beta verzia
 
 
 
Pirelli prezradilo pneumatikové voľby: Galimatiáš sa môže začať
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Tuesday, 8. March 2016, 15:41

Pneumatikové pravidlá pre rok 2016 sa dočkali zaujímavých zmien. Pri prvom pohľade na regule sa dá predpokladať, že do hry by mohlo vstúpiť väčšie množstvo variability, ale súčasne je jasné aj to, že mnohí gaučoví fanúšikovia v tom budú mať pekný zmätok. Základná skutočnosť, že jazdec bude mať k dispozícii trinásť sád pneumatík pre víkend, sa nezmení: zmení sa však to, že Pirelli mu neurčí všetkých trinásť, ale len tri! A zvyšných desať si bude môcť každý nanominovať z troch dostupných zmesí.

Pre Veľkú cenu Austrálie sú nanominované červené supermäkké, žlté mäkké a biele stredne tvrdé pneumatiky. Pirelli rozhodlo, že pre preteky dostane každý jazdec sadu mäkkých a sadu stredne tvrdých pneumatík, pričom jednu z nich bude musieť v pretekoch reálne aj využiť. Druhú môže, no nemusí. Tí, ktorí sa prebojujú do záverečnej časti kvalifikácie, budú mať vyárendovanú aj jednu supermäkkú zmes, s ktorou by malo byť najpravdepodobnejšie dosahovanie veľmi rýchlych časov.

Zvyšných desať sád bolo už na výbere samotných jazdcov a dopadlo to takto:

Pri prvom pohľade na alokáciu vidieť, že najviac sa rozhodli zariskovať v Manore, kde stavili až na štyri stredne tvrdé sady. Ostatní majú len jednu alebo dve - tu je zaujímavé, že pretekári Mercedesu postupovali odlišne, ale napríklad jazdci Ferrari sú na tom úplne rovnako. Väčšina pilotov jednotlivých stajní postupovala spoločne, inak konali okrem Mercedesu ešte v Sauberi a v Haase.

Voľbu pneumatík pre VC Austrálie museli tímy spraviť štrnásť týždňov vopred. Pirelli ju ale neplánuje potvrdzovať v takomto skorom okamihu: pravidelne sa tak bude diať necelé dva týždne pred samotnou veľkou cenou. Žiadny tím však nedostane gumy špecificky pre seba: dodané počty budú privezené do padoku a pomocou čiarových kódov budú označované absolútne náhodne. Nie je teda možné, že niektorá stajňa by vďaka zákulisným ťahom dostala kvalitnejšie obutie určené špecificky pre ňu.

Z desiatich sád budú musieť jazdci tie použité postupne vracať. A to podľa nasledujúceho predpisu:

- jednu sadu vrátia po 40 minútach prvého tréningu
- jednu sadu vrátia po skončení prvého tréningu
- dve sady vrátia po skončení druhého tréningu
- dve sady vrátia po skončení tretieho tréningu.

Pre kvalifikáciu a preteky im teda ostanú štyri sady, ktoré si nominovali sami, jedna sada určená pre Q3 a dve sady určené pre preteky: z týchto dvoch musia v samotnej veľkej cene využiť minimálne jednu. Tým pádom by ale jedna vyšla navnivoč a pneumatík zasa nie je príliš veľa. Bude to teda potrebné poriadne zvážiť.

Kompetentní si od týchto krokov sľubujú variabilitu stratégií a zvýšenie atraktivity pre fanúšikov. Či sa tak skutočne stane a nebude to len zbytočný galimatiáš, to nám ukáže až priebeh sezóny. Nechajme sa prekvapiť. Prvá zmena je však už zrejmá: pred rokom mal v Austrálii každý sedem stredne tvrdých a šesť mäkkých sád. Teraz je to celkom inak a voľby sú omnoho mäkšie...



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

San José doviedol do finále Martin Jones, Pittsburgh Matt Murray. Obaja dohromady majú na svojom konte len 112 zápasov v NHL, pričom až 99 z nich patria Jonesovi.
Pre Žralokov ide o vôbec prvé finále v 25-ročnej klubovej histórii. Pittsburgh siahol na vrchol v rokoch 1991, 1992 a 2009.
Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hrnčár opúšťa Myjavu, vymení ju za Ružomberok!
Trénerské duo Norbert Hrnčár a Richard Höger sa rozhodlo ukončiť spoluprácu s myjavským klubom a odchádza trénovať tím MFK Ružomberok. Informoval o tom Spartak Myjava na svojom Facebooku
foto
Do Slovana mieri ďalší odchovanec Ajaxu Amsterdam
Lorenzo Burnet je odchovancom mládežníckej akadémie Ajaxu Amsterdam. V najvyššej holandskej súťaži odohral päť sezón za Groningen, kde pravidelne nastupoval v základnej zostave
foto
Na EURO pocestuje aj Škriniar, Kozák: Máme zdupľované posty (video)
Tréner slovenskej reprezentácie Ján Kozák v pondelok určil konečnú nomináciu 23 hráčov pre majstrovstvá Európy vo Francúzsku (10. júna - 10. júla)
foto
Mak má za sebou najlepšiu sezónu, teraz sa už zameria na EURO
"Sezónu hodnotím ako najlepšiu v mojej kariére! Absolvoval som až 46 súťažných duelov, v ktorých som zaznamenal dvadsať gólov a pripísal som si aj šesť asistencií," bilancuje Mak
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 122 ms. :: Country :: Region :: City