Grosjean nechápe v čom sú navrhované autá viac sexy
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 26. February 2016, 16:08

Viacero dôležití predstavitelia Formuly 1 dlhšie avizovali rapídne zmeny pravidiel, ktoré majú prísť v roku 2017. Autá by sa mali dočkať viacerých pomerne radikálnych úprav a na kolo by mali byť o päť až šesť sekúnd rýchlejšie. Takéto boli pôvodné ciele, ktoré mali pomôcť prilákať fanúšikov a vzbudiť v nich vášeň.

Nasledovali však nekonečné diskusie a hádky, ktoré v konečnom dôsledku v nikom vášeň nevzbudili. A ani skôr spomínané idey možno napokon vôbec neprídu, pretože z pôvodných plánov ostalo len torzo. Dnes sa už hovorí len o čiastočnej zmene a o tom, že autá by mali byť približne o tri sekundy rýchlejšie. Objavili sa aj ilustrácie Giorgia Piolu, ako by monoposty budúcnosti asi mohli vyzerať.

"Pravidlá pre rok 2017 som videl a videl som aj obrázky toho, ako by autá asi mali vyzerať," povedal pretekár Haasu Romain Grosjean pre Motorsport.com. "Neviem ale pochopiť, v čom sú viac sexy. Hlavne s takýmto zadným krídlom, takým predným krídlom, dvadsiatimi kilogramami dodatočnej váhy..."

Podľa Francúza je to celé tak trochu zvláštne. "Bol by som radšej, ak by to bolo viac prekonzultované. V zásade všetci jazdci hovoria, že by radi viac konzultovali, majú nápady, len im treba zavolať," vysvetlil Grosjean.

Bývalý pretekár Lotusu na druhej strane priznal, že jazdci majú svoje slovo, ale v tejto oblasti asi nie je dostatočne zohľadňované. "Viem, že v okruhovej komisii máme svojho jazdeckého hovorcu. Aj ja som ním chvíľu bol a ľudia, ktorí tam sedia, nás počúvali. Mimoriadne ich zaujímali naše názory na obrubníky, bezpečnosť a podobné veci. Ale pravda je aj taká, že keď sa dnes robia dôležité rozhodnutia, radi by sme mali svoje slovo a povedali, čo si myslíme." 

Sympatický pretekár sa vyjadril aj k novým kvalifikačným zmenám, ktoré by mali platiť už od tohto roku. "Jediný dôsledok je taký, že v úvode kvalifikácie sa na trati rýchlo objavia všetci, aby dosiahli čas. Potom sa vrátia do boxov a budú čakať. Nemáme totiž viac pneumatík ako predtým, takže nemôžeme viac jazdiť," pripomenul Grosjean.

"Gumy zvládnu jedno kolo a hotovo. To vieme. Keď budeme mať presychajúcu trať alebo náročné podmienky, tak sa to môže zmeniť a priniesť určité prekvapenia. Ak niekto chce, aby sme jazdili viac, tak pre kvalifikáciu potrebujeme viac gúm. Hovoríme o tom, že v priebehu piatich minút potrebujeme dosiahnuť určitý čas a ten najhorší bude potom každých 90 sekúnd vypadávať. Ale všetky časy každý dosiahne v prvých troch minútach. Jedine ak niekto v závere časti absolvuje aj druhú jazdu s novými gumami," dodal Romain Grosjean, ktorý ale pripomenul, že pre ďalšie časti kvalifikácie už potom takýmto odvážlivcom gumy neostanú.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Je bolestivé, ako to vyvrcholilo. No treba si otvoriť oči. Bolo veľkolepé, ako sme si tu počínali. Obrátili sme naruby všetky papierové predpoklady a postarali sme sa o pekelné finále, ktoré nikto neočakával," povedal tréner Krueger
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
foto
Holoubek po skalpe Interu: Zaplávali sme si dobre (video)
"Začali sme zle, pretože sme k zápasu pristúpili hrozne. S profesionálnym prístupom to nemalo nič spoločné. Ale to vôbec neznižuje výkon Sparty. Tá si víťazstvo bezpochyby zaslúžila," zložil kompliment súperovi De Boer
foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City