Toto je Bruce: Nový nos Mercedesu s S-šachtou
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 25. February 2016, 10:38

Už od začiatku testov v Barcelone sa objavovali informácie o tom, že Mercedes predstaví nové nosové riešenie. Hovorilo sa o tom, že to môže prísť už v utorok, ale nakoniec sme sa dočkali až vo štvrtok ráno. Pre tím je v tomto smere dobrý každý deň, pretože konkurencia dostane menej času na kopírovanie. To je však napriek tomu veľmi ťažké a pre mnohých do veľkej miery aj nemožné, pretože zvládnutie crash-testov je s takouto konfiguráciou takmer neriešiteľné.

Mercedes mal v zásade dokonalý nos už aj v minulom roku, no tentoraz je ešte užší a menší. Na predné krídlo je napojený len vďaka maličkému styčnému bodu a vyzerá najestetickejšie zo všetkých. Navyše je vybavený aj tzv. S-šachtou a z hľadiska celého konceptu sa zdá, že majstrovský tím je opäť raz o krok pred ostatnými. Teda ak niekto takisto nepríde s nečakaným radikálnym riešením.

"Najdramatickejšiu zmenu priniesla S-šachta, ktorej vstupný otvor je umiestnený výrazne vpredu," skonštatoval technický odborník Motorsport.com Matt Somerfield pripomínajúc, že výstupný otvor je umiestnený na hornej časti nosa a pomerne výrazne vzadu.

Doplňme, že prvú verziu S-šachty nasadilo Ferrari ešte v roku 2008, neskôr s touto novinkou pracoval napríklad aj McLaren, riešenie poznáme z dlhodobého nasadzovania u Red Bullu. Je pravdepodobné, že v tomto roku uvidíme viacero takýchto šácht, pretože prvé pohľady na predstavené monoposty tomu napovedajú.

Krátky video-pohľad na staršie riešenia:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

Zahraničných analytikov zaujal aj spôsob uchopenia predného krídla, ktoré je upevnené len vďaka malým pylónom a na prvý pohľad to vyzerá takmer nereálne. Styčná plocha je natoľko malá, že podľa Motorsport.com to "takmer popiera zákony fyziky - teda vzhľadom na záťaž generovanú krídlom."

Celé toto riešenie dostalo interný názov "Bruce" a ako tím neskôr napovedal uverejnenou fotografiou, ide o žraloka Bruca z filmu Hľadá sa Nemo. Podobnosť z bočného pohľadu je pri určitej predstavivosti celkom zrejmá.

"Vývoj v rámci rovnakých pravidiel je čoraz ťažší a ťažší, ale tím tvrdo pracuje na tom, aby sa udržal pred konkurenciou," povedal Lewis Hamilton. "Vždy je ľahšie doťahovať sa a stíhať niekoho, ako sa udržať vpredu. Začali sme ale dobre a už teraz máme na aute nové súčiastky. Pochopiteľne, že nechcete odkryť všetky svoje karty, no tieto veci jednoducho potrebujete priniesť už na testy a preveriť ich."

"Všetky tímy sa venujú špionáži, takže vždy, keď prinesiete novú súčiastku, spravia tony obrázkov a prinesú ich inžinierom. Ak je to lepšie ako ich vlastný dizajn, tak pravdepodobne následne prídu s vlastnou verziou, preveria ju vo veternom tuneli a uvidia, ako to funguje na ich aute. Ale kým tak spravia, prejde aj pár mesiacov a snáď za ten čas získame výhodu," skonštatoval úradujúci majster sveta.

Prvé tweety zachytávajúce novinku:

Doplnené o 11.50 h:

Aktuálne informácie hovoria o tom, že Mercedes ešte s novým dizajnom nosa a predného krídla nemá vyhrané. Crash-testy zvládol, ale zatiaľ nezvládol deflekčné testy, ktoré sú stavané tak, aby zamedzili nasadzovaniu flexibilných krídel. Článok 3.7.1 Technických pravidiel Formuly 1 hovorí o tom, že keď je záťaž 1000N vyvíjaná na miesta nachádzajúce sa 675 a 975 milimetrov pred osou predných kolies a 720 milimetrov bokom od centrálnej časti auta, nesmie prísť k vertikálnemu ohybu väčšiemu ako 10 milimetrov. Kompetentní z Mercedesu podľa Motorsport.com priznali, že v tomto smere ešte majú problém a novinku nasadili len preto, lebo v testoch sa tohto pravidla nemusia držať. V najbližších týždňoch budú intenzívne pracovať na tom, aby zhotovili dostatočne silný dizajn a potrebné testy zvládli.

Bližšie vysvetlenie v podaní technického odborníka Mária Keszeliho:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City