Čo prinesie výrazné obmedzenie vysielačkovej komunikácie?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 7. March 2016, 14:43

Toto Wolff očakáva, že výrazné obmedzenie vysielačkovej komunikácie, ktoré vstúpi do platnosti od tohto roku, sa postará o väčšiu zábavu. Vraj by sme mali predpokladať, že jazdci budú robiť väčšie množstvo chýb a dianie vo veľkých cenách môže byť solídne okorenené. Doposiaľ mali fanúšikovia miestami pocit, že jazdci sú ovládaní na diaľku, ale teraz to bude celkom inak.

"Nové pravidlá sa postarajú o to, že z hľadiska posúvania informácií jazdcom v priebehu pretekov budeme omnoho obmedzenejší," povedal Wolff, ktorého slová priniesol Autosport. "Stratégia, využívanie motorových módov, voľby pneumatík, určenie okamihu zastávok v boxoch. Mnohé bude teraz o rozhodnutí jazdca. Všetko bude menej optimalizované rôznymi algoritmami a inžiniermi, zväčší sa priestor pre chyby. Mne osobne sa páči, že rozhodovať bude jazdec a nebude diaľkovo ovládaný z garáže."

V závere minulého roku si z prostredia Mercedesu pamätáme na niekoľko okamihov, kedy Lewis Hamilton nedostal možnosť zmeniť svoju stratégiu. Obaja jazdci tohto tímu išli zvyčajne rovnakou taktikou, pričom výhodu mal ten, kto bol lepší v kvalifikácii. Tentoraz by však už jazdec mal mať možnosť rozhodnúť sa sám, aj keď je viac ako pravdepodobné, že stajne mu pred štartom všetko nadiktujú.

"Rozhodne je to pozitívny krok. Cieľom bolo to, aby bolo dianie menej predpovedateľné a variabilné. Práve toto sa aj stane. Existuje potenciál, že preteky sa budú vyvíjať inak. Vezmime si napríklad tzv. 'strat' módy motora, ktoré sa v priebehu pretekov môžu z hľadiska efektívnosti postarať o značný rozdiel. Pochopiteľne, že v rámci výkonnostných módov máte povolené len určité veci, ale čím väčší výkon nasadíte, tým lepšie sa viete brániť a lepšie viete útočiť," pripomenul Wolff.

"Ale ak sa jazdec bude musieť o okamihu nasadzovania týchto stratégií rozhodovať sám, tak môžeme predpokladať, že pretekári využijú iné výkonnostné módy v iných fázach pretekov. Toto sa postará o rozdiely medzi autami, všetko bude menej optimalizované. Pred pretekmi pôjde o lepšie plánovanie a potom už o inteligenciu jazdca, ktorý si to plánovanie bude musieť pamätať. Ale pochopiteľne aj o inteligenciu a inštinkt, aby v správny čas urobil správnu vec," poznamenal Rakúšan.

Zmena je však natoľko veľká, že jej presný dopad je momentálne ťažké predpovedať. "Možno sme v obmedzení zašli až príliš ďaleko a nie som si istý tým, či to bude pre fanúšikov lepšie," skonštatoval športový šéf Mercedesu. "Menej budeme rozumieť tomu, čo sa práve v aute deje, pretože jazdca budeme mať vo vysielačke menej často. Postará sa to ale o viac chýb a tým pádom aj o variabilnejšie výsledky, čo je pre šport dôležité. Ale ľudia chcú, aby nevyhrával favorit. Keď víťazí dominantné auto, nudí ich to."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Svetový pohár 2016 je tu čo nevidieť a pre nominovaných brankárov z celého sveta predstavuje takéto podujatie hodenú rukavicu.
"V šatni sme si pred záverečným dejstvom vraveli, že musíme byť dôraznejší v predbránkovom priestore a góly prídu. Potom nám to skutočne začalo padať," povedal po zápase Meszároš
"Prvýkrát ešte v juniorke na Aljaške, potom sme sa pobili v našej extralige s Róbertom Slipčenkom z Banskej Bystrice. A teraz do tretice. Teraz som sa však prvýkrát pobil s hráčom z poľa," usmieva sa Sidor
"Z môjho pohľadu je dosť smutné, že sem prídu mužstvá ako Orebro, Třinec a Lahti a na tribúnach je tisícpäťsto divákov. Takéto mužstvá tu už možno nikdy v živote neuvidia," hovorí S. Mlynarovič pre hokej.sk.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Rabiu a Madu opúšťajú Trenčín, Rosického comeback
Prestupové špekulácie dňa (utorok, 30. august 2016)
foto
„Šošoni“ zaslúžene na čele tabuľky, Špalek: Stále je len začiatok
"Samozrejme, nie je príjemné, keď vidíte ako váš bývalý tím dostáva takto na frak. Po góle som neoslavoval, hoci vo vnútri som prežíval radosť," prezradil Jakub Holúbek
foto
Zlý štart majstra, pomôže mu repre pauza?
"Je dobré, že je prestávka. Každý z nás si teraz musí vstúpiť sám do seba. Sú pred nami ďalšie výzvy. Rozoberieme si zápas v Žiline, poučíme sa a ideme ďalej," burcuje Kleščík
foto
Na našej ceste nepoľavíme, odkazuje Fabuľa
"Stále sa pozeráme na náš cieľ, ktorým je získať taký počet bodov, ktorý nám zabezpečí pokojný zvyšok jesene a kľudnú prípravu na jarnú časť," uzavrel Marek Fabuľa
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 40 ms. :: Country :: Region :: City