Grosjean nechápe v čom sú navrhované autá viac sexy
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 26. February 2016, 16:08

Viacero dôležití predstavitelia Formuly 1 dlhšie avizovali rapídne zmeny pravidiel, ktoré majú prísť v roku 2017. Autá by sa mali dočkať viacerých pomerne radikálnych úprav a na kolo by mali byť o päť až šesť sekúnd rýchlejšie. Takéto boli pôvodné ciele, ktoré mali pomôcť prilákať fanúšikov a vzbudiť v nich vášeň.

Nasledovali však nekonečné diskusie a hádky, ktoré v konečnom dôsledku v nikom vášeň nevzbudili. A ani skôr spomínané idey možno napokon vôbec neprídu, pretože z pôvodných plánov ostalo len torzo. Dnes sa už hovorí len o čiastočnej zmene a o tom, že autá by mali byť približne o tri sekundy rýchlejšie. Objavili sa aj ilustrácie Giorgia Piolu, ako by monoposty budúcnosti asi mohli vyzerať.

"Pravidlá pre rok 2017 som videl a videl som aj obrázky toho, ako by autá asi mali vyzerať," povedal pretekár Haasu Romain Grosjean pre Motorsport.com. "Neviem ale pochopiť, v čom sú viac sexy. Hlavne s takýmto zadným krídlom, takým predným krídlom, dvadsiatimi kilogramami dodatočnej váhy..."

Podľa Francúza je to celé tak trochu zvláštne. "Bol by som radšej, ak by to bolo viac prekonzultované. V zásade všetci jazdci hovoria, že by radi viac konzultovali, majú nápady, len im treba zavolať," vysvetlil Grosjean.

Bývalý pretekár Lotusu na druhej strane priznal, že jazdci majú svoje slovo, ale v tejto oblasti asi nie je dostatočne zohľadňované. "Viem, že v okruhovej komisii máme svojho jazdeckého hovorcu. Aj ja som ním chvíľu bol a ľudia, ktorí tam sedia, nás počúvali. Mimoriadne ich zaujímali naše názory na obrubníky, bezpečnosť a podobné veci. Ale pravda je aj taká, že keď sa dnes robia dôležité rozhodnutia, radi by sme mali svoje slovo a povedali, čo si myslíme." 

Sympatický pretekár sa vyjadril aj k novým kvalifikačným zmenám, ktoré by mali platiť už od tohto roku. "Jediný dôsledok je taký, že v úvode kvalifikácie sa na trati rýchlo objavia všetci, aby dosiahli čas. Potom sa vrátia do boxov a budú čakať. Nemáme totiž viac pneumatík ako predtým, takže nemôžeme viac jazdiť," pripomenul Grosjean.

"Gumy zvládnu jedno kolo a hotovo. To vieme. Keď budeme mať presychajúcu trať alebo náročné podmienky, tak sa to môže zmeniť a priniesť určité prekvapenia. Ak niekto chce, aby sme jazdili viac, tak pre kvalifikáciu potrebujeme viac gúm. Hovoríme o tom, že v priebehu piatich minút potrebujeme dosiahnuť určitý čas a ten najhorší bude potom každých 90 sekúnd vypadávať. Ale všetky časy každý dosiahne v prvých troch minútach. Jedine ak niekto v závere časti absolvuje aj druhú jazdu s novými gumami," dodal Romain Grosjean, ktorý ale pripomenul, že pre ďalšie časti kvalifikácie už potom takýmto odvážlivcom gumy neostanú.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to veľmi ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má viac odohratých duelov," hodnotil Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kodaň s Gregušom do skupinovej fázy, ďalej aj Man City a Rostov (video)
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Ševela pred odvetou s Rapidom: Pôjdeme si to užiť
"Treba sa na to pozrieť reálne. Po výsledku 0:4 nemáme pred odvetou veľké oči. Samozrejme, aj vo Viedni budeme od hráčov vyžadovať, aby boli koncentrovaní, zodpovední. Čaká nás krásny štadión, búrlivé prostredie," povedal Ševela
foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na veľké reči
"Keď sa nám podarí ťahať sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhrať 7:6 ako remizovať 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City