Marko ešte nevie, čo s Red Bullom bude v najbližších rokoch
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 11. March 2016, 14:53

Helmut Marko dlhé roky pôsobí v Red Bulle v pozícii poradcu pre motoristický šport. Majiteľ spoločnosti Dietrich Mateschitz nie je v motoršporte úplne zbehlý, tak využil služby skúseného kamaráta, ktorý kedysi súťažil aj v efjednotke a vyhral 24-hodinovku v Le Mans. V prostredí sa vyzná a jeho doterajšie ťahy osvedčili správnosť jeho najatia. Veď do športu priniesol Sebastiana Vettela, Daniela Ricciarda, Daniila Kvjata, Maxa Verstappena či Carlosa Sainza.

Nechýbalo však veľa a Red Bull by v športe skončil. V závere minulého roku mal totiž problém nájsť si dodávateľa motorov. "Základ je ten, že napokon v krátkodobom hľadisku máme zabezpečené motory - sú to Ferrari a TAG Heuer," opísal Marko situáciu svojich dvoch tímov v rozhovore pre oficiálnu stránku Formuly 1. "Okrem toho sme očakávali, že v F1 bude zabezpečená možnosť odberu nezávislého motora. Tomuto sme verili, pretože by to vyriešilo všetky naše problémy. Bohužiaľ sa však s týmto nezávislým motorom zatiaľ nič nestane a zo strednodobého hľadiska teda ešte nie je jasné, čo s nami v budúcnosti bude."

"Pán Mateschitz už mnohokrát povedal, že vo Formule 1 nie sme len preto, aby sme sa len zúčastnili. Sme tu preto, aby sme vyhrali! Olympijský prístup zúčastňovania sa nie je v DNA Red Bullu - pochopiteľne hlavne vtedy, keď na víťazenie a nevíťazenie miniete v zásade rovnaké množstvo peňazí. Žiadne z doterajších stretnutí týkajúcich sa motorovej situácie neprinieslo obstojné výsledky. Nedosiahlo sa zníženie nákladov ani vyrovnanie výkonnosti a neexistujú jasné pravidlá, vďaka ktorým by nezávislý tím ako my mohol získať konkurencieschopné motory."

Marko pripomenul, že Red Bull Racing je "majstrovský tím" a keď nemá konkurencieschopný motor, má v zásade zviazané ruky. Situácia je podľa neho nezdravá. "A celá vec je robená úmyselne. Aspoň taký je môj dojem," skonštatoval Rakúšan. "Pochopiteľne viem pochopiť pozíciu Mercedesu alebo Ferrari, ale vedenie športu, teda FIA, malo reagovať."

Marko v tejto súvislosti dokonca navrhol aj akúsi motorovú lotériu. Továrenské tímy by mali svoje agregáty a ostatné stajne by tie svoje dostali podľa žrebu. Mohlo by to byť celkom zaujímavé a "každý by aspoň mal šancu byť konkurencieschopným", dodal s úsmevom.

Red Bull v súčasnosti odoberá pohonné jednotky z dielne Renaultu, ktoré sú označené ako TAG Heuer. Hovorilo sa o tom, že pre potreby svojej stajne ich bude ďalej upravovať, ale nie je to tak. "Nie, motor dostaneme a dáme ho do auta," opísal situáciu Helmut Marko. "Bodka. Nemôžeme sa ho dotknúť. Nemôžeme sa ho ani dotknúť a nemôžeme ovplyvniť ani softvér či mapping. Musíme si vziať to, čo dostaneme. Musím ale povedať, že Renault bol k nám v minulosti férový. Očakávam, že to takto bude pokračovať. Teraz to v tíme trochu premiešali, majú nových ľudí, nových lídrov i nových jazdcov. Tipujem, že na to, aby dosiahli podobnú úroveň ako Red Bull Racing, budú potrebovať minimálne dva roky. Momentálne by teda bolo najlepšie, ak by stavili na nás! Nebolo by rozumné, ak by sme nedostali najlepšiu výbavu."

V obsiahlom rozhovore sa preberala aj jazdecká otázka. V áčku momentálne pôsobia Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat, v béčku Max Verstappen a Carlos Sainz. Najatraktívnejším je asi Verstappen, ktorý má ešte len osemnásť rokov. "V juniorskom programe Red Bullu máme dlhodobé zmluvy a celý program je založený na výkone. Medzi jazdcami to nebude žiadny rozstrel, ale musíme byť jasní: ten, kto nebude odvádzať výkony, odíde," upozornil Marko, ktorý vzápätí odpovedal na to, či Max postúpi do Red Bullu: "Počkajme si na to, čo predvedie. Druhá sezóna je niekedy náročnejšia ako prvá!"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Štefan Fabian vstúpil do sezóny po červenom koberci. Na záver letného Tatranského pohára na ňom preberal ocenenie pre najlepšieho obrancu turnaja, pred nedeľňajším zápasom proti Zvolenu si pre zmenu užíval ovácie publika pri pózovaní s dresom s číslom 900 na chrbte.
"Sme šťastní a ohromne potešení tým, čo sme dosiahli. Myslím si, že nikto netipoval našu účasť vo finále. Pravdepodobnosť bola 33 k 1 a práve preto si teraz vychutnávame skvelé pocity," radoval sa Marián Hossa
"Zachytal som si veru poriadne, ale so šťastím sme ten krehký náskok ubránili. Škoda vylúčení zo záveru zápasu. Tam nás poriadne zavreli a lietalo to tam z jednej i druhej strany," hovorí Jan Chábera
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Defenzívne opory "šošonov" podstúpili operáciu, zranenia sú vážne
"Čakalo sa, že sadra by mohla ísť dole po dvoch týždňoch, teraz však bude Viktorova ľavačka v sadre minimálne šesť týždňov," prezradil rehabilitačno-kondičný tréner Milan Ťapay
foto
Ďuriša teší rozšírenie spolupráce s Bakošom do reprezentácie
"Dva roky som nebol v národnom tíme. V klube sa snažím podávať čo najlepšie výkony a slovenskú reprezentáciu podporujem," vravel 33-ročný Bakoš po stretnutí Európskej ligy s AS Rím, v ktorom skóroval
foto
Kozák v nominácii vymenil útočníkov, vrátil sa Weiss
"Veľa som premýšľal o zápase s Anglickom. Keď som robil analýzu duelu, prišiel som k záveru, že ak by sme všetci pre to urobili maximum, tak - som vnútorne presvedčený - by sme boli úspešnejší," povedal tréner Kozák
foto
Z hrdinu smoliar, Leško: Beriem to na seba (video)
"Ak by to kopol tak, ako to on vie, tak som presvedčený o tom, že by potom premenil aj tú veľkú šancu v druhom polčase. Ale vo futbale je to tak: ´From Zero to Hero, alebo From Hero to Zero´,“ dodal Stanislav Varga
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 70 ms. :: Country :: Region :: City