Ecclestone opäť vyťahuje starú kartu: Chce alternatívne motory
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 11. March 2016, 09:24

Bernie Ecclestone sa od záveru minulého roku snažil vyvíjať tlak na súčasných výrobcov pohonných jednotiek. Chcel, aby svoje produkty dodávali lacnejšie a komukoľvek. V záujme posilnenia svojej pozície začal realizovať projekt tzv. alternatívneho motora, ktorý by dodával nezávislý výrobca za zlomok ceny. Tým pádom by výrobcom napokon uškodil, pretože by im vzal zákazníkov.

"Navrhol som to tak, že sa spojíme s niektorým výrobcom a vyrobíme pohonnú jednotku s rovnakým výkonom, aký ponúkajú súčasné pohonné jednotky," pripomenul Ecclestone v rozhovore pre Sky Sports News HQ. "Tímom by sme ju dodali za sedem miliónov libier a nie za 26 alebo 28 ako platia dnes. Snáď by to pre nich bolo veľmi nápomocné a zastavili by sme situáciu, že niekto má dominantný motor. Dúfam, že sa to realizuje."

Na situáciu reagoval aj operačný šéf Force Indie Otmar Szafnauer. Ten je pochopiteľne za znižovanie nákladov, ale myšlienka týkajúca sa tohto alternatívneho motora mu príliš nevonia: "Nediskutoval o tom špecificky so mnou, ale v minulom roku som o tom pochopiteľne počul."

"Mám určité výhrady voči tomu, čo to bude znamenať pre šport. Nemôžeme mať dvojaké motorové pravidlá, aj keď by sme všetci chceli lacnejšie motory. Keď boli na scéne V8, tak sme motory dostávali za osem miliónov eur, no teraz stoja dvakrát toľko. Mali by sme sa usilovať o zníženie cien súčasného pohonu, čo by každému v F1 finančne pomohlo. Podľa mňa to ale vieme spraviť aj bez dvoch separátnych pravidiel," dodal Otmar Szafnauer.

Je však pravdepodobné, že práve o to sa Ecclestone usiluje. Alternatívny program vyťahuje vždy v záujme vyvíjania tlaku na výrobcov, ktorí pred časom vďaka tomu prisľúbili zníženie cien za motory na dvanásť miliónov eur ročne. Problém však nastal po tom, ako boli za túto cenu ochotní dodať len tri agregáty na jazdca, zopár pomocných síl a nezarátali do toho palivá a mazivá. Cena by sa teda opäť poriadne vyšplhala, takže Bernie Ecclestone zasa vytiahol svoju starú kartu.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
ViOn dokonale zaskočil masjtra z Trenčína! (video)
Peter Gergely: "Dôležitým momentom bol zákrok Kováča v úvode, keď chytil veľkú šancu. Počítali sme s tým, že súper mal päť ťažkých zápasov v nohách. Chceli sme to využiť"
foto
Žilina rozobrala Prešov, ten je stále bez gólu (video)
Adrián Guľa: "Chlapci hrali s vášňou, chutil im futbal, podporili ich fanúšikovia, ktorým ďakujem a uhrali čisté konto, takže gratulujem"
foto
Senica s prvou výhrou, Michalovce s prvou prehrou (video)
Miroslav Mentel: "V prvom polčase sme boli dominantnejší, išla nám hra, dali sme pekné góly. Súper bol v druhom polčase aktívnejší, hralo sa na našej polovici"
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City