Marko ešte nevie, čo s Red Bullom bude v najbližších rokoch
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 11. March 2016, 14:53

Helmut Marko dlhé roky pôsobí v Red Bulle v pozícii poradcu pre motoristický šport. Majiteľ spoločnosti Dietrich Mateschitz nie je v motoršporte úplne zbehlý, tak využil služby skúseného kamaráta, ktorý kedysi súťažil aj v efjednotke a vyhral 24-hodinovku v Le Mans. V prostredí sa vyzná a jeho doterajšie ťahy osvedčili správnosť jeho najatia. Veď do športu priniesol Sebastiana Vettela, Daniela Ricciarda, Daniila Kvjata, Maxa Verstappena či Carlosa Sainza.

Nechýbalo však veľa a Red Bull by v športe skončil. V závere minulého roku mal totiž problém nájsť si dodávateľa motorov. "Základ je ten, že napokon v krátkodobom hľadisku máme zabezpečené motory - sú to Ferrari a TAG Heuer," opísal Marko situáciu svojich dvoch tímov v rozhovore pre oficiálnu stránku Formuly 1. "Okrem toho sme očakávali, že v F1 bude zabezpečená možnosť odberu nezávislého motora. Tomuto sme verili, pretože by to vyriešilo všetky naše problémy. Bohužiaľ sa však s týmto nezávislým motorom zatiaľ nič nestane a zo strednodobého hľadiska teda ešte nie je jasné, čo s nami v budúcnosti bude."

"Pán Mateschitz už mnohokrát povedal, že vo Formule 1 nie sme len preto, aby sme sa len zúčastnili. Sme tu preto, aby sme vyhrali! Olympijský prístup zúčastňovania sa nie je v DNA Red Bullu - pochopiteľne hlavne vtedy, keď na víťazenie a nevíťazenie miniete v zásade rovnaké množstvo peňazí. Žiadne z doterajších stretnutí týkajúcich sa motorovej situácie neprinieslo obstojné výsledky. Nedosiahlo sa zníženie nákladov ani vyrovnanie výkonnosti a neexistujú jasné pravidlá, vďaka ktorým by nezávislý tím ako my mohol získať konkurencieschopné motory."

Marko pripomenul, že Red Bull Racing je "majstrovský tím" a keď nemá konkurencieschopný motor, má v zásade zviazané ruky. Situácia je podľa neho nezdravá. "A celá vec je robená úmyselne. Aspoň taký je môj dojem," skonštatoval Rakúšan. "Pochopiteľne viem pochopiť pozíciu Mercedesu alebo Ferrari, ale vedenie športu, teda FIA, malo reagovať."

Marko v tejto súvislosti dokonca navrhol aj akúsi motorovú lotériu. Továrenské tímy by mali svoje agregáty a ostatné stajne by tie svoje dostali podľa žrebu. Mohlo by to byť celkom zaujímavé a "každý by aspoň mal šancu byť konkurencieschopným", dodal s úsmevom.

Red Bull v súčasnosti odoberá pohonné jednotky z dielne Renaultu, ktoré sú označené ako TAG Heuer. Hovorilo sa o tom, že pre potreby svojej stajne ich bude ďalej upravovať, ale nie je to tak. "Nie, motor dostaneme a dáme ho do auta," opísal situáciu Helmut Marko. "Bodka. Nemôžeme sa ho dotknúť. Nemôžeme sa ho ani dotknúť a nemôžeme ovplyvniť ani softvér či mapping. Musíme si vziať to, čo dostaneme. Musím ale povedať, že Renault bol k nám v minulosti férový. Očakávam, že to takto bude pokračovať. Teraz to v tíme trochu premiešali, majú nových ľudí, nových lídrov i nových jazdcov. Tipujem, že na to, aby dosiahli podobnú úroveň ako Red Bull Racing, budú potrebovať minimálne dva roky. Momentálne by teda bolo najlepšie, ak by stavili na nás! Nebolo by rozumné, ak by sme nedostali najlepšiu výbavu."

V obsiahlom rozhovore sa preberala aj jazdecká otázka. V áčku momentálne pôsobia Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat, v béčku Max Verstappen a Carlos Sainz. Najatraktívnejším je asi Verstappen, ktorý má ešte len osemnásť rokov. "V juniorskom programe Red Bullu máme dlhodobé zmluvy a celý program je založený na výkone. Medzi jazdcami to nebude žiadny rozstrel, ale musíme byť jasní: ten, kto nebude odvádzať výkony, odíde," upozornil Marko, ktorý vzápätí odpovedal na to, či Max postúpi do Red Bullu: "Počkajme si na to, čo predvedie. Druhá sezóna je niekedy náročnejšia ako prvá!"



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

V Severnej Amerike bežná prax, na Slovensku novinka. V Poprade sa rozhodli doplniť základ svojho tímu pre nové sezóny o hokejistov, ktorých vyselektuje predsezónny skúšobný kemp. Záujem o pôsobenie v tíme Kamzíkov prekonal očakávania.
"Niekedy musí nastať aj obmena kádra, takže uvidíme ako to bude šliapať v príprave a podľa toho sa rozhodneme kto zostane a kto odíde z hráčov na skúške, respektíve z našich odchovancov," uviedol Turek
"Zámorské posily prídu až prvý augustový týždeň a pripoja sa k nám. Všetci hráči, ktorých sme avizovali, že máme pod zmluvou, na ľade boli," dodal Kobezda
Vicemajster z vlaňajšej sezóny najvyššej slovenskej hokejovej súťaže HC '05 iClinic Banská Bystrica získal do svojho mužstva na novú sezónu najproduktívnejšieho obrancu ECHL Mathewa Maioneho.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Umelý trávnik bude pre Trenčín výhodou, tvrdí tréner Legie Varšava
"Musíme byť dobre organizovaní, nesmieme im nechať na ihrisku veľa priestoru, pretože by sa nám to mohlo vypomstiť," uviedol Hasi
foto
Baéz späť v Trenčíne, Chelsea údajne sonduje Téveza
Prestupové špekulácie dňa (utorok, 26. júl 2016)
foto
Trenčín pozná silu Legie, Kleščík: Máme rešpekt, ale aj sebavedomie (video)
"Pre nás je tento dvojzápas možnosťou konfrontovať sa so špičkovým tímom poľskej ligy. Nehľadíme na individuality, ale na tím," prezradil Ševela
foto
Prestupy, ktoré mohli zmeniť dejiny
Nechýbalo veľa a Juventus Turín či madridský Real by možno nikdy nemali v mužstve Zinedina Zidana, ktorý mohol hájiť farby Blackburnu Rovers!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City