beta verzia
 
 
 
Williams poškuľuje po útoku na Ferrari
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 26. February 2016, 17:13

Williams bol v posledných dvoch rokoch tretí najlepší tím Formuly 1, ale treba povedať, že sezóna 2014 bola lepšia ako tá predchádzajúca. Vtedy sa stajňa dokázala pravidelne dostávať na pódiá, no v minulom roku to už nešlo: prvé tri priečky tradične okupovali jazdci Mercedesu a Ferrari. Teraz sú za nami prvé testy pre rok 2016...

"Rozhodne sme nemali žiadne problémy, ale testy sú teraz nahustené len do ôsmich dní," pripomenul technický šéf Williamsu Pat Symonds. "Musíme vykonať množstvo rutinnej práce a vopred nikdy netušíme, ako to zvládneme. Mňa osobne veľmi prekvapilo to, že už počas prvého dňa sme videli jazdy s ultramäkkými pneumatikami. Tie sme zvyčajne nevideli. Môžem však povedať, že z pohľadu Williamsu je v tejto fáze všetko v poriadku a myslíme si, že na tom budeme dobre a budeme bojovať."

Z pohľadu Williamsu to bolo podobné aj pred rokom. "Našou ambíciou pred vstupom do sezóny 2015 bolo udržať si pozíciu v top 3. Mám pocit, že každý zabudol na to, kde bol Williams v roku 2013 a kde sme začínali. Napokon sme v sezóne 2015 spravili veľmi odvážne rozhodnutie a už veľmi skoro sme obmedzili vývoj auta, aby sme prepli na rok 2016. No napriek tomu sme dosiahli to, čo sme chceli: v šampionáte sme skončili na treťom mieste."

"A teraz k otázke, či v roku 2015 prebehlo všetko podľa plánu. Ľudia od pretekania chcú vyhrávať, veď o tom to všetko je. A tento cieľ sme nenaplnili," priznal Symonds v rozhovore pre oficiálnu stránku Formuly 1. "Realita je však taká, že v takomto ťažkom šampionáte skončiť s našim rozpočtom na treťom mieste je veľká vec. Musíme na to byť hrdí. Takže áno, splnili sme naše ciele. Teraz si počkajme a uvidíme, ako to dopadne v tomto roku."

Tretie miesto je veľmi pekné hlavne vzhľadom na to, že Williams prehral len s Mercedesom a Ferrari. Red Bull Racing či McLaren mali veľké problémy a táto stajňa to využila. "Skutočnosť je taká, že výsledok akejkoľvek súťaže nie je len funkciou vašej schopnosti, ale aj schopnosti vašich súperov. V roku 2014 mal McLaren rovnakú pohonnú jednotku ako my a jasne sme ich zdolali. Takže to nie je len o problémoch Hondy alebo Renaultu, ktoré nás dostali na tretie miesto..."

"Sezóna je dlhá a našou úlohou je ukazovať konkurencieschopnosť počas celého jej priebehu. Red Bull bol silný v závere roku 2015, ale začali pomaly. A toto súťaživé prostredie nič neodpúšťa! Ani náhodou si teda nemôžem myslieť, že by sme si tretie miesto nezaslúžili. Jednoznačne sme boli treťou hlavnou silou štartového roštu," zdôraznil skúsený odborník.

Situácia je nastavená tak, že od Williamsu sa niečo podobné bude očakávať aj tentoraz. "Ale prečo nie druhé miesto?" opýtal sa Symonds s úsmevom. "Povedal by som, že našim reálnym cieľom je boj o pódium. No a boj o pódium znamená, že bojujeme o top 3. To je reálne. Ale súčasne musím povedať, že je to tak trochu ambiciózne. Ak by sa nám podarilo udržať si tretie miesto, boli by sme hrdí. Tretie miesto v majstrovstvách je dobré v ktoromkoľvok roku."

"Ferrari je však náš cieľ. Ferrari je ikonická značka a každý tím sníva o tom, že ich porazí. V minulom roku odviedli skvelú prácu a aj v tomto roku môžu byť ťažkým sústom!" povedal Pat Symonds, ktorý sa do tohto boja pustí s dvojicou jazdcov Valtteri Bottas - Felipe Massa. "V minulom roku obaja naplnili moje očakávania. Aj naďalej by som ostal pri svojom predchádzajúcom stanovisku (že Bottas má v sebe majstrovské gény a aj Massa ešte má na titul - pozn. red.). Valtteri sa toho veľa naučil a Felipe je naďalej rýchly. Nemyslím si, že sa toho veľa zmenilo. Vo Williamse navyše vládne kontinuita - rovnakí jazdci, rovnakí inžinieri. A to sa ráta. Malo by nám to hrať do karát."



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Pre Žralokov ide o vôbec prvé finále v 25-ročnej klubovej histórii. Pittsburgh siahol na vrchol v rokoch 1991, 1992 a 2009.
Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kozák vyradil Tesáka, Bera, Zreľáka a Saba, na EURO pocestuje Škriniar!
Tréner slovenskej reprezentácie Ján Kozák v pondelok určil konečnú nomináciu 23 hráčov pre majstrovstvá Európy vo Francúzsku (10. júna - 10. júla)
foto
Ďuriš o víťaznom góle: Išiel som tam naslepo, Weiss: Fantázia
"Dostal som po zápase veľa správ od mnohých ľudí. Je to veľké plus. Ale nemyslím si, že by teraz rešpekt voči nám narástol. Už v kvalifikácii sme si ho totiž vybudovali," povedal Weiss
foto
Kozák si výhru váži, no nepreceňuje: Je to o sebavedomí
"Toto víťazstvo ma samozrejme teší, vážim si ho ja, aj hráči. Mužstvo má kvalitu. Dosiahlo už niekoľko cenných výsledkov," hodnotí tréner Kozák
foto
Ďurica po senzácii vo WWK-Arene: Zostaňme pri zemi
Ján Ďurica: " Niektorí ľudia budú mať určite veľké očakávania. Ale my zostaňme pri zemi, ideme od zápasu k zápasu a nelietame v oblakoch. Treba ísť proste ďalej"
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 1382 ms. :: Country :: Region :: City