Toro Rosso muselo pri vývoji nového auta tipovať
Autor: Anna Lichvarčíková   |   Publikované: Sunday, 28. February 2016, 19:16

Rozkol medzi Renaultom a Red Bullom ovplyvnil aj juniorský tím Toro Rosso, ktorý až do novembrovej dohody s Ferrari nevedel, čím budú poháňaní v ďalšej sezóne. A keďže stavba auta bola rozvrhnutá už v auguste, pri dizajne inštalácie motora zohralo svoju úlohu tipovanie, priznáva James Key.

"Keď začalo byť jasné, že dodávateľ motora sa pravdepodobne zmení a dátum ohlásenia tejto zmeny bol v nedohľadne, rozhodli sme sa pokračovať s tým, čo sme vedeli a tipnúť si to, čo bolo nejasné. Znie to síce šialene, ale kolujú fotky, nápady aj klebety. Na základe toho viete poskladať nejaké eventuálne riešenie," odhaľuje technický šéf tímu pre Autosport.

Inžinierom pomohlo aj to, že o prípadnej spolupráci s Ferrari, ktoré Toro Rosso dodáva minuloročné motory, sa hovorilo dlho predtým, než bola reálne spísaná. "Nemohli sme však s nimi hovoriť o dizajne až do momentu reálneho podpísania dohody. CAD modely sme teda spravili podľa fotiek, čo síce znie surovo, ale tak to bolo," spomína Key.

Brit dokonca prezrádza, že tieto modely neboli veľmi vzdialené od skutočnej pohonnej jednotky. "Prekvapivé, ja viem. Začali sme od toho, čo bolo vidieť a keď sa do toho pustili dáta, dopadlo to lepšie, než sme čakali. Keď budeme spomínať len viditeľnú časť motora, čo je asi desať percent, dostali sme sa do bodu, kedy sme s tým boli ako-tak stotožnení a boli sme schopní pokračovať správnym smerom."

"Zložitý nie je tvar motora, sú to detaily a špecifikácie jednotlivých vecí. Chladiaci systém veľmi záleží od potrieb šasi aj motora a normálne vám trvá pripraviť ho niekoľko mesiacov. My sme to zvládli za dva týždne a to považujem za skutočný úspech, že sme prekonali takéto prekážky. Chlapci vo výrobe boli úžasní a toto boli pekelne ťažké tri mesiace," dodáva.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Spartak šokoval Austriu, famózny Jakubech! (video)
Miroslav Karhan: "Samozrejme, som spokojný, aj keď Austria nevyužila svoje šance, dvojzápas je stále otvorený. Dúfam, že diváci nás opäť podporia a odvďačíme sa im lepšou hrou a postupom."
foto
Slovák poriadne naložil Slovanu: Zbytoční legionári, trénerovi chýba pokora
„Nepovedal by som, že by Slovanu chýbala koncepcia, ale skôr ma mrzí, že je v tíme veľa hráčov zo zahraničia, ktorí nepriniesli požadovanú kvalitu," povedal Slovák
foto
Viedenských policajtov poriadne zamestnali trnavskí fanúšikovia
Velenie viedenskej krajinskej polície vyhlásilo vo štvrtok s platnosťou do 00.00 h Štadión Ernsta Happela - dejisko zápasu, ako aj jeho okolie za tzv. bezpečnostnú zónu
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 38 ms. :: Country :: Region :: City