Čo prinesie výrazné obmedzenie vysielačkovej komunikácie?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 7. March 2016, 14:43

Toto Wolff očakáva, že výrazné obmedzenie vysielačkovej komunikácie, ktoré vstúpi do platnosti od tohto roku, sa postará o väčšiu zábavu. Vraj by sme mali predpokladať, že jazdci budú robiť väčšie množstvo chýb a dianie vo veľkých cenách môže byť solídne okorenené. Doposiaľ mali fanúšikovia miestami pocit, že jazdci sú ovládaní na diaľku, ale teraz to bude celkom inak.

"Nové pravidlá sa postarajú o to, že z hľadiska posúvania informácií jazdcom v priebehu pretekov budeme omnoho obmedzenejší," povedal Wolff, ktorého slová priniesol Autosport. "Stratégia, využívanie motorových módov, voľby pneumatík, určenie okamihu zastávok v boxoch. Mnohé bude teraz o rozhodnutí jazdca. Všetko bude menej optimalizované rôznymi algoritmami a inžiniermi, zväčší sa priestor pre chyby. Mne osobne sa páči, že rozhodovať bude jazdec a nebude diaľkovo ovládaný z garáže."

V závere minulého roku si z prostredia Mercedesu pamätáme na niekoľko okamihov, kedy Lewis Hamilton nedostal možnosť zmeniť svoju stratégiu. Obaja jazdci tohto tímu išli zvyčajne rovnakou taktikou, pričom výhodu mal ten, kto bol lepší v kvalifikácii. Tentoraz by však už jazdec mal mať možnosť rozhodnúť sa sám, aj keď je viac ako pravdepodobné, že stajne mu pred štartom všetko nadiktujú.

"Rozhodne je to pozitívny krok. Cieľom bolo to, aby bolo dianie menej predpovedateľné a variabilné. Práve toto sa aj stane. Existuje potenciál, že preteky sa budú vyvíjať inak. Vezmime si napríklad tzv. 'strat' módy motora, ktoré sa v priebehu pretekov môžu z hľadiska efektívnosti postarať o značný rozdiel. Pochopiteľne, že v rámci výkonnostných módov máte povolené len určité veci, ale čím väčší výkon nasadíte, tým lepšie sa viete brániť a lepšie viete útočiť," pripomenul Wolff.

"Ale ak sa jazdec bude musieť o okamihu nasadzovania týchto stratégií rozhodovať sám, tak môžeme predpokladať, že pretekári využijú iné výkonnostné módy v iných fázach pretekov. Toto sa postará o rozdiely medzi autami, všetko bude menej optimalizované. Pred pretekmi pôjde o lepšie plánovanie a potom už o inteligenciu jazdca, ktorý si to plánovanie bude musieť pamätať. Ale pochopiteľne aj o inteligenciu a inštinkt, aby v správny čas urobil správnu vec," poznamenal Rakúšan.

Zmena je však natoľko veľká, že jej presný dopad je momentálne ťažké predpovedať. "Možno sme v obmedzení zašli až príliš ďaleko a nie som si istý tým, či to bude pre fanúšikov lepšie," skonštatoval športový šéf Mercedesu. "Menej budeme rozumieť tomu, čo sa práve v aute deje, pretože jazdca budeme mať vo vysielačke menej často. Postará sa to ale o viac chýb a tým pádom aj o variabilnejšie výsledky, čo je pre šport dôležité. Ale ľudia chcú, aby nevyhrával favorit. Keď víťazí dominantné auto, nudí ich to."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Milan Staš: "Zápas sme prehrali už v prvej tretine, keď to, čo sme si povedali, zostalo iba v šatni. Pohodlné vedenie domácich 3:0 bolo ťažké otočiť"
"Životná úroveň je tu vysoká, no ľudia sú zároveň veľmi priateľskí. Ak niečo potrebujete, tak vám to darujú," hovorí zo svojej osobnej skúsenosti Roman Karaffa
"Po dvoch tretinách za bezgólového stavu sme si v šatni povedali, že od začiatku záverečného dejstva do toho naplno vletíme s cieľom získať dva body. Myslím, že sme odviedli skvelú prácu," povedal Halák po 40. shutoute v kariére
Výsledky zápasov 28. kola Budiš prvej hokejovej ligy
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Aguero vs. Costa: súboj najlepších strelcov
Celá futbalová verejnosť, nielen v Anglicku, je plná očakávaní pred blížiacim sa šlágrom. Proti sebe sa postavia dva tímy z čela tabuľky
foto
VIDEO: Najbizarnejšie "vylúčenie" v histórii
Ťažko polemizovať, či to bola náhoda, alebo nie. Pravdou je, že sa už zdalo, že lopta vyjde za bránkovú čiarku, no nestalo sa tak. A faktom je, že mladý podávač lôpt je fanúšikom domáceho celku
foto
Tréner Švédov: Slováci veľkou neznámou, teším sa na žltú stenu
"Víťaz otváracieho stretnutia získa veľkú šancu na postup do semifinále. Mám rád slovenský futbal, žije sa tam týmto športom," prezradil o Slovensku legendárny Zbigniew Boniek
foto
VIDEO: Trnavčania sa vyjadrili k stavu trávnika
"Dlhodobo nespĺňa kritéria kvality hracej plochy so štyrmi hviezdičkami. Trávnik má nízku hodnotu šmykovej pevnosti a hĺbku zakorenenia celého koreňového profilu," konštatoval športovo - technický riaditeľ City Areny Branislav Kriška
 

    Magazín F1.sk

    Šéfovia tímov zvolili za najlepšieho jazdca Hamiltona, druhý skončil Verstappen!
    Šéfovia jednotlivých tímov Formuly 1 zvolili vo výročnej ankete Autosportu za najlepšieho jazdca Lewisa Hamiltona. Na druhom mieste sa objavilo meno rastúcej hviezdy Maxa Verstappena, nový majster sveta Nico Rosberg skončil až tretí.
    Fotogaléria: Ferrari, Mercedes a Red Bull naposledy preverili vyvíjané pneumatiky
    Ferrari v utorok nasadilo Kimiho Räikkönena, Mercedes do auta posadil Lewisa Hamiltona a neskôr Pascala Wehrleina, v Red Bulle by mali alternovať Daniel Ricciardo a Max Verstappen.
    FIA potvrdila finálny kalendár pre rok 2017
    Formula 1 sa vďaka aktuálnemu kroku vyhne termínovej kolízii s 24-hodinovkou v Le Mans a Veľká cena Európy v Baku bude posunutá o sedem dní. Ideálne je to aj z toho pohľadu, že z Kanady sa zástupcovia tímov nebudú musieť náhliť.
    Nico Rosberg sa svojim rodičom poďakoval dojímavým videom
    Nico Rosberg pri príležitosti získania majstrovského titulu uverejnil aj dojímavé video s komentárom "Danke Mama und Papa ❤❤", ktoré hovorí za všetko.
    Pirelli predstavilo pneumatiky pre rok 2017: To sú gumiská...
    "Dostali sme jasné ciele: autá by mali byť na okruhu v Barcelone oproti minulému roku o štyri až päť sekúnd na kolo rýchlejšie," pripomenul športový šéf Pirelli Paul Hembery.
    Najmilší rozhovor Lewisa Hamiltona: Odpovede na otázky malej Chloe
    Jazdci F1 si počas svojej kariéry odbijú množstvo rozhovorov, ktoré väčšinou vyzerajú takmer úplne rovnako. Mercedes sa však rozhodol pripraviť Lewisovi Hamiltonovi milý rozhovor s otázkami, na ktoré neodpovedá každý deň.
    Aki Hintsa: Formula 1 je najfascinujúcejším laboratóriom
    Aki Hintsa sa v priebehu minulého roku dozvedel, že jeho zdravotný stav je veľmi vážny. Ničila ho postupujúca rakovina a podľa lekárov mu ostávali posledné dva mesiace života. Toto obdobie napokon natiahol na viac ako rok, no mocnejšiemu živlu sa neubránil. Zomrel v utorok 15. novembra 2016.

    Archív správ

    December 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City