Zadelí sa štartové pole do piatich výkonnostných skupín?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 10. March 2016, 16:12

Auto Motor und Sport sa pokúsil vykonať analýzu časov dosiahnutých počas testov v Barcelone. Pochopiteľne, že takáto predčasná úvaha nikdy nie je jednoduchá a nemusí byť ani presná, ale redaktor Michael Schmidt sa odvoláva aj na spoluprácu s tímami.

"Pred tým, ako sme začali veľkú analýzu dlhých jázd, chceli sme mať k dispozícii zoznam najlepších časov, ideálnych časov (venujeme sa im v závere článku - pozn. red.) i využitých zmesí pneumatík," skonštatoval Schmidt, ktorý na druhej strane priznal, že k dispozícii nemal dôležité GPS-dáta, ktoré by pomohli dotvoriť komplexný algoritmus.

Pomoc však vyhľadal v prostredí jednotlivých tímov a uznal, že kompetentní mu "pomohli interpretovať masu dát". Výsledok je taký, že štartové pole podľa všetkého vieme rozdeliť do piatich menších skupín, ktoré by si to mali rozdať medzi sebou.

1. Mercedes a Ferrari

"Na otázku, aký veľký je odstup medzi touto dvojicou, nevedeli s určitosťou odpovedať ani zainteresovaní," skonštatoval Schmidt, podľa ktorého však v Mercedese odhadujú svoj náskok na 0 až 0,4 sekundy. Problém je však v tom, že nevieme, koľko jednotlivým autám pomôžu najvýkonnejšie motorové módy. A nepoznáme ani silu vylepšení, ktoré prinesie Ferrari do Melbourne. "Náš najbližší vývojový krok príde až v Číne," prezradil dizajnér Mercedesu Aldo Costa.

2. Williams, Red Bull a Toro Rosso

Za dvojicou hlavných favoritov by malo nasledovať práve toto trio, ktoré stráca na favoritov 0,5 až 0,6 sekundy na kolo. "Pre Williams je to oproti minulému roku značný pokrok, vtedy strácali celú sekundu," pripomenul Schmidt, podľa ktorého má Red Bull opäť vynikajúce šasi, čo potvrdzujú prejazdy zákrut. Naďalej ale zaostáva z hľadiska výkonu motora. Vylepšenie by v tomto smere malo prísť počas Veľkej ceny Kanady. Excelentné auto vraj má aj Toro Rosso, ktoré sa však už vylepšenia motora nedočká.

3. Force India a Haas

Tieto dve zoskupenia by mali na predchádzajúcu skupinu strácať dve až tri desatiny na kolo. Obrovským prekvapením je hlavne nováčik Haas. "Sú silnejší, ako ukazujú ich najlepšie časy," znie z prostredia Mercedesu. Andy Green z Force Indie sa však tomu nečuduje: "Nie, nemôžeme byť prekvapení. S výnimkou nosa je to predsa kópia Ferrari."

4. McLaren, Renault a Sauber

Pri pohľade na túto skupinu by sme vraj mali očakávať, že McLaren sa čoskoro zlepší a zaútočí na Force Indiu s Haasom. Stajňa zatiaľ pracovala hlavne na spoľahlivosti a výkon bude pridávať len postupne. Renault bude mať od VC Kanady o 35 koní viac, čo by mu takisto malo pomôcť. No a Sauber je približne tam, kde mu to umožňujú zdroje. Na viac nemá.

5. Manor

"Manor si stanovil cieľ, vďaka ktorému by sa v prvých pretekoch dotiahol na zvyšok poľa," skonštatoval Michael Schmidt. "Na to ale ešte potrebuje aerodynamickú evolúciu. Ak to vyjde, tak v Melbourne by mal mať nový nos a nové predné krídlo. Tým pádom by sa z piatich tried stali len štyri..."

IDEÁLNE ČASY NA KOLO

Auto Motor und Sport zostavil aj tabuľku ideálnych časov, ktoré vyskladajú tri najlepšie sektory jednotlivých jadcov. S časom 1:22,223 tu prekvapujúco vedie Nico Hülkenberg, no zdroj priznáva, že to tak s určitosťou nebude: Nemcovi sa totiž ráta záverečný sektor barcelonského okruhu s mäkkými pneumatikami, s ktorými bol už v poslednom kole stintu, no napriek tomu mu tam svieti fantastický čas 28,342s. Druhý najlepší výkon je v tejto časti kola 28,915s. Vyzerá to teda tak, že si musel skrátiť šikanu.

Tým pádom má najlepší čas Sebastian Vettel, ktorý mohol byť v prípade vyskladania dokonalého okruhu len o tisícinu sekundy rýchlejší ako jeho kolega z Ferrari Kimi Räikkönen!



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
"Zámorské posily prídu až prvý augustový týždeň a pripoja sa k nám. Všetci hráči, ktorých sme avizovali, že máme pod zmluvou, na ľade boli," dodal Kobezda
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
De Marco z Michaloviec na skúške v Levante, Sabler a Šmehyl posilnili Myjavu
Prestupové špekulácie dňa (streda, 27. júl 2016)
foto
VIDEO: Netradičná tlačovka, Poliaci rozumeli skôr Trenčanom než prekladateľovi!
"Stalo sa. Treba to brať pozitívne, aspoň sa trochu uvoľnila atmosféra. Veríme, že dnes to pre nás dopadne dobre, a to nie len na tlačovke," okomentoval situáciu PR manažér AS Trenčín Martin Galajda
foto
Spartak aj Austria čakajú ťažšieho súpera než v druhom predkole
"Trnavčania majú silnejší káder než Albánci, ale zároveň si myslím, že my sme ešte lepší, čo chceme potvrdiť ich zdolaním. Ak zvládneme prvý súboj, budeme to mať jednoduchšie," uviedol útočník Austrie Larry Kayode
foto
Juventus vzbudzuje rešpekt, bude sa báť celá Európa?
Taliansky šampión skladá dokonalý tím, ktorý vzbudzuje rešpekt. Na pozore sa musia mať všetci. Aj španielski giganti Barcelona a Real Madrid
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 10 ms. :: Country :: Region :: City