Red Bull potvrdil, že otestuje vlastný typ ochrany hlavy
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 3. March 2016, 13:51

Vo štvrtok ráno sme sa dočkali prekvapenia: Kimi Räikkönen vyšiel z garáže so svojim Ferrari SF16-H vyzbrojeným novou ochranou hlavy, tzv. svätožiarou. O niekoľko chvíľ neskôr sme sa dozvedeli o tom, že tento variant si Ferrari vyvíjalo vo vlastnej réžii, ale nie je samo, ktoré takto postupuje. V Red Bulle pracujú na inom riešení, ktoré by vraj malo byť na štýl "Batmobilu".

Stajňa so sídlom v Milton Keynes sa vraj venuje vývoju ochrany, ktorá by mala byť založená na báze plexiskla a ktorá nemá centrálny pilier nachádzajúci sa priamo pred hlavou jazdca. Podľa všetkého má dva menšie piliery po bokoch kokpitu. Plexisklo vraj má pripomínať riešenie zo superrýchleho auta Bloodhound postaveného na dosahovanie najvyšších jazdných rýchlostí. Viaceré zdroje ho ale prirovnávajú k pôvodnému Batmobilu.

"Chceme to nasadiť na našom show-care," povedal šéf Red Bullu Racing Christian Horner pre Motorsport.com. "Nespravíme tak počas súťažného víkendu, ale počas nejakých testov. Je to skôr ako kupola, ale zhora otvorená. V zásade teda ide o veľké čelné sklo. Je to elegantnejšie a snáď aj ponúkne lepší výhľad. Uvidíme, čo si o tom myslí FIA. Ale aj športové autá majú pred sebou sklo, takže by to nemal byť veľký problém."

Hornerovi sa riešenie, ktoré predstavilo Ferrari, nepozdáva. "Mne osobne sa to nepáči. Chápem, že bezpečnosť jazdca má najvyššiu prioritu, ale ja som skôr purista a fanúšik otvorených kokpitov, ktoré sme tu mali počas šesťdesiatich rokov - a s tým je spojené aj nebezpečenstvo. Pochopiteľne, že musíme spraviť všetko pre jeho zmenšenie, ale táto ochrana, teda svätožiara, by nepomohla Felipemu Massovi a bohužiaľ ani Julesovi Bianchimu."

"My sme spravili svoj návrh, ktorý je skôr klenbou. Je to o niečo elegantnejšie riešenie. Ale opäť... aj takto sa uberáme preč od otvorených kokpitov. Jazdec pri nastúpení do auta musí akceptovať element týchto rizík. Keď som ja súťažil v F3000, tak som vedel, že je v tom aj riziko. Aj to je súčasť výzvy. Pochopiteľne, že musíme byť zodpovední a venovať sa riešeniam, o čo sa aj snažíme."

"Nie som však veľký fanúšik svätožiary," zopakoval Christian Horner, aby na záver dodal: "Sú s ňou spojené aj problémy s výhľadom pri jazde do kopca. Napríklad cez vrchol Monaka, alebo cez prvú zákrutu v Austine. Aký tam bude mať jazdec výhľad?"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern proti najlepšej obrane na svete, Hamšíkovci privítajú Benficu
"Najdôležitejšie bude nájsť kľúč k prekonaniu ich obrany, ktorú považujem za najlepšiu na svete. Z posledných 23 duelov v Lige majstrov si Atlético šestnásťkrát udržalo čisté konto," povedal Thiago Alcantara
foto
Strhujúci zápas v Dortmunde, Juventus aj Leicester víťazne (video)
Výsledky utorňajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City