Kimi Räikkönen: Náš program nemeriame odjazdenými kolami
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 1. March 2016, 19:17

Kimi Räikkönen absolvoval v utorok svoj tretí a zároveň predposledný testovací deň s monopostom Ferrari SF16-H, pretože potom už bude nasledovať presun do Austrálie. Ako informuje oficiálna stránka Ferrari, ráno sa tím venoval meraniam toku vzduchu okolo auta a preveroval rôzne nastavenia. Popoludní však prišiel problém a auto sa zaseklo v ôsmom prevodovom stupni. Fínsky jazdec počas celého dňa využíval len stredne tvrdé pneumatiky Pirelli vrátane prototypov, ktoré výrobca takisto priniesol do Barcelony. V závere dňa Iceman pracoval na setupe auta, na elektrických nastaveniach i na tréningu štartov a zastávok v boxoch.

Kimi, dnes sa objavil problém s prevodovkou. Nerobíš si kvôli spoľahlivosti určité starosti?
"Určite by som radšej zvládol deň bez prerušenia, ale testy sú napokon presne nato, aby sme napravili slabiny. K dispozícii máme ešte dostatok času na to, aby sme tieto problémy zniesli zo sveta. Zimná práca je každoročne rovnaká: skúšate nové auto a musíte rátať s ťažkosťami. Musíte sa z toho aj poučiť."

K dispozícii máš ešte jeden deň, po ktorom príde presun do Austrálie. Váš prezident Sergio Marchionne chce v Melbourne vidieť jedno Ferrari v prvom rade. Je to reálne?
"Neviem. Nikto tu predsa nevie, čo sa stane v Austrálii. Celé tieto úvahy sú absolútne nezmyselné. Viem len to, že auto sa správa dobre. Zvyšok sú zbytočné špekulácie."

Ale je auto také, ako si očakával?
"Každou jazdou sa o ňom učíme viac a viac. Každou jazdou je nám jasnejšie, akým smerom sa uberáme. Vnútorný pocit je fajn, a to je pre mňa dôležité. Ani ja však neviem povedať, kam nás to privedie. Vieme, čo robíme. S odvedenou prácou sme doposiaľ spokojní a auto považujeme za konkurencieschopné. Najväčší otáznik je v tom, čo robia naši súperi. To nevieme. Jasnejšie sa to ukáže až v Austrálii."

Nico Rosberg vás považuje za veľké nebezpečenstvo.
"Ešte raz: To sú len také rečičky. Ja sa na tom nebudem podieľať. Dosiahnuté časy prezrádzajú len polovicu pravdy. Autá majú odlišné pneumatiky a nikto nevie, kto má aké množstvo paliva. Preto je porovnávanie ťažké."

Nerobíte si starosti pre to, koľko kôl Mercedes odjazdil?
"Nie, pretože náš program nemeriame odjazdenými kolami. Koncentrujeme sa len na svoje úlohy a dobre sa držíme plánu. Jednotlivé stajne majú iné pracovné plány a preto ma nebolí brucho z toho, keď sa objaví nejaký ten problém. Radšej nech ho mám tu v Španielsku ako o dva týždne v Austrálii."

V posledných dvoch rokoch si na svojich tímových kolegov z rôznych príčin nestačil. Aké dôležité je pre teba byť tým rýchlejším?
"Dôležité je to vtedy, keď ide o špičkové umiestnenia. Keď máme byť len na štvrtom alebo piatom mieste, tak je jedno, kto je vpredu. Všeobecne sme však vždy radšej vyššie ako nižšie. Našou úlohou je vyhrávať preteky a v tom prípade chcem byť vpredu."

Také je nariadenie šéfa Marchionneho. Nezvyšuje to tlak?
"Nemyslím si. Je jasné, čo ľudia očakávajú od Ferrari a keď to povie Sergio Marchionne, tak to z môjho pohľadu nič nemení. Chceme predsa to isté. Tlak je v tejto branži vždy prítomný."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Spartak šokoval Austriu, famózny Jakubech! (video)
Miroslav Karhan: "Samozrejme, som spokojný, aj keď Austria nevyužila svoje šance, dvojzápas je stále otvorený. Dúfam, že diváci nás opäť podporia a odvďačíme sa im lepšou hrou a postupom."
foto
Slovák poriadne naložil Slovanu: Zbytoční legionári, trénerovi chýba pokora
„Nepovedal by som, že by Slovanu chýbala koncepcia, ale skôr ma mrzí, že je v tíme veľa hráčov zo zahraničia, ktorí nepriniesli požadovanú kvalitu," povedal Slovák
foto
Viedenských policajtov poriadne zamestnali trnavskí fanúšikovia
Velenie viedenskej krajinskej polície vyhlásilo vo štvrtok s platnosťou do 00.00 h Štadión Ernsta Happela - dejisko zápasu, ako aj jeho okolie za tzv. bezpečnostnú zónu
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City