Kimi Räikkönen vo štvrtok otestoval svätožiaru
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 3. March 2016, 08:55

Od roku 2017 by mala by hlava jazdca chránená špeciálnym systémom zvaným svätožiara. Pôvodná animácia Giorgia Piolu naznačovala, že pôjde o pomerne estetické riešenie, ale neskôr sa objavili aj iné názory: vraj to bude obyčajná ocežová tyč.

"Z inžinierskych kruhov počujeme, že pôjde o masívnu pä centimetrov hrubú ocežovú rúru," písal pred niekožkými dňami Auto Motor und Sport a pridal aj názor inžiniera, ktorý si neželal by menovaný: "Hodí sa to tak k traktoru a nie k monopostu Formuly 1."

Vo štvrtok ráno sa na verejnosti objavil aj prvý záber z testovacieho stanoviska FIA.

Na sociálnych sieach boli následne uverejnené aj vyobrazenia iných preverovaných návrhov, ktoré ale v konečnom dôsledku nemali takú podporu ako svätožiara.

Svätožiara sa napokon v rámci testov v Barcelone dočkala aj svojej premiéry; s takto vyzbrojeným autom vo štvrtok ráno jazdil Kimi Räikkönen. Stránka Motorsport.com informovala o tom, že Ferrari na tomto vylepšení pracuje už dlhšie a podarilo sa mu zníži váhu ochrany z desiatich na šes kilogramov.

Momentálne je štruktúra k autu pripevnená tak, že sa dá prichyti len celá súčasne. Do budúcna by to ale malo by tak, že vrchná čas sa bude da zdvihnú a jazdec bude môc vystúpi. Ferrari vraj oblúk na auto namontovalo ešte v stredu večer a prvé dojmy mohol nadobudnú aj Sebastian Vettel.

FIA uvažovala aj o celkom uzavretých autách, v ktorých by jazdci sedeli ako piloti stíhačiek. Toto riešenie by však chcelo viac času. Zaujímavá je aj informácia, prečo so zariadením jazdil Räikkönen a nie Vettel. FIA totiž usúdila, že fínsky pretekár vie žahšie prezentova aj kritickejší pohžad na vec.

Auto Motor und Sport pridal aj informáciu, že na podobnom riešení pracuje aj Red Bull. Tento tím ho vyskúša v závere apríla počas show-runu.

Hovorca Ferrari Alberto Antonini svätožiaru neskôr priniesol aj medzi novinárov prítomných na okruhu Catalunya a pridal pár informácií: "Toto je provizórna štruktúra, ktorú vyrobilo Ferrari pre otestovanie výhžadu. Myslíme si, že finálna štruktúra bude súčasou auta a snáď bude lepšie vyzera. Kimi povedal, že výhžad bol OK."

Video:



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Momentálne sme vežmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "teši" na otcovské výčitky.
"Vzhžadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo preruši spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedežňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
foto
Zidane: Zaslúžili sme si viac, Navas: Bola to chyba (video)
"Dvakrát zmaza náskok tímu akým je Real Madrid je skvelý pocit. Určite to našej kabíne opä zdvihne sebavedomie a posunieme sa o kúsok ďalej," povedal po zápase autor vyrovnávajúceho gólu André Schürrle
foto
Lipany zabrnkali na nervy „šošonom“, Holúbek: Chceme vyhra pohár (video)
"Fantastickí žudia, dobrý futbal. Škoda, že nám to nevyšlo. Súper mal lepšie štandardky, v závere nám už možno chýbalo aj trochu viac síl. Prehra takto na konci mrzí dvojnásobne," smúti gólman Odevy Peter Bartoš
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopitežne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desa sekúnd," hovorí absolvent 300 vežkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to vežmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádza vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadi diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovie každému, no musíte pochopi, čo všetci chcú, a na základe toho hžada správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú by byrokratické, no nemôžeme tu ani ma diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveritežný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieri. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách vežmi ažké," hovorí sedemnásročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City