Red Bull potvrdil, že otestuje vlastný typ ochrany hlavy
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 3. March 2016, 13:51

Vo štvrtok ráno sme sa dočkali prekvapenia: Kimi Räikkönen vyšiel z garáže so svojim Ferrari SF16-H vyzbrojeným novou ochranou hlavy, tzv. svätožiarou. O niekoľko chvíľ neskôr sme sa dozvedeli o tom, že tento variant si Ferrari vyvíjalo vo vlastnej réžii, ale nie je samo, ktoré takto postupuje. V Red Bulle pracujú na inom riešení, ktoré by vraj malo byť na štýl "Batmobilu".

Stajňa so sídlom v Milton Keynes sa vraj venuje vývoju ochrany, ktorá by mala byť založená na báze plexiskla a ktorá nemá centrálny pilier nachádzajúci sa priamo pred hlavou jazdca. Podľa všetkého má dva menšie piliery po bokoch kokpitu. Plexisklo vraj má pripomínať riešenie zo superrýchleho auta Bloodhound postaveného na dosahovanie najvyšších jazdných rýchlostí. Viaceré zdroje ho ale prirovnávajú k pôvodnému Batmobilu.

"Chceme to nasadiť na našom show-care," povedal šéf Red Bullu Racing Christian Horner pre Motorsport.com. "Nespravíme tak počas súťažného víkendu, ale počas nejakých testov. Je to skôr ako kupola, ale zhora otvorená. V zásade teda ide o veľké čelné sklo. Je to elegantnejšie a snáď aj ponúkne lepší výhľad. Uvidíme, čo si o tom myslí FIA. Ale aj športové autá majú pred sebou sklo, takže by to nemal byť veľký problém."

Hornerovi sa riešenie, ktoré predstavilo Ferrari, nepozdáva. "Mne osobne sa to nepáči. Chápem, že bezpečnosť jazdca má najvyššiu prioritu, ale ja som skôr purista a fanúšik otvorených kokpitov, ktoré sme tu mali počas šesťdesiatich rokov - a s tým je spojené aj nebezpečenstvo. Pochopiteľne, že musíme spraviť všetko pre jeho zmenšenie, ale táto ochrana, teda svätožiara, by nepomohla Felipemu Massovi a bohužiaľ ani Julesovi Bianchimu."

"My sme spravili svoj návrh, ktorý je skôr klenbou. Je to o niečo elegantnejšie riešenie. Ale opäť... aj takto sa uberáme preč od otvorených kokpitov. Jazdec pri nastúpení do auta musí akceptovať element týchto rizík. Keď som ja súťažil v F3000, tak som vedel, že je v tom aj riziko. Aj to je súčasť výzvy. Pochopiteľne, že musíme byť zodpovední a venovať sa riešeniam, o čo sa aj snažíme."

"Nie som však veľký fanúšik svätožiary," zopakoval Christian Horner, aby na záver dodal: "Sú s ňou spojené aj problémy s výhľadom pri jazde do kopca. Napríklad cez vrchol Monaka, alebo cez prvú zákrutu v Austine. Aký tam bude mať jazdec výhľad?"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City