Motorová situácia sa podľa všetkého vyrovnáva
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 7. March 2016, 15:25

Februárovú a marcovú testovaciu prípravu zvládol najlepšie Mercedes. Každý mal síce iný program a sledoval iné ciele, ale v zásade by to malo byť tak, že ten, kto odjazdil najviac kilometrov, svoje auto aj najlepšie preveril. Pohonná jednotka Mercedes potvrdila svoju pozíciu lídra na trhu, ale už to nie je také jednoznačné ako doposiaľ. Ferrari nie je ďaleko a o niečo sa dotiahol aj Renault, ktorý sa navyše môže spoliehať na tradične dobré jazdné vlastnosti. Honda zasa napredovala z hľadiska spoľahlivosti.

Auto Motor und Sport získal viacero zaujímavých zákulisných informácií, podľa ktorých však Mercedes nasadil v monoposte F1 W07 dva kusy pohonných jednotiek. Prvý motor zvládol 3 142 kilometrov, ten druhý 2 882. A to nie sú úplné rekordy, pretože najviac zaznamenal Mercedes V6 v monoposte Williamsu: tento agregát zvládol 3 985 kilometrov. Továrenská stajňa pritom najskôr nasadila prvú verziu, potom o niečo vylepšenú a v Melbourne by mal prísť ďalší update; pre všetky tímy poháňané touto značkou.

"Ferrari vstúpilo do testov s vibračnými problémami, únikom oleja a problémami s palivovým systémom," pripomenul redaktor Auto Motor und Sportu Michael Schmidt. "Toto následne viedlo k viacerým výmenám motorov a nepomohlo ani dementi tlačového oddelenia. V autách Ferrari, Haasu a Sauberu bola napokon modifikovaná jednotka až od šiesteho dňa. A presne od tohto okamihu tímy poháňané Ferrari zvládli vyššie vzdialenosti ako sto okruhov na deň."

Vylepšený motor Ferrari nakoniec počas troch dní zvládol 1 997 kilometrov, čo nie je najhoršie, ale nebol natoľko preverený ako konkurenčné agregáty Mercedesu. Williams zvládol s jednou pohonnou jednotkou spomínaných 3 985 kilometrov, Force India 3 626 a Manor 2 253. Bez problémov. V sezóne pritom jedna jednotka potrebuje zvládnuť štyri až päť víkendov: na 21 podujatí ich každý jazdec dostane päť. No a jedna veľká cena má niečo vyše 300 kilometrov plus tréningové a kvalifikačné nasadenia.

Renault je na tom o niečo horšie a na 3 612 kilometrov potreboval s továrenským tímom dva motory. "Ale tých osem dní by sme zvládli aj s jedným motorom," povedal Alan Permane pre Auto Motor und Sport, pričom zdroj pripomína, že Red Bull podľa všetkého odjazdil celých 3 803 kilometrov s jediným agregátom. To je fajn vizitka.

Ďalšia zaujímavá informácia hovorí o tom, že v priebehu sezóny uvidíme v podaní Renaultu ďalšie pokroky: novinky by mali prísť na Veľkej cene Kanady a vraj prinesú 35 koní, čo by mohlo na kolo spraviť až šesť desatín sekundy. "Mal by to byť taký veľký krok, ako spravilo v minulom roku Ferrari," skonštatoval šéf Red Bullu Christian Horner.

"Pokroky dosiahla aj Honda," pripomenul ďalej Auto Motor und Sport, podľa ktorého McLaren v priebehu prvého týždňa nasadil dva motory: "Ale to bol len základný model. Špecifikácia určená pre Melbourne bola nasadená až do piateho dňa a zvládla 2 109 kilometrov. Pre Hondu je to nový rekord. A jazdci dokázali elektrickú silu využívať počas celého kola."

"Pred Melbourne ešte príde niečo po stránke softvéru," prezradil na záver pretekársky šéf McLarenu-Honda Éric Boullier.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Počas prestávky sme preorganizovali spôsob napádania, spôsob obrany stredného pásma a ako hovorí výsledok, prinieslo to efekt," hodnotil Čada
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
"Z pôvodne piatich nominovaných sparťanov nám Pražania uvoľnili dvoch hráčov, Liberec pre maródku neuvoľnil ďalších dvoch a trojica Luža, Hlinka a Zigo odcestovala na prvý trip v sezóne so Slovanom," vysvetlil Švehla
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Gól Ďuriša nenaštartoval Plzeň za postupom, Porto vyradilo AS Rím (video)
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Štadión bude, cieľom je vytvoriť sebestačný klub, odkazuje La Ling
"Cieľom je hrať dobrý futbal a baviť fanúšikov. Fanúšikov, ktorí stoja pri nás, keď vyhrávate, ale aj keď prichádzajú prehry. Musíme stáť nohami pevne na zemi, musíme byť stále realistami," hovorí La Ling
foto
Nadupaná "dvadsaťjednotka", v septembri proti Nemecku a Cypru
Reprezentačnú "dvadsaťjednotku" čaká finiš kvalifikácie na záverečný turnaj ME 2017, kam sa môže priamo prebojovať, ak zvíťazí vo svojej ôsmej kvalifikačnej skupine
foto
Na Anglicko aj s Holúbkom, Považancom či Kubíkom, Stoch skončil
Stochovi som poskytol veľa priestoru, boli s ním ťažkosti, ale pomohol nám a uznávam ho ako futbalistu. Po ME 2016 však prišla jedna situácia, pre ktorú si s ním neviem predstaviť pokračovanie spolupráce," povedal Kozák
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 46 ms. :: Country :: Region :: City