beta verzia
 
 
 
Marko ešte nevie, čo s Red Bullom bude v najbližších rokoch
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 11. March 2016, 14:53

Helmut Marko dlhé roky pôsobí v Red Bulle v pozícii poradcu pre motoristický šport. Majiteľ spoločnosti Dietrich Mateschitz nie je v motoršporte úplne zbehlý, tak využil služby skúseného kamaráta, ktorý kedysi súťažil aj v efjednotke a vyhral 24-hodinovku v Le Mans. V prostredí sa vyzná a jeho doterajšie ťahy osvedčili správnosť jeho najatia. Veď do športu priniesol Sebastiana Vettela, Daniela Ricciarda, Daniila Kvjata, Maxa Verstappena či Carlosa Sainza.

Nechýbalo však veľa a Red Bull by v športe skončil. V závere minulého roku mal totiž problém nájsť si dodávateľa motorov. "Základ je ten, že napokon v krátkodobom hľadisku máme zabezpečené motory - sú to Ferrari a TAG Heuer," opísal Marko situáciu svojich dvoch tímov v rozhovore pre oficiálnu stránku Formuly 1. "Okrem toho sme očakávali, že v F1 bude zabezpečená možnosť odberu nezávislého motora. Tomuto sme verili, pretože by to vyriešilo všetky naše problémy. Bohužiaľ sa však s týmto nezávislým motorom zatiaľ nič nestane a zo strednodobého hľadiska teda ešte nie je jasné, čo s nami v budúcnosti bude."

"Pán Mateschitz už mnohokrát povedal, že vo Formule 1 nie sme len preto, aby sme sa len zúčastnili. Sme tu preto, aby sme vyhrali! Olympijský prístup zúčastňovania sa nie je v DNA Red Bullu - pochopiteľne hlavne vtedy, keď na víťazenie a nevíťazenie miniete v zásade rovnaké množstvo peňazí. Žiadne z doterajších stretnutí týkajúcich sa motorovej situácie neprinieslo obstojné výsledky. Nedosiahlo sa zníženie nákladov ani vyrovnanie výkonnosti a neexistujú jasné pravidlá, vďaka ktorým by nezávislý tím ako my mohol získať konkurencieschopné motory."

Marko pripomenul, že Red Bull Racing je "majstrovský tím" a keď nemá konkurencieschopný motor, má v zásade zviazané ruky. Situácia je podľa neho nezdravá. "A celá vec je robená úmyselne. Aspoň taký je môj dojem," skonštatoval Rakúšan. "Pochopiteľne viem pochopiť pozíciu Mercedesu alebo Ferrari, ale vedenie športu, teda FIA, malo reagovať."

Marko v tejto súvislosti dokonca navrhol aj akúsi motorovú lotériu. Továrenské tímy by mali svoje agregáty a ostatné stajne by tie svoje dostali podľa žrebu. Mohlo by to byť celkom zaujímavé a "každý by aspoň mal šancu byť konkurencieschopným", dodal s úsmevom.

Red Bull v súčasnosti odoberá pohonné jednotky z dielne Renaultu, ktoré sú označené ako TAG Heuer. Hovorilo sa o tom, že pre potreby svojej stajne ich bude ďalej upravovať, ale nie je to tak. "Nie, motor dostaneme a dáme ho do auta," opísal situáciu Helmut Marko. "Bodka. Nemôžeme sa ho dotknúť. Nemôžeme sa ho ani dotknúť a nemôžeme ovplyvniť ani softvér či mapping. Musíme si vziať to, čo dostaneme. Musím ale povedať, že Renault bol k nám v minulosti férový. Očakávam, že to takto bude pokračovať. Teraz to v tíme trochu premiešali, majú nových ľudí, nových lídrov i nových jazdcov. Tipujem, že na to, aby dosiahli podobnú úroveň ako Red Bull Racing, budú potrebovať minimálne dva roky. Momentálne by teda bolo najlepšie, ak by stavili na nás! Nebolo by rozumné, ak by sme nedostali najlepšiu výbavu."

V obsiahlom rozhovore sa preberala aj jazdecká otázka. V áčku momentálne pôsobia Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat, v béčku Max Verstappen a Carlos Sainz. Najatraktívnejším je asi Verstappen, ktorý má ešte len osemnásť rokov. "V juniorskom programe Red Bullu máme dlhodobé zmluvy a celý program je založený na výkone. Medzi jazdcami to nebude žiadny rozstrel, ale musíme byť jasní: ten, kto nebude odvádzať výkony, odíde," upozornil Marko, ktorý vzápätí odpovedal na to, či Max postúpi do Red Bullu: "Počkajme si na to, čo predvedie. Druhá sezóna je niekedy náročnejšia ako prvá!"



 
 

To najlepšie z auto.sk

foto
VIDEO: Skvelá reklama na Audi RS3 po boku Audi quattro v lese
Veľmi sa nám páči, ako niektoré automobilky s hrdosťou sebe vlastnou odkazujú aj v moderných autách na svoju súťažnú históriu. Medzi také jednoznačne patrí Audi
foto
Základný model Koenigseggu navrhol pätnásťročný dizajnér + FOTO
Hovoríme tu o automobile Koenigsegg Legera, možnom budúcom superšporte švédskej automobilky. Tento koncept totiž vznikol v hlave ešte len pätnásťročného tínedžera
foto
Brzdná doska skráti brzdnú dráhu až o 40 percent + VIDEO
Švédsky vývojár a výrobca komponentov pre autopriemysel Autoliv vyvinul nového pomocníka pre mestské brzdenie
foto
Lamborghini Aventador LP 700-4 s pekne ostrým výrazom + FOTO
Taliansky býk sa v Kanade dočkal úprav za využitia komponentov z Japonska a výsledkom je poriadne agresívny superšport
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Účastníci medzinárodného košického florbalového turnaja Cassovia Open sledujú so zvedavosťou, ktože to proti nim na palubovke nastupuje. V extralige sa s ním nestretávajú, jeho tvár je im ale povedomá.
Jedenásťmesačné pracovné obdobie SZĽH bolo pre Igora Nemečka najťažšie v živote. Zväzového šéfa napriek tomu potešilo, že turbulentné mesiace úspešne vyvrcholili piatkovým rokovaním Rady SZĽH o zmene stanov, čím dodržal svoj verejný sľub.
"Pre náš tím je to extrémne dôležitý hráč. Do poslednej chvíle sme si nemysleli, že sa tak stane, ale jeho rozhodnutím bolo nastúpiť na siedmy zápas," uviedol tréner John Cooper.
Hokejisti Pittsburghu postúpili do finále zámorskej NHL. V rozhodujúcom siedmom dueli finále play off Východnej konferencie zdolali Tampu Bay 2:1 a sériu vyhrali 4:3 na zápasy.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hull City vyhral 380-miliónový zápas (video)
Premier League je najsledovanejšou a komerčne najlukratívnejšou ligovou súťažou. Vysiela sa do 212 krajín po celom svete a naladí si ju 643 miliónov domácností. Hull city "vyhral" v lotérii
foto
Jedenásta trofej pre Real, Ronaldo: Vedel som, že dám víťazný pokus (video)
Zinedine Zidane: "Rozstrel mohol kľudne dopadnúť opačne, tam je to najmä o šťastí. Gratulujem svojim hráčom, ale gratulujem aj Atleticu, bol to skvelý súper"
foto
3b Hviezdy ligy 2016: Hlasuj za najlepších hráčov a vyhraj skvelé ceny!
Redakcia PROFUTBAL.sk a spoločnosť 3b pripravili po skončení sezóny 2015/2016 jedinečnú anketu „3b Hviezdy ligy 2016 – rozhodnite o svojich hviezdach“. Práve vy môžete určiť, ktorí hráči boli tento rok najlepší v I. a II. lige!
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 

    Magazín F1.sk

    VIDEO: Takto sa zmenia monoposty od budúceho roku
    Technický analytik Motorsport.com Giorgio Piola predstavil peknú animáciu porovnania monopostov pre roky 2016 a 2017.
    Od Panisovho monackého víťazstva uplynulo už dvadsať rokov!
    "Po najlepšom čase z 'warmupu' som si začal veriť, a keď začalo pršať, tak ešte viac: Milujem dážď! Bol som celkom pokojný a koncentrovaný, lebo som niečo tušil. Ťažko to vysvetliť. Bolo to však niečo, čo som cítil..." spomína Olivier Panis.
    Ťažká havária v F3 bez obetí, Li má však viacero zlomenín (VIDEO)
    "Chcem sa poďakovať FIA, Dallare, Carlinu Racing a všetkým, ktorí tak zapracovali na zvýšení bezpečnosti v pretekárskom športe," reagoval Ryan Tveter. "Pretože práve vďaka ním tu ešte sme."
    Helmut Marko: Najväčší expert na talenty?
    "Nemáme zasa až také tvrdé a prísne pravidlá. Jazdci len potrebujú odviesť výkon," skonštatoval Helmut Marko.
    Ako sa vyvíjala váha monopostov?
    "Toto už nie je taká Formula 1, akú som spoznal. Keď som začínal, tak boli autá ešte ľahké a bola to jazda na ostrí noža," sťažuje sa Lewis Hamilton.
    Dva tímy našli spôsob umelého zníženia tlaku v pneumatikách
    Prišlo sa na to, že dva tímy našli pravdepodobne legálny trik, ako natlakovanie umelo znížiť. Pri meraní na štarte je všetko v poriadku, ale po rozjazde auta tlak poklesne, čo monoposty zrýchli až o štyri desatiny sekundy na kolo.

    Archív správ

    Máj 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31          

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
    Vygenerované za 38 ms. :: Country :: Region :: City