beta verzia
 
 
 
Testy: Mercedes v utorok prvýkrát ukázal silu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 1. March 2016, 18:09

Utorok bol piatym testovacím dňom pred aktuálnou sezónou a najrýchlejší čas si premiérovo uchmatol Nico Rosberg z Mercedesu. Vôbec prvýkrát sme pritom zažili situáciu, že jazdec majstrovskej stajne skúsil rýchle kolo s mäkkými pneumatikami. Ide síce presne o prostrednú zmes z piatich dodaných, no aj tá Nemcovi stačila na čas 1:23,022. Odhaduje sa, že s ultramäkkými gumami by mohol by ešte o 1,2 sekundy rýchlejší.

Druhý najlepší čas dňa dosiahol Valtteri Bottas z Williamsu, ktorého kolo bolo na úrovni 1:23,229: obuté mal pritom ultramäkké pneumatiky, takže najmäkšiu dostupnú vožbu. Z tohto pohžadu je jeho čas omnoho horší ako Rosbergov. Tretie miesto patrí Fernandovi Alonsovi, ktorý s mäkkým obutím zaznamenal čas 1:24,735.

Viacero tímov malo aj neplánované problémy. Kimi Räikkönen uviazol so svojim SF16-H v ôsmom prevodovom stupni a dlhšie nejazdil, Manor mal problém s únikom oleja, Haas zasa s palivovým systémom a McLarenu predpoludním vykazovala divné veci telemetria. V samom závere sa o červené vlajky postaral aj Kevin Magnussen z Renaultu.

Testy budú pokračova aj v stredu, štvrtok a v piatok.

Výsledky:

  Jazdec Tím   Čas Strata Okruhy
1. N. Rosberg Mercedes   1:23.022 -.--- 82
2. V. Bottas Williams   1:23.229 +0.207 123
3. F. Alonso McLaren   1:24.735 +1.713 93
4. K. Räikkönen Ferrari   1:24.836 +1.814 72
5. D. Kvjat Red Bull Racing   1:25.049 +2.027 69
6. L. Hamilton Mercedes   1:25.051 +2.029 90
7. M. Verstappen Toro Rosso   1:25.176 +2.154 144
8. N. Hülkenberg Force India   1:25.336 +2.314 121
9. F. Nasr Sauber   1:25.493 +2.471 103
10. K. Magnussen Renault   1:25.760 +2.738 119
11. E. Gutiérrez Haas F1   1:26.661 +3.639 23
12. R. Haryanto Manor   1:27.625 +4.603 45

 

PRIEBEH

21.55 - na záver dňa pridávame ešte fotogalériu:

21.28 - Jusuke Hasegawa, Honda: "Pred obedom sme mali nečakané vypnutie kontrolnej elektroniky a myslíme si, že išlo o softvérový problém. Inak sme dokázali odjazdi slušné množstvo okruhov. Z hžadiska pohonnej jednotky sme otestovali mnoho rôznych módov týkajúcich sa prípravy na preteky, takže pre systémových inžinierov to bol ažký deň."

21.25 - máme aj ďalšie video malého Robina Räikkönena:

21.25 - Fernando Alonso, McLaren-Honda: "Zatiaž je príliš skoro na to, aby sme pomenovali skutočný rozdiel v porovnaní s motorom, ktorý sme mali minulý týždeň, pretože dnes sme sa koncentrovali na kratšie jazdy a na úpravu balansu a nastavenia auta. Bol to dobrý začiatok druhých testov, ktorý nám dodal množstvo cenných dát."

21.22 - Günther Steiner, Haas: "Ráno sme bohužiaž mali problémy s palivovým systémom. Pokúšali sme sa opravi to, ale nedalo sa, takže sme jazdy museli ukonči ešte pred obedňajšou prestávkou."

21.19 - Helmut Marko o dnešnom výkone Nica Rosberga: "Ten čas je senzačný. Ak Ferrari do Melbourne nič nenájde, tak Mercedes žahko získa dvojité víazstvo."

21.11 - Kimi, Minttu a Robin:

21.05 - Lewis Hamilton, Mercedes: "Bolo to skvelé popoludnie jázd, počas ktorého sme zvládli vežmi veža kilometrov. Absolvovali sme simuláciu pretekov, po ktorej som cítil, že som pripravený na prvú vežkú cenu. Auto sa správa skvelo a celý deň bolo konzistentné. V podaní tímu je monumentálne, že auto dostali tu, kde ho dnes máme."

21.01 - Felipe Nasr, Sauber: "Bol to produktívny roll-out nového Sauberu C35-Ferrari, pričom na okruhu v Barcelone sme odjazdili viac ako sto okruhov. Ako zvyčajne počas prvého dňa testovania nového auta sme sa koncentrovali na rôzne inštalačné a systémové kontroly, na zmeny nastavenia a pochopitežne na zber dát. Bol to rozsiahly program so stredne tvrdými a mäkkými pneumatikami, ktoré nám dodali zaujímavé dáta."

20.48 - Rod Nelson, Williams: "Dnes to bol pre nás vežmi dobrý deň. Auto bežalo bez problémov. V priebehu dňa sme vykonali mnoho pomerne dôležitých testov a skúsili sme aj simuláciu kvalifikácie."

20.46 - Auto Motor und Sport tvrdí, že Ferrari má problémy so silnými vibráciami motora, ktorého výkon vraj preto musí by obmedzený. V stredu by ale Sebastian Vettel mal dosta k dispozícii vylepšenie, ktoré je na ceste z Maranella.

20.27 - jazdci absolvujú počas tohto týždňa aj oficiálne fotenie:

20.04 - Majster sveta z roku 1978 Mario Andretti vyslovil spokojnos s doterajším napredovaním Haasu. "Myslím si, že odjazdi tožko ako odjazdili a okamžite ukáza rýchlos, bolo príjemné prekvapenie," povedal Američan. "A boli v hre, nie na konci listiny. Boli uprostred balíka. Do jedného celku vyskladali správne kúsky. Mám pocit, že v prvých testoch prekvapili každého."

19.59 - Guillaume Rocquelin, Red Bull: "Pre nás to nebol práve najlepší deň návratu na tra, pretože ráno sme mali problém s brzdovým systémom. Nebolo to nič vežké a žahko sme to napravili, no jedna čas auta sa žiaž poškodila. Zadnú čas stroja sme preto museli vyzliec a zhltlo to dos času."

19.55 - tím Haas potvrdil, že pre výrobu niekožkých komponentov týkajúcich sa matíc kolies využil svoj "outlet" v Barcelone nachádzajúci sa tridsa minút od trate. Využil stroje UMC-750, ST-30 a VF-2, ktoré všetko rýchlo vyrobili. Haas má vybudovanú sie po celom svete, čo môže stajni neraz pomôc. "Dokazujeme, že Haas Automation je viac ako sponzor - je to skutočný partner pri budovaní našej organizácie," povedal šéf tímu Günther Steiner.

19.51 - Max Verstappen, Toro Rosso: "Bol to vežmi dobrý deň! Odjazdili sme množstvo okruhov a myslím si, že môžeme by vežmi spokojní. Všetko prebehlo hladko a dokázali sme prejs celým našim programom, čo je vždy pozitívne. Otestovali sme niekožko súčiastok a bol to fakt vežmi produktívny deň. Dobre sa cítim aj po fyzickej stránke a už sa neviem dočka toho, ako vo štvrtok zasadnem do auta. Budú to moje posledné jazdy so STR11 pred Austráliou!"

19.32 - takto sa Kimi Räikkönen po dnešnom probléme vrátil do garáže Ferrari:

19.21 - ponúkame vám aj rozhovor s Kimim Räikkönenom:

18.59 - Daniil Kvjat, Red Bull: "Mali sme malý problém s brzdovým potrubím a chvížu trvalo, kým sme to napravili. Chlapci však odviedli dobrú prácu a okrem toho sme nemali ani jeden jediný problém. Môj posledný deň jázd budem chcie využi čo najlepšie. Až doposiaž sme dobre pracovali, no ešte sa musíme pozrie na pár iných vecí. Radi by sme odjazdili viac okruhov, ale s balansom auta som celkom spokojný. Myslím si, že v porovnaní s minulým rokom sa monopost príliš nezmenil, ale to platí pre všetkých. No myslím si aj to, že sme dosiahli pokrok. Viac ale uvidíme až v Melbourne."

18.56 - slnko nad barcelonským padokom pomaly zapadá:

18.52 - ďalšie zaujímavé informácie o pohonnej jednotke Mercedesu (ak viete po anglicky):

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

18.42 - Nico Hülkenberg, Force India: "Bol to dobrý deň a dokázali sme prejs mohutným testovacím plánom. Mali sme niekožko rôznych ciežov a špecifické veci, na ktoré sme sa chceli pozrie. Je pozitívne, že sme to zvládli všetko. Pokračujeme v chápaní monopostu VJM09 a v odhažovaní ciest, ako si prispôsobi jeho správanie. Ide o zvyčajný proces učenia, ktorý sa deje vždy pri novom aute. Popoludní sme zvládli aj dlhšie jazdy, ktoré sa hodili hlavne z hžadiska spoznania fungovania pneumatík."

18.36 - Valtteri Bottas z Williamsu potvrdil, že Mercedes je momentálne najsilnejší: "Momentálne to vyzerá tak, že sú skutočne silní. Vzhžadom na pozície nás ostatných bude v úvode sezóny pre každého ažké ich potrápi. Taký je momentálny fakt, ale uvidíme. Som si istý tým, že ešte budeme výrazne napredova. Vieme, že toho príde ešte veža. Mercedes je silný, ale dúfam, že s Ferrari a Red Bullom dokážeme zabojova."

18.33 - Lewis Hamilton predviedol aj takéto prebrzdenie:

18.31 - Felipe Massa dnes strávil čas v šikane, kde všetko pozoroval a miestami aj natáčal:

18.10 - Kimi Räikkönen už absolvuje tlačovku:

18.02 - záverečný sumár:

18.00 - koniec. Dnešný testovací deň je definitívne za nami.

17.58 - do konca ostáva 70 sekúnd a na chvížu ešte máme zelené vlajky.

17.49 - červené vlajky! Kevin Magnussen zastal na vonkajšej strane tretej zákruty.

17.47 - Ferrari potvrdilo dohodu s 18-ročným juniorom Charlesom Leclercom, ktorý bude členom jazdeckej akadémie FDA, vývojovým jazdcom tejto stajne a bude spolupracova aj s Haasom. Leclerc bol najlepším nováčikom minuloročnej európskej F3, keď v rámci sezóny vybojoval štyri víazstvá a celkovo skončil štvrtý. V tejto sezóne ho uvidíme v tíme ART v GP3. Ferrari okrem toho potvrdilo, že členom FDA bude aj syn bývalého pretekára F1 Giuliano Alesi. Tento 16-ročný Francúz pôsobil vo francúzskej F4, kde vyhral tri podujatia a ako nováčik skončil štvrtý. Ferrari okrem toho oznámilo, že Antonio Fuoco bude takisto jazdi v GP3 a Číňan Guan Yu Zhou bude pôsobi v F3.

17.46 - 1:25,176 - Max Verstappen sa s mäkkými gumami zlepšil.

17.45 - 1:25,493 - aj Felipe Nasr to skúsil s mäkkými gumami, patrí mu ôsme miesto.

17.29 - Rio Haryanto dal kolo s mäkkými gumami za 1:27,699.

17.28 - Lewis Hamilton sa vôbec prvýkrát pokúsil o nejaké rýchlejšie kolo. S mediumkami dosiahol čas 1:25,051.

17.15 - 1:24,735 - Fernando Alonso sa s mäkkými gumami dostal na tretie miesto.

17.05 - pred chvížou absolvoval Kevin Magnussen takýto stint so stredne tvrdými gumami:  Outlap - 1:27.4 - 1:28.3 - 1:28.0 - 1:28.1 - 1:28.4 - 1:28.6 - 1:28.7 - 1:28.6 - Inlap.

17.01 - priebežné poradie hodinu pred koncom:

17.00 - Ted Kravitz zo Sky Sports nahráva svoj slávny Ted's Notebook :)

16.55 - Kimi Räikkönen sa vracia na tra!

16.53 - vďaka Auto Motor und Sport máme spísaný aj posledný stint Lewisa Hamiltona: Outlap - 1:27.0 - 1:27.2 - 1:27.2 - 1:27.1 - 1:27.1 - 1:27.2 - 1:27.2 - 1:270 - 1:27.4 - 1:27.2 - 1:27.5 - 1:27.4 - 1:27.4 - 1:27.4 - 1:27.6 - 1:27.4 - 1:27.5 - 1:27.8 - 1:28.4 - 1:28.8 - Box.

16.51 - dnešný pohžad na Fernanda Alonsa:

16.49 - Lewis Hamilton už popoludní zvládol simuláciu pretekov, teda 66 okruhov! Plus niekožko málo okruhov stihol už pred ňou.

16.46 - pohžady zozadu na jednotlivé monoposty:

16.38 - pohžad na Kimiho príchod do boxov v okamihoch, kedy ešte jazdil. Potom ho odstavili problémy s prevodovkou:

16.27 - dostupné informácie hovoria o tom, že Kimiho prevodovka pri probléme ostala zaseknutá v ôsmom prevodovom stupni.

16.26 - stint Lewisa Hamiltona so stredne tvrdými pneumatikami: výjazd po zastávke v boxoch - 1:28.7 - 1:28.2 - 1:28.3 - 1:29.5 - 1:28.9 - 1:28.7 - 1:30.0 - 1:30.4 - 1:28.3 - 1:28.5 - 1:28.8 - 1:29.5 - 1:29.4 - 1:29.5 - 1:31.2 - dojazd do boxov a opä prezutie na stredne tvrdé gumy.

16.25 - pretekársky šéf Manoru Dave Ryan si nevie vynachváli pomoc Pata Frya: "Frya považujem za jedného z troch alebo štyroch najlepších inžinierov v padoku. Keď som mu zavolal, tak som mal vežké šastie, lebo povedal: 'OK, prídem k vám a určitý čas sa vám budem venova'."

16.22 - Dave Ryan, Manor: "McLaren je momentálne taký spiaci obor. Zažili pár slabých rokov, ale majú potenciál napravi to. A keď sa to podarí, tak budú opä celkom vpredu. Majú totiž mnoho vežmi šikovných žudí."

16.21 - McLaren potvrdil, že pred obedňajšou prestávkou mal na aute malý problém s telemetriou.

16.16 - Hulk bol pred chvížou pomalší od Hamiltona aj preto, lebo absolvuje mimoriadne dlhý stint. Na trati je už hodnú chvížu a pokračuje.

16.16 - Franz Tost, Toro Rosso: "Reálne očakávam, že v tomto roku by sme mohli získa pódium - v minulom roku sme k nemu boli v Budapešti a Austine blízko, Max tam skončil štvrtý. Dúfam, že nové auto bude dobre fungova a bude spožahlivé. No a súčasne dúfam, že tím i naši jazdci odvedú dobrú prácu. Preto by sme mohli ma na pódium."

16.10 - tím Haas potvrdil, že pre problémy s palivovým systémom sa dnes už na tra nevráti.

16.10 - stint Felipeho Nasra so stredne tvrdými pneumatikami: 1:27.2 - 1:29.2 - 1:28.4 - 1:28.5 - 1:28.9 - 1:29.3 - 1:29.1 - 1:29.3 - 1:29.3.

16.07 - Lewis Hamilton predbehol Nica Hülkenberga. 

16.02 - priebežné poradie:

15.55 - druhý stint dlhšej jazdy Lewisa Hamiltona: 1:33.7 (premávka) - 1:29.0 - 1:29.4 - 1:30.1 - 1:29.6 - 1:30.5 - 1:29.5 - 1:29.6 - 1:29.7 - 1:29.8 - 1:29.3 - 1:29.8 - 1:29.6 - 1:30.1 - 1:30.0 - 1:29.9 - 1:29.8 - 1:30.1 - 1:30.4 - návrat do boxov na výmenu gúm.

15.52 - Valtteri Bottas vyskúšal ultrasofty, ale ani s nimi sa nedostal pred Rosberga: 1:23,229!

15.45 - najviac okruhov zatiaž odjazdili Verstappen (89), Bottas (86) a Rosberg (82). Posledne menovaného pretekára však cez obed vymenil Lewis Hamilton, ktorý už má 28 kôl - viac ako Manor, Red Bull a Haas.

15.35 - Max Verstappen s mediumkami: Outlap - 1:29.1 - 1:29.4 - 1:29.7 - 1:29.6 - 1:29.6 - 1:30.1 - 1:30.2 - 1:31.5 - 1:30.6 - 1:30.7 - 1:30.6 - 1:31.0 - 1:31.0 - 1:31.3 - 1:31.1 - 1:32.6 - Inlap.

15.33 - ešte jeden pohžad na dnešné vyvážanie sa Lewisa Hamiltona. Agentúry tieto fotky rýchlo rozchytali:

15.30 - 1:23,785 - takýto čas dosiahol s mäkkými pneumatikami Valtteri Bottas. Porovnatežný čas s minulotýždňovým výkonom Vettela s rovnakým obutím. Strata na Mercedes je ale pomerne výrazná.

15.22 - Hamiltonov stint napokon priniesol takéto časy: 1:30.0 - 1:30.0 - 1:30.1 - 1:30.3 - 1:30.7 - 1:31.9 - 1:32.8.

15.14 - Hamilton jazdí s mäkkými pneumatikami, ale konštantne a dos pomaly. Nad 1:30.

15.12 - v Barcelone práve prebieha stretnutie šéfov tímov, ktorí diskutujú o novom kvalifikačnom formáte.

15.03 - Kimiho auto je spä v boxoch:

15.01 - na tra prišiel najskôr Fernando Alonso a po ňom Felipe Nasr.

15.00 - zelené vlajky! Aktuálne poradie:

14.57 - takto vyzeral prerušený stint Maxa Verstappena: Outlap - 1:29.1 - 1:28.8 - 1:29.6 - 1:29.8 - 1:29.8 - 1:30.0 - 1:40.0 - 1:30.1 - 1:30.2 - návrat kvôli červeným vlajkám. A Valtteriho Bottasa: Outlap - 1:28.3 - 1:28.4 - 1:28.9 - 1:28.7 - 1:29.1 - 1:29.5 - 1:29.7 - 1:29.9 - 1:29.9 - Inlap. Obaja mali stredne tvrdé pneumatiky.

14.53 - takto sa po trati preháňal Manor MRT05:

14.51 - Nico Hülkenberg absolvoval takýto stint s mediumkami: Outlap - 1:29.3 - 1:29.4 - 1:29.2 - 1:29.3 - 1:29.5 - 1:29.7 - 1:29.6 - 1:30.1 - 1:29.9 - Inlap.

14.50 - aktuálna informácia hovorí o tom, že Alonso mal pred obedňajšou prestávkou problém s kontrolnou elektronikou.

14.49 - červené vlajky! V prvej zákrute zastalo Ferrari.

14.49 - Hamilton sa rozbehol a odjazdil tri kolá, po ktorých sa vrátil do boxov.

14.37 - Hamilton druhý výjazd zvládol a je na trati.

14.31 - Lewis Hamilton odstavil svoje auto krátko po výjazde z garáže - ešte bol v pitlane. Ďaleko sa nedostal, ale mechanici ho pritlačili spä.

14.18 - Nico Rosberg hovoril pre Sky Sports o aktuálnom pomere síl: "ažko poveda a podža mňa je to momentálne medzi nami a Ferrari vežmi vyrovnané, pričom do boja sa môžu zapoji aj niektoré ďalšie tímy. Dnes ráno sme si skúsili kvalifikačný tréning, čo je dôležité absolvova. Keď môžeme s autom zájs na limit a šliapnu na to, hneď je to zábavnejšie."

14.15 - tak už to prišlo: na okruhu sa objavili Valtteri Bottas a Nico Hülkenberg.

14.14 - zelené vlajky síce zaviali už dávno, no na trati naďalej nikto nie je!

14.13 - Nico Rosberg o zavádzaní nového typu kvalifikácie, ktorý možno príde v Španielsku a možno až v nasledujúcej sezóne: "Celý tento imidž, ktorý týmto prezentujeme, nevyznieva práve profesionálne. Raz tak, raz tak. Ale nie je to až taká vežká zmena. Treba o tom pouvažova a z môjho pohžadu je dôležité prís s tým čo najskôr."

14.00 - zelené vlajky, popoludňajší program sa rozbieha.

13.59 - Lewis Hamilton, ktorý popoludní zasadne do auta, aj dnes dorazil s obžúbeným dopravným prostriedkom:

13.48 - pekný pohžad na okruh:

13.35 - Ferrari sa medzitým prezentuje aj na inom poli - oficiálne predstavilo GTC4Lusso:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

13.22 - Fernando Alonso sa zamyslel nad aktuálnym výkonom pohonnej jednotky Honda: "Určite budeme ma slabší výkon ako Mercedes, tak o 30 až 80 koní, no nie o 200."

13.18 - fanúšikovia sa v týchto okamihoch môžu poprechádza aj po boxovej uličke.

13.15 - doterajšie porovnanie časov Rosberg vs Vettel:

13.11 - Kimi má v Barcelone aj syna Robina:

13.05 - priebežné poradie (Rosberg a Alonso mali mäkké gumy, ostatní stredné):

13.00 - Fernando Alonso odstavil svoje auto na výjazde z boxovej uličky. Príčinu nepoznáme.

12.59 - červené vlajky! Ranný program sa tým pádom končí.

12.57 - Manor informuje, že Rio Haryanto je pripravený na návrat na tra. Horšie je však to, že o tri minúty začína hodinová obedňajšia prestávka.

12.54 - stránka Motorsport.com sa odvoláva na nemenovaného insidera, podža ktorého by sa časy počas tohto týždňa testov v Barcelone mohli dosta aj pod 1:20min.

12.52 - Sutton Images pridáva aj nejaké tie umelecké fotografie:

12.47 - detail Toro Rosso:

12.35 - Auto Motor und Sport píše, že monopost Daniila Kvjata pred časom zadymil a od toho okamihu sme ho na trati nevideli. Nevieme však o čo ide. (FOTO)

12.26 - Nico Rosberg opä obul mäkké gumy, ale tentoraz nedosiahol žiadny prevratný čas. Možno má väčšie množstvo paliva, ktovie.

12.22 - autá sú silnejšie ako v minulom roku, ale počas doterajšieho priebehu testov sme neprekonali minuloročný čas 1:22,792 v podaní Nica Rosberga, ktorý ho vtedy dosiahol s mäkkými pneumatikami. Auto Motor und Sport tvrdí, že za to môžu nariadenia Pirelli. Taliansky výrobca pneumatík vraj vyžaduje natlakovanie predných sád na 23 až 24 PSI a zadných na 20 PSI, čo má by oproti minulému roku až o 5 PSI viac. V konečnom dôsledku to síce pomáha maximálkam, ale spomažuje to prejazd zákrut. Jazdcom sa to podža spomínaného zdroja nepozdáva, ale môže by ešte horšie. Ak budú ma autá v roku 2017 ešte výrazne silnejší prítlak, budú aj tlaky v pneumatikách ešte vyššie.

12.14 - dodajme, že Vettel dosiahol s mäkkou sadou čas 1:23,741.

12.12 - Nico Rosberg obul mäkké pneumatiky a dosiahol čas 1:23,022! Tým pádom je celkom zrejmé, že s ultramäkkými by sa dostal pod 1:22, pretože tie by mali by ešte aspoň o 1,2 sekundy na kolo rýchlejšie. Sebastian Vettel mal s ultramäkkými čas 1:22,810, ale dá sa predpoklada, že by vedel by aj rýchlejší. Uvidíme v ďalšom priebehu týždňa.

12.03 - poradie k dvanástej hodine:

12.00 - stint Kevina Magnussena s mediumkami: Outlap - 1:27.0 - 1:27.2 - 1:27.6 - 1:28.0 - 1:28.4 - 1:28.5 - 1:28.7 - 1:28.4 - 1:28.5 - Inlap.

11.59 - krátke video-dojmy z okruhu v Barcelone:

11.57 - Nico Rosberg na to šliapol a dosiahol čas 1:24,329. Mal stredne tvrdé pneumatiky! Ultramäkké by od nich mali by rýchlejšie minimálne o 1,8 sekundy, čo by znamenalo čas 1:22,5. Ten by bol o tri desatiny rýchlejší ako doposiaž najlepší čas Sebastiana Vettela.

11.54 - Fernando Alonso jazdí s mäkkými pneumatikami. Uvidíme či sa pokúsi aj o nejaký kvalitný čas. Napokon je to 1:25,519, nič moc.

11.51 - zaujímavá upútavka Sky Sports:

11.50 - Damon Hill: "Nechcem si myslie, že v podaní Mercedesu uvidíme ešte dominantnejšiu sezónu, ale ak áno, tak sa môžu o vzrušenie stara aspoň dvaja tímoví kolegovia."

11.47 - majster sveta spred dvadsiatich rokov Damon Hill neočakáva, že Mercedes sa počas testov bude predvádza s mäkšími pneumatikami: "Nie, myslím si, že to nebudú robi. Nepotrebujú to. Tipujem, že len pozorujú, ako sú na tom všetci ostatní. Zimné testy sú falošná vojna. Keď má niekto náskok, tak prečo by ho mal ostatným ukáza?"

11.43 - pohžady na zadnú čas McLarenu:

11.38 - Mercedes sa opä poriadne rozbehol a Rosberg má na svojom konte už 60 okruhov. Vo štvrtok dal Hamilton za dopoludnie až 99!

11.35 - krátky stint Valtteriho Bottasa so stredne tvrdými pneumatikami: Outlap - 1:25.9 - 1:26.1 - 1:27.3 - 1:27.1 - 1:27.3 - 1:27.6 - 1:27.4 - 1:27.7 - Inlap.

11.27 - 1:24,907 - Kimi Räikkönen sa dnes ako prvý dostal pod úroveň 1:25. 

11.27 - Manor potvrdil, že zaznamenal únik oleja, ktorý bol na vežmi nešastnej a ažko dostupnej pozícii. Rio Haryanto by však mal o chvížu prís na tra.

11.16 - pred garážou Mercedesu sa zoradili mechanici, ktorí však nečakajú na Rosberga, ale pózujú pri fotení.

11.11 - Rosbergov najlepší čas dlho nevydržal, pretože Max Verstappen ho predstihol: 1:25,356. Takisto mal stredne tvrdé pneumatiky.

11.09 - 1:25,449 - Nico Rosberg zaznamenal so stredne tvrdými pneumatikami najrýchlejší čas doterajšieho priebehu dnešného dňa.

11.01 - priebežné poradie po dvoch hodinách jázd:

10.57 - stint Nica Rosberga so stredne tvrdými pneumatikami: Outlap - 1:26.1 - 1:33.4 - 1:26.4 - 1:27.4 - 1:27.5 - 1:27.7 - 1:27.7 - 1:28.7 - 1:29.1 - 1:28.9 - 1:28.5 - 1:29.1 - 1:28.5 - 1:28.1 - 1:29.1 - 1:28.6 - dvakrát cez boxy - Inlap.

10.49 - Max Verstappen absolvuje dlhšiu jazdu v prostrednej a nižšej časti 1:27. Nevyzerá to zle.

10.43 - Mercedes je opä ďaleko najaktívnejší a odjazdil už 34 okruhov. Druhé miesto patrí Toro Rosso s 20 kolami.

10.35 - Mercedes opä testuje špeciálnu pásku, ktorá má pomôc so zlepšením toku vzduchu na zadné krídlo:

10.31 - 1:25,689 - Kimi Räikkönen sa zaradil len o sedem tisícin sekundy za Bottasa.

10.19 - detailné pohžady na prednú a zadnú čas McLarenu-Honda MP4-31:

10.17 - podža Gazzetty dello Sport by Renault napokon mohol prejs na takéto lakovanie:

10.15 - Honda do tohto týždňa testov v Barcelone nasadila revidovanú špecifikáciu pohonnej jednotky. McLaren okrem toho testuje aj upravenú karosériu so zlepšeným chladením. V priebehu minulého týždňa boli v akcii len niektoré testovacie komponenty a Honda na zlepšení stavu pracovala aj počas víkendových filmovacích dní. Japonci sa potrebovali venova zväčšeniu kompresora a turba, vďaka čomu je nová pohonná jednotka o niečo vyššia. To bude ma pochopitežne vplyv aj na úpravy krytu motora. Uvidíme čo nám napovedia dnešné fotografie.

10.12 - Carlos Sainz má zatiaž v zákulisí mediálne povinnosti:

10.05 - Ferrari sa zrána venuje aerodynamickým testom. Tento pohžad ukazuje aj farbu Flow Viz:

10:03 - 1:25,682 - Valtteri Bottas.

9.59 - v novinárskom centre to solídne žije:

9.58 - 1:27,243 - najrýchlejší čas v podaní Estebana Gutiérreza. K Sebastianovi Vettelovi a 1:22,810 je to ale ešte pekne ďaleko.

9.45 - oficiálne kontá F1 v tomto roku produkujú zjavne viac videí ako doposiaž, tu je Max Verstappen:

9.39 - tím Manor Racing potvrdil, že počas tohto týždňa nasadzuje svoje druhé šasi. 

9.34 - toto bol prvý výjazd nového Sauberu C35:

9.32 - na tra prvýkrát prichádza aj Esteban Gutiérrez.

9.29 - 1:27,905 - taký je momentálne najrýchlejší čas v podaní Kevina Magnussena.

9.27 - detailné pohžady na Toro Rosso:

9.14 - na trati už boli všetci okrem Estebana Gutiérreza z Haasu.

9.12 - Kimi Räikkönen je dnešný senzorový kráž:

9.07 - niekožko nových detailov Toro Rosso:

9.05 - Mercedes sa tentoraz trochu "pohoršil". Nico Rosberg prišiel na tra až ako ôsmy.

9.00 - začíname! Ako prví na tra vyšli Fernando Alonso a Kevin Magnussen.

8.53 - Daniil Kvjat a jeho tradičná ranná rozcvička:

8.53 - takto Kimi Räikkönen ešte ráno dorazil do padoku:

8.35 - Manor potvrdil, že Jordan King bude vývojovým jazdcom:

8.31 - "monkey seat" z dielne Toro Rosso:

8.27 - pridávame aj ďalší záber Toro Rosso:

8.25 - Nick Chester, Renault: "Komentáre jazdcov sú zatiaž fajn. Hovoria, že auto je vežmi predpovedatežné a vežmi konzistentné. Majú radi jeho balans a cítia, že na začiatok je to celkom dobré. Určite budeme potrebova lepší grip a viac prítlaku; v tomto smere treba odvies vežké množstvo vývoja."

8.18 - žiadneho výrazného prekvapenia sme sa teda nedočkali:

8.16 - tak takto bude vyzera STR11:

8.15 - o malú chvížu to príde:

8.14 - Lewis Hamilton predstavuje svoju prilbu:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

8.00 - dnes budú v akcii Nico Rosberg a Lewis Hamilton (Mercedes), Kimi Räikkönen (Ferrari), Valtteri Bottas (Williams), Daniil Kvjat (Red Bull), Nico Hülkenberg (Force India), Kevin Magnussen (Renault), Max Verstappen (Toro Rosso), Felipe Nasr (Sauber), Fernando Alonso (McLaren), Rio Haryanto (Manor) a Esteban Gutiérrez (Haas).

7.49 - zrána to vyzerá na vežmi pekné počasie:

7.45 - vítame vás pri sledovaní nášho online prenosu z testov. O 8.15 h by sme sa mali dočka nového lakovania Toro Rosso!



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Vežmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveritežné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priatežov, niečo, na čo si budem pamäta do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá vežmi veža Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cíti vežký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veža dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpa a posuniem sa výkonnostne opä o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
Útočník Chicaga Patrick Kane sa stal hlavnou hviezdou slávnostného galavečera v Las Vegas, na ktorom sa odovzdávali individuálne ocenenia za sezónu 2015/2016 v zámorskej hokejovej NHL.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Maďarom sa nepodarilo prekvapi belgického "čierneho koňa"
Futbalisti Belgicka zvíazili v osemfinálovom zápase ME vo Francúzsku nad Maďarskom 4:0 a po presvedčivom výsledku postúpili medzi osmičku najlepších mužstiev turnaja
foto
Kapitán Škrtel po Nemecku: Boli jasne lepší, ale postup bol úspech
"Chceli sme hra zo zabezpečenej obrany a pokúša sa o nejaké brejky. Ale bohužiaž sme dostali skoro gól a potom sa vývoj zápasu zmenil," hodnotil Škrtel
foto
Kozák prehru s Nemeckom rešpektuje a tvrdí: Otvorila mi oči
"Tento zápas mi opä otvoril oči. Zase mám lepší prehžad o charakteroch hráčov. Čiže to bol to vežmi poučný zápas pre mňa. Slovenské mužstvo potrebuje výmenu generácie," povedal Kozák
foto
Dokonalí Nemci ani na sekundu nezaváhali, Slovensko končí (video)
Ján Kozák: "Nemecko dnes ukázalo svoju silu. Dopomohli sme im k tomu aj my, pretože v úvode zápasu sme boli málo agresívni a príliš rozahaní. Keď Nemci vyhrávajú, hrá sa proti nim vežmi ažko"
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšža o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveritežnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybavi" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlos 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ís tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí žudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho strávi. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víazstva uplynulo už dvadsa rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veri, a keď začalo prša, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. ažko to vysvetli. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City