Bianchiho otec prezentoval svoj názor na svätožiaru
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 3. March 2016, 18:47

Jules Bianchi je posledný pretekár F1, ktorý zahynul na následky zranenia spôsobeného priamo počas veľkej ceny. Doplatil na haváriu z japonského podujatia pre rok 2014 a keď sa hovorí o ochrane hlavy jazdca, často sa spomína práve jeho prípad. Francúz sa totiž nekontrolovane a vo vysokej rýchlosti zrazil s traktorom.

Treba však dodať, že jeho zranenia spôsobilo extrémne spomalenie a nie náraz, takže jemu by žiadna zo zamýšľaných ochrán, ako napríklad svätožiara, nepomohla. Ťažkým zraneniam v júli 2015 nakoniec podľahol.

"Z hľadiska bezpečnosti to považujem za krok vpred," povedal jeho otec Philippe Bianchi. "Je zrejmé, že v prípade odtrhnutého kolesa by bol tento systém efektívny. Ale v prípade malej súčiastky ako v prípade Felipeho Massu či Justina Wilsona, by sa nič nezmenilo. Je to teda krok vpred, ale nevyrieši to všetko."

"V Julesovom prípade by to nič nezmenilo. Tam išlo o mimoriadne brutálne spomalenie, ktoré spôsobilo známe poškodenie jeho mozgu. Myslím si, že z hľadiska lepšieho absorbovania silného spomalenia by pri vážnej nehode mohlo pomôcť vylepšenie systému HANS," zamyslel sa Bianchi starší, ktorý nechce od svätožiary odhovárať, ale FIA vraj nesmie ostať len v tejto fáze.

Aktuálne riešenie, ktoré vo štvrtok otestoval Kimi Räikkönen, ho vraj nepresvedčilo. "Esteticky je to veľmi zlé a som zvedavý aj na to, čo jazdec spoza tejto vecičky vôbec vidí. FIA začala po nehodách Julesa a Justina konať, ale musí zájsť ďalej," skonštatoval Philippe Bianchi.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Senické víťazstvo po ôsmich mesiacoch, Mráz: Konečne (video)
"Uvedomovali sme si, že nás čaká veľmi dôležitý zápas. Víťazstvo sme už potrebovali pre zvýšenie sebavedomia a zlepšenie nálady v kabíne," povedal po zápase Mráz
foto
ViOn dokonale zaskočil masjtra z Trenčína! (video)
Peter Gergely: "Dôležitým momentom bol zákrok Kováča v úvode, keď chytil veľkú šancu. Počítali sme s tým, že súper mal päť ťažkých zápasov v nohách. Chceli sme to využiť"
foto
Žilina rozobrala Prešov, ten je stále bez gólu (video)
Adrián Guľa: "Chlapci hrali s vášňou, chutil im futbal, podporili ich fanúšikovia, ktorým ďakujem a uhrali čisté konto, takže gratulujem"
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City