Surer očakáva od Mercedesu čas na úrovni 1:22
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 29. February 2016, 17:35

Príprava na blížiacu sa sezónu Formuly 1 je pomerne krátka. Tá zákulisná ani nie, pretože stajne chystali nové autá mnoho týždňov, no na trati je toho málo. Jazdy prebiehajú len v Barcelone a trvajú iba osem dní. Dovedna 64 hodín čistého času, z ktorého navyše často ukroja červené vlajky. Podľa bývalého pretekára Marca Surera to ale stačí. "Keď pomôže počasie, tak to určite stačí, pretože nemáme nové pravidlá," povedal Surer pre Motorsport-Total.com. "Ale ak by sme mali nové pravidlá, tak by to bolo pochopiteľne niečo iné."

Z hľadiska pomeru síl je na tom podľa Surera najlepšie Mercedes, aj keď zatiaľ rýchle kolá nepredviedol. "Videli sme to už aj v minulom roku: Mercedes počas testov nikdy nešiel na čas - prvýkrát tak spravil až v Melbourne. Teraz to vyzerá rovnako," pripomenul Švajčiar, ktorý sa ďalej zamyslel: "Vieme to prerátať a porovnať s ostatnými tímami, ktoré nasadili mäkšie gumy. Myslím si, že pre Mercedes by nebolo ťažké dosiahnuť čas na úrovni 1:22."

Doposiaľ bol najrýchlejší Sebastian Vettel, ktorý s ultramäkkými pneumatikami zaznamenal čas 1:22,810s. V minulom roku sa Nico Rosberg dostal 27. februára na rovnakom okruhu na čas 1:22,792. Z tohto pohľadu teda musíme očakávať, že hranica 1:22 je po ročnom vývoji určite reálna.

Odborník nemeckej televízie Sky ďalej pripomenul, že Mercedes má veľmi dobrý prítlak a auto mal už v minulom roku natoľko vyladené, že sa môže koncentrovať na detaily. "Neukázali žiadne veľké aerodynamické novinky, ale vidieť, že mali čas venovať sa detailným riešeniam, pričom všetky z nich niečo prinesú," pokračoval Surer, ktorý sa podľa vlastných slov nečuduje tomu, že Mercedes sa rozhodol pre striedanie jazdcov po polovici dňa: "Prvé dva dni som bol priamo na trati a môžem povedať, že išli fakt na limite. Bolo to vidieť, pretože často boli až na hranici trate a na obrubníkoch. Nechali tam všetko. Prekvapili ma tie počty okruhov, lebo v takom prípade je to pre jazdca únavné. A napokon dáva zmysel, že sa začali striedať."

Mercedes bude určite mimoriadne silný, ale fanúšikovia veria, že také bude aj Ferrari. Inak by to totiž mohla byť nuda. "Boli dobre pripravení. O Ferrari nemožno povedať nič negatívne. Boli rýchli a odjazdili veľa okruhov. Objavili sa aj malé problémy, ale inak boli vždy na trati a dobre sa pripravovali. Ale ako na tom sú uvidíme až vo chvíli, kedy aj Mercedes nasadí mäkké gumy." Auto Motor und Sport v jednom zo svojich článkov naznačoval, že Mercedes si ultramäkké ani supermäkké gumy neobjednal ani pre tento týždeň, ale iné zdroje to videli inak. Napokon uvidíme až v priebehu samotných jázd.

K Ferrari Surer dodal nutnosť zlepšenia kvalifikácie. "V minulom roku hlavne v kvalifikácii nemali dostatočný výkon. Ak by z hľadiska pohonnej jednotky našli niečo k dobru, tak môžu byť konkurentom. Aerodynamiku rozhodne vylepšili, to je vidieť. Auto je omnoho štíhlejšie," skonštatoval Surer, ktorý si nemyslí, že ostatné tímy by sa mohli dotiahnuť na spomínanú najsilnejšiu dvojicu. "Nemyslím si, že sa poradie nejako zmenilo, aj keď čas Nica Hülkenberga z Force Indie je úchvatný. Určite jazdili s ľahkým autom a chceli sa ukázať. Ferrari určite nikdy nejazdilo celkom ľahké. Force India chcela ukázať, že vie dosiahnuť aj takýto fakt úchvatný čas."

Rátať treba aj s Williamsom, aj keď "neupútalo ma nič pozitívne. Sú na tom tak ako vždy. Keďže sa zlepšujú aj ostatní, je to pre Williams ťažké. Je to aj o rozpočte. Williams musí zo svojich zdrojov vyťažiť maximum. Myslím si, že by sa mali spoliehať na svoje silné stránky a hlavne na vysokú maximálku. V pomalých zákrutách mali problémy, ale už v minulom roku sme videli, že v tejto oblasti dosiahli pokroky. Podľa mňa sú na dobrej ceste, ale proti dvom top tímom nemajú žiadnu šancu."

O ďalšie priečky by mali bojovať tímy ako Red Bull, Toro Rosso či Renault, ale zaujímavé bude aj pozorovanie Haasu. "Odhliadnuc od zlomeného predného krídla to bolo v ich podaní úchvatné. Ale neprekvapilo ma to, Günther Steiner to spravil perfektne. Naplno využil možnosti pravidiel. Celá zadná časť je od Ferrari, aerodynamika bola vyvinutá takisto s pomocou Ferrari a v Dallare majú skúseného partnera pre stavbu šasi. Stavili na osvedčené veci. Auto musí fungovať. Otázka ale stojí tak, či je ich tím už dobre zohratý a dokáže to presadiť."

A čo McLaren? "Môj prvý dojem bol dobrý," odpovedal Marc Surer. "Odjazdili veľa okruhov a aj motor znel dobre. Zdalo sa, že majú lepší výkon. Potom sa však nezlepšili a počas posledného dňa už prakticky ani nejazdili. Začali ale dobre a odjazdili veľa okruhov, čo je na Hondu veľmi nezvyčajné. Teraz pôjde o to, ako výrazne dokážu ešte výkonnostne pridať."

Druhé testy na okruhu v Barcelone budú prebiehať od utorka do piatka. Na F1.sk vás budeme o všetkom priebežne informovať.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Je bolestivé, ako to vyvrcholilo. No treba si otvoriť oči. Bolo veľkolepé, ako sme si tu počínali. Obrátili sme naruby všetky papierové predpoklady a postarali sme sa o pekelné finále, ktoré nikto neočakával," povedal tréner Krueger
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Fenerbahce i Zenit vyhrali, Ibrahimovič vykúpil Manchester United (video)
Výsledky štvrtkových zápasov druhého kola skupinovej fázy Európskej ligy 2016/2017
foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City