beta verzia
 
 
 
Williams poškuľuje po útoku na Ferrari
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 26. February 2016, 17:13

Williams bol v posledných dvoch rokoch tretí najlepší tím Formuly 1, ale treba povedať, že sezóna 2014 bola lepšia ako tá predchádzajúca. Vtedy sa stajňa dokázala pravidelne dostávať na pódiá, no v minulom roku to už nešlo: prvé tri priečky tradične okupovali jazdci Mercedesu a Ferrari. Teraz sú za nami prvé testy pre rok 2016...

"Rozhodne sme nemali žiadne problémy, ale testy sú teraz nahustené len do ôsmich dní," pripomenul technický šéf Williamsu Pat Symonds. "Musíme vykonať množstvo rutinnej práce a vopred nikdy netušíme, ako to zvládneme. Mňa osobne veľmi prekvapilo to, že už počas prvého dňa sme videli jazdy s ultramäkkými pneumatikami. Tie sme zvyčajne nevideli. Môžem však povedať, že z pohľadu Williamsu je v tejto fáze všetko v poriadku a myslíme si, že na tom budeme dobre a budeme bojovať."

Z pohľadu Williamsu to bolo podobné aj pred rokom. "Našou ambíciou pred vstupom do sezóny 2015 bolo udržať si pozíciu v top 3. Mám pocit, že každý zabudol na to, kde bol Williams v roku 2013 a kde sme začínali. Napokon sme v sezóne 2015 spravili veľmi odvážne rozhodnutie a už veľmi skoro sme obmedzili vývoj auta, aby sme prepli na rok 2016. No napriek tomu sme dosiahli to, čo sme chceli: v šampionáte sme skončili na treťom mieste."

"A teraz k otázke, či v roku 2015 prebehlo všetko podľa plánu. Ľudia od pretekania chcú vyhrávať, veď o tom to všetko je. A tento cieľ sme nenaplnili," priznal Symonds v rozhovore pre oficiálnu stránku Formuly 1. "Realita je však taká, že v takomto ťažkom šampionáte skončiť s našim rozpočtom na treťom mieste je veľká vec. Musíme na to byť hrdí. Takže áno, splnili sme naše ciele. Teraz si počkajme a uvidíme, ako to dopadne v tomto roku."

Tretie miesto je veľmi pekné hlavne vzhľadom na to, že Williams prehral len s Mercedesom a Ferrari. Red Bull Racing či McLaren mali veľké problémy a táto stajňa to využila. "Skutočnosť je taká, že výsledok akejkoľvek súťaže nie je len funkciou vašej schopnosti, ale aj schopnosti vašich súperov. V roku 2014 mal McLaren rovnakú pohonnú jednotku ako my a jasne sme ich zdolali. Takže to nie je len o problémoch Hondy alebo Renaultu, ktoré nás dostali na tretie miesto..."

"Sezóna je dlhá a našou úlohou je ukazovať konkurencieschopnosť počas celého jej priebehu. Red Bull bol silný v závere roku 2015, ale začali pomaly. A toto súťaživé prostredie nič neodpúšťa! Ani náhodou si teda nemôžem myslieť, že by sme si tretie miesto nezaslúžili. Jednoznačne sme boli treťou hlavnou silou štartového roštu," zdôraznil skúsený odborník.

Situácia je nastavená tak, že od Williamsu sa niečo podobné bude očakávať aj tentoraz. "Ale prečo nie druhé miesto?" opýtal sa Symonds s úsmevom. "Povedal by som, že našim reálnym cieľom je boj o pódium. No a boj o pódium znamená, že bojujeme o top 3. To je reálne. Ale súčasne musím povedať, že je to tak trochu ambiciózne. Ak by sa nám podarilo udržať si tretie miesto, boli by sme hrdí. Tretie miesto v majstrovstvách je dobré v ktoromkoľvok roku."

"Ferrari je však náš cieľ. Ferrari je ikonická značka a každý tím sníva o tom, že ich porazí. V minulom roku odviedli skvelú prácu a aj v tomto roku môžu byť ťažkým sústom!" povedal Pat Symonds, ktorý sa do tohto boja pustí s dvojicou jazdcov Valtteri Bottas - Felipe Massa. "V minulom roku obaja naplnili moje očakávania. Aj naďalej by som ostal pri svojom predchádzajúcom stanovisku (že Bottas má v sebe majstrovské gény a aj Massa ešte má na titul - pozn. red.). Valtteri sa toho veľa naučil a Felipe je naďalej rýchly. Nemyslím si, že sa toho veľa zmenilo. Vo Williamse navyše vládne kontinuita - rovnakí jazdci, rovnakí inžinieri. A to sa ráta. Malo by nám to hrať do karát."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Zatiaľ čo desaťročný Alex Zálešák mieril vo štvrtok do školy po vysvedčenie a tešil sa zo záveru ďalšieho školského roka, pribíjal jeho otec na stenu klinec.
"Liga majstrov je pre nás veľkým lákadlom," hovorí v rozhovore pre hokej.sk Lukáš Jurík
„Na Slovensku je veľa trénerov, najmä po krčmách. Ja ale viem, aké to je, byť na mieste hráča a musieť sa rozhodnúť v danom zlomku sekundy," vraví Tomáš Zigo pre hokej.sk
Necelé dva dni pred otvorením trhu s voľnými hráčmi sa udiala v zámorskej hokejovej NHL jedna z najzaujímavejších transakcií za uplynulé roky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tottenham ponúka za Icardiho 45 miliónov libier
Prestupové špekulácie dňa (sobota, 2. júl 2016)
foto
Výnimočná legenda prezývaná “Pyjama Man“ (video)
Maďarsko pútalo pozornosť na tohtoročných ME vo Francúzsku nielen svojimi výkonmi, kedže vyhralo skupinu F, ale aj výnimočným reprezentantom vo svojich radoch. Reč nie je o nikom inom, než o brankárovi menom Gábor Király
foto
Historický úspech Walesu, "čierny kôň" z Belgicka končí! (video)
Hal Robson-Kanu: "Dosiahli sme niečo, na čom sme šesť-sedem rokov tvrdo pracovali. Všetci si zaslúžia poklonu. Dnešok si vychutnáme a potom sa začneme pripravovať na ďalší zápas"
foto
Súboj gigantov Nemecka a Talianska v repríze semifinále EURO 2012
Mario Gomez: "Aj keby som nastúpil iba na tri minúty, odovzdám maximum. Zaujíma ma jedine celkové prvenstvo. Zatiaľ prežívame dobré EURO, no aby bolo skvelé, potrebujeme ho doviesť do víťazného konca"
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City