Marko ešte nevie, čo s Red Bullom bude v najbližších rokoch
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 11. March 2016, 14:53

Helmut Marko dlhé roky pôsobí v Red Bulle v pozícii poradcu pre motoristický šport. Majiteľ spoločnosti Dietrich Mateschitz nie je v motoršporte úplne zbehlý, tak využil služby skúseného kamaráta, ktorý kedysi súťažil aj v efjednotke a vyhral 24-hodinovku v Le Mans. V prostredí sa vyzná a jeho doterajšie ťahy osvedčili správnosť jeho najatia. Veď do športu priniesol Sebastiana Vettela, Daniela Ricciarda, Daniila Kvjata, Maxa Verstappena či Carlosa Sainza.

Nechýbalo však veľa a Red Bull by v športe skončil. V závere minulého roku mal totiž problém nájsť si dodávateľa motorov. "Základ je ten, že napokon v krátkodobom hľadisku máme zabezpečené motory - sú to Ferrari a TAG Heuer," opísal Marko situáciu svojich dvoch tímov v rozhovore pre oficiálnu stránku Formuly 1. "Okrem toho sme očakávali, že v F1 bude zabezpečená možnosť odberu nezávislého motora. Tomuto sme verili, pretože by to vyriešilo všetky naše problémy. Bohužiaľ sa však s týmto nezávislým motorom zatiaľ nič nestane a zo strednodobého hľadiska teda ešte nie je jasné, čo s nami v budúcnosti bude."

"Pán Mateschitz už mnohokrát povedal, že vo Formule 1 nie sme len preto, aby sme sa len zúčastnili. Sme tu preto, aby sme vyhrali! Olympijský prístup zúčastňovania sa nie je v DNA Red Bullu - pochopiteľne hlavne vtedy, keď na víťazenie a nevíťazenie miniete v zásade rovnaké množstvo peňazí. Žiadne z doterajších stretnutí týkajúcich sa motorovej situácie neprinieslo obstojné výsledky. Nedosiahlo sa zníženie nákladov ani vyrovnanie výkonnosti a neexistujú jasné pravidlá, vďaka ktorým by nezávislý tím ako my mohol získať konkurencieschopné motory."

Marko pripomenul, že Red Bull Racing je "majstrovský tím" a keď nemá konkurencieschopný motor, má v zásade zviazané ruky. Situácia je podľa neho nezdravá. "A celá vec je robená úmyselne. Aspoň taký je môj dojem," skonštatoval Rakúšan. "Pochopiteľne viem pochopiť pozíciu Mercedesu alebo Ferrari, ale vedenie športu, teda FIA, malo reagovať."

Marko v tejto súvislosti dokonca navrhol aj akúsi motorovú lotériu. Továrenské tímy by mali svoje agregáty a ostatné stajne by tie svoje dostali podľa žrebu. Mohlo by to byť celkom zaujímavé a "každý by aspoň mal šancu byť konkurencieschopným", dodal s úsmevom.

Red Bull v súčasnosti odoberá pohonné jednotky z dielne Renaultu, ktoré sú označené ako TAG Heuer. Hovorilo sa o tom, že pre potreby svojej stajne ich bude ďalej upravovať, ale nie je to tak. "Nie, motor dostaneme a dáme ho do auta," opísal situáciu Helmut Marko. "Bodka. Nemôžeme sa ho dotknúť. Nemôžeme sa ho ani dotknúť a nemôžeme ovplyvniť ani softvér či mapping. Musíme si vziať to, čo dostaneme. Musím ale povedať, že Renault bol k nám v minulosti férový. Očakávam, že to takto bude pokračovať. Teraz to v tíme trochu premiešali, majú nových ľudí, nových lídrov i nových jazdcov. Tipujem, že na to, aby dosiahli podobnú úroveň ako Red Bull Racing, budú potrebovať minimálne dva roky. Momentálne by teda bolo najlepšie, ak by stavili na nás! Nebolo by rozumné, ak by sme nedostali najlepšiu výbavu."

V obsiahlom rozhovore sa preberala aj jazdecká otázka. V áčku momentálne pôsobia Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat, v béčku Max Verstappen a Carlos Sainz. Najatraktívnejším je asi Verstappen, ktorý má ešte len osemnásť rokov. "V juniorskom programe Red Bullu máme dlhodobé zmluvy a celý program je založený na výkone. Medzi jazdcami to nebude žiadny rozstrel, ale musíme byť jasní: ten, kto nebude odvádzať výkony, odíde," upozornil Marko, ktorý vzápätí odpovedal na to, či Max postúpi do Red Bullu: "Počkajme si na to, čo predvedie. Druhá sezóna je niekedy náročnejšia ako prvá!"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to veľmi ťažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má viac odohratých duelov," hodnotil Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na ľade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z ľadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trenčín bude hrať vo Viedni s motiváciou a na víťazstvo
"Naše mladé mužstvo dostane veľkú školu. Nadobudneme skúsenosti, ktoré sa výborne hodia aj do Fortuna ligy alebo v prípadných budúcich bojoch na medzinárodnej scéne," povedal Ševela
foto
Kodaň s Gregušom do skupinovej fázy, ďalej aj Man City a Rostov (video)
Výsledky odvetných zápasov play off Ligy majstrov 2016/2017
foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na veľké reči
"Keď sa nám podarí ťahať sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhrať 7:6 ako remizovať 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City