McLaren sa vo štvrtok opäť trápil, Alonso ostal bez meraného kola
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 25. February 2016, 18:55

McLaren vo štvrtok opäť raz upadol do svojich tradičných problémov. Mechanici v noci intenzívne pracovali na náprave hydraulických ťažkostí a zvládli to, no rozhodli sa aj pre výmenu motora. Fernando Alonso s ním následne odjazdil len tri inštalačné kolá, v rámci ktorých už telemetria ukázala problém s chladiacim ústrojenstvom, konkrétne únik chladiacej kvapaliny. Auto bolo následne potrebné kompletne vyzliecť a všetko skontrolovať. V tom čase nikto netušil, že si to vyžiada celý deň a Španiel sa už na trať nevráti. 

Tím však napriek tomu hodnotí testy ako pozitívne. Nazbieral množstvo dát a dokázal napredovať viac ako v priebehu minulého roku. Na budúci týždeň sa chce stajňa venovať hlavne dlhším jazdám a preverovaniu výkonu šasi a pohonnej jednotky.

"Po tom, ako sa prvé dni testov začali pozitívne, sa dnes dostavilo sklamanie," skonštatoval Fernando Alonso. "Fajn je aspoň to, že aj keď sme pre problém s autom vynechali takmer celé dnešné jazdy, nie je to nič zásadné a do ďalších testov to napravíme. Celkovo sme počas tohto týždňa odjazdili slušný počet okruhov, vďaka čomu máme dostatok dát pre analýzu a pre to, aby sme sa mohli poučiť. Počas víkendu budeme tvrdo pracovať na príprave na ďalší týždeň. Našim cieľom je stráviť na trati čo najviac času."

Šéfinžinier Matt Morris prezradil, že k úniku kvapaliny došlo na nešťastnom mieste, takže nájdenie a náprava trvali dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo: "No a keď vám v jazdách zabráni takáto maličkosť, je to vždy frustrujúce. Našťastie je to ale relatívne malá vec a teraz sa už môžeme venovať prípravám auta na druhé testy, ktoré začnú v utorok. Testy sú testy a dajú vám príležitosť idenfitikovať spoľahlivostné problémy a zapracovať na nich ešte pred začiatkom sezóny."

"V priebehu prvých štyroch dní sme toho v Barcelone odjazdili dosť a o našom balíku sme sa toho veľa naučili," pokračoval bývalý odborník Sauberu. "Z hľadiska systémových kontrôl a integrácie sme určite výraznejšie vpredu ako v minulom roku, takže počas druhých testov sa budeme môcť koncentrovať na simulácie pretekov a na nastavenie, ako aj na určovanie výkonu nášho balíka."

"Čas, ktorý sme dnes strávili na trati, bol výrazne obmedzený pre únik chladiacej kvapaliny. Nález problému a náprava si vyžiadali viac času, ako sme očakávali," povedal nový šéf Hondy pre motoršport Jusuke Hasegawa, ktorý ale začiatok testov označil za pozitívny. "Potvrdili sa nám aj zlepšenia využívania energetických rekuperačných systémov. Posledné dni však ukázali aj to, že ešte potrebujeme zapracovať na niektorých aspektoch spoľahlivosti pohonnej jednotky. V priebehu druhého testovacieho týždňa chceme predviesť plný výkon auta."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Zápas sa hodnotí ťažko. Totálne sme zbabrali úvod. V prvej tretine sme inkasovali päť gólov a potom sa už hrá veľmi ťažko,“ hľadal správne slová obranca Popradu Mário Kurali
„Padli sme na dno, verím, že sa z neho odrazíme. Keď začneme dávať góly, prídu aj výsledky,“ verí skúsený útočník Kamil Brabenec
"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V šlágri kola triumf lídra, "šošoni" už so šesťbodovým náskokom (video)
"Ďakujem chlapcom za solídnu mentalitu a kompaktnosť, za aktivitu sme si zaslúžili dať aspoň jeden gól a víťazstvo je pre nás zaslúžené," netajil spokojnosť Guľa
foto
"Andeli" sa nadreli na výhru nad ViOn-om (video)
"Dnes nemám čo hodnotiť. Na tento zápas musíme čo najskôr zabudnúť. Z našej strany to nebol ligový futbal," konštatoval Karhan
foto
Slovan proti Michalovciam potvrdil úlohu favorita (video)
"Na konci sme inkasovali a pustili sme súpera do šancí, s čím nie som spokojný. Teraz máme dva týždne na prípravu v pokoji," hodnotil Vukomanovič
foto
Liverpool aj Chelsea zvíťazili u súperov (video)
Sumár výsledkov stretnutí siedmeho kola anglickej Premier League
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City