Ecclestone opäť vyťahuje starú kartu: Chce alternatívne motory
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 11. March 2016, 09:24

Bernie Ecclestone sa od záveru minulého roku snažil vyvíjať tlak na súčasných výrobcov pohonných jednotiek. Chcel, aby svoje produkty dodávali lacnejšie a komukoľvek. V záujme posilnenia svojej pozície začal realizovať projekt tzv. alternatívneho motora, ktorý by dodával nezávislý výrobca za zlomok ceny. Tým pádom by výrobcom napokon uškodil, pretože by im vzal zákazníkov.

"Navrhol som to tak, že sa spojíme s niektorým výrobcom a vyrobíme pohonnú jednotku s rovnakým výkonom, aký ponúkajú súčasné pohonné jednotky," pripomenul Ecclestone v rozhovore pre Sky Sports News HQ. "Tímom by sme ju dodali za sedem miliónov libier a nie za 26 alebo 28 ako platia dnes. Snáď by to pre nich bolo veľmi nápomocné a zastavili by sme situáciu, že niekto má dominantný motor. Dúfam, že sa to realizuje."

Na situáciu reagoval aj operačný šéf Force Indie Otmar Szafnauer. Ten je pochopiteľne za znižovanie nákladov, ale myšlienka týkajúca sa tohto alternatívneho motora mu príliš nevonia: "Nediskutoval o tom špecificky so mnou, ale v minulom roku som o tom pochopiteľne počul."

"Mám určité výhrady voči tomu, čo to bude znamenať pre šport. Nemôžeme mať dvojaké motorové pravidlá, aj keď by sme všetci chceli lacnejšie motory. Keď boli na scéne V8, tak sme motory dostávali za osem miliónov eur, no teraz stoja dvakrát toľko. Mali by sme sa usilovať o zníženie cien súčasného pohonu, čo by každému v F1 finančne pomohlo. Podľa mňa to ale vieme spraviť aj bez dvoch separátnych pravidiel," dodal Otmar Szafnauer.

Je však pravdepodobné, že práve o to sa Ecclestone usiluje. Alternatívny program vyťahuje vždy v záujme vyvíjania tlaku na výrobcov, ktorí pred časom vďaka tomu prisľúbili zníženie cien za motory na dvanásť miliónov eur ročne. Problém však nastal po tom, ako boli za túto cenu ochotní dodať len tri agregáty na jazdca, zopár pomocných síl a nezarátali do toho palivá a mazivá. Cena by sa teda opäť poriadne vyšplhala, takže Bernie Ecclestone zasa vytiahol svoju starú kartu.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Andrej Kmeč: "Bolo vidieť na chalanoch, že mali chuť. Chceli pred domácimi divákmi vybojovať prvé víťazstvo v Lige majstrov"
"Toto je môj, dá sa povedať, že odrazový mostík do sveta. Je veľmi pekné a milé od vedenia a trénerov, že mi ponúkajú nejakú zmluvu. Ja by som veľmi rád pomohol hráčom Popradu, ale vidím to tak, že pôjdem niekam na sever,“ povedal
„Mal som ponuky aj z Čiech, kde som mohol ostať. Množstvo ponúk som mal aj zo Slovenska,“ povedal v rozhovore pre HOKEJ.sk krídelník Tomáš Sýkora
"U Hudáčkovcov je svadba každý rok a do Harichoviec tak jazdím pravidelne," rozosmial sa sympatický český obranca Petr Zámorský. "Už som tam skoro ako doma. Dokonca už rozumiem aj východniarskemu nárečiu."
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
V derby do polčasu gól nepadol, hoci šancí na skórovanie bolo dosť
FC Spartak Trnava - ŠK Slovan Bratislava 0:0 po prvom polčase
foto
V Podbrezovej diváci zatiaľ gól nevideli
ŽP Šport Podbrezová - ViOn Zlaté Moravce 0:0 po prvom polčase
foto
Daniel gólom rozhodol o polčasovom vedení Ružomberka
MFK Ružomberok - MFK Zemplín Michalovce 1:0 po prvom polčase
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City