Tost vyslovil veľkú spokojnosť s pohonom Ferrari
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 25. February 2016, 11:45

Scuderia Toro Rosso skončila v minulom roku na siedmom mieste konštruktérskeho poradia a nesplnila tak svoj cieľ, ktorým bola piata priečka. Mladí pretekári Max Verstappen a Carlos Sainz sa predviedli v dobrom svetle, ale viackrát mali problémy so spoľahlivosťou svojho auta, čo napokon na finálnom výsledku zanechalo svoju stopu.

"STR11 je auto s množstvom potenciálu," hovorí pred novou sezónou šéf tímu Franz Tost. "S našim novým motorovým partnerom Ferrari sme veľmi spokojní. Obaja jazdci už povedali veľmi pozitívne slová o jazdných vlastnostiach a výkone nového motora. Tím v priebehu zimy okrem toho zlepšil svoje pracovné procedúry týkajúce sa napríklad montáže auta či tréningu zastávok v boxoch. Na našich dvoch mimoriadne zručných jazdcov by sme teda mali byť pripravení!"

Toro Rosso doposiaľ poháňali motory Renault, ale teraz to bude Ferrari. Jediný problém je v tom, že pôjde o minuloročný agregát. "Z hľadiska prvej časti sezóny by som nepovedal, že budeme mať 'second-hand' motor, pretože oproti novým motorom nečakám veľký rozdiel. Druhá časť sezóny už ale môže byť o niečom inom, pretože Ferrari si bude svoj motor naďalej vyvíjať a neviem povedať, akú výhodu im to prinesie."

Tostov tím to nebude mať jednoduché, pretože k životu sa preberá McLaren, silný bude továrenský Renault, rýchlosť ukazuje Force India s Williamsom, Manor bude mať nové motory Mercedes a Haas nové agregáty Ferrari. Mnoho tímov bude silných. 

"Naše auto je ale lepšie ako v minulom roku," kontruje Franz Tost v rozhovore pre F1.com. "Aerodynamické dáta ukazujú, že sme spravili pokroky. No a napokon bude na nás aj to, aby sme tento vývojový trend udržali. Pôjde ale aj o to, koľko zdrojov na to budeme mať v priebehu sezóny a koľko ich budú mať naši priami súperi. A kto nimi bude? Force India, McLaren, Sauber a rovnako aj Haas."

O Maxa Verstappena by mali záujem aj veľké tímy, no Tost potvrdil, že s Red Bullom má dlhodobú zmluvu. Jej trvanie však nepotvrdil, pretože je tajné. "Rozhodne," odpovedal na otázku, či je to na viac ako jeden rok. "Red Bull investoval veľa peňazí do toho, aby ho priniesol do F1. A myslím si, že Max je s touto spoluprácou spokojný. Momentálne je v Toro Rosso, ale čo sa stane v budúcnosti, to ešte neviem. Normálnym krokom by bol postup do Red Bullu Racing, teda do jedného z najlepších tímov v pitlane. Budúcnosť nám povie viac."

Rakúšan opäť verí v piate miesto v konštruktérskom šampionáte, aj keď naposledy to nevyšlo. "Naše časy sú totiž reálne a nemanipulujeme nimi vďaka malému množstvu paliva či nezvyčajným obutím. Našim cieľom pre prvé testy je prísť na to, ako sme na tom s chladením a po stránke spoľahlivosti. V minulom roku sme mali so spoľahlivosťou veľa problémov..."

"Následne budeme musieť pochopiť pneumatiky pri viacerých dlhých jazdách a postarať sa o to, aby sa jazdci zžili tak s autom, ako aj s gumami. Ešte sú mladí a čaká ich len druhá sezóna. Toto sú prvé testy. V tých druhých prinesieme nové súčiastky a posvietime si aj na ultrasofty, softy či mediumky, aby sme nadobudli jasnejšiu predstavu o tom, ako sa na našom aute správajú. A potom už príde Melbourne!" dodáva Franz Tost.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedeľu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
Miloš Říha: "Som rád, že sme dnes vyhrali. Myslím, že zaslúžene. Hrali sme trpezlivo, disciplinovane až do konca zápasu. Mrzí ma veľa vylúčení"
Zvolenskí hokejisti nastupovali na zápas proti Košiciam už bez trojice Michal Juraško, Juraj Jurík, Denis Rehák a keď prehrávali po dvanástich minútach o dva góly, zdalo sa, že nimi stredajšie udalosti poriadne otriasli.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Suverénny Southampton, City naďalej bez straty bodu (video)
Výsledky stretnutí šiesteho kola anglickej Premier League
foto
Tourého agent priostruje: Guardiola stojí ako človek za h***o
"Dobre, Guardiola vyhral nejaké zápasy v tejto sezóne, takže všetci vidia len jeho fantastický futbal. Ale jeho osobnosť nie je ani náhodou skvelá. Opakujem správu, ktorá sa šíri z Barcelony a Bayernu. Veľa ľudí ho neznáša," odkazuje Seluk
foto
Majster porazil vicemajstra, Kleščík: Zdvihne nám to sebavedomie (video)
„Konečne sme mali aj my troška šťastia. V závere nám síce pri Kubíkovej šanci zatrnulo, ale všetko skvele vyriešil Šemrinec,“ tešil sa kapitán Peter Kleščík
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City