Toto je Bruce: Nový nos Mercedesu s S-šachtou
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 25. February 2016, 10:38

Už od začiatku testov v Barcelone sa objavovali informácie o tom, že Mercedes predstaví nové nosové riešenie. Hovorilo sa o tom, že to môže prísť už v utorok, ale nakoniec sme sa dočkali až vo štvrtok ráno. Pre tím je v tomto smere dobrý každý deň, pretože konkurencia dostane menej času na kopírovanie. To je však napriek tomu veľmi ťažké a pre mnohých do veľkej miery aj nemožné, pretože zvládnutie crash-testov je s takouto konfiguráciou takmer neriešiteľné.

Mercedes mal v zásade dokonalý nos už aj v minulom roku, no tentoraz je ešte užší a menší. Na predné krídlo je napojený len vďaka maličkému styčnému bodu a vyzerá najestetickejšie zo všetkých. Navyše je vybavený aj tzv. S-šachtou a z hľadiska celého konceptu sa zdá, že majstrovský tím je opäť raz o krok pred ostatnými. Teda ak niekto takisto nepríde s nečakaným radikálnym riešením.

"Najdramatickejšiu zmenu priniesla S-šachta, ktorej vstupný otvor je umiestnený výrazne vpredu," skonštatoval technický odborník Motorsport.com Matt Somerfield pripomínajúc, že výstupný otvor je umiestnený na hornej časti nosa a pomerne výrazne vzadu.

Doplňme, že prvú verziu S-šachty nasadilo Ferrari ešte v roku 2008, neskôr s touto novinkou pracoval napríklad aj McLaren, riešenie poznáme z dlhodobého nasadzovania u Red Bullu. Je pravdepodobné, že v tomto roku uvidíme viacero takýchto šácht, pretože prvé pohľady na predstavené monoposty tomu napovedajú.

Krátky video-pohľad na staršie riešenia:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

Zahraničných analytikov zaujal aj spôsob uchopenia predného krídla, ktoré je upevnené len vďaka malým pylónom a na prvý pohľad to vyzerá takmer nereálne. Styčná plocha je natoľko malá, že podľa Motorsport.com to "takmer popiera zákony fyziky - teda vzhľadom na záťaž generovanú krídlom."

Celé toto riešenie dostalo interný názov "Bruce" a ako tím neskôr napovedal uverejnenou fotografiou, ide o žraloka Bruca z filmu Hľadá sa Nemo. Podobnosť z bočného pohľadu je pri určitej predstavivosti celkom zrejmá.

"Vývoj v rámci rovnakých pravidiel je čoraz ťažší a ťažší, ale tím tvrdo pracuje na tom, aby sa udržal pred konkurenciou," povedal Lewis Hamilton. "Vždy je ľahšie doťahovať sa a stíhať niekoho, ako sa udržať vpredu. Začali sme ale dobre a už teraz máme na aute nové súčiastky. Pochopiteľne, že nechcete odkryť všetky svoje karty, no tieto veci jednoducho potrebujete priniesť už na testy a preveriť ich."

"Všetky tímy sa venujú špionáži, takže vždy, keď prinesiete novú súčiastku, spravia tony obrázkov a prinesú ich inžinierom. Ak je to lepšie ako ich vlastný dizajn, tak pravdepodobne následne prídu s vlastnou verziou, preveria ju vo veternom tuneli a uvidia, ako to funguje na ich aute. Ale kým tak spravia, prejde aj pár mesiacov a snáď za ten čas získame výhodu," skonštatoval úradujúci majster sveta.

Prvé tweety zachytávajúce novinku:

Doplnené o 11.50 h:

Aktuálne informácie hovoria o tom, že Mercedes ešte s novým dizajnom nosa a predného krídla nemá vyhrané. Crash-testy zvládol, ale zatiaľ nezvládol deflekčné testy, ktoré sú stavané tak, aby zamedzili nasadzovaniu flexibilných krídel. Článok 3.7.1 Technických pravidiel Formuly 1 hovorí o tom, že keď je záťaž 1000N vyvíjaná na miesta nachádzajúce sa 675 a 975 milimetrov pred osou predných kolies a 720 milimetrov bokom od centrálnej časti auta, nesmie prísť k vertikálnemu ohybu väčšiemu ako 10 milimetrov. Kompetentní z Mercedesu podľa Motorsport.com priznali, že v tomto smere ešte majú problém a novinku nasadili len preto, lebo v testoch sa tohto pravidla nemusia držať. V najbližších týždňoch budú intenzívne pracovať na tom, aby zhotovili dostatočne silný dizajn a potrebné testy zvládli.

Bližšie vysvetlenie v podaní technického odborníka Mária Keszeliho:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to veľmi ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má viac odohratých duelov," hodnotil Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kodaň s Gregušom do skupinovej fázy, ďalej aj Man City a Rostov (video)
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Ševela pred odvetou s Rapidom: Pôjdeme si to užiť
"Treba sa na to pozrieť reálne. Po výsledku 0:4 nemáme pred odvetou veľké oči. Samozrejme, aj vo Viedni budeme od hráčov vyžadovať, aby boli koncentrovaní, zodpovední. Čaká nás krásny štadión, búrlivé prostredie," povedal Ševela
foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na veľké reči
"Keď sa nám podarí ťahať sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhrať 7:6 ako remizovať 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City