V stredu bol v testoch najrýchlejší Bottas!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 2. March 2016, 18:07

Najrýchlejší čas šiesteho dňa testov v Barcelone dosiahol pretekár Williamsu Valtteri Bottas. Ten popoludní obul supermäkké pneumatiky, vďaka čomu bol o 361 tisícin sekundy rýchlejší ako Lewis Hamilton s mäkkými gumami. Medzi týmito sadami by mal by rozdiel približne šes desatín sekundy, takže v podaní Williamsu to na prvý pohžad nebolo najhoršie.

Horšie už vyznieva porovnanie s Nicom Rosbergom, ktorý už s mäkkými pneumatikami dosiahol aj lepší čas ako Bottas. Tretiu priečku v stredu obsadil Kevin Magnussen, ktorý už vopred avizoval, že sa bude venova aj simuláciám kvalifikácie a tak sa napokon aj stalo.

Ako ukazuje nižšie priložená tabužka, jazdci dokázali absolvova obrovské množstvá okruhov. Najpilnejší bol Carlos Sainz, ktorý ich zvládol 166, ale gigantický je aj zápis Sebastiana Vettela - 155. Nad stovku sa dostali aj Daniel Ricciardo (135), Sergio Pérez (128), Kevin Magnussen (126), Jenson Button (121) a Valtteri Bottas (108), ale aj dvojica jazdcov Mercedesu dokopy. Tí majú spolu 164 kôl.

Najhoršie bol na tom tím Haas, ktorý hneď ráno objavil problémy s turbom a do konca dňa ich nedokázal napravi. Štvrtok a piatok budú poslednými dvoma dňami testov. Potom nás už čaká presun do Melbourne na Vežkú cenu Austrálie.

Viac o strede sa dočítate v nižšie priložených komentároch.

Výsledky:

1. V. Bottas Williams   1:23.261 -.--- 108
2. L. Hamilton Mercedes   1:23.622 +0.361 73
3. K. Magnussen Renault   1:23.933 +0.672 126
4. S. Vettel Ferrari   1:24.611 +1.350 151
5. J. Button McLaren   1:25.183 +1.922 121
6. D. Ricciardo Red Bull Racing   1:25.235 +1.974 135
7. C. Sainz ml. Toro Rosso   1:25.300 +2.039 166
8. S. Pérez Force India   1:25.593 +2.332 128
9. N. Rosberg Mercedes   1:26.298 +3.037 91
10. P. Wehrlein Manor   1:27.064 +3.803 79
11. M. Ericsson Sauber   1:27.487 +4.226 55
12. E. Gutiérrez Haas F1   -:--.--- -.--- 1

PRIEBEH

22.16 - Marcus Ericsson zo Sauberu potvrdil, že jeho tím v priebehu noci menil motor a všetko sa to natiahlo. Trvalo to o niečo dlhšie, ako mechanici vopred predpokladali, takže ráno to spôsobilo omeškanie. Aj ďalšie jazdy navyše boli negatívne ovplyvnené problémami s pohonom a bolo možné absolvova len "outlapy". Popoludní potom prišiel iný problém. "Keď som zatáčal do štvrtej zákruty, odrazu sa mi uvožnilo koleso," povedal Švéd, ktorý však nebol v prvom kole daného výjazdu: "Na trati som bol už tri kolá."

21.57 - Daniel Ricciardo, Red Bull: "Vyzerá to tak, že by sa mohlo naskytnú pár príležitostí. Určite sa naskytnú - pravdepodobne skôr na mestských okruhoch, prípadne keď bude mokro. Za týchto okolností by sme určite mohli aj vyhra."

21.47 - pár záberov z dnešných oficiálnych fotení:

21.12 - Pascal Wehrlein, Manor: "Určite by som v príprave na Melbourne rád ešte trochu jazdil aj s najmäkšími pneumatikami (v stredu dosiahol najlepší čas so softami). Rozhodne to ale nie je to najdôležitejšie. Kvalifikačné jazdy nemáme na vrchole zoznamu. Ak sa počas dvoch zvyšných dní dokážeme ešte veža nauči, môžeme do Melbourne cestova v dobrej pozícii. Dúfam, že budeme konkurencieschopní a budeme ma šancu zabojova s niekožkými ostatnými tímami. Prvým ciežom je práve stiahnutie straty a potom chceme napredova krok po kroku. V aute je určite aj viac výkonu a okrem toho v Melbourne dostaneme aj nové súčiastky."

20.56 - Esteban Gutiérrez, Haas: "Ako si viete predstavi, dnešný deň bol trochu frustujúci. Ako tím ale vežmi dobre pracujeme na náprave. Testy sú práve o tom, aby sme pred prvými pretekmi napravili takéto veci. Verím, že zvyšok testov dopadne pozitívne."

20.55 - aktuálne informácie hovoria o tom, že ďalšia zmena kvalifikácie by teoreticky opä musela prejs cez Strategickú skupinu F1 i Komisiu F1. Ak by to tak skutočne bolo, neprešla by: jednohlasná zhoda by sa už nenašla, pretože prezident Ferrari Sergio Marchionne je odrazu proti. Tým pádom by jeho zástupca v grémiách Maurizio Arrivabene hlasoval proti. Jednoduchá väčšina hlasov by stačila len na schválenie pre rok 2017 a nie pre aktuálnu sezónu.

20.30 - šéf tímu Haas Günther Steiner potvrdil, že v priebehu noci mechanici vymenili turbo, ale ráno opä našli anomáliu a nedalo sa zvládnu viac ako jedno inštalačné kolo. "Turbo nerobilo to, čo malo," povedal Rakúšan, ktorý musel so svojimi žuďmi následne dlho analyzova. Teraz už verí, že zajtra bude všetko v poriadku. "Musíme sa pokúsi o simuláciu pretekov a o odjazdenie čo najväčšieho množstva okruhov. To je pre zajtrajšok hlavný ciež. V tejto chvíli máme skôr plán na hodiny ako na dni. V závislosti od zajtrajška sa všetko môže meni každú hodinu."

20.23 - Nico Hülkenberg dnes takto sledoval dianie:

20.22 - Marcus Ericsson, Sauber: "Bol to náročný deň a bol vežmi kompromitovaný - hlavne ráno, keď sme mali technické problémy. Neskôr popoludní som zatáčal do štvrtej zákruty a cítil som niečo čudné v zadnej časti auta, kvôli čomu som stratil kontrolu. Preto sme neodjazdili tožko kôl, ako by sme potrebovali. Aj tak sme však zvládli cenné jazdy a popoludní aj dlhšie stinty, čo mi pomohlo zoznámi sa s autom. Niekedy sa však pri testoch nového stroja stávajú aj takéto veci."

20.12 - Sergio Pérez, Force India: "Bol to vežmi dobrý deň a je super, že sme ďaleko prekročili sto okruhov - aj keď v závere nevládli ideálne podmienky a fúkal silný vietor. Všetci v tíme ukázali vežkú snahu a zvládli sme to bez problémov. Podža mňa sme sa dnes veža naučili a máme čo analyzova. Dlhé jazdy, ktoré sme spravili popoludní, boli vežmi dôležité. Pomohli nám spozna pneumatiky a to, ako ich manažova."

20.08 - pridávame aktuálny rozhovor s Danielom Ricciardom - nájdete ho TU!  

20.07 - Sergio Pérez po stretnutí jazdcov s Charliem Whitingom opísal pohžad pretekárov na novú kvalifikáciu: "Nie sme vežmi spokojní s plánmi, ktoré chcú zavies. Uvidíme, či to zmenia. Máme pocit, že pre fanúšikov to bude vežmi komplikované. Veď je to komplikované aj pre nás! Súčasne máme pocit, že kvalifikácia je momentálne fakt dobrá a neexistuje dôvod meni ju."

19.51 - Nico Rosberg, Mercedes: "Bol to ďalší cenný testovací deň. Zvládol som celú simuláciu vzdialenosti Melbourne a na prvé preteky sa cítim by dobre pripravený. Tím odviedol tak v továrni, ako aj tu na trati, skvelú prácu. Auto sa správa skvelo a zatiaž som nemal žiadny vážny problém. Dúfajme, že takto to bude pokračova aj počas posledných dvoch dní."

19.45 - aktuálny rozhovor s Valtterim Bottasom nájdete TU!  

19.26 - Lewis Hamilton sa vyjadril k návšteve Lindsay Vonnovej, ktorá má v Aspene sídlo len niekožko metrov od neho. Teraz ho prišla pozrie do Barcelony: "Je to neuveritežná športovkyňa a vežmi dobrá kamarátka. Miluje pretekársky šport a miluje autá. Je fajn, že ma prišla podpori."

19.24 - stretnutie jazdcov sa v týchto chvížach skončilo.

19.09 - doposiaž najrýchlejšie časy dosiahnuté počas testov:

19.08 - Daniel Ricciardo, Red Bull: "Dve veci sú momentálne isté - Mercedes a Ferrari sú top 2. Za nimi to vyzerá by vyrovnané. Williams... My sme viac-menej blízko k nim. A zvyšok, ktovie? Toro Rosso a ostatné tímy. Za Mercedesom a Ferrari to môže by poriadne vyrovnané. Otázka ale stojí tak, ako ďaleko vpredu sú Mercedes a Ferrari."

18.57 - stretnutie jazdcov s Charliem Whitingom a spol. pokračuje:

18.56 - Gene Haas o priebehu aktuálnych testov: "Bolo to vežmi frustrujúce. Počasie je perfektné, tra je dobrá, chceme jazdi. Minulý týždeň bol výnimočne dobrý, ale tento je už taký typickejší."

18.44 - najvyššie dosiahnuté rýchlosti v rámci testov:

18.40 - tu prebieha stretnutie:

18.30 - v tejto chvíli by sa malo zača stretnutie Charlieho Whitinga s jazdcami, na ktorom sa má prebera nový kvalifikačný formát.

18.19 - v aktuálnom videu z dielne Mercedesu Nico Rosberg opisuje svoju jazdeckú pozíciu:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

18.05 - finálne poradie:

18.00 - Ferrari a Mercedes bok po boku v pitlane:

17.59 - Ferrari prišlo v samom závere na tra s predným krídlom pokrytým Flow Viz. Tím teda realizuje aerodynamické testy.

17.48 - video po nehode Marcusa Ericssona:

17.44 - Carlos Sainz odjazdil už až 159 okruhov!

17.35 - Sebastian Vettel má na svojom konte už 140 okruhov! Keď testuje on, Ferrari funguje, keď Kimi, je to horšie...

17.30 - žeby bola Lindsey Vonnová v Barcelone s Lewisom Hamiltonom? Fotografia síce nie je nová, ale každopádne sa tam opä stretli. Bude na tom niečo viac? :)

17.22 - prvé obrázky z odpratávania Sauberu:

17.19 - Marcus Ericsson je už spä v garáži a je v pohode:

17.18 - zelené vlajky! Ostáva nám ešte 42 minút.

17.14 - haha, v Pirelli majú takúto zaujímavú gaučovku:

17.08 - Daniel Ricciardo s mediumkami: výjazd - 1:27.7 - 1:28.6 - 1:28.7 - 1:28.4 - 1:28.5 - 1:28.8 - 1:28.7 - 1:29.1 - 1:29.2 - 1:29.6 - 1:34.8 - prerušenie.

17.07 - Magnussenova simulácia s mediumkami do červenej vlajky:  výjazd - 1:27.5 - 1:28.6 - 1:28.7 - 1:28.4 - 1:28.5 - 1:28.8 - 1:28.7 - 1:29.1 - 1:29.4 - 1:29.5 - 1:29.7 - 1:31.0 - 1:31.4 - 1:31.4 - 1:30.8 - 1:30.6 - 1:31.2 - 1:30.8 - 1:31.7 - prerušenie.

17.04 - červené vlajky! Vôbec prvé dnes. Vyzerá to tak, že Marcus Ericsson skončil vo štvrtej zákrute v štrku. Po niekožkých minútach prichádza informácia, že stratil koleso!

17.02 - priebežné poradie hodinu pred koncom:

16.57 - Nico Rosberg má za sebou simuláciu celých pretekov. S mediumkami ju zavŕšil časmi: výjazdové kolo - 1:26.2 - 1:27.7 - 1:27.7 - 1:27.8 - 1:27.3 - 1:27.5 - 1:27.8 - 1:28.4 - 1:28.4 - 1:28.8 - 1:35.1 - 1:28.4 - 1:28.3 - 1:28.4 - 1:28.6 - 1:29.2 - 1:29.0.

16.56 - ďalší záber na McLaren-Hondu:

16.51 - ouuu, Carlos Sainz to takmer prehnal:

16.49 - Sebastian Vettel mal tlačovku už cez deň preto, lebo o šiestej musí okamžite letie na oficiálne fotenie. Jeho ďalšie názory si teda dnes už asi nevypočujeme.

16.47 - Ricciardo absolvoval stint s tvrdými pneumatikami. Bol pomerne krátky, takže asi to nebolo ideálne obutie: outlap - 1:28.3 - 1:28.5 - 1:28.3 - 1:28.7 - 1:29.3 - 1:28.7 - 1:29.3 - boxy.

16.44 - priebežná tabužka všetkých doposiaž najlepších testovacích časov:

16.36 - stint Kevina Magnussena s mediumkami: výjazdové kolo - 1:31.3 (premávka) - 1:29.5 - 1:30.5 - 1:30.1 - 1:30.0 - 1:30.0 - 1:30.0 - 1:30.1 - 1:30.3 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.4 - výmena pneumatík.

16.34 - Daniel Ricciardo ukončil dlhý stint so stredne tvrdými pneumatikami: výjazdové kolo - 1:29.9 - 1:30.5 - 1:29.9 - 1:30.4 - 1:30.3 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.4 - 1:30.4 - 1:30.7 - 1:30.3 - 1:30.5 - 1:30.4 - 1:30.6 - 1:30.6 - 1:30.7 - 1:30.6 - 1:30.5 - 1:30.9 - 1.31.1 - 1:31.2 - 1:31.2 - 1:30.9 - 1:31.2 - 1:31.4 - 1:31.6 - boxy.

16.30 - AMuS tvrdí, že Kevin Magnussen ide ako hodinky a sedem kôl po sebe dal s časom 1:30,2!

16.28 - stint Nica Rosberga s mediumkami: výjazdové kolo - 1:28.7 - 1:30.5 - 1:29.9 - 1:28.9 - 1:29.0 - 1:28.8 - 1:28.6 - 1:29.0 - 1:29.1 - 1:29.2 - 1:29.0 - 1:29.0 - 1:29.6 - 1:30.2 - 1:29.5 - 1:29.8 - 1:29.6 - 1:29.6 - boxy.

16.26 - Vettel absolvuje dlhšiu jazdu so stredne tvrdou zmesou: 1:29.9 - 1:30.1 - 1:30.0 - 1:30.1 - 1:30.4 - 1:30.4 - 1:30.2 - 1:30.9 - 1:30.8 - 1:31.0.

16.20 - prezident FIA Jean Todt si v aktuálnom rozhovore pre Auto Bild Motorsport zaspomínal na Michaela Schumachera. "Dnes má Sebastian Vettel štyri a Lewis Hamilton tri tituly. Michael ich mal tožko ako oni dvaja dokopy. To ukazuje, aké skvelé boli jeho výkony," povedal Francúz, ktorý ďalej pripomenul, že vo Ferrari to nikdy nebolo jednoduché: "Ak niečo nefunguje, tak majú Taliani tendenciu vzájomne sa obviňova. Výrobcovia šasi hovoria, že za to môže motor a motoroví inžinieri, že zlé je šasi. Prípadne že nemajú správneho jazdca. Keď som najal Michaela, tak sme vyriešili aspoň jeden z týchto problémov..." Todt súčasne porovnal aj okamihy, kedy prišiel do Ferrari on sám (1993) a keď Sebastian Vettel (2015): "Keď som prišiel ja, tak na škále od 1 do 10 bol tento tím na trojke. Keď tam prišiel Sebastian, boli na sedmičke a rýchlo spravili aj ďalšie pokroky. Sebastian musí tím konsolidova a stiahnu tú poslednú stratu na špičku. Má to jednoduchšie ako vtedy my."

16.16 - 1:23,261 - Valtteri Bottas obul supersofty a je najrýchlejší! Po jednom kole sa vrátil do boxov.

16.10 - Sebastian Vettel sa dostal na hranicu 100 okruhov, Sergio Pérez ich má momentálne 99.

16.04 - stint Kevina Magnussena so stredne tvrdými pneumatikami: 1:30.7 - 1:31.0 - 1:31.6 - 1:31.3 - 1:31.6 - 1:31.5 - 1:31.4 - 1:31.7 - 1:31.9 - 1:31.4 - 1:31.6 - 1:32.9 - 1:31.9 - 1:32.0 - 1:31.7 - 1:32.0 - 1:32.0 - návrat do boxov na prezutie.

16.02 - priebežné poradie:

16.00 - Romain Grosjean prezradil, že bude mentorom juniora Renaultu menom Louis Deletraz. Osemnásročný chlapec, ktorý je synom bývalého pretekára F1, v minulom roku získal titul v sérii Formula Renault 2.0 NEC a okrem toho skončil druhý v európskom pohári FR2.0. Teraz by mal s tímom Fortec pôsobi vo Formule V8 3.5. "Je to v podstate rovnaká cesta, akou som napredoval ja," povedal Grosjean. "Žije v Ženeve, je Švajčiar, ja som spolovice Švajčiar. Vstúpil do programu Renaultu a teraz ide do 3.5, čo je dôležitá kategória. Čaká ho dôležitý rok. Keď som bol mladší ja, mal som podobnú šancu s Jeanom Alesim. Žil v Ženeve a vždy sme chodili na spoločné túry do Chamonix. Myslím si, že mi to vežmi pomohlo a pomyslel som si, že prečo by som to nespravil rovnako."

15.58 - ďalší Rosbergov stint vyzeral podža Auto Motor und Sportu takto: výjazd - 1:30.4 - 1:29.9 - 1:29.5 - 1:30.2 - 1:30.3 - 1:37.5 (premávka) - 1:30.4 - 1:30.1 - 1:30.3 - 1:30.0 - 1:30.2 - 1:30.6 - 1:30.9 - 1:37.6 (premávka) - 1:30.5 - 1:31.2 - 1:31.4 -boxy.

15.54 - Rosberg mierne spomalil, aby netrčal za Magnussenom. Ricciardo to ale spravil inak a Dána predbehol.

15.46 - 1:24,522 - Valtteri Bottas sa s mäkkými gumami dostal na tretie miesto výsledkovej listiny. Momentálne sa ostatní venujú zväčša dlhým jazdám.

15.45 - Rosberg sa doahuje na Magnussena, jazdí okruhy okolo 1:30 a je o vyše sekundu rýchlejší ako jeho dánsky protivník.

15.40 - Carlos Sainz sa už prehupol cez sto okruhov:

15.38 - aktuálne Rosbergovo kolo bolo len na úrovni 1:37. Podža Auto Motor und Sportu musel spomali kvôli Kevinovi Magnussenovi. V simulácii pretekov však pokračuje.

15.35 - Kevin Magnussen odjazdil krátky stint s mäkkými gumami: : Outlap - 1:31.6 - 1:31.6 - 1:32.1 - 1:32.0 - 1:32.9 - Inlap.

15.33 - ajaj, Haas si pre technické problémy dnes už nezajazdí! Druhý testovací deň bez aktivity!

15.30 - Nico Rosberg začal simuláciu pretekov s mäkkými pneumatikami a dal takýto stint: výjazdové kolo - 1:28.8 - 1:28.9 - 1:29.5 - 1:29.8 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:31.0 - boxy. Tým pádom Mercedes predpokladá, že v kvalifikácii nasadí práve softy, aj keď doposiaž sa v Barcelone jazdilo len s mediumkami a hardami. V tomto roku ale budú tri vožby, takže je to pochopitežné. Uvidíme čo nasadí v ďalších stintoch.

15.29 - prečítajte si aktuálny rozhovor so Sebastianom Vettelom:

15.20 - fotenie už absolvoval aj Rio Haryanto:

15.14 - stint Sergia Péreza s mediumkami: 1:29.6 - 1:32.2 - 1:30.5 - 1:30.7 - 1:30.9 - 1:31.3 - 1:31.0 - 1:31.4 - 1:31.2 - 1:31.4 - 1:31.2 - 1:31.4 - 1:31.6 - 1:31.7 - 1:31.9 - 1:32.4 - 1:32.2 - 1:32.2.

15.12 - Nico Rosberg bol vyše dvadsa minút v garáži Mercedesu, ale práve sa vrátil na tra. Je možné, že začína simuláciu pretekov.

14.59 - dlhá jazda Carlosa Sainza so stredne tvrdými pneumatikami: 1:29.4 - 1:29.3 - 1:29.4 - 1:29.3 - 1:29.7 - 1:30.1 - 1:30.0 - 1:30.1 - 1:30.4 - 1:30.5 - 1:30.5 - 1:30.6 - 1:30.7 - 1:30.8 - 1:31.0 - 1:31.4 - 1:31.3. - 1:31.6 - 1:32.2.

14.58 - Lindsey Vonnová, ktorá mala by cez víkend v Jasnej, ale napokon je na testoch F1 v Barcelone, už priznala, že pre zranenie ukončila sezónu. Vraj išlo o najažšie rozhodnutie jej kariéry.

14.53 - no a Mercedes je nominovaný aj ako Tím roka:

14.52 - Jenson Button tvrdí, že "tréning sa zmenil. Už nejde tak o fyzickú silu. Pred desiatimi rokmi sme mali omnoho viac prítlaku. Dnes je jazda oveža jednoduchšia, ale predsa len keď sadnete do auta, tak cítite veci, ktoré vám dajú zabra: držanie volanta, spodná čas rúk, krk, vibrácie. Naďalej je to ažké, ale nie až tak, ako bolo predtým. Každoročne však trénujem viac, pretože mi to nepomáha len fyzicky, ale aj psychicky. Viem totiž, že som stopercentne pripravený."

14.47 - keď už sme spomínali, že Lewis Hamilton je nominovaný na Športovca roka, tak na obrázku nájdete všetkých nominantov:

14.43 - Jenson Button prezradil svoj recept na udržiavanie váhy: "Keď človek spí len pä hodín, tak priberá. Ale ak spí viac ako osem hodín, tak takisto priberá. Magická úroveň je niekde medzi siedmimi a ôsmimi hodinami spánku. Keď potom vstanem, tak ako prvé vypijem pol litra vody a následne si dám čiernu kávu s kokosovým olejom. Toto vás perfektne pripraví na deň. Už len vďaka tomu som počas zimy dos schudol."

14.36 - Ferrari má na svojom konte už 75 okruhov, čo je viac ako včera za celý deň. Kimi Räikkönen ich dal "len" 72.

14.35 - Andreas Haupt z Auto Motor und Sportu informuje o tom, že McLaren bude ma v najbližších dňoch nové predné krídlo, podlahu i vylepšené brzdové kanáliky.

14.34 - Sutton Images zachytili aj takéto prebrzdenie Lewisa Hamiltona:

14.25 - v Barcelone je momentálne až 19 stupňov a asfalt je nahriaty na 34 stupňov, čo sa dá považova za vežmi dobré testovacie podmienky.

14.18 - Vettel nie je príliš rýchly, jeho stint s mediumkami bol takýto: Outlap - 1:29.3 - 1:28.5 - 1:29.2 - 1:29.0 - 1:29.1 - prejazd cez boxy.

14.12 - Sebastian Vettel pred prvou zákrutou predstihol Jensona Buttona.

14.10 - Lewis Hamilton po rannom programe: "Odjazdil som svoje kolá a chápem, v čom je auto dobré i v čom nie je. Celkovo je testovanie zatiaž skvelé. Nepozeral som sa na to, ako sú na tom ostatní, no každý nás zvyčajne favorizuje. Zatiaž však nevieme aké množstvo paliva malo Ferrari. Majú silný balík. A aj Williams vyzerá tak, že má silný balík. Ja by som teda nevyvodzoval závery z toho, čo dnes kto hovorí."

14.04 - a už sa objavili špekulácie, že Jenson Button má novú priatežku. Každopádne niektoré fotky tejto dievčiny by sme mohli uverejni až po 22.00 h. A vlastne aj tak nie na našej stránke... volá sa Brittny Ward.

14.03 - no a v kategórii Športovec roka je nominovaný Lewis Hamilton ;)

14.02 - Max Verstappen potvrdil, že na ocenenie Laureus je nominovaný ako Skokan roka:

14.00 - zelené vlajky, zelené svetlá, testy pokračujú:

13.50 - ďalšia zmena kvalifikačného formátu? ažko sa k tomu ešte dajú nájs slušné slová...

13.37 - rozhovor poskytuje aj Helmut Marko:

13.34 - Robert Fernley poskytuje rozhovor pre Sky Sports:

13.23 - Esteban Gutiérrez poskytuje rozhovory:

13.05 - priebežné poradie:

13.02 - do 13.05 h napokon prebieha test maršálskeho systému. Autá, ktoré sú na trati, pokračujú v pomalej jazde. Sú to Hamilton, Magnussen a Wehrlein.

13.01 - tu sa už Jenson Button pomaly vracal do boxov. Objavoval sa zatiaž neznámy problém:

13.00 - dopoludňajší program sa končí, testy budú pokračova po hodinovej obedňajšej prestávke.

12.57 - Hamilton opä obul mäkké gumy, ale za časmi sa neženie. Ide na úrovni 1:27 a na konci kola prešiel cez boxy.

12.54 - McLaren má vraj ďalšie problémy so zadnou časou a už je chvížu odstavený. Návrat na tra je zatiaž v nedohžadne.

12.47 - na trati sú momentálne Bottas, Sainz a Pérez, ale na žiadne zlepšenia to nevyzerá.

12.44 - Haas a Sauber dnes v podstate vôbec nejazdia, takže žeby to s motormi Ferrari predsa len nebolo také ružové ako hovoril Maurizio Arrivabene?

12.43 - s mäkkými gumami to skúsil aj Pascal Wehrlein z Manoru, ale bol dos pomalý - 1:27,064.

12.42 - Sebastian Vettel prenasleduje Lewisa Hamiltona:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

12.40 - a aby tých osobností nebolo málo, prišla aj Lindsey Vonnová:

12.34 - senzory na Force Indii:

12.32 - Lewis Hamilton to opä skúsil s mäkkými gumami, tentoraz zaznamenal čas 1:23,622. O tri desatinky sa zlepšil, ale od Rosberga je ešte o šes desatín sekundy pomalší.

12.30 - Magnussen to opä skúsil so supersoftami, jeho čas je 1:24,068.

12.28 - šéf Ferrari Maurizio Arrivabene dnes v pitlane:

12.22 - Max Verstappen sa stretol aj s futbalovou legendou Johanom Cruyffom:

12.22 - Hamilton sa následne vrátil do boxov a vypol motor.

12.19 - 1:23,967 - Lewis Hamilton obul softy a dosiahol takýto čas. Oproti včerajšiemu výkonu Nica Rosberga je to ale omnoho pomalšie.

12.15 - 1:23,933 - Kevin Magnussen je najrýchlejší! Mal však obuté supersofty, takže to nie je bohviečo! Po chvíli pridal aj ďalšie kolo 1:25,113.

12.10 - Toto Wolff z Mercedesu je potešený slovami o tom, že jeho tím je opä najlepší, ale sám by to vnímal opatrnejšie: "Zatiaž sme nevideli, čo z hžadiska výkonu dokážu ostatné špičkové autá. Nevideli sme Ferrari, nevideli sme Williams, nevideli sme Red Bull. Ostaňme nohami na zemi a počkajme si na sobotňajšie popoludnie v Melbourne. To nám napovie viac."

12.07 - šéf tímu Haas Günther Steiner vysvetlil, prečo jeho auto nevidíme na trati: "Po nočnej výmene turba sme spozorovali anomáliu. Prešetrujeme to a dúfame, že neskôr sa vrátime na tra."

12.05 - predná čas Renaultu s farbou Flow Viz:

12.04 - Nico Rosberg absolvoval ráno fotenie, popoludní už zasadne do auta:

12.02 - 1:24,723 - takýto čas dosiahol so stredne tvrdými pneumatikami Lewis Hamilton. Je o niečo pomalší ako Sebastian Vettel.

12.01 - na poludnie vyzeralo poradie takto:

12.00 - Sergio Pérez so stredne tvrdými zmesami: 1:29.4 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:29.1 - 1:29.4 - 1:29.6 - 1:29.7 - 1:29.7 - 1:29.5.

11.54 - Valtteri Bottas so stredne tvrdými pneumatikami: Outlap - 1:26.6 - 1:26.9 - 1:27.8 - 1:27.7 - 1:27.7 - 1:27.6 - Inlap.

11.53 - pekný pohžad na zadnú čas Ferrari:

11.52 - 1:25,183 - Button sa s mäkkými pneumatikami opä o niečo zlepšil.

11.51 - Kevin Magnussen na trati:

11.48 - maximálne dosiahnuté rýchlosti z priebehu včerajšieho dňa:

11.46 - zaujímavý smiech v Red Bulle! :)

11.44 - 1:24,945 - Magnussen sa posunul na druhé miesto. Ako sme informovali, dnes chce skúša aj kvalifikačné jazdy.

11.39 - takto znie McLaren-Honda MP4-31 na rovinke v Barcelone:

11.38 - dianie na okruhu sleduje aj Norbert Vettel, Sebastianov otec:

11.35 - v boxovej uličke je aj Gerhard Berger. Dnes je na mieste množstvo zaujímavých osobností.

11.33 - zaujímavý pohžad na novú pohonnú jednotku Ferrari v monoposte Sauber C35:

11.29 - v tejto chvíli je na trati len Lewis Hamilton, ktorý odjazdil už 45 okruhov.

11.24 - Haas má opä problémy a Esteban Gutiérrez odjazdil zatiaž len jediné kolo. Včera sa stajňa trápila s palivovým systémom, ktorý sa nepodarilo včas opravi.

11.21 - Hamilton je v ďalšej dlhej jazde, za sebou má už pätnás kôl.

11.20 - krátky stint Vettela s mediumkami: Outlap - 1:24.6 - 1:26.2 - 1:26.6 - 1:26.8 - 1:33.3 - Inlap.

11.19 - ďalší pohžad na elity Red Bullu:

11.18 - 1:25,226 - Jenson Button sa s mäkkými zmesami posunul na druhé miesto.

11.15 - Fernando Alonso bol práve potvrdený v pozícii vežvyslanca Vežkej ceny Európy v azerbajdžanskom Baku. Španiel je posledným víazom VC Európy, ktorá sa konala v roku 2012 vo Valencii. "Pre mňa je vežkou cou môc by prvým jazdcom F1, ktorý navštívi Baku a prezrie si nové zariadenia," povedal Alonso. "O meste som počul mnoho skvelých vecí a vežmi sa teším, ako si to tam už čoskoro pozriem na vlastné oči. Počas svojej kariéry som vyhral tri Vežké ceny Európy a vyzerá by vhodné, že môžem pomôc s podporou návratu pretekov do kalendára v tejto novej a nádhernej lokalite."

11.13 - stint Carlosa Sainza so stredne tvrdými pneumatikami: Outlap - 1:25.7 - 1:26.1 - 1:26.6 - 1:27.0 - 1:26.8 - 1:27.0 - Inlap.

11.12 - 1:24,611 - opä najlepší čas Sebastiana Vettela a opä so stredne tvrdými pneumatikami. Treba však poveda, že posledný sektor nebol ideálny.

11.09 - prečítajte si aj zaujímavé vyjadrenia Jensona Buttona:

11.01 - priebežné poradie k jedenástej hodine:

10.59 - na okruhu je aj Niki Lauda:

10.55 - Romain Grosjean absolvuje mediálne povinnosti:

10.50 - Hamiltonov stint s mediumkami vyzeral takto: Outlap - 1:27.2 - 1:27.6 - 1:27.6 - 1:27.3 - 1:27.4 - 1:27.5 - 1:27.8 - 1:27.4 - 1:27.7 . 1:27.9 - 1:27.7 - 1:28.3 - 1:28.0 - 1:28.3 - 1:28.4 - 1:28.3 - 1:28.4 - Inlap.

10.48 - na okruhu sú aj Dietrich Mateschitz a Helmut Marko:

10.46 - v Barcelone sa napokon pekne vyčasilo, oblačnos sa rozpadla:

10.42 - 1:24,628 - najlepší čas dňa v podaní Sebastiana Vettela prišiel na neoznačených stredne tvrdých pneumatikách.

10.41 - aj Mercedes F1 W07 Hybrid je "vyzdobený" farbou Flow Viz:

10.40 - Sebastian Vettel, Ferrari: "To, že Mercedes je tím, ktorý treba zdola, je jasné. Ale aj vo Ferrari sme už zohratí a výsledky z minulého roku nám takisto dodávajú motiváciu. Zabra ale musíme vo viacerých veciach, no dobré je to, že tieto oblasti poznáme a vieme na nich pracova. Ferrari musí ma za ciež len titul. Preto som prišiel do Maranella. Číslo 1 sa musí vráti na červené auto."

10.33 - Marcus Ericsson je pripravený vyjs na tra. Je to posledný jazdec, ktorý tak spraví:

10.30 - 1:25,328 - Bottas sa len tesne zaradil na druhé miesto.

10.25 - Esteban Ocon a Stoffel Vandoorne včera takto sledovali dianie:

10.21 - Hamilton sa zasa venuje dlhším jazdám. Jeho "pitboard" ukazuje ešte trinás kôl.

10.18 - krátka jazda Jensona Buttona na neoznačených pneumatikách: Outlap - 1:26.8 - 1:34.4 - 1:27.9 - Inlap.

10.16 - Vettel absolvoval kratučký stint: Outlap - 1:27.1 - 1:27.0 - 1:27.2 - Inlap.

10.15 - 1:26,833 - Jenson Button sa s neoznačenými mediumkami dostal na tretie miesto.

10.10 - Kevin Magnussen po včerajších testoch prezradil, že dnes by sa mal venova nastavovaniu auta a posvieti si aj na kvalifikáciu. V jeho podaní by sme sa teda mohli dočka aj zaujímavých časov. Uvidíme na čo Renault vlastne má.

10.06 - včera sme vás informovali o tom, že Ferrari pribralo do svojej akadémie Charlesa Leclerca, ktorý bude súčasne aj vývojovým jazdcom Haasu. Šéf amerického zoskupenia Günther Steiner však jeho presnú pozíciu ešte nepotvrdil: "Naďalej o tom komunikujeme s Ferrari a v blízkej budúcnosti vyjdú aktuálne informácie. Ale ešte o tom komunikujeme a finalizujeme, ako to spravíme." Nie je vylúčené, že 18-ročný mladík by sa mohol zúčastni niektorých testov či piatkových tréningov.

10.02 - poradie k desiatej hodine:

9.58 - pohžad na McLaren-Honda MP4-31:

9.55 - celá Vettelova jazda vyzerala podža Auto Motor und Sportu takto: 1:25.3 - 1:25.9 - 1:26.2 - 1:26.2 - 1:26.3 - box.

9.45 - Sebastian Vettel dosiahol čas 1:25,303 a o chvížu na to pridal so stredne tvrdými pneumatikami aj čas na úrovni 1:25,9.

9.42 - video z jazdy Jensona Buttona:

9.40 - Red Bull práve poslal na tra Daniela Ricciarda, chýba teda už len Marcus Ericsson.

9.38 - Kevin Magnussen dosiahol s mediumkami čas 1:27,413. Zatiaž sa len rozbieha.

9.35 - zatiaž sme na trati nevideli monoposty Red Bullu a Sauberu.

9.35 - a jedno video aj priamo z trate:

9.34 - video z výjazdu Sebastiana Vettela na tra:

9.33 - šéf McLarenu Éric Boullier v utorok prezradil, že nové palivá značky Esso by mali pomôc prida dvojciferný počet koní.

9.29 - 1:26,987 - momentálne najrýchlejší čas v podaní Sebastiana Vettela. Mal mediumky.

9.24 - aj Toro Rosso osedlané Carlosom Sainzom má zaujímavé aerodynamické senzory:

9.21 - prečítajte si rozhovor s Nicom Rosbergom:

9.18 - takto prichádzal ráno na tra Sebastian Vettel:

9.17 - Lewis Hamilton sa venuje aerodynamickým testom a má namontované poriadne senzory:

9.12 - Jenson Button pred garážou:

9.06 - tu je Vettel po inštalačnom kole:

9.03 - po inštalačnom kole sa autá tradične vracajú do boxov.

9.00 - zelené vlajky, program sa začína. Na tra okamžite prichádzajú Vettel, Button a Bottas.

8.58 - Sebastian Vettel je pripravený:

8.54 - Niki Lauda v rozhovore pre BILD zasa upozorňuje, že Mercedes sa už nevie výrazne zlepšova: "Na úrovni, na akej jazdíme, už nie sú možné žiadne vežké skoky z hžadiska dostupných koní. Ferrari a Red Bull majú viac priestoru pre zlepšenie."

8.53 - Helmut Marko v rozhovore pre BILD reagoval na to, či Mercedes má výkon 1 000 koní: "Z hžadiska celej vzdialenosti pretekov nie, ale z hžadiska jedného rýchleho kvalifikačného kola možno."

8.52 - momentálne je na okruhu 8,2 stupňa, cez deň by mala teplota vystúpi aj cez 15 stupňov Celzia.

8.40 - aktuálny pohžad na padok:

8.37 - v akcii dnes uvidíme Lewisa Hamiltona s Nicom Rosbergom (Mercedes), Sebastiana Vettela (Ferrari), Valtteriho Bottasa (Williams), Daniela Ricciarda (Red Bull), Sergia Péreza (Force India), Kevina Magnussena (Renault), Carlosa Sainza (Toro Rosso), Marcusa Ericssona (Sauber), Jensona Buttona (McLaren), Pascala Wehrleina (Manor) a Estebana Gutiérreza (Haas).

8.35 - včera bol v Barcelone krásny slnečný deň, dnes je oblačno.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

TomᚠTatar: "Je to paráda. Neviem to poriadne opísa. Celý čas sme si verili, bojovali jeden za druhého. Kolektív v kabíne je skutočne skvelý. Postúpili sme do finále a zavreli ústa tým, ktorí nám nepriali "
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvížku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabužke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledova zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedežu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hnev Ronalda, podpora matky (video)
“V utorok hráme opä a Ronaldo si tiež musí občas oddychnú. To bol jediný dôvod, pretože hral dobre. Nechal som ho uvažova nad utorňajším zápasom,“ argumentoval francúzsky kormidelník
foto
Suverénny Southampton, City naďalej bez straty bodu (video)
Výsledky stretnutí šiesteho kola anglickej Premier League
foto
Tourého agent priostruje: Guardiola stojí ako človek za h***o
"Dobre, Guardiola vyhral nejaké zápasy v tejto sezóne, takže všetci vidia len jeho fantastický futbal. Ale jeho osobnos nie je ani náhodou skvelá. Opakujem správu, ktorá sa šíri z Barcelony a Bayernu. Veža žudí ho neznáša," odkazuje Seluk
foto
Keby mohol rozhodca strieda... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to vežmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádza vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadi diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovie každému, no musíte pochopi, čo všetci chcú, a na základe toho hžada správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú by byrokratické, no nemôžeme tu ani ma diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveritežný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieri. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách vežmi ažké," hovorí sedemnásročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestova nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City