Tost: Spoľahlivosť musíme ukázať v pretekoch, nie v testoch!
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 4. March 2016, 16:42

Šéf Scuderie Toro Rosso Franz Tost svoju stajňu už dlhé roky drží v strede poľa. Zdá sa však, že teraz by sa s pohonnou jednotkou Ferrari mohla dostať o niečo vyššie, ako na doterajšie siedme miesto. Jednoduché to nebude, ale nie je to ani vylúčené.

"Ťažko súdiť," povedal v rozhovore, ktorý priniesol Speedweek. "Nikdy neviete, čomu sa venujú ostatné autá. Očakávam však, že naši jazdci musia mať na to, aby sa v kvalifikácii dostávali medzi najlepšiu desiatku. Auto sa správa veľmi dobre a jeho spoľahlivosť je v poriadku, pretože počas zimy sme ešte nikdy neodjazdili také množstvo kilometrov."

Rakúšan priznal, že také množstvo okruhov ani neočakával. "A to hlavne preto, lebo motorové rozhodnutie padlo poriadne neskoro. Už som si robil starosti. Zatiaľ beží všetko podľa plánu, no spoľahlivosť musíme ukázať vo veľkej cene a nie počas testov!"

Vždy sa vraj je čo učiť a tím pracuje podľa hesla 'Vieme, že nič nevieme.' Z minuloročného motora si však vedúci predstaviteľ tohto zoskupenia nerobí ťažkú hlavu. "Na začiatku sezóny nepôjde o veľký rozdiel oproti tohtoročným motorom. V druhej polovici ročníka si už možno budeme robiť väčšie starosti. V6 turbo Ferrari z roku 2015 už totiž nebude vyvíjané. Ale chcem zdôrazniť, že spolupráca s Ferrari je úžasná. Len tu hrozí nebezpečenstvo, že skôr či neskôr niečo stratíme. Dnes sme s motorom veľmi spokojní."

Vylepšenia motora s veľkou pravdepodobnosťou neprídu, pretože Ferrari pracuje už len na novom agregáte, ktorý dodáva svojej stajni, Sauberu a Haasu. No a ten nový by sa do STR11 umiestniť nedal, lebo auto je stavané na minuloročnú verziu. "Na nové šasi zasa nemáme finančné prostriedky," potvrdil Tost.

Azda hlavnou témou posledných dvoch dní je ochrana hlavy jazdca, tzv. svätožiara či gloriola. Čo na to šéf stajne z Faenzy? "Nikdy sa nesmieme vzdať a Formulu 1 musíme robiť bezpečnejšou. No a pri letiacich súčiastkach je najohrozenejšia práve hlava. Viac sa mi ale páči návrh Red Bullu, teda niečo na štýl čelného skla, pretože to pôsobí elegantnejšie a futuristickejšie. Svätožiara vyzerá nepekne."

So svojimi jazdcami je Tost tradične spokojný a očakáva od nich veľké veci. Na čo by to mohlo stačiť? "Na cieli sa nič nezmenilo, chceme sa dostať na piate miesto konštruktérskeho poradia a ideálne aj na pódium," skonštatoval Franz Tost, ktorý nevylučuje aj ohrozenie Red Bullu. "Je to však jeden z najlepších tímov. Ak dostanú silný motor, tak môžu prehovoriť aj do boja o titul. Netuším, aké pokroky dosiahol Renault v priebehu zimy. Viem len to, že ak budú mať dobrý motor, môžeme od nich čakať veľa. Pre nás to znamená jediné: bude veľmi ťažké zdolať ich."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City