Grosjean nechápe v čom sú navrhované autá viac sexy
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 26. February 2016, 16:08

Viacero dôležití predstavitelia Formuly 1 dlhšie avizovali rapídne zmeny pravidiel, ktoré majú prísť v roku 2017. Autá by sa mali dočkať viacerých pomerne radikálnych úprav a na kolo by mali byť o päť až šesť sekúnd rýchlejšie. Takéto boli pôvodné ciele, ktoré mali pomôcť prilákať fanúšikov a vzbudiť v nich vášeň.

Nasledovali však nekonečné diskusie a hádky, ktoré v konečnom dôsledku v nikom vášeň nevzbudili. A ani skôr spomínané idey možno napokon vôbec neprídu, pretože z pôvodných plánov ostalo len torzo. Dnes sa už hovorí len o čiastočnej zmene a o tom, že autá by mali byť približne o tri sekundy rýchlejšie. Objavili sa aj ilustrácie Giorgia Piolu, ako by monoposty budúcnosti asi mohli vyzerať.

"Pravidlá pre rok 2017 som videl a videl som aj obrázky toho, ako by autá asi mali vyzerať," povedal pretekár Haasu Romain Grosjean pre Motorsport.com. "Neviem ale pochopiť, v čom sú viac sexy. Hlavne s takýmto zadným krídlom, takým predným krídlom, dvadsiatimi kilogramami dodatočnej váhy..."

Podľa Francúza je to celé tak trochu zvláštne. "Bol by som radšej, ak by to bolo viac prekonzultované. V zásade všetci jazdci hovoria, že by radi viac konzultovali, majú nápady, len im treba zavolať," vysvetlil Grosjean.

Bývalý pretekár Lotusu na druhej strane priznal, že jazdci majú svoje slovo, ale v tejto oblasti asi nie je dostatočne zohľadňované. "Viem, že v okruhovej komisii máme svojho jazdeckého hovorcu. Aj ja som ním chvíľu bol a ľudia, ktorí tam sedia, nás počúvali. Mimoriadne ich zaujímali naše názory na obrubníky, bezpečnosť a podobné veci. Ale pravda je aj taká, že keď sa dnes robia dôležité rozhodnutia, radi by sme mali svoje slovo a povedali, čo si myslíme." 

Sympatický pretekár sa vyjadril aj k novým kvalifikačným zmenám, ktoré by mali platiť už od tohto roku. "Jediný dôsledok je taký, že v úvode kvalifikácie sa na trati rýchlo objavia všetci, aby dosiahli čas. Potom sa vrátia do boxov a budú čakať. Nemáme totiž viac pneumatík ako predtým, takže nemôžeme viac jazdiť," pripomenul Grosjean.

"Gumy zvládnu jedno kolo a hotovo. To vieme. Keď budeme mať presychajúcu trať alebo náročné podmienky, tak sa to môže zmeniť a priniesť určité prekvapenia. Ak niekto chce, aby sme jazdili viac, tak pre kvalifikáciu potrebujeme viac gúm. Hovoríme o tom, že v priebehu piatich minút potrebujeme dosiahnuť určitý čas a ten najhorší bude potom každých 90 sekúnd vypadávať. Ale všetky časy každý dosiahne v prvých troch minútach. Jedine ak niekto v závere časti absolvuje aj druhú jazdu s novými gumami," dodal Romain Grosjean, ktorý ale pripomenul, že pre ďalšie časti kvalifikácie už potom takýmto odvážlivcom gumy neostanú.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín hrá s Legiou nerozhodne
AS Trenčín - Legia Varšava 0:0 v prvom polčase
foto
Kouč Spartaka Karhan vidí rezervy v defenzíve Austrie Viedeň
"Určite je fajn, keď sa mužstvu darí. Na začiatku prípravy som chalanom povedal, že budem len rád, ak budem mať takéto problémy pri výbere hráčov," uviedol Karhan
foto
De Marco z Michaloviec na skúške v Levante, Sabler a Šmehyl posilnili Myjavu
Prestupové špekulácie dňa (streda, 27. júl 2016)
foto
VIDEO: Netradičná tlačovka, Poliaci rozumeli skôr Trenčanom než prekladateľovi!
"Stalo sa. Treba to brať pozitívne, aspoň sa trochu uvoľnila atmosféra. Veríme, že dnes to pre nás dopadne dobre, a to nie len na tlačovke," okomentoval situáciu PR manažér AS Trenčín Martin Galajda
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City