no tentoraz je ešte užší a menší. Na predné krídlo je napojený len vďaka maličkému styčnému bodu a vyzerá najestetickejšie zo všetkých. Navyše je vybavený aj tzv. S-šachtou a z hľadiska celého konceptu sa zdá, že majstrovský tím je opäť raz o krok pred ostatnými. Teda ak niekto takisto nepríde s nečakaným radikálnym riešením.

"Najdramatickejšiu zmenu priniesla S-šachta, ktorej vstupný otvor je umiestnený výrazne vpredu," skonštatoval technický odborník Motorsport.com Matt Somerfield pripomínajúc, že výstupný otvor je umiestnený na hornej časti nosa a pomerne výrazne vzadu.

Doplňme, že prvú verziu S-šachty nasadilo Ferrari ešte v roku 2008, neskôr s touto novinkou pracoval napríklad aj McLaren, riešenie poznáme z dlhodobého nasadzovania u Red Bullu. Je pravdepodobné, že v tomto roku uvidíme viacero takýchto šácht, pretože prvé pohľady na predstavené monoposty tomu napovedajú.

Krátky video-pohľad na staršie riešenia:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

Zahraničných analytikov zaujal aj spôsob uchopenia predného krídla, ktoré je upevnené len vďaka malým pylónom a na prvý pohľad to vyzerá takmer nereálne. Styčná plocha je natoľko malá, že podľa Motorsport.com to "takmer popiera zákony fyziky - teda vzhľadom na záťaž generovanú krídlom."

Celé toto riešenie dostalo interný názov "Bruce" a ako tím neskôr napovedal uverejnenou fotografiou, ide o žraloka Bruca z filmu Hľadá sa Nemo. Podobnosť z bočného pohľadu je pri určitej predstavivosti celkom zrejmá.

"Vývoj v rámci rovnakých pravidiel je čoraz ťažší a ťažší, ale tím tvrdo pracuje na tom, aby sa udržal pred konkurenciou," povedal Lewis Hamilton. "Vždy je ľahšie doťahovať sa a stíhať niekoho, ako sa udržať vpredu. Začali sme ale dobre a už teraz máme na aute nové súčiastky. Pochopiteľne, že nechcete odkryť všetky svoje karty, no tieto veci jednoducho potrebujete priniesť už na testy a preveriť ich."

"Všetky tímy sa venujú špionáži, takže vždy, keď prinesiete novú súčiastku, spravia tony obrázkov a prinesú ich inžinierom. Ak je to lepšie ako ich vlastný dizajn, tak pravdepodobne následne prídu s vlastnou verziou, preveria ju vo veternom tuneli a uvidia, ako to funguje na ich aute. Ale kým tak spravia, prejde aj pár mesiacov a snáď za ten čas získame výhodu," skonštatoval úradujúci majster sveta.

Prvé tweety zachytávajúce novinku:

Doplnené o 11.50 h:

Aktuálne informácie hovoria o tom, že Mercedes ešte s novým dizajnom nosa a predného krídla nemá vyhrané. Crash-testy zvládol, ale zatiaľ nezvládol deflekčné testy, ktoré sú stavané tak, aby zamedzili nasadzovaniu flexibilných krídel. Článok 3.7.1 Technických pravidiel Formuly 1 hovorí o tom, že keď je záťaž 1000N vyvíjaná na miesta nachádzajúce sa 675 a 975 milimetrov pred osou predných kolies a 720 milimetrov bokom od centrálnej časti auta, nesmie prísť k vertikálnemu ohybu väčšiemu ako 10 milimetrov. Kompetentní z Mercedesu podľa Motorsport.com priznali, že v tomto smere ešte majú problém a novinku nasadili len preto, lebo v testoch sa tohto pravidla nemusia držať. V najbližších týždňoch budú intenzívne pracovať na tom, aby zhotovili dostatočne silný dizajn a potrebné testy zvládli.

Bližšie vysvetlenie v podaní technického odborníka Mária Keszeliho:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Defenzívne opory "šošonov" podstúpili operáciu, zranenia sú vážne
"Čakalo sa, že sadra by mohla ísť dole po dvoch týždňoch, teraz však bude Viktorova ľavačka v sadre minimálne šesť týždňov," prezradil rehabilitačno-kondičný tréner Milan Ťapay
foto
Ďuriša teší rozšírenie spolupráce s Bakošom do reprezentácie
"Dva roky som nebol v národnom tíme. V klube sa snažím podávať čo najlepšie výkony a slovenskú reprezentáciu podporujem," vravel 33-ročný Bakoš po stretnutí Európskej ligy s AS Rím, v ktorom skóroval
foto
Kozák v nominácii vymenil útočníkov, vrátil sa Weiss
"Veľa som premýšľal o zápase s Anglickom. Keď som robil analýzu duelu, prišiel som k záveru, že ak by sme všetci pre to urobili maximum, tak - som vnútorne presvedčený - by sme boli úspešnejší," povedal tréner Kozák
foto
Z hrdinu smoliar, Leško: Beriem to na seba (video)
"Ak by to kopol tak, ako to on vie, tak som presvedčený o tom, že by potom premenil aj tú veľkú šancu v druhom polčase. Ale vo futbale je to tak: ´From Zero to Hero, alebo From Hero to Zero´,“ dodal Stanislav Varga
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City