beta verzia
 
 
 
Ferrari ukázalo silu, Räikkönen posunul testovacie maximá
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 3. March 2016, 18:02

Najrýchlejší čas siedmeho testovacieho dňa a súčasne aj celých doterajších prípravných jázd dosiahol pretekár Ferrari Kimi Räikkönen. S ultramäkkými pneumatikami dosiahol čas 1:22,765s, ale čo je dôležitejšie, s mäkkými bol jeho výkon na úrovni 1:23,009s. To je o trinás tisícin lepšie ako doposiaž najlepší čas s touto sadou, ktorý dosiahol Nico Rosberg v utorok. Priame porovnanie teda vyznelo tesne pre Ferrari. Vežmi dobre je však na tom aj Williams, pretože Felipe Massa dosiahol dnes s mäkkými gumami čas 1:23,193s. Dá sa však predpoklada, že jednotlivé stajne ešte neodkryli všetky karty, no aspoň pre tento okamih to vyzerá na sžubnú zápletku.

Vežmi solídny výkon podal aj Nico Hülkenberg z Force Indie, ktorého čas 1:23,251 však prišiel na ultramäkkých pneumatikách. To isté platí aj o štvrtom mieste Maxa Verstappena zo Scuderie Toro Rosso, takže tieto dve zoskupenia na skôr spomínané stajne pravdepodobne ešte niečo strácajú. Nie každý sa však venoval kvalifikačným simuláciám a predsa len sú to testy, takže hlbšie analyzovanie zatiaž nemá prílišný význam.

Skôr by sme mohli niečo vyčíta z počtu odjazdených okruhov, pretože táto štatistika znamená spožahlivos auta. Tu bol najlepší Max Verstappen (159 kôl), za ktorým nasledovali jazdci Mercedesu Nico Rosberg a Lewis Hamilton (dovedna 144 kôl), Nico Hülkenberg (137), Kimi Räikkönen (136), Daniil Kvjat (121) a stovku prekročili aj Felipe Massa, Felipe Nasr a Fernando Alonso. Z tohto pohžadu išlo o vežmi vydarený deň.

Jazdy boli trikrát prerušené červenými vlajkami. Trikrát sa o ne postaral Romain Grosjean, ktorý skončil dvakrát v štrku a raz zastal v oblasti okolo desiatej zákruty. Viac detailov o priebehu dňa nájdete v nižšie priložených komentároch. Testy definitívne ukončíme v piatok, potom nás bude čaka presun do Melbourne na Vežkú cenu Austrálie!

Výsledky:

1. K. Räikkönen Ferrari   1:22.765 -.--- 136
2. F. Massa Williams   1:23.193 +0.428 119
3. N. Hülkenberg Force India   1:23.251 +0.486 137
4. M. Verstappen Toro Rosso   1:23.382 +0.617 159
5. N. Rosberg Mercedes   1:24.126 +1.361 81
6. F. Nasr Sauber   1:24.760 +1.995 116
7. F. Alonso McLaren   1:24.870 +2.105 118
8. P. Wehrlein Manor   1:24.913 +2.148 48
9. D. Kvjat Red Bull Racing   1:25.141 +2.376 121
10. J. Palmer Renault   1:26.224 +3.459 98
11. L. Hamilton Mercedes   1:26.488 +3.723 63
12. R. Grosjean Haas F1   1:27.196 +4.431 78

 

PRIEBEH

21.17 - pekná fotka súboja Daniila Kvjata s Maxom Verstappenom:

21.00 - Kimi Räikkönen počas dnešnej jazdy:

20.50 - McLaren MP4-31 a Flow Viz:

20.27 - zaujímavé názory Fernanda Alonsa si prečítajte TU!  

20.04 - Christian Horner (Red Bull) o svätožiare: "Vyskúšali sme to na našom simulátore a obávame sa problémov s ideálnym výhžadom. Bezpečnos a ochrana hlavy majú kžúčový význam, ale nie som fanúšik tohto systému. Myslím si, že F1 to vie zvládnu aj lepšie. Podža mňa vieme prís aj s niečím elegantnejším."

20.02 - už máme aj vyjadrenia Günthera Steinera a Romaina Grosjeana z tímu Haas. Všetky tri dnešné červené vlajky spôsobil on - čítaj TU!  

19.47 - nech sa páči rozhovor s Kimim Räikkönenom:

19.43 - Felipe Massa o svätožiare: "Nie je to vežmi pekné. Pochopitežne, že bezpečnos je najdôležitejšia a preto so svätožiarou či zatvoreným kokpitom absolútne súhlasím. Súhlasím s touto zmenou, ale nevyzerá to vežmi pekne. Uvidíme teda ako to dopadne."

19.42 - Daniil Kvjat o svätožiare: "Objavuje sa mnoho kontroverzných názorov. Formula 1 je o súažení s otvorenými kokpitmi. Je to nebezpečnejšie ako svätožiara, ale Formula 1 je nebezpečná. Otvorené kokpity sú otvorené kokpity - a toto už nie sú otvorené. Pretekársky šport je aj nebezpečný a som ochotný akceptova to. Taký je môj názor."

19.40 - Daniil Kvjat o kvalifikačnom systéme: "Nemyslím si, že potrebujeme zmenu. Doposiaž to bolo fajn. Bolo to OK. Prečo žudí ešte viac mýli? Veď ani my nerozumieme o čo tu ide, tak si predstavte žudí pred televízormi. Podža mňa to nemá zmysel."

19.29 - prečítajte si rozhovor s Lewisom Hamiltonom:

19.21 - pohžad na večerný padok:

19.14 - Nico Rosberg v rozhovoroch s novinármi:

18.47 - Pirelli potvrdilo, že dnes sme zlomili testovací rekord. Tímy odjazdili dovedna 1 247 okruhov, čo je približne 5 930 kilometrov.

18.40 - Nico Hülkenberg o svätožiare: "Vyzerá to hrozne. Musíme akceptova nejaké riziko. Musí existova aj element nebezpečenstva. Nemôžeme všetko sterilizova a zniči každé riziko. Šport je takto antisexy a neatraktívny. Opticky sa mi to vôbec nepozdáva, jednoducho to nevyzerá dobre. Nemôžeme by úplne precitlivelí."

18.30 - veža Flow Viz na McLarene MP4-31:

18.10 - aj Kimi je už pred novinármi. Rozhovory vám prinesieme v priebehu večera...

18.09 - Lewis Hamilton už absolvuje tlačovú konferenciu:

18.02 - finálne poradie:

17.56 - potvrdené, je koniec. Už sa nebude jazdi.

17.54 - červené vlajky! Na konci protižahlej rovinky zastal dnešný viacnásobný hriešnik Romain Grosjean. Testy sa tým pádom asi skončia.

17.44 - podobne postupuje aj Williams s Felipem Massom. Taký Kimi Räikkönen ale momentálne nejazdí, Ferrari ho stiahlo do garáže.

17.42 - Red Bull povolal Kvjata do boxov a rýchlo mu vymenil pneumatiky. Tím to trénoval aj predpoludním.

17.41 - Max Verstappen je zatiaž spokojný s motorom Ferrari, ktorý obdržal jeho tím Toro Rosso: "Dúfajme, že bude dostatočne rýchly. Oproti minulému roku je to už teraz pozitívny krok. Talianska kombinácia (Ferrari - Toro Rosso) je pre tím vežmi pozitívna. Je to zábava a navyše sme vežmi spožahliví, zatiaž sme odjazdili množstvo okruhov."

17.35 - ale objavili sa aj špekulácie, že Alonso bude opä len rušňovodič:

17.31 - aj Fernando Alonso má ultramäkké gumy, ale nezlepšil sa. Jeho čas bol 1:25,267, takže možno mal viac paliva, prípadne k jazde pristúpil inak. Nie vždy ide len o previerku ostrého kvalifikačného kola.

17.26 - 1:24,913 - čas Pascala Werhleina s ultramäkkými pneumatikami.

17.20 - Romain Grosjean prichádza po dlhšej dobe spä na tra. Zakotví aj tretíkrát v štrku?

17.10 - stint Kimiho Räikkönena s mäkkými gumami: Outlap - 1:24.7 - 1:26.0 - 1:26.4 - 1:26.5 - 1:27.2 - 1:27.7 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:29.4 - 1:29.7.

17.06 - Felipe Massa v pitlane:

17.02 - už len hodinka!

16.55 - po simulácii pretekov sa prvýkrát vrátil aj Kimi Räikkönen, na okruhu je i Felipe Massa s Lewisom Hamiltonom. Opä sa to rozbieha.

16.48 - v tejto chvíli sú na trati len dvaja jazdci: Jolyon Palmer a Max Verstappen.

16.43 - Fernando Alonso má za sebou už sto okruhov. Na McLaren pekné číslo. Zdá sa, že so spožahlivosou si už v tíme poradili. Ešte viac okruhov majú na konte Kimi Räikkönen, Felipe Nasr, Nico Hülkenberg a Max Verstappen. No a v súčte aj dvaja jazdci Mercedesu.

16.36 - Pirelli potvrdilo, že na Vežkú cenu Európy do Baku dodá supermäkké, mäkké a stredne tvrdé pneumatiky. Pre samotné preteky si každý musí ponecha jednu strednú a jednu mäkkú sadu, pričom aspoň jednu z týchto dvoch bude nutné využi. Tí, ktorí postúpia do Q3, budú ma pre účas v nej vyhradené jedny supersofty. Zvyšných desa sád si môže každý jazdec vybra z danej ponuky dobrovožne.

16.33 - pripomíname, že tieto časy na kolo pilne zapisujú v Auto Motor und Sporte. Ich LIVE prenos je o to zaujímavejší.

16.32 - stint Lewisa Hamiltona s mediumkami: Outlap - 1:26.4 - 1:27.9 - 1:28.0 - 1:28.5 - 1:32.4 - 1:28.8 - 1:28.7 - 1:28.6 - 1:29.8 - 1:31.6 - 1:29.2 - 1:28.8 - 1:29.3 - 1:28.9 - 1:29.3 - 1:29.5 - Inlap.

16.23 - svoju simuláciu už dokončil aj Kimi Räikkönen (hard): Outlap - 1:27.4 - 1:27.2 - 1:28.6 - 1:28.4 - 1:28.6 - 1:29.0 - 1:28.2 - 1:28.9 - 1:29.1 - 1:28.6 - 1:29.0 - 1:31.1 - 1:29.3 - 1:29.4 - 1:31.5 - boxy.

16.23 - aj Fernando Alonso bol v štrku:

16.22 - Fernando Alonso pred Lewisom Hamiltonom:

16.21 - posledný stint simulácie pretekov v podaní Nica Hülkenberga (medium): Outlap - 1:28.0 - 1:28.3 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:29.4 - 1:29.4 - 1:30.1 - 1:30.3 - 1:30.2 - 1:30.1 - 1:31.1 - 1:30.2 - 1:30.5 - 1:30.7 - 1:30.9 - 1:34.8 - 1:30.2 - 1:30.7 - 1:31.0 - 1:31.4 - 1:31.3 - 1:31.7 - 1:32.3 - 1:32.1 - boxy.

16.20 - Audi inak opä jednoznačne odmietlo možnú účas v F1. "Koncentrujeme sa len na WEC a DTM," povedal jeden zo šéfov spoločnosti Stefan Knirsch, ktorý vyzdvihol elektrický a hybridný vývoj vytrvalostného šampionátu, pričom niečo podobné by rád presadil aj v DTM.

16.17 - máme pre vás rozhovor s Nicom Rosbergom, ktorý hovorí o svätožiare i o porovnaní výkonov - čítajte TU!  

16.12 - v tíme Sauber momentálne trénujú zastávky v boxoch.

16.02 - poradie dve hodinky pred koncom dnešného dňa:

15.58 - Formula 1 práve prostredníctvom YouTube vydala pekné video spomalených pohybov:

» kliknite pre zobrazenie videa na youtube

15.55 - stint Kimiho Räikkönena na sade medium: Outlap - 1:27.9 - 1:29.2 - 1:28.3 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:28.7 - 1:29.5 - 1:29.1 - 1:28.9 - 1:29.3 - 1:29.4 - 1:29.3 - 1:29.2 - 1:29.1 - 1:29.3 - 1:29.4 - 1:28.8 - 1:29.5 - 1:29.1 - 1:29.8 - 1:29.7 - 1:29.6 - 1:30.1 - boxy.

15.51 - Felipe Massa to opä skúšal so supersoftami, ale bol asi o 1,5 desatiny pomalší ako pred chvížou. Karun Čandhok, ktorý stojí pri trati, okamžite hlásil, že v záverečnom sektore ho pribrzdil Daniil Kvjat.

15.50 - Max Verstappen vraj svoju simuláciu pretekov prerušil po 45 kolách. Tu sú jeho posledné časy: Outlap - 1:28.7 - 1:29.4 - 1:28.8 - 1:28.8 - 1:29.1 - 1:28.8 - 1:28.7 - 1:28.9.

15.43 - Alonsov stint (medium): výjazd - 1:30.1 - 1:30.5 - 1:31.1 - 1:31.5 - 1:31.3 - 1:31.5 - 1:31.5 - 1:31.6 - 1:32.0 - 1:32.3 - 1:32.6 - 1:32.0 - 1:32.0 - 1:32.4 - 1:32.4 - dojazd.

15.40 - priebežné časy:

15.37 - Hülkenbergov stint s mediumkami: Outlap - 1:30.2 - 1:30.3 - 1:30.5 - 1:30.4 - 1:30.5 - 1:30.9 - 1:31.6 - 1:31.3 - 1:31.5 - 1:32.0 - boxy

15.34 - stint Maxa Verstappena s mediumkami: Outlap - 1:30.1 - 1:30.4 - 1:30.1 - 1:30.3 - 1:30.3 - 1:30.5 - 1:30.8 - 1:31.3 - 1:31.1 - 1:31.7 - 1:32.5 - boxy.

15.34 - Massa sa s mäkkými pneumatikami dostal dokonca na druhé miesto! Jeho čas je 1:23,193 a v porovnaní s Ferrari a Mercedesom s rovnakým obutím je to výborný výkon. Dá sa teda predpoklada, že Mercedes má toho v talóne ešte dos. Alebo sa ostatní dotiahli :)

15.28 - krátky proces: Hamilton sa na rovinke žahko dostal pred Verstappena. Ten sa počas testov pochopitežne ani nebráni, každý si ide svoj program.

15.24 - ďalší aktuálny článoček:

15.24 - Lewis Hamilton sa na trati doahuje na Maxa Verstappena.

15.23 - 1:23,664 - Felipe Massa sa s mäkkými gumami dostal na štvrté miesto.

15.18 - video Kimiho jazdy so svätožiarou:

15.14 - ďalšie pohžady na Grosjeanov problém:

15.12 - 1:24,888 - zlepšenie v podaní Felipeho Massu.

15.08 - zelené vlajky!

15.01 - Grosjeanovo auto je už odpratávané. Takto ho "odparkoval" pri nehode:

15.00 - Verstappenov stint (medium): Outlap - 1:28.6 - 1:29.0 - 1:29.5 - 1:29.8 - červené vlajky.

14.59 - Räikkönenov stint (medium): Outlap - 1:28.8 - 1:28.9 - 1:29.4 - 1:29.4 - 1:29.2 - 1:29.5 - 1:29.6 - 1:29.7 - 1:29.8 - 1:31.1 - 1:29.9 - 1:29.9 - červené vlajky.

14.58 - Hülkenbergov stint na stredne tvrdých pneumatikách: Outlap - 1:28.8 - 1:29.0 - 1:29.4 - 1:29.5 - 1:30.0 - 1:30.2 - 1:30.2 - červené vlajky.

14.56 - červené vlajky! Romain Grosjean je už opä v štrku! Príčinu nepoznáme, ale niečo určite nie je v poriadku. Dve takéto nehody v priebehu krátkej chvíle...

14.53 - 1:25,101 - Pascal Wehrlein dosiahol so supermäkkými pneumatikami takýto čas. Vyzerá to tak, že strata tohto tímu na najlepších by mohla by na úrovni dvoch sekúnd, čo by bol obrovský progres.

14.48 - Romain Grosjean je opä na trati!

14.47 - dlhá jazda Maxa Verstappena s mediumkami: Outlap - 1:29.9 - 1:29.9 - 1:30.0 - 1:29.9 - 1:30.2 - 1:30.2 - 1:30.4 - 1:30.6 - 1:30.5 - 1:30.8 - 1:30.4 - 1:31.8 - 1:31.3 - 1:31.3 - výmena pneumatík.

14.41 - Hulkov stint s mäkkými pneumatikami: Outlap - 1:30.8 - 1:31.0 - 1:31.9 - 1:32.0 - 1:32.7 - 1:33.1 - 1:33.2 - boxy.

14.41 - aktuálny článok o Williamse by vás mohol zauja:

14.38 - Romain Grosjean je pripravený na výjazd, auto by malo by v poriadku:

14.37 - Kimi Räikkönen bol na trati s mäkkými gumami: Outlap - 1:29.3 - 1:29.6 - 1:30.0 - 1:29.9 - 1:31.8 - výmena gúm.

14.35 - stint Felipeho Massu s tvrdými pneumatikami: Outlap - 1:26.9 - 1:27.2 - 1:27.6 - 1:27.9 - 1:28.0 - 1:28.6 - 1:28.5 - 1:28.6 - 1:28.6 - 1:28.9 - 1:29.1 - 1:29.1 - 1:29.3 - 1:29.6 - 1:47.6 - 1:45.8 - 1:29.4 - 1:29.6- boxy.

14.25 - Auto Motor und Sport informuje o tom, že osobnosti postupne opúšajú padok. Odišli už Toto Wolff, Niki Lauda, Christian Horner i Adrian Newey.

14.23 - Hülkenbergova jazda s mäkkými zmesami: Outlap - 1:30.1 - 1:30.7 - 1:31.0 - 1:31.4 - 1:31.9 - 1:32.5 - 1:33.1 - 1:33.1 - Inlap.

14.12 - na trati sú momentálne len Massa a Hülkenberg.

14.02 - Auto Motor und Sport informuje, že na monoposte Romaina Grosjeana nebolo nájdené žiadne poškodenie. Muselo teda ís o jazdeckú chybu.

14.01 - v Mercedese prichádza k zmene, miesto Nica Rosberga nastupuje Lewis Hamilton.

14.00 - zelené vlajky! Začína sa popoludňajšia čas programu. Ako prvý prichádza na tra Felipe Massa.

13.54 - máme pre vás aktuálne vyjadrenia šéfa Red Bullu Christiana Hornera:

13.36 - doposiaž najrýchlejšie kolá jednotlivých áut:

13.32 - Nico Rosberg o svätožiare: "Môj názor je taký, že ide o obrovské zlepšenie bezpečnosti. Eventuálne to bude aj dobre vyzera. Rozhodne som za!"

13.15 - záber z havárie Romaina Grosjeana. Jeho auto je medzitým už spä v garáži.

13.07 - vtipy na adresu svätožiary sa množia...

13.03 - poradie po polovici dnešného programu:

1. Räikkönen - Ferrari - 1:22.765m
2. Hülkenberg - Force India - 1:23.251m
3. Verstappen - Toro Rosso - 1:23.382m
4. Rosberg - Mercedes - 1:24.126m
5. Nasr - Sauber - 1:24.760m
6. Alonso - McLaren - 1:24.870m
7. Kvjat - Red Bull - 1:25.141m
8. Massa - Williams - 1:25.420m
9. Palmer - Renault - 1:27.182m
10. Grosjean - Haas - 1:28.110m
11. Wehrlein - Manor - 1:28.624m

13.00 - dopoludňajší program sa tým pádom končí a nasleduje hodinová obedňajšia prestávka.

12.58 - červené vlajky! Zavinil ich Romain Grosjean vo štvrtej zákrute!

12.58 - Carlos Sainz (Toro Rosso), ktorý v stredu odjazdil 166 okruhov, teda najviac spomedzi všetkých: "Z hžadiska absolvovaných kilometrov sme druhí za Mercedesom, čo je pre tím ako Toro Rosso po takej ažkej zime neuveritežné. Ukazuje sa, že táto stajňa vie robi vežmi vežké a skvelé veci. V minulom roku by sme o stovke okruhov za deň asi ani nesnívali. Teraz len jazdíme, jazdíme a jazdíme. Nič sa nekazí, všetko funguje. Áno, máme aj niekožko problémov, nebudem klama, ale sú to vežmi malé problémy. Auto je vždy na trati, vďaka čomu si pred Melbourne vytvárame vežmi dobrú východiskovú pozíciu."

12.54 - podobne ako včera, aj dnes bude od 13.00 do 13.05 prebieha kontrola maršálskeho systému. Tra bude v móde VSC, teda virtual safety car, a jazdci si budú môc vyskúša takúto jazdu. Včera tak spravili len traja.

12.45 - ultrasofty má opä aj Kimi Räikkönen. Za časmi sa ale nehnal, pretože prvé kolo bolo až 1:25,9. Možno skúma správanie sa gúm v prípade, ak na to nešliapne hneď od začiatku.

12.40 - 1:23,382 - Max Verstappen s ultrasoftmi.

12.29 - Max Verstappen obul supersofty a dosiahol čas 1:23,626 - priebežné tretie miesto.

12.25 - Nico Rosberg už minulý týždeň povedal, že najmäkšie gumy sú v Barcelone už v poslednom sektore hotové. Takže ich nasadzovanie je zbytočné. Možno na tom niečo bude.

12.23 - Hülkenberg obul ultrasofty a dosiahol čas 1:23,251. Viacero príkladov ukazuje, že najmäkšie sady neprinášajú také zlepšenie, ako sa očakávalo. Oproti supersoftom malo ís o šes desatín, oproti softom až o 1,2 sekundy. Možno je to tak preto, lebo pre daný okruh nie sú vhodné. Hulk bol každopádne o 486 tisícin sekundy pomalší ako Kimi s takouto zmesou.

12.16 - Jolyon Palmer opustil garហRenaultu. Vyzerá to tak, že po prejazde štrkovou zónou auto nie je celkom v poriadku.

12.16 - ultrasofty sa v rýchlych zákrutách barcelonského okruhu začínajú vežmi skoro drobi. Pre danú tra nie sú vhodné.

12.12 - Hulk dal so supermäkkými pneumatikami čas 1:23,352. Momentálne sú to vežmi zaujímavé minúty.

12.08 - 1:22,765 - najlepší čas týždňa v podaní Kimiho Räikkönena. Mal však obuté ultrasofty, od ktorých sa čakal lepší čas. Vyzerá to tak, že pokazil prostredný sektor.

12.05 - 1:25,091 - toto je čas Felipeho Nasra s mäkkými pneumatikami.

12.02 - priebežné poradie:

11.59 - ale pozor, supersofty skúša aj Kimi! Nevyšlo to, prvé dva sektory boli dobré, ale potom stratil. Musel spravi jazdeckú chybu.

11.56 - v kvalifikačnej simulácii sme videli aj Hülkenberga. So supermäkkými pneumatikami dosiahol čas 1:23,520.

11.49 - Kimi nemal celkom prázdnu nádrž, pretože v jazde pokračoval. Ďalšie kolo už bolo o 1,1 sekundy pomalšie.

11.48 - Max Verstappen obul supersofty! Napokon je to čas 1:23,650.

11.47 - 1:23,009 - parádny čas Kimiho Räikkönena na softoch!

11.36 - Sauber má opä problémy s pohonom. Stajňa ho odoberá od Ferrari a v posledných dňoch bolo tých problémov viac ako dos.

11.34 - a čo takáto verzia? :)

11.29 - Jolyon Palmer mal v priebehu dnešných jázd problémy a ocitol sa v štrku.

11.27 - a už to neplatí - 1:23,591 je výkon Kimiho Räikkönena takisto s mäkkými pneumatikami!

11.25 - 1:24,230 - prvé miesto preberá s mäkkými pneumatikami Nico Hülkenberg.

11.23 - fyzioterapeut Sauberu Jo Leberer si zaspomínal na príhodu s Kimim Räikkönenom z roku 2001: "Kimi bol vždy neuveritežne pokojný a uvožnený. Pamätám si na príhodu z Vežkej ceny Malajzie. Petronas bol vtedy náš hlavný sponzor, takže to boli vežmi dôležité preteky. V nedežu na poludnie mi krátko pred pretekmi ležal na masážnom stole. Bol až natožko uvožnený a pokojný, že zaspal! Tak som ho nechal spa. Potom o 13.05 h už inžinieri začínali by nervózni a pýtali sa, kde je. Tak som ho zobudil a povedal som mu 'btw, o chvížku jazdíš svoje druhé preteky v živote. Vstávaj!' Natiahol sa a povedal 'Ach Josef, nechaj ma prosím ešte pár minút spa'. Nepredstavitežné!" (Motorsport-Total.com)

11.11 - hovorca Ferrari Alberto Antonini o svätožiare: "Toto je provizórna štruktúra, ktorú vyrobilo Ferrari pre otestovanie výhžadu. Myslíme si, že finálna štruktúra bude súčasou auta a snáď bude lepšie vyzera. Kimi povedal, že výhžad bol OK."

11.10 - 1:24,770 - takýto je zasa čas Kimiho Räikkönena na mediumkách.

11.09 - 1:24,870 - čas Fernanda Alonsa na supersoftoch. 

11.09 - takýto približne je výhžad cez svätožiaru:

11.04 - poradie po dvoch hodinách:

11.02 - Felipe Massa nasadil supersofty!

11.00 - tlačový hovorca Ferrari priniesol svätožiaru do media-centra:

10.55 - vyzerá to tak, že Kimi Räikkönen má opä nejaké problémy. Pravdepodobne niečo s výfukmi.

10.52 - Éric Boullier, McLaren: "Momentálne nevieme, ako na tom sme. Naše auto má množstvo potenciálu, ktorý ešte potrebujeme odkry, takže to neviem poveda. Je jasné, že musíme by značne lepší ako v roku 2015 - no to by malo by jednoduché, pretože sme boli ďaleko vzadu. Našim ciežom je vždy sa dostáva do Q3 a jazdi na predných bodovaných priečkach."

10.47 - McLaren svoje auto postupne vyzbrojuje ďalšími a ďalšími novinkami. "V stredu sme mali nové zadné krídlo, podlahu, brzdové potrubia, predné krídlo. V Melbourne to bude celkom nové auto," povedal pretekársky šéf tímu Éric Boullier.

10.45 - pohžad na difúzorovú čas Haasu VF-16:

10.44 - na tra už prichádza aj Felipe Massa!

10.40 - Nico Rosberg je opä najaktívnejší a odjazdil už 32 okruhov. Fernando Alonso ich má 31.

10.33 - Nico Rosberg ostal s mediumkami na okruhu desa kôl, takže pri dosiahnutí svojho času (o 10.15 h) mal ešte dos paliva: výjazdové kolo - 1:24.3 - 1:26.2 - 1:26.4 - 1:26.4 - 1:26.3 - 1:26.5 - 1:26.6 - 1:33.7 - dojazdové kolo.

10:28 - 1:25,154 - Fernando Alonso jazdil s mäkkými pneumatikami.

10.23 - Red Bull počas zastávky v boxoch trénoval výmenu nosovej časti.

10.22 - šéf Red Bullu Christian Horner pre Auto Motor und Sport potvrdil, že aj jeho tím pracuje na vývoji ochrany hlavy jazdca: "Naše riešenie vyskúšame počas show-runu na konci apríla."

10.15 - 1:24,309 - čas Nica Rosberga s mediumkami.

10.13 - Renault mal celú jednu stranu pokrytú farbou Flow Viz - informoval Auto Motor und Sport. Tím sa teda venuje aerodynamickým testom.

10.09 - na trati zatiaž vôbec nebol Felipe Massa s Williamsom. Tím cez Twitter oznámil, že mechanici vykonávajú posledné úpravy nastavenia.

10.05 - pozitívne je to, že dnes jazdí aj tím Haas a Romain Grosjean už zaznamenal aj prvé merané kolo. Snáď mu to vydrží.

10.02 - štatistiky po prvej hodinke:

10.00 - Ferrari potvrdilo, že testy svätožiary prebehli v záujme preverenia inštalácie a výhžadu jazdca.

9.55 - Marcus Ericsson (Sauber) o novom aute C35: "Z hžadiska motora máme určite dobrý potenciál. Jazdné vlastnosti sa rozhodne zlepšili. A cítim, že sa zlepšila aj stabilita pri brzdení. Z hžadiska aerodynamiky je auto lepšie v rýchlych zákrutách, je stabilnejšie. To sú dve hlavné veci, ktoré som počas tých niekožkých okruhov pocítil, ale balík ako taký je príjemnejší. Je žahšie predpoveda, čo spraví."

9.48 - Daniil Kvjat ráno jazdil s aerodynamickými senzormi, teraz je už na okruhu bez nich.

9.41 - 1:25,251 - aktuálne najlepší čas v podaní Nica Rosberga. Nemec jazdil na neoznačených pneumatikách.

9.29 - celú rannú pozornos zhltla svätožiara a reakcie rozhodne nie sú pozitívne. Kimi Räikkönen je momentálne na trati už bez nej.

9.27 - bývalý pretekár Martin Brundle o svätožiare: "Vyzerá to ešte horšie, ako som sa obával."

9.20 - viac o svätožiare nájdete tu:

9.05 - Kimi dnes testuje svätožiaru!

9.02 - Kimi Räikkönen vstupuje do svojho posledného testovacieho dňa:

9.00 - zelená vlajka!

8.51 - Felipe Nasr sa rozcvičuje s Jo Lebererom:

8.45 - takáto napodobnenina helmy Nica Hülkenberga vyjde na 125 libier. Ale je pekná!

8.40 - dnes na trati uvidíme Nica Rosberga a Lewisa Hamiltona (Mercedes), Kimiho Räikkönena (Ferrari), Felipeho Massu (Williams), Daniila Kvjata (Red Bull), Nica Hülkenberga (Force India), Jolyona Palmera (Renault), Maxa Verstappena (Toro Rosso), Felipeho Nasra (Sauber), Fernanda Alonsa (McLaren), Romaina Grosjeana (Haas) a Pascala Wehrleina (Manor).



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Vežmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„V lige hrá vežmi veža Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cíti vežký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veža dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpa a posuniem sa výkonnostne opä o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
Bez účasti slovenských hokejistov prebehne v noci na sobotu prvé kolo 54. ročníka vstupného draftu NHL.
Útočník Chicaga Patrick Kane sa stal hlavnou hviezdou slávnostného galavečera v Las Vegas, na ktorom sa odovzdávali individuálne ocenenia za sezónu 2015/2016 v zámorskej hokejovej NHL.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Najhoršia jedenástka skupinovej fázy EURO 2016
Viacerí hviezdni hráči by určite najradšej zabudli na svoje pôsobenie na ME. Mnohé výkony ďaleko zaostali za očakávaniami
foto
Bénesov rekordný prestup zo Slovenska, viac než pä miliónov!
"Pýtal sa nás aj FC Bazilej, nie je to náhoda, keďže práve odtiaž vyšiel Xhaka. Zaujímal sa tiež londýnsky Arsenal, museli sme však reálne pripusti, že by sme tam nemali šancu nastupova," uviedol Csontó
foto
Prestupy reprezentantov: Záujem o Hubočana, Ďuricu, Škrtela i Weissa
"Určite doladíme prestup Tomáša Hubočana, Jána Ďuricu, Matúša Bera, v hre je Martin Škrtel a možná je aj zmena dresu u Vladimíra Weissa," prezradil otvorene 42-ročný hráčsky agent
foto
Lazaret sa zmenšuje, mimo už len Švento, Pekarík ako Indián!
"Mal to svetlé, ale to bolo smiešne, tak to prefarbíme, aby vyzeral, že dokáže trošku zastraši a hrýz súpera," uzavrel lekár národného tímu Ján Baalík
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšža o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveritežnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybavi" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlos 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ís tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí žudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho strávi. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víazstva uplynulo už dvadsa rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veri, a keď začalo prša, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. ažko to vysvetli. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 20 ms. :: Country :: Region :: City