Pirelli prezradilo pneumatikové voľby: Galimatiáš sa môže začať
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 8. March 2016, 15:41

Pneumatikové pravidlá pre rok 2016 sa dočkali zaujímavých zmien. Pri prvom pohľade na regule sa dá predpokladať, že do hry by mohlo vstúpiť väčšie množstvo variability, ale súčasne je jasné aj to, že mnohí gaučoví fanúšikovia v tom budú mať pekný zmätok. Základná skutočnosť, že jazdec bude mať k dispozícii trinásť sád pneumatík pre víkend, sa nezmení: zmení sa však to, že Pirelli mu neurčí všetkých trinásť, ale len tri! A zvyšných desať si bude môcť každý nanominovať z troch dostupných zmesí.

Pre Veľkú cenu Austrálie sú nanominované červené supermäkké, žlté mäkké a biele stredne tvrdé pneumatiky. Pirelli rozhodlo, že pre preteky dostane každý jazdec sadu mäkkých a sadu stredne tvrdých pneumatík, pričom jednu z nich bude musieť v pretekoch reálne aj využiť. Druhú môže, no nemusí. Tí, ktorí sa prebojujú do záverečnej časti kvalifikácie, budú mať vyárendovanú aj jednu supermäkkú zmes, s ktorou by malo byť najpravdepodobnejšie dosahovanie veľmi rýchlych časov.

Zvyšných desať sád bolo už na výbere samotných jazdcov a dopadlo to takto:

Pri prvom pohľade na alokáciu vidieť, že najviac sa rozhodli zariskovať v Manore, kde stavili až na štyri stredne tvrdé sady. Ostatní majú len jednu alebo dve - tu je zaujímavé, že pretekári Mercedesu postupovali odlišne, ale napríklad jazdci Ferrari sú na tom úplne rovnako. Väčšina pilotov jednotlivých stajní postupovala spoločne, inak konali okrem Mercedesu ešte v Sauberi a v Haase.

Voľbu pneumatík pre VC Austrálie museli tímy spraviť štrnásť týždňov vopred. Pirelli ju ale neplánuje potvrdzovať v takomto skorom okamihu: pravidelne sa tak bude diať necelé dva týždne pred samotnou veľkou cenou. Žiadny tím však nedostane gumy špecificky pre seba: dodané počty budú privezené do padoku a pomocou čiarových kódov budú označované absolútne náhodne. Nie je teda možné, že niektorá stajňa by vďaka zákulisným ťahom dostala kvalitnejšie obutie určené špecificky pre ňu.

Z desiatich sád budú musieť jazdci tie použité postupne vracať. A to podľa nasledujúceho predpisu:

- jednu sadu vrátia po 40 minútach prvého tréningu
- jednu sadu vrátia po skončení prvého tréningu
- dve sady vrátia po skončení druhého tréningu
- dve sady vrátia po skončení tretieho tréningu.

Pre kvalifikáciu a preteky im teda ostanú štyri sady, ktoré si nominovali sami, jedna sada určená pre Q3 a dve sady určené pre preteky: z týchto dvoch musia v samotnej veľkej cene využiť minimálne jednu. Tým pádom by ale jedna vyšla navnivoč a pneumatík zasa nie je príliš veľa. Bude to teda potrebné poriadne zvážiť.

Kompetentní si od týchto krokov sľubujú variabilitu stratégií a zvýšenie atraktivity pre fanúšikov. Či sa tak skutočne stane a nebude to len zbytočný galimatiáš, to nám ukáže až priebeh sezóny. Nechajme sa prekvapiť. Prvá zmena je však už zrejmá: pred rokom mal v Austrálii každý sedem stredne tvrdých a šesť mäkkých sád. Teraz je to celkom inak a voľby sú omnoho mäkšie...



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Viedenský má nastrelený priehlavok a musel ísť na röntgen. Vypadol nám útočník, ktorý je použiteľný do všetkých formácií. Zase sme začali sezónu so zraneniami," posťažoval sa Říha
"V prvom rade chcem, aby sme tu v Mikuláši pritiahli ľudí na hokej. V tíme sú dobrí, mladí chalani, chcem im pomôcť. Na Liptove mám chatu, páči sa mi tu," povedal Stümpel
"Nechcem tu šíriť silné reči. Našim cieľom je dať do hry srdiečko, bojovať v každom zápase a kolektívnymi výkonmi sa postupne šplhať nahor. Verím, že táto liga má i napriek strate troch klubov dostatočnú kvalitu a diváci si prídu na svoje," dodal Ladislav Ščurko pre hokej.sk.
Svetový pohár 2016 je tu čo nevidieť a pre nominovaných brankárov z celého sveta predstavuje takéto podujatie hodenú rukavicu.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hapalovci chcú v generálke na Cyprus nadviazať na Augsburg
"Máme kvalitný tím, ktorý ma všetky predpoklady, aby bol úspešný. Úspech A-mužstva v prípravnom zápase v Augsburgu (3:1) nás inšpiroval, budeme sa im chcieť vyrovnať," vyzval Hapal
foto
V Prešove sú o krok bližšie k výstavbe štadióna
"Prešovčania a fanúšikovia futbalu dostanú nový, moderný priestor pre jeden z najmasovejších športov," uviedla primátorka Andrea Turčanová
foto
Ako prešustrovať sto miliónov
Kvalita sa kvantitou nahradiť nedá. Vedia to už aj v Tottenhame, kde za peniaze získané predajom Garetha Balea do Realu Madrid kúpili sedem posíl. Z nich päť už v klube nepôsobí
 

    Magazín F1.sk

    Verstappen vs Räikkönen: Boje, ktoré vyvolali emócie
    "Jeho jediný záujem je kompletne ma vytlačiť z trate!" sťažoval sa Kimi Räikkönen. "Ale no tak, veď toto je už **** šialené. Veď on **** zatáča doprava keď som v plnej rýchlosti."
    Od Schumiho premiéry v F1 uplynulo 25 rokov
    Michael Schumacher absolvoval svoje prvé preteky v F1 25. augusta 1991, teda presne pred 25 rokmi. Všetko sa to zbehlo veľmi rýchlo, pretože dovtedajší pretekár Jordanu Bertrand Gachot bol za útok na taxikára uväznený a v tíme ostalo voľné miesto.
    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City