Motorová situácia sa podľa všetkého vyrovnáva
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Monday, 7. March 2016, 15:25

Februárovú a marcovú testovaciu prípravu zvládol najlepšie Mercedes. Každý mal síce iný program a sledoval iné ciele, ale v zásade by to malo byť tak, že ten, kto odjazdil najviac kilometrov, svoje auto aj najlepšie preveril. Pohonná jednotka Mercedes potvrdila svoju pozíciu lídra na trhu, ale už to nie je také jednoznačné ako doposiaľ. Ferrari nie je ďaleko a o niečo sa dotiahol aj Renault, ktorý sa navyše môže spoliehať na tradične dobré jazdné vlastnosti. Honda zasa napredovala z hľadiska spoľahlivosti.

Auto Motor und Sport získal viacero zaujímavých zákulisných informácií, podľa ktorých však Mercedes nasadil v monoposte F1 W07 dva kusy pohonných jednotiek. Prvý motor zvládol 3 142 kilometrov, ten druhý 2 882. A to nie sú úplné rekordy, pretože najviac zaznamenal Mercedes V6 v monoposte Williamsu: tento agregát zvládol 3 985 kilometrov. Továrenská stajňa pritom najskôr nasadila prvú verziu, potom o niečo vylepšenú a v Melbourne by mal prísť ďalší update; pre všetky tímy poháňané touto značkou.

"Ferrari vstúpilo do testov s vibračnými problémami, únikom oleja a problémami s palivovým systémom," pripomenul redaktor Auto Motor und Sportu Michael Schmidt. "Toto následne viedlo k viacerým výmenám motorov a nepomohlo ani dementi tlačového oddelenia. V autách Ferrari, Haasu a Sauberu bola napokon modifikovaná jednotka až od šiesteho dňa. A presne od tohto okamihu tímy poháňané Ferrari zvládli vyššie vzdialenosti ako sto okruhov na deň."

Vylepšený motor Ferrari nakoniec počas troch dní zvládol 1 997 kilometrov, čo nie je najhoršie, ale nebol natoľko preverený ako konkurenčné agregáty Mercedesu. Williams zvládol s jednou pohonnou jednotkou spomínaných 3 985 kilometrov, Force India 3 626 a Manor 2 253. Bez problémov. V sezóne pritom jedna jednotka potrebuje zvládnuť štyri až päť víkendov: na 21 podujatí ich každý jazdec dostane päť. No a jedna veľká cena má niečo vyše 300 kilometrov plus tréningové a kvalifikačné nasadenia.

Renault je na tom o niečo horšie a na 3 612 kilometrov potreboval s továrenským tímom dva motory. "Ale tých osem dní by sme zvládli aj s jedným motorom," povedal Alan Permane pre Auto Motor und Sport, pričom zdroj pripomína, že Red Bull podľa všetkého odjazdil celých 3 803 kilometrov s jediným agregátom. To je fajn vizitka.

Ďalšia zaujímavá informácia hovorí o tom, že v priebehu sezóny uvidíme v podaní Renaultu ďalšie pokroky: novinky by mali prísť na Veľkej cene Kanady a vraj prinesú 35 koní, čo by mohlo na kolo spraviť až šesť desatín sekundy. "Mal by to byť taký veľký krok, ako spravilo v minulom roku Ferrari," skonštatoval šéf Red Bullu Christian Horner.

"Pokroky dosiahla aj Honda," pripomenul ďalej Auto Motor und Sport, podľa ktorého McLaren v priebehu prvého týždňa nasadil dva motory: "Ale to bol len základný model. Špecifikácia určená pre Melbourne bola nasadená až do piateho dňa a zvládla 2 109 kilometrov. Pre Hondu je to nový rekord. A jazdci dokázali elektrickú silu využívať počas celého kola."

"Pred Melbourne ešte príde niečo po stránke softvéru," prezradil na záver pretekársky šéf McLarenu-Honda Éric Boullier.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Prvú vážnejšiu príležitosť Bratislavčanov i celého zápasu mal Valský, ale Taylor v domácej bránke bol pozorný. Potom sa do šance prebojoval aj Nedorost, ani on však neotvoril skóre. Na opačnom konci zahrozil Perkovich
Andrej Kmeč: "Ja si myslím, že to bol výborný zápas, ktorý sa divákom musel páčiť, aj keď pre trénerov to bolo miestami náročné. Nám nevyšli vstupy do tretín. V prvej tretine sme inkasovali hneď v 19. sekunde"
"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City