beta verzia
 
 
 
Zadelí sa štartové pole do piatich výkonnostných skupín?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 10. March 2016, 16:12

Auto Motor und Sport sa pokúsil vykonať analýzu časov dosiahnutých počas testov v Barcelone. Pochopiteľne, že takáto predčasná úvaha nikdy nie je jednoduchá a nemusí byť ani presná, ale redaktor Michael Schmidt sa odvoláva aj na spoluprácu s tímami.

"Pred tým, ako sme začali veľkú analýzu dlhých jázd, chceli sme mať k dispozícii zoznam najlepších časov, ideálnych časov (venujeme sa im v závere článku - pozn. red.) i využitých zmesí pneumatík," skonštatoval Schmidt, ktorý na druhej strane priznal, že k dispozícii nemal dôležité GPS-dáta, ktoré by pomohli dotvoriť komplexný algoritmus.

Pomoc však vyhľadal v prostredí jednotlivých tímov a uznal, že kompetentní mu "pomohli interpretovať masu dát". Výsledok je taký, že štartové pole podľa všetkého vieme rozdeliť do piatich menších skupín, ktoré by si to mali rozdať medzi sebou.

1. Mercedes a Ferrari

"Na otázku, aký veľký je odstup medzi touto dvojicou, nevedeli s určitosťou odpovedať ani zainteresovaní," skonštatoval Schmidt, podľa ktorého však v Mercedese odhadujú svoj náskok na 0 až 0,4 sekundy. Problém je však v tom, že nevieme, koľko jednotlivým autám pomôžu najvýkonnejšie motorové módy. A nepoznáme ani silu vylepšení, ktoré prinesie Ferrari do Melbourne. "Náš najbližší vývojový krok príde až v Číne," prezradil dizajnér Mercedesu Aldo Costa.

2. Williams, Red Bull a Toro Rosso

Za dvojicou hlavných favoritov by malo nasledovať práve toto trio, ktoré stráca na favoritov 0,5 až 0,6 sekundy na kolo. "Pre Williams je to oproti minulému roku značný pokrok, vtedy strácali celú sekundu," pripomenul Schmidt, podľa ktorého má Red Bull opäť vynikajúce šasi, čo potvrdzujú prejazdy zákrut. Naďalej ale zaostáva z hľadiska výkonu motora. Vylepšenie by v tomto smere malo prísť počas Veľkej ceny Kanady. Excelentné auto vraj má aj Toro Rosso, ktoré sa však už vylepšenia motora nedočká.

3. Force India a Haas

Tieto dve zoskupenia by mali na predchádzajúcu skupinu strácať dve až tri desatiny na kolo. Obrovským prekvapením je hlavne nováčik Haas. "Sú silnejší, ako ukazujú ich najlepšie časy," znie z prostredia Mercedesu. Andy Green z Force Indie sa však tomu nečuduje: "Nie, nemôžeme byť prekvapení. S výnimkou nosa je to predsa kópia Ferrari."

4. McLaren, Renault a Sauber

Pri pohľade na túto skupinu by sme vraj mali očakávať, že McLaren sa čoskoro zlepší a zaútočí na Force Indiu s Haasom. Stajňa zatiaľ pracovala hlavne na spoľahlivosti a výkon bude pridávať len postupne. Renault bude mať od VC Kanady o 35 koní viac, čo by mu takisto malo pomôcť. No a Sauber je približne tam, kde mu to umožňujú zdroje. Na viac nemá.

5. Manor

"Manor si stanovil cieľ, vďaka ktorému by sa v prvých pretekoch dotiahol na zvyšok poľa," skonštatoval Michael Schmidt. "Na to ale ešte potrebuje aerodynamickú evolúciu. Ak to vyjde, tak v Melbourne by mal mať nový nos a nové predné krídlo. Tým pádom by sa z piatich tried stali len štyri..."

IDEÁLNE ČASY NA KOLO

Auto Motor und Sport zostavil aj tabuľku ideálnych časov, ktoré vyskladajú tri najlepšie sektory jednotlivých jadcov. S časom 1:22,223 tu prekvapujúco vedie Nico Hülkenberg, no zdroj priznáva, že to tak s určitosťou nebude: Nemcovi sa totiž ráta záverečný sektor barcelonského okruhu s mäkkými pneumatikami, s ktorými bol už v poslednom kole stintu, no napriek tomu mu tam svieti fantastický čas 28,342s. Druhý najlepší výkon je v tejto časti kola 28,915s. Vyzerá to teda tak, že si musel skrátiť šikanu.

Tým pádom má najlepší čas Sebastian Vettel, ktorý mohol byť v prípade vyskladania dokonalého okruhu len o tisícinu sekundy rýchlejší ako jeho kolega z Ferrari Kimi Räikkönen!



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Keď som počul, že zahlásili moje meno, bolo to neuveriteľné. Splnil sa mi sen. Je to pre mňa výnimočný moment, aj pre moju rodinu a priateľov, niečo, na čo si budem pamätať do konca života," uviedol Matthews
„V lige hrá veľmi veľa Kanaďanov, tí sú preferovaní. Hrá sa potom ich štýlom hry, pretože ide nie len o hráčov, ale aj o trénerov," konštatuje Marek Biro o EBEL v rozhovore pre hokej.sk
„Možno v mojej hre nebolo cítiť veľký pokrok, ale ja osobne sa cítim dozretejšie. Táto sezóna mi veľa dala a ja pevne verím, že v budúcej sezóne z toho budem čerpať a posuniem sa výkonnostne opäť o krok dopredu,“povedal Mislav Rosandič
Útočník Chicaga Patrick Kane sa stal hlavnou hviezdou slávnostného galavečera v Las Vegas, na ktorom sa odovzdávali individuálne ocenenia za sezónu 2015/2016 v zámorskej hokejovej NHL.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Fanúšikovia SR v Lille opäť v menšine, vidia to na penalty
Tak ako pred jedenástimi dňami v skupinovom vystúpení proti Rusku, fanzónu, ulice aj námestia obklopené krčmičkami a kaviarňami ovládli fanúšikovia súpera, tentoraz Nemci v dresoch od výmyslu sveta
foto
Chorvátsko prehrou s Portugalskom pocítilo krutosť vyraďovacej fázy
"Nebol to úchvatný duel, ale v závere sme zúročili trpezlivosť a nezlomnosť. Teraz sa už sústredíme na štvrťfinále, ktoré tiež nebude jednoduché," vyjadril sa Quaresma
foto
Deň D je tu! Potrápime nemeckého obra?
Naši reprezentanti splnili základný cieľ, ktorým bol postup do osemfinále EURO 2016. Dokážu k tomu pridať aj niečo viac? Nebude to jednoduché, v ceste im stojí úradujúci majster sveta!
foto
Kozák sľubuje kolektívny výkon a tvrdí: Aj Nemci majú slabiny...
"Je pre nás obrovská výzva popasovať sa s nimi o dobrý výsledok. Uvidíme, ako to dopadne, ale som presvedčený, že hráči k tomu pristúpia maximálne zodpovedne," povedal Kozák
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!
    FIA potvrdila, že Alonso zažil pri nehode až tri extrémne preťaženia
    V novom magazíne Auto sa objavili zaujímavé informácie týkajúce sa nehody Fernanda Alonsa. Bola vôbec prvou, ktorú nasnímali nové 'high-speed' kamery.
    Sorrell chce v F1 virtuálnu realitu a odkazuje: Treba ísť tam, kde je rast
    "Ako som povedal na začiatku, všetko je to boj o čas, ktorí ľudia majú. Dnes máte milióny možností, ako ho stráviť. Práve v tom je asi najväčší rozdiel oproti roku 1968," usmial sa Martin Sorrell.
    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.

    Archív správ

    Jún 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30      

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City