Zadelí sa štartové pole do piatich výkonnostných skupín?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 10. March 2016, 16:12

Auto Motor und Sport sa pokúsil vykonať analýzu časov dosiahnutých počas testov v Barcelone. Pochopiteľne, že takáto predčasná úvaha nikdy nie je jednoduchá a nemusí byť ani presná, ale redaktor Michael Schmidt sa odvoláva aj na spoluprácu s tímami.

"Pred tým, ako sme začali veľkú analýzu dlhých jázd, chceli sme mať k dispozícii zoznam najlepších časov, ideálnych časov (venujeme sa im v závere článku - pozn. red.) i využitých zmesí pneumatík," skonštatoval Schmidt, ktorý na druhej strane priznal, že k dispozícii nemal dôležité GPS-dáta, ktoré by pomohli dotvoriť komplexný algoritmus.

Pomoc však vyhľadal v prostredí jednotlivých tímov a uznal, že kompetentní mu "pomohli interpretovať masu dát". Výsledok je taký, že štartové pole podľa všetkého vieme rozdeliť do piatich menších skupín, ktoré by si to mali rozdať medzi sebou.

1. Mercedes a Ferrari

"Na otázku, aký veľký je odstup medzi touto dvojicou, nevedeli s určitosťou odpovedať ani zainteresovaní," skonštatoval Schmidt, podľa ktorého však v Mercedese odhadujú svoj náskok na 0 až 0,4 sekundy. Problém je však v tom, že nevieme, koľko jednotlivým autám pomôžu najvýkonnejšie motorové módy. A nepoznáme ani silu vylepšení, ktoré prinesie Ferrari do Melbourne. "Náš najbližší vývojový krok príde až v Číne," prezradil dizajnér Mercedesu Aldo Costa.

2. Williams, Red Bull a Toro Rosso

Za dvojicou hlavných favoritov by malo nasledovať práve toto trio, ktoré stráca na favoritov 0,5 až 0,6 sekundy na kolo. "Pre Williams je to oproti minulému roku značný pokrok, vtedy strácali celú sekundu," pripomenul Schmidt, podľa ktorého má Red Bull opäť vynikajúce šasi, čo potvrdzujú prejazdy zákrut. Naďalej ale zaostáva z hľadiska výkonu motora. Vylepšenie by v tomto smere malo prísť počas Veľkej ceny Kanady. Excelentné auto vraj má aj Toro Rosso, ktoré sa však už vylepšenia motora nedočká.

3. Force India a Haas

Tieto dve zoskupenia by mali na predchádzajúcu skupinu strácať dve až tri desatiny na kolo. Obrovským prekvapením je hlavne nováčik Haas. "Sú silnejší, ako ukazujú ich najlepšie časy," znie z prostredia Mercedesu. Andy Green z Force Indie sa však tomu nečuduje: "Nie, nemôžeme byť prekvapení. S výnimkou nosa je to predsa kópia Ferrari."

4. McLaren, Renault a Sauber

Pri pohľade na túto skupinu by sme vraj mali očakávať, že McLaren sa čoskoro zlepší a zaútočí na Force Indiu s Haasom. Stajňa zatiaľ pracovala hlavne na spoľahlivosti a výkon bude pridávať len postupne. Renault bude mať od VC Kanady o 35 koní viac, čo by mu takisto malo pomôcť. No a Sauber je približne tam, kde mu to umožňujú zdroje. Na viac nemá.

5. Manor

"Manor si stanovil cieľ, vďaka ktorému by sa v prvých pretekoch dotiahol na zvyšok poľa," skonštatoval Michael Schmidt. "Na to ale ešte potrebuje aerodynamickú evolúciu. Ak to vyjde, tak v Melbourne by mal mať nový nos a nové predné krídlo. Tým pádom by sa z piatich tried stali len štyri..."

IDEÁLNE ČASY NA KOLO

Auto Motor und Sport zostavil aj tabuľku ideálnych časov, ktoré vyskladajú tri najlepšie sektory jednotlivých jadcov. S časom 1:22,223 tu prekvapujúco vedie Nico Hülkenberg, no zdroj priznáva, že to tak s určitosťou nebude: Nemcovi sa totiž ráta záverečný sektor barcelonského okruhu s mäkkými pneumatikami, s ktorými bol už v poslednom kole stintu, no napriek tomu mu tam svieti fantastický čas 28,342s. Druhý najlepší výkon je v tejto časti kola 28,915s. Vyzerá to teda tak, že si musel skrátiť šikanu.

Tým pádom má najlepší čas Sebastian Vettel, ktorý mohol byť v prípade vyskladania dokonalého okruhu len o tisícinu sekundy rýchlejší ako jeho kolega z Ferrari Kimi Räikkönen!



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
Prvú vážnejšiu príležitosť Bratislavčanov i celého zápasu mal Valský, ale Taylor v domácej bránke bol pozorný. Potom sa do šance prebojoval aj Nedorost, ani on však neotvoril skóre. Na opačnom konci zahrozil Perkovich
"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City