Williams pripravuje nové nosové riešenie
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 29. February 2016, 15:42

Nový monopost Williams FW38 je do veľkej miery podobný svojmu predchodcovi, aj keď sa pochopiteľne dá nájsť niekoľko úprav. Stajňa sa venovala hlavne tomu, aby napravila slabé stránky minuloročného stroja, pričom išlo hlavne o prejazd pomalých zákrut. V Monte Carle či na Hungaroringu sa Valtteri Bottas s Felipem Massom trápili. Najväčšou zmenou sú na prvý pohľad bočnice.

Na druhej strane sa ale dá predpokladať, že tím so sídlom v Grove zatiaľ neodkryl všetky svoje karty a ďalšie novinky predstaví buď počas tohto týždňa v Barcelone alebo v úvodnom podujatí v Melbourne. Auto Motor und Sport informuje o tom, že k balíku noviniek bude patriť aj nové nosové riešenie. Nie je však vylúčené, že kompetentní ho nestihnú nasadiť v Austrálii, ale predstavia ho až následne v Bahrajne.

"V priebehu prvého týždňa sme chceli zbierať dáta, absolvovať dlhé jazdy a venovať sa spoľahlivosti," povedal technický šéf Williamsu Pat Symonds, ktorý týmito slovami zdôraznil, že o rýchle časy zatiaľ jazdcom tejto stajne nešlo. S dvoma najmäkšími sadami pneumatík navyše ani nejazdili. "Williams bol doposiaľ skúpy aj na technické novinky," konštatuje Auto Motor und Sport

"Ale kde ostal nový nos?" pýta sa redaktor AMuSu Michael Schmidt. "V priebehu minulého týždňa mal svoj termín na crash testoch. Od daného výsledku sa následne bude odvíjať jeho premiéra. Vo Williamse pochybovali o tom, že by s ním stihli ešte testy. Je možné, že ho uvidíme až v druhých pretekoch v Bahrajne. Nejde tu totiž len o nový nos, ale aj o všetko ostatné, čo je za ním a pod ním. Takže aj predné krídlo, deflektory a chladiace otvory bŕzd. Nos by mal byť značne kratší, ale jeho forma by mala pripomínať ten súčasný."

Felipe Massa je doposiaľ s dlhými jazdami spokojný. "Boli sme pomerne konštantní, ale z hľadiska jedného kola to ešte nie je ono. Zatiaľ sme nenašli ideálne nastavenie. Pneumatiky sa nechceli dostatočne rýchlo zahriať," skonštatoval Brazílčan, podľa ktorého auto generuje citeľne viac prítlaku, ale ešte to nestačí: "Na rovinkách sme naďalej príliš rýchli," dodal Massa, ktorého auto dosiahlo maximálku 338,5 km/h, čo je druhé najvyššie číslo po Mercedese.

V utorok sa v Barcelone začnú druhé štvordňové testy. Počas prvých dvoch dní bude v aute FW38 Valtteri Bottas, vo štvrtok a v piatok potom Felipe Massa.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Tomáš Tatar: "Je to paráda. Neviem to poriadne opísať. Celý čas sme si verili, bojovali jeden za druhého. Kolektív v kabíne je skutočne skvelý. Postúpili sme do finále a zavreli ústa tým, ktorí nám nepriali "
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedeľu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
„Železiari“ sfúkli Liptákov z ihriska, čaká ich najťažší test (video, foto)
"Čaká nás mesiac na ihriskách súperov, potom doma privítame majstra. Bude to veľmi namáhavé. Veľká skúška, ale ja verím, že sa budeme tešiť aj po zápasoch vonku," burcuje do boja kormidelník Marek Fabuľa
foto
Ukážková dráma v Michalovciach, bod nechcel ani jeden (video)
"Je to najkrajší pocit, keď strelíte víťazný gól v nadstavenom čase. Super. Zaslúžili sme si to, o to viac, že sme hrali pred domácimi fanúšikmi, ktorí boli fantastickí," neskrýval radosť Oliver Podhorin
foto
Hnev Ronalda, podpora matky (video)
“V utorok hráme opäť a Ronaldo si tiež musí občas oddychnúť. To bol jediný dôvod, pretože hral dobre. Nechal som ho uvažovať nad utorňajším zápasom,“ argumentoval francúzsky kormidelník
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 76 ms. :: Country :: Region :: City