Alonso ukončil testy, so spoľahlivosťou vyslovil spokojnosť
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 4. March 2016, 09:39

Fernando Alonso absolvoval vo štvrtok svoj posledný testovací deň, pretože v piatok už do McLarenu-Honda MP4-31 zasadol Jenson Button. Potešilo ho, že mohol odjazdiť 118 okruhov a tým pádom vlastne nadviazať na 121 kôl svojho kolegu z predchádzajúceho dňa. Zdá sa, že tím dostal spoľahlivosť konečne pod kontrolu.

"S našou doterajšou spoľahlivosťou som celkom spokojný," sumarizoval Fernando Alonso. "Počas zimy sme tvrdo pracovali a odpovede, ktoré sme v posledných týždňoch dostali - hlavne z hľadiska pohonnej jednotky - sú celkom pozitívne. Z hľadiska výkonu sme momentálne v pohotovostnom režime. Časy dosiahnuté počas zimných testov sú ťažko čitateľné, pretože sa neprestajne menia. Musíme si počkať na Austráliu: všetci vyštartujeme naraz, každý bude na trati s rovnakým množstvom paliva a s rovnakými pneumatikami. Potom sa dočkáme odpovede. Myslím si, že pred nami je ešte množstvo práce, ale snáď sme z hľadiska výkonu omnoho bližšie k ostatným ako v minulom roku."

Pohonná jednotka ešte nie je doladená na úplné maximum. "V tomto smere ešte máme potenciál výkonnostne povyrásť," pokračoval Španiel, ktorý očakáva skoré vylepšenie motora. "Po stránke šasi ešte musíme otestovať mnoho vecí: niekoľko nových aerodynamických konceptov, ktoré pripravujeme, ale aj nový redizajn zadnej časti auta. Túto oblasť naďalej študujeme a snažíme sa pochopiť to, ako túto oblasť využiť pre maximalizovanie potenciálu."

"Napokon mám za sebou len tri testovacie dni, pretože o jeden som prišiel pre mechanické problémy. Keď ukončíte predsezónne testy, vždy máte pocit, že otestovať by toho bolo potrebné ešte veľa a bolo by potrebné naďalej pracovať na aute. Cítim to rovnako, ale som spokojný s prácou, ktorú sme za tieto dva týždne odviedli. Na druhej strane som si istý tým, že počas prvých dvoch či troch veľkých cien ukážeme väčší potenciál. Na trati totiž strávime ďalší čas," dodal majster sveta z rokov 2005 a 2006.

Pretekársky šéf McLarenu Éric Boullier po štvrtku takisto vyzdvihol skutočnosť, že tím absolvoval viac ako stovku okruhov. "V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku sme zatiaľ ukázali dobrú spoľahlivosť," skonštatoval. "Omnoho viac času sme teda mohli venovať detailnejšiemu posudzovaniu a korelácii tak šasi, ako aj pohonnej jednotky. Počas tohto týždňa sme pravidelne prinášali nové aerodynamické súčiastky: vo štvrtok sme ich porovnávali so simulačnými dátami a testovali ich kompatibilitu so šasi. Nový je aj náš dizajn závesov a tvrdo sme makali na pochopení jeho správania i na tom, aby sme z neho dostali celý potenciál."

Pokroky prišli aj z hľadiska pohonnej jednotky a Francúz vyzdvihol hlavne jej spoľahlivosť a lepšie využívanie energie. "Ale ešte toho môžeme spraviť veľa, aby sme skutočne maximalizovali potenciál," zdôraznil Boullier. "Vo štvrtok sme prvýkrát nasadili aj supersofty a ultrasofty, aby sme simulovali pretekárske stinty a porovnali dáta s ostatnými zmesami. Bolo to veľmi cenné a pomôže nám to určiť finálne nastavenie pred prvými pretekmi v Melbourne."

 



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veriť. Musíte sa k zápasu správne nastaviť. Hrá sa na dva víťazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrovať a vydať zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Fenerbahce i Zenit vyhrali, Ibrahimovič vykúpil Manchester United (video)
Výsledky štvrtkových zápasov druhého kola skupinovej fázy Európskej ligy 2016/2017
foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ťažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víťaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme byť pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hrať lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím povedať, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City