V roku 2017 môže prísť jedine svätožiara, potom možno niečo lepšie...
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 3. March 2016, 15:10

Hlavnou témou dnešného dňa by mali byť testy v Barcelone, ibaže vyskočila aj iná záležitosť: Ferrari ráno na aute Kimiho Räikkönena otestovalo tzv. svätožiaru, ktorá okamžite uchmatla značnú dávku pozornosti médií. Niečo takéto by sme na autách mohli vidieť už počnúc budúcim rokom. Podľa technického odborníka Renaultu Boba Bella to v sezóne 2017 môže byť jedine toto riešenie.

"Nemyslím si, že existuje niečo iné, čo by bolo v danom časovom horizonte prakticky realizovateľné," povedal Bell pre ESPN. "Z dlhodobejšieho hľadiska by to mohla byť kompletná klenba alebo polovičná klenba. To by asi bolo lepšie. Potrebujeme však viac výskumu."

Brit okrem toho priznal, že dodatočná ochrana bude mať aj svoju váhu. Zahraničné zdroje hovorili najskôr o desiatich kilogramoch, no dnes vraj svätožiara váži už len šesť. Problém je však v tom, že nové autá by mali mať aj širšie krídla, väčší difúzor a väčšie pneumatiky. Váha teda pôjde rapídne nahor.

"Viem si predstaviť, že váhový limit bude musieť brať do úvahy svätožiaru, aby to žiadny tím výkonnostne neznevýhodnilo. Ako tímy spolupracujeme s FIA a snažíme sa nájsť riešenia ubratia váhy tak, aby to bolo nákladovo efektívne," vyjadril sa Bell, podľa ktorého so svätožiarou každý súhlasí: "Alebo s akoukoľvek ochranou, či to bude svätožiara alebo niečo iné..."

Z dlhodobého hľadiska by malo byť najideálnejšie nasadenie uzatvoreného kokpitu ako v bojových stíhačkách. Tu sa ale veľa hovorí o tom, či by jazdci mali dobrý výhľad. "Som si istý, že problémy s výhľadom vieme vyriešiť. Vojenské lietadlá tieto riešenia úspešne využívajú. Možno však nemajú až takú kritickú závislosť týkajúcu sa výhľadu na malú vzdialenosť a nevieme posúdiť ani to, aké by to bolo v daždi."

"Všetko to ešte musíme prešetriť, ale určite je to riešiteľné. A pravdepodobne je to najlepšie riešenie, pretože úplné krytie by zabránilo aj letu malých komponentov. Massov incident ukázal, že auto nemusí trafiť len koleso, ale aj menšie veci môžu mať vážne dôsledky. Myslím si, že toto bude napokon cesta vpred," dodal Bell.

Kimi Räikkönen bol po prvých jazdách so svätožiarou spokojný. "Prvý dojem bol z hľadiska preverenia výhľadu pozitívny," skonštatoval fínsky pretekár. "Táto štruktúra mi neobmedzovala výhľad."

Ferrari potvrdilo, že ide o prototyp, ktorý si vyrobilo vo vlastnej réžii. Vraj to nemusí byť finálne riešenie, ale podľa všetkého má k nemu veľmi blízko. Je možné, že v piatok si túto novinku vyskúša aj Sebastian Vettel, aj keď zatiaľ sa o tom nerozhodlo.

Motorsport.com dodáva, že prototyp FIA bol vyrobený z ocele, ale riešenie Ferrari je z karbónu. Práve preto je ľahšie.

"Musíme sa postarať o to, aby sme predišli vzniku slepých miest, ktoré by neakceptovateľne zvýšili dodatočné pretekárske riziko," povedal bezpečnostný expert FIA Andy Mellor pre magazín Auto. "Ide nám o nájdenie štruktúry, ktorá zabezpečí celú panorámu predného i bočného binokulárneho výhľadu. Prípustné sú len veľmi malé oblasti obmedzenia monokulárneho výhľadu."

Nico Rosberg je so svätožiarou nadmieru spokojný. "Môj názor je taký, že ide o obrovské zlepšenie bezpečnosti. Eventuálne to bude aj dobre vyzerať. Rozhodne som za!" prezentoval svoj pohľad pretekár Mercedesu a aktuálny vicemajster sveta.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
Vladimír Országh: "Bola to pre nás povinná jazda, ale nebolo to jednoduché. Zápas sme však zvládli podľa predstáv a hlavne bez stresov"
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Strhujúci zápas v Dortmunde, Juventus aj Leicester víťazne (video)
Výsledky utorňajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov
foto
Allardyce po škandále skončil, Anglicko má nového trénera!
Sam Allardyce vydržal vo funkcii trénera anglickej reprezentácie len 67 dní. Z funkcie sa rozhodol odstúpiť po prevalení korupčných praktík
foto
Guľa do Sparty nepôjde, majiteľ Žiliny ho odmietol uvoľniť
"Vedia, že mám kontrakt, a preto najskôr skontaktovali pána majiteľa. Prvý krok spočíva v tom, aby klub povedal, či áno alebo nie," povedal Guľa
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City