Lauda vysvetľuje príbeh, ktorý viedol k novému kvalifikačnému formátu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 10. March 2016, 15:12

Od Veľkej ceny Austrálie by mal do platnosti vstúpiť nový kvalifikačný formát. Sobotňajšie popoludnie bude naďalej rozdelené na tri časti, ale v každej z nich budú jazdci vypadávať po určitých časových intervaloch po jednom. Takýto KO systém bude pokračovať až do okamihu, kedy nám na trati ostanú už len poslední dvaja.

Je zrejmé, že kompetentní chcú takto do hry vniesť väčšiu dávku náhody a štartové pole premiešať. Zaujímavé je to, že šéf tímu Ferrari Maurizio Arrivabene s novinkou súhlasil, ale prezident Ferrari Sergio Marchionne nie. Už po jeho kritike sa objavili informácie o tom, že Arrivabene nemal príliš na výber. Inak by bolo schválené niečo omnoho agresívnejšie. Tieto slová teraz potvrdil aj predseda predstavenstva Mercedesu Niki Lauda.

"Pri téme tejto novej kvalifikácie treba poznať celý príbeh," povedal Lauda v rozhovore pre Sky Sports News HD. "Bernie Ecclestone si pochopiteľne robí starosti, že čísla divákov klesajú. Následne teda prišiel na pôdu Strategickej skupiny, kde všetci sedíme, s celkom absurdnou myšlienkou."

A o čo išlo? "Nuž myšlienka, ktorú predložil, bola nasledovná: ten, kto získa pole position, bude štartovať z desiateho miesta a bude sa musieť predierať poľom. Naopak ten, kto skončí v kvalifikácii desiaty, by sa mal na štarte postaviť na prvé miesto," vysvetlil trojnásobný majster sveta F1, ktorý len nechápavo krútil hlavou: "Síce je to zaujímavý plán, ale proti akémukoľvek pravidlu súťaženia. Niečo také predsa nemá žiadny zmysel."

Ecclestone sa však pravdepodobne opäť zachoval takticky. Na to, aby si vybojoval aspoň malú zmenu, najskôr navrhol veľkú. "Aby sme tomu zabránili, tak sme sa všetci rozhodli, že kvalifikácia sa pôjde v novom systéme," uznal Niki Lauda, ktorý však uznáva, že stihnúť novinku aplikovať už v Austrálii bude ťažké: "Hlúpe je na tom všetkom to, že sme o niečom rozhodli a možno z toho nič nebude. Som zvedavý na to, čo sa stane a či to prejde. Neuškodilo by to. Ale ak z toho nič nebude, je nám to jedno."

Svetová motoristická rada FIA zmenu na minulotýždňovom zasadnutí odsúhlasila, ale správu napísala takticky. Novinka "by mala" platiť už od Veľkej ceny Austrálie. A to pochopiteľne nič neznamená.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Spartak šokoval Austriu, famózny Jakubech! (video)
Miroslav Karhan: "Samozrejme, som spokojný, aj keď Austria nevyužila svoje šance, dvojzápas je stále otvorený. Dúfam, že diváci nás opäť podporia a odvďačíme sa im lepšou hrou a postupom."
foto
Slovák poriadne naložil Slovanu: Zbytoční legionári, trénerovi chýba pokora
„Nepovedal by som, že by Slovanu chýbala koncepcia, ale skôr ma mrzí, že je v tíme veľa hráčov zo zahraničia, ktorí nepriniesli požadovanú kvalitu," povedal Slovák
foto
Viedenských policajtov poriadne zamestnali trnavskí fanúšikovia
Velenie viedenskej krajinskej polície vyhlásilo vo štvrtok s platnosťou do 00.00 h Štadión Ernsta Happela - dejisko zápasu, ako aj jeho okolie za tzv. bezpečnostnú zónu
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City