Čo prinesie výrazné obmedzenie vysielačkovej komunikácie?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 7. March 2016, 14:43

Toto Wolff očakáva, že výrazné obmedzenie vysielačkovej komunikácie, ktoré vstúpi do platnosti od tohto roku, sa postará o väčšiu zábavu. Vraj by sme mali predpokladať, že jazdci budú robiť väčšie množstvo chýb a dianie vo veľkých cenách môže byť solídne okorenené. Doposiaľ mali fanúšikovia miestami pocit, že jazdci sú ovládaní na diaľku, ale teraz to bude celkom inak.

"Nové pravidlá sa postarajú o to, že z hľadiska posúvania informácií jazdcom v priebehu pretekov budeme omnoho obmedzenejší," povedal Wolff, ktorého slová priniesol Autosport. "Stratégia, využívanie motorových módov, voľby pneumatík, určenie okamihu zastávok v boxoch. Mnohé bude teraz o rozhodnutí jazdca. Všetko bude menej optimalizované rôznymi algoritmami a inžiniermi, zväčší sa priestor pre chyby. Mne osobne sa páči, že rozhodovať bude jazdec a nebude diaľkovo ovládaný z garáže."

V závere minulého roku si z prostredia Mercedesu pamätáme na niekoľko okamihov, kedy Lewis Hamilton nedostal možnosť zmeniť svoju stratégiu. Obaja jazdci tohto tímu išli zvyčajne rovnakou taktikou, pričom výhodu mal ten, kto bol lepší v kvalifikácii. Tentoraz by však už jazdec mal mať možnosť rozhodnúť sa sám, aj keď je viac ako pravdepodobné, že stajne mu pred štartom všetko nadiktujú.

"Rozhodne je to pozitívny krok. Cieľom bolo to, aby bolo dianie menej predpovedateľné a variabilné. Práve toto sa aj stane. Existuje potenciál, že preteky sa budú vyvíjať inak. Vezmime si napríklad tzv. 'strat' módy motora, ktoré sa v priebehu pretekov môžu z hľadiska efektívnosti postarať o značný rozdiel. Pochopiteľne, že v rámci výkonnostných módov máte povolené len určité veci, ale čím väčší výkon nasadíte, tým lepšie sa viete brániť a lepšie viete útočiť," pripomenul Wolff.

"Ale ak sa jazdec bude musieť o okamihu nasadzovania týchto stratégií rozhodovať sám, tak môžeme predpokladať, že pretekári využijú iné výkonnostné módy v iných fázach pretekov. Toto sa postará o rozdiely medzi autami, všetko bude menej optimalizované. Pred pretekmi pôjde o lepšie plánovanie a potom už o inteligenciu jazdca, ktorý si to plánovanie bude musieť pamätať. Ale pochopiteľne aj o inteligenciu a inštinkt, aby v správny čas urobil správnu vec," poznamenal Rakúšan.

Zmena je však natoľko veľká, že jej presný dopad je momentálne ťažké predpovedať. "Možno sme v obmedzení zašli až príliš ďaleko a nie som si istý tým, či to bude pre fanúšikov lepšie," skonštatoval športový šéf Mercedesu. "Menej budeme rozumieť tomu, čo sa práve v aute deje, pretože jazdca budeme mať vo vysielačke menej často. Postará sa to ale o viac chýb a tým pádom aj o variabilnejšie výsledky, čo je pre šport dôležité. Ale ľudia chcú, aby nevyhrával favorit. Keď víťazí dominantné auto, nudí ich to."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Vysoká daň za víťazstvo, Guľa: Teší ma reakcia tímu (video)
"Zranenia chalanov nás rozhodili až po zápase, deväťdesiat minút sme odpracovali plne koncentrovaní, tak to má byť. Ideme ďalej, zomkneme sa ešte viac," odkazuje tréner "šošonov"
foto
Ďuriša teší rozšírenie spolupráce s Bakošom do reprezentácie
"Dva roky som nebol v národnom tíme. V klube sa snažím podávať čo najlepšie výkony a slovenskú reprezentáciu podporujem," vravel 33-ročný Bakoš po stretnutí Európskej ligy s AS Rím, v ktorom skóroval
foto
Kozák v nominácii vymenil útočníkov, vrátil sa Weiss
"Veľa som premýšľal o zápase s Anglickom. Keď som robil analýzu duelu, prišiel som k záveru, že ak by sme všetci pre to urobili maximum, tak - som vnútorne presvedčený - by sme boli úspešnejší," povedal tréner Kozák
foto
Z hrdinu smoliar, Leško: Beriem to na seba (video)
"Ak by to kopol tak, ako to on vie, tak som presvedčený o tom, že by potom premenil aj tú veľkú šancu v druhom polčase. Ale vo futbale je to tak: ´From Zero to Hero, alebo From Hero to Zero´,“ dodal Stanislav Varga
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 352 ms. :: Country :: Region :: City