Majú to starší jazdci nahnuté?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 11. March 2016, 11:21

Blízka budúcnosť môže teoreticky priniesť zaujímavé jazdecké rošády. Odraziť sa treba od dvoch skutočností: v prvom rade sa na scénu tlačia talentovaní mladíci ako Max Verstappen a Carlos Sainz, ktorí strávia v Scuderii Toro Rosso druhú sezónu a budú chcieť napredovať. K nim musíme navyše prirátať aj Pascala Wehrleina, ktorý je takisto považovaný za obrovský talent - a on tiež nebude chcieť zotrvať v Manore. No a je tu aj istý Stoffel Vandoorne, ktorého McLaren poslal na rok do japonskej Super Formule.

Kam sa ale títo chlapci poberú? Dvaja skôr menovaní by chceli postúpiť do Red Bullu Racing, no tam je kvalita v osobách Daniela Ricciarda a Daniila Kvjata. Je možné, že sa tak stane a Ricciardo s Kvjatom pôjdu ďalej. Dá sa však predpokladať, že ostanú v F1. Keď si to všetko porátame, je dosť pravdepodobné, že bude vyvíjaný tlak na starých harcovníkov ako Kimi Räikkönen, Jenson Button, Felipe Massa a možno aj na niektorých ďalších.

"Je zrejmé, že teraz sa nové možnosti otvárajú viac ako inokedy. Nie je to žiadne tajomstvo," prikývol Carlos Sainz v rozhovore pre agentúru Reuters. "Môžeme sa dočkať niečoho veľkého a preto je to dôležitá sezóna. A nielen pre mňa! Je to môj druhý rok a každý hovorí, že ma čaká viac tlaku. Ale nie. Osobne vnímam rovnaký tlak ako všetci ostatní jazdci na štartovom rošte. Pre nás všetkých je to dôležitý rok a budeme makať na tom, aby sme sa dostali na niektoré zo zaujímavých miest."

"Vôbec však netuším, čo sa stane. Pravda je ale taká, že pre rok 2017 je tých možností veľmi veľa. Núka sa viacero postov. V prvom rade chcem ukázať, že viem byť jazdcom top tímu a chcem, aby si to ako prvý všimol Red Bull. To je všetko. Ak si to nevšimnú a všimne si to niekto iný, čo už. Ale chcem to predviesť hlavne Red Bullu," dodal Sainz.

Vo veľmi podobnej situácii je aj Max Verstappen, ktorý je o čosi viac uznávaný ako Sainz, takže by mohol mať lepšie šance. "Môže byť, že aj tretí rok zotrvám v Toro Rosso. Ale nie je to môj cieľ," priznal pre Motorsport.com. "Chcem napredovať. V Toro Rosso je to skvelé, bavím sa a je to tu super rodina. Raz však chcem vyhrávať preteky, chcem napredovať a chcem sa dostať na úplný vrchol..."

Do celej rovnice by sme možno mali prirátať aj Romaina Grosjeana, ktorý bude pôsobiť v Haase. Hovorí sa však o tom, že tam odišiel len preto, aby sa predviedol Ferrari a nahradil Räikkönena. "Sociálne médiá hovorili o tom, že keď Grosjean podpísal zmluvu s Haasom, tak už určite uzavrel aj dohodu s Ferrari," povedal Francúz. "To je však absolútna nepravda. Ale áno, už od kedy som bol dieťa a mal som možno päť rokov, tak som chcel jazdiť za Ferrari. Netuším, či sa to jedného dňa stane alebo nie. Bolo by to ako sen."

V "zóne ohrozenia" je napríklad Felipe Massa, ktorého s touto témou oslovila agentúra Reuters. "Nevnímam to tak," odpovedal na otázku, či to bude jeho posledná sezóna. "Nemám pocit, že by som už nebol rýchly a konkurencieschopný. Nevnímam nič, čo by mi ukazovalo, že je čas skončiť. Kým to nespozorujem, tak som pripravený pokračovať."

Nôž na krku ale môže mať aj jeden jazdec, ktorý v súčasnosti bojuje o najvyššie méty: Nico Rosberg. V Mercedese s Lewisom Hamiltonom nevychádza práve najlepšie a na päty mu šliape skôr spomínaný Wehrlein. Mercedes navyše poškuľuje aj po Verstappenovi. "Ak by som bol na Rosbergovom mieste, tak by som sa asi obzeral cez plece," skonštatoval majster sveta z roku 1996 Damon Hill. "Na Pascala alebo Maxa..."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Pre divákov to bolo pekné, ale nemôžeme dostať doma šesť gólov. To jednoducho nejde. S piatimi gólmi musíme doma vyhrávať. Vzadu to jednoducho nie je ono," hovorí Juraj Majdan
"Miestami sme sa na seba s chalanmi z Košíc pozerali a nechápavo krútili hlavami. Toľko šancí sa často nevidí a všetci sme si to užívali. Tréneri z nás ale asi šediveli," pousmial sa Marek Slovák
Prvú vážnejšiu príležitosť Bratislavčanov i celého zápasu mal Valský, ale Taylor v domácej bránke bol pozorný. Potom sa do šance prebojoval aj Nedorost, ani on však neotvoril skóre. Na opačnom konci zahrozil Perkovich
"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    Október 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
              1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31            

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City