Toro Rosso muselo pri vývoji nového auta tipovať
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Sunday, 28. February 2016, 19:16

Rozkol medzi Renaultom a Red Bullom ovplyvnil aj juniorský tím Toro Rosso, ktorý až do novembrovej dohody s Ferrari nevedel, čím budú poháňaní v ďalšej sezóne. A keďže stavba auta bola rozvrhnutá už v auguste, pri dizajne inštalácie motora zohralo svoju úlohu tipovanie, priznáva James Key.

"Keď začalo byť jasné, že dodávateľ motora sa pravdepodobne zmení a dátum ohlásenia tejto zmeny bol v nedohľadne, rozhodli sme sa pokračovať s tým, čo sme vedeli a tipnúť si to, čo bolo nejasné. Znie to síce šialene, ale kolujú fotky, nápady aj klebety. Na základe toho viete poskladať nejaké eventuálne riešenie," odhaľuje technický šéf tímu pre Autosport.

Inžinierom pomohlo aj to, že o prípadnej spolupráci s Ferrari, ktoré Toro Rosso dodáva minuloročné motory, sa hovorilo dlho predtým, než bola reálne spísaná. "Nemohli sme však s nimi hovoriť o dizajne až do momentu reálneho podpísania dohody. CAD modely sme teda spravili podľa fotiek, čo síce znie surovo, ale tak to bolo," spomína Key.

Brit dokonca prezrádza, že tieto modely neboli veľmi vzdialené od skutočnej pohonnej jednotky. "Prekvapivé, ja viem. Začali sme od toho, čo bolo vidieť a keď sa do toho pustili dáta, dopadlo to lepšie, než sme čakali. Keď budeme spomínať len viditeľnú časť motora, čo je asi desať percent, dostali sme sa do bodu, kedy sme s tým boli ako-tak stotožnení a boli sme schopní pokračovať správnym smerom."

"Zložitý nie je tvar motora, sú to detaily a špecifikácie jednotlivých vecí. Chladiaci systém veľmi záleží od potrieb šasi aj motora a normálne vám trvá pripraviť ho niekoľko mesiacov. My sme to zvládli za dva týždne a to považujem za skutočný úspech, že sme prekonali takéto prekážky. Chlapci vo výrobe boli úžasní a toto boli pekelne ťažké tri mesiace," dodáva.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
foto
Holoubek po skalpe Interu: Zaplávali sme si dobre (video)
"Začali sme zle, pretože sme k zápasu pristúpili hrozne. S profesionálnym prístupom to nemalo nič spoločné. Ale to vôbec neznižuje výkon Sparty. Tá si víťazstvo bezpochyby zaslúžila," zložil kompliment súperovi De Boer
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City