V roku 2017 môže prísť jedine svätožiara, potom možno niečo lepšie...
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 3. March 2016, 15:10

Hlavnou témou dnešného dňa by mali byť testy v Barcelone, ibaže vyskočila aj iná záležitosť: Ferrari ráno na aute Kimiho Räikkönena otestovalo tzv. svätožiaru, ktorá okamžite uchmatla značnú dávku pozornosti médií. Niečo takéto by sme na autách mohli vidieť už počnúc budúcim rokom. Podľa technického odborníka Renaultu Boba Bella to v sezóne 2017 môže byť jedine toto riešenie.

"Nemyslím si, že existuje niečo iné, čo by bolo v danom časovom horizonte prakticky realizovateľné," povedal Bell pre ESPN. "Z dlhodobejšieho hľadiska by to mohla byť kompletná klenba alebo polovičná klenba. To by asi bolo lepšie. Potrebujeme však viac výskumu."

Brit okrem toho priznal, že dodatočná ochrana bude mať aj svoju váhu. Zahraničné zdroje hovorili najskôr o desiatich kilogramoch, no dnes vraj svätožiara váži už len šesť. Problém je však v tom, že nové autá by mali mať aj širšie krídla, väčší difúzor a väčšie pneumatiky. Váha teda pôjde rapídne nahor.

"Viem si predstaviť, že váhový limit bude musieť brať do úvahy svätožiaru, aby to žiadny tím výkonnostne neznevýhodnilo. Ako tímy spolupracujeme s FIA a snažíme sa nájsť riešenia ubratia váhy tak, aby to bolo nákladovo efektívne," vyjadril sa Bell, podľa ktorého so svätožiarou každý súhlasí: "Alebo s akoukoľvek ochranou, či to bude svätožiara alebo niečo iné..."

Z dlhodobého hľadiska by malo byť najideálnejšie nasadenie uzatvoreného kokpitu ako v bojových stíhačkách. Tu sa ale veľa hovorí o tom, či by jazdci mali dobrý výhľad. "Som si istý, že problémy s výhľadom vieme vyriešiť. Vojenské lietadlá tieto riešenia úspešne využívajú. Možno však nemajú až takú kritickú závislosť týkajúcu sa výhľadu na malú vzdialenosť a nevieme posúdiť ani to, aké by to bolo v daždi."

"Všetko to ešte musíme prešetriť, ale určite je to riešiteľné. A pravdepodobne je to najlepšie riešenie, pretože úplné krytie by zabránilo aj letu malých komponentov. Massov incident ukázal, že auto nemusí trafiť len koleso, ale aj menšie veci môžu mať vážne dôsledky. Myslím si, že toto bude napokon cesta vpred," dodal Bell.

Kimi Räikkönen bol po prvých jazdách so svätožiarou spokojný. "Prvý dojem bol z hľadiska preverenia výhľadu pozitívny," skonštatoval fínsky pretekár. "Táto štruktúra mi neobmedzovala výhľad."

Ferrari potvrdilo, že ide o prototyp, ktorý si vyrobilo vo vlastnej réžii. Vraj to nemusí byť finálne riešenie, ale podľa všetkého má k nemu veľmi blízko. Je možné, že v piatok si túto novinku vyskúša aj Sebastian Vettel, aj keď zatiaľ sa o tom nerozhodlo.

Motorsport.com dodáva, že prototyp FIA bol vyrobený z ocele, ale riešenie Ferrari je z karbónu. Práve preto je ľahšie.

"Musíme sa postarať o to, aby sme predišli vzniku slepých miest, ktoré by neakceptovateľne zvýšili dodatočné pretekárske riziko," povedal bezpečnostný expert FIA Andy Mellor pre magazín Auto. "Ide nám o nájdenie štruktúry, ktorá zabezpečí celú panorámu predného i bočného binokulárneho výhľadu. Prípustné sú len veľmi malé oblasti obmedzenia monokulárneho výhľadu."

Nico Rosberg je so svätožiarou nadmieru spokojný. "Môj názor je taký, že ide o obrovské zlepšenie bezpečnosti. Eventuálne to bude aj dobre vyzerať. Rozhodne som za!" prezentoval svoj pohľad pretekár Mercedesu a aktuálny vicemajster sveta.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Vytiahnutá postava, šikovné ručičky a večný úsmev. Takto sme poznali útočníka Jána Sýkoru počas jeho pôsobenia v našej najvyššej súťaži. Po troch rokoch v Čechách sa k tomu pridali i väčší dôraz pred bránkou a taktická vyspelosť.
Popradskí hokejisti vstupovali do 69. ročníka domáceho turnaja o Tatranský pohár s úmyslom obstáť v súbojoch proti súperom, ktorí sú z pohľadu rozpočtovej a kvalitatívnej úrovne niekde úplne inde.
„Bol som prekvapený, koľko ich došlo až sem na Slovensko. Veľmi si to tu užívajú a aj sa ma pýtali, ako je možné, že vo Švédsku stojí pivo osem eur a tu euro,“ pousmial sa Libor Hudáček.
Miloš Říha: "Druhý zápas po sebe vonku, druhá prehra. Začiatok sme prespali, urobili sme niekoľko chýb, po ktorých sme inkasovali"
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Mali sme vyhrať, sype si popol na hlavu Štepanovský (video)
"Zo siedmych zápasov máme len dva body... V takej situácii som ešte nebol, ale musíme sa z toho pozbierať. Máme na to teraz dva týždne," burcuje skúsený 28-ročný univerzál
foto
Preview: Cez víkend až dva šlágre!
"Želám si, aby prišli aj fanúšikovia Slovana. Malo by to ešte lepší náboj nielen na ihrisku, ale i na tribúne," povedal pred derby kapitán Spartaka Trnava Martin Mikovič
foto
Víťazi a porazení
Cristiano Ronaldo sa vráti na miesto, kde všetko odštartoval, pani Šťastena sa usmiala na Leicester, no hodila polená pod nohy Rostovu
foto
Trenčín si zlepšil renomé, no zázrak sa nekoná (video)
Martin Ševela: "Výkon bol naozaj výborný a sympatický. Nemusíme sa zaň hanbiť. Hráčom som povedal, že ideme na víťazstvo a to sme splnili"
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City