Toro Rosso muselo pri vývoji nového auta tipovať
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Sunday, 28. February 2016, 19:16

Rozkol medzi Renaultom a Red Bullom ovplyvnil aj juniorský tím Toro Rosso, ktorý až do novembrovej dohody s Ferrari nevedel, čím budú poháňaní v ďalšej sezóne. A keďže stavba auta bola rozvrhnutá už v auguste, pri dizajne inštalácie motora zohralo svoju úlohu tipovanie, priznáva James Key.

"Keď začalo byť jasné, že dodávateľ motora sa pravdepodobne zmení a dátum ohlásenia tejto zmeny bol v nedohľadne, rozhodli sme sa pokračovať s tým, čo sme vedeli a tipnúť si to, čo bolo nejasné. Znie to síce šialene, ale kolujú fotky, nápady aj klebety. Na základe toho viete poskladať nejaké eventuálne riešenie," odhaľuje technický šéf tímu pre Autosport.

Inžinierom pomohlo aj to, že o prípadnej spolupráci s Ferrari, ktoré Toro Rosso dodáva minuloročné motory, sa hovorilo dlho predtým, než bola reálne spísaná. "Nemohli sme však s nimi hovoriť o dizajne až do momentu reálneho podpísania dohody. CAD modely sme teda spravili podľa fotiek, čo síce znie surovo, ale tak to bolo," spomína Key.

Brit dokonca prezrádza, že tieto modely neboli veľmi vzdialené od skutočnej pohonnej jednotky. "Prekvapivé, ja viem. Začali sme od toho, čo bolo vidieť a keď sa do toho pustili dáta, dopadlo to lepšie, než sme čakali. Keď budeme spomínať len viditeľnú časť motora, čo je asi desať percent, dostali sme sa do bodu, kedy sme s tým boli ako-tak stotožnení a boli sme schopní pokračovať správnym smerom."

"Zložitý nie je tvar motora, sú to detaily a špecifikácie jednotlivých vecí. Chladiaci systém veľmi záleží od potrieb šasi aj motora a normálne vám trvá pripraviť ho niekoľko mesiacov. My sme to zvládli za dva týždne a to považujem za skutočný úspech, že sme prekonali takéto prekážky. Chlapci vo výrobe boli úžasní a toto boli pekelne ťažké tri mesiace," dodáva.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Svetový pohár 2016 je tu čo nevidieť a pre nominovaných brankárov z celého sveta predstavuje takéto podujatie hodenú rukavicu.
"V šatni sme si pred záverečným dejstvom vraveli, že musíme byť dôraznejší v predbránkovom priestore a góly prídu. Potom nám to skutočne začalo padať," povedal po zápase Meszároš
"Prvýkrát ešte v juniorke na Aljaške, potom sme sa pobili v našej extralige s Róbertom Slipčenkom z Banskej Bystrice. A teraz do tretice. Teraz som sa však prvýkrát pobil s hráčom z poľa," usmieva sa Sidor
"Z môjho pohľadu je dosť smutné, že sem prídu mužstvá ako Orebro, Třinec a Lahti a na tribúnach je tisícpäťsto divákov. Takéto mužstvá tu už možno nikdy v živote neuvidia," hovorí S. Mlynarovič pre hokej.sk.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dvanásť najväčších prestupov Premier League, ktoré sa „upiekli“ na poslednú chvíľu
Prestupy na poslednú chvíľu sa neraz stanú tými najpamätnejšími. Niektoré obzvlášť frenetické prestupové dni sa stali vskutku legendárnymi
foto
„Šošoni“ zaslúžene na čele tabuľky, Špalek: Stále je len začiatok
"Samozrejme, nie je príjemné, keď vidíte ako váš bývalý tím dostáva takto na frak. Po góle som neoslavoval, hoci vo vnútri som prežíval radosť," prezradil Jakub Holúbek
foto
Zlý štart majstra, pomôže mu repre pauza?
"Je dobré, že je prestávka. Každý z nás si teraz musí vstúpiť sám do seba. Sú pred nami ďalšie výzvy. Rozoberieme si zápas v Žiline, poučíme sa a ideme ďalej," burcuje Kleščík
foto
Na našej ceste nepoľavíme, odkazuje Fabuľa
"Stále sa pozeráme na náš cieľ, ktorým je získať taký počet bodov, ktorý nám zabezpečí pokojný zvyšok jesene a kľudnú prípravu na jarnú časť," uzavrel Marek Fabuľa
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City