Števo Eisele verí v napínavejšiu sezónu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 13. March 2016, 21:40

Slovenským komentátorom prenosov Formuly 1 bude aj v tomto roku Števo Eisele. Tridsajedenročného Bratislavčana, ktorý obsadil v ankete OTO 2015 v kategórii "Komentátor športu" tretie miesto, sme pred začiatkom sezóny 2016 vyspovedali...

Ako vidíš blížiacu sa sezónu? Bude Mercedes naďalej nedostihnutežný?
"Priznám sa, že už odpočítavam hodiny do zhasnutia svetiel v Melbourne. Ako každý formulový fanatik sa neviem dočka, aj keď v predikciách som radšej skeptickejší. Väčší odborníci sa snažili o potestové odhady a zastávam názor, že nás od úvodu čaká vožné pokračovanie uplynulej sezóny, aj keď Ferrari sa pri stavbe nového auta vybralo odvážnejšou cestou, čo nám dáva nádej na stiahnutie straty Mercedesu. Vežmi by som si prial tesnejšie súboje a napínavý boj o titul aspoň medzi dvoma tímami, lebo počas doterajších troch rokov pri komentovaní F1 som "vychytal" iba dominancie Vettela v Red Bulle a strieborných šípov na čele s Hamiltonom, pričom vždy sa oveža lepšie komentujú i pozerajú dramatickejšie preteky."

Ktorý tím podža teba vybojuje konečné tretie miesto? Bude to opä Williams?
"V strede poža to bude parádne nabité. Williams, Red Bull, Toro Rosso, k tomu Force India a verím, že aj Haas a najmä McLaren. Táto sezóna bude síce s nálepkou "prechodná", ale zároveň prinesie zaujímavé bitky o nové kontrakty, keďže po sezóne končia zmluvy hneď viacerým zaujímavým menám, navyše v dobrých tímoch - Rosberg, Räikkonen, Bottas, Massa či Pérez. K tomu mladé pušky - Verstappen, Sainz a nováčik Wehrlein, myslím, že sa budeme ma na čo pozera a o čom špekulova."

Dokáže McLaren zabojova o pódium?
"Bodaj by! Horšiu sezónu už táto slávna značka zaži nemôže, ale podža testov to na avizované dramatické zlepšenie nevyzerá. Obávam sa, že Alonso s Buttonom si to takto rozhodne nepredstavovali a je mi nesmierne žúto, že sa takto plytvá ich talentom. Rad by som ich videl v bojoch na čele, ale asi budú musie by spokojní aj s umiestneniami v TOP 10."

Čo očakávaš od amerického nováčika Haas? Zdolá niekoho okrem Manoru?
"Bude to zaujímavé, pretože Američania to od začiatku berú vežmi vážne a úzka spolupráca s Ferrari dáva nádej na potenciálny boj v strede poža. Aj keď z úvodu hrozia klasické "detské" problémy so spožahlivosou. Na druhej strane Manor je pre mňa väčšou záhadou. Špičková pohonná jednotka od Mercedesu, ďalšie súčiastky nakúpené od Williamsu, takisto skúsené mená v štruktúrach, ale aj tak neviem neviem. Obávam sa, že Manoru budú naďalej patri zadné priečky spolu so Sauberom a Renaultom. Ten po reštruktualizácii síce ušetrí kopu peňazí kvôli haváriám Maldonada, ale ako dvorný zabávač bude Pastor v štartovom poli chýba."

Počas testov sme videli prvú skúšku „svätožiary“. Tvoj názor?
"Vôbec sa mi to nepáči, jedine v prevedení papamobilu (smiech). Myslím si, že tlak na bezpečnos je obrovský, ale zakrývanie kokpitov znamená z môjho pohžadu koniec klasickej F1. Navyše, a to ma na tom celom koncepte irituje najviac, ani táto svätožiara by nezachránila Bianchiho či Massu a možno ani Wilsona. Nevraviac o faktore rizika, ktorý k motoršportu prirodzene patrí a preto nás tak fascinuje."

V sezóne nás čaká aj niekožko noviniek. Nebude nový formát nasadzovania pneumatík pre fanúšika ažko pochopitežný?
"Tak to ukáže až prax, aj keď navonok to vyzerá dos komplikovane. To isté sa dá poveda aj o novom kvalifikačnom K.O. systéme, ale nechcem zbytočne hejtova, aj keď je to moderné. Možno to naozaj bude lepšie. Celé to ale ukážkovo ilustruje súčasné vedenie efjednotky. Upravujú sa oblasti, ktoré to nepotrebujú a namiesto zjednodušovania sa ponúka chaos. Namiesto novej ultramäkkej zmesi by bolo oveža prospešnejšie keby Pirelli "namiešalo" agresívnejšie gumy s lepším gripom. Na druhej strane, ale musím vyzdvihnú jednu nenápadnú novinku, a to úpravu výfukového systému, vďaka čomu budú monoposty hlučnejšie približne o 15 percent. Na prvý pohžad nie veža, ale pri 22 monopostoch to bude ma určite pozitívny efekt."

V kalendári máme tentoraz rekordných 21 podujatí. Ako to vnímaš z pohžadu komentátora a ako z pohžadu fanúšika? Nie je to príliš veža?
"Ako sa hovorí, bude to poriadny "záhul" pre všetkých zúčastnených. Ale čo si budeme klama, o peniaze ide AŽ v prvom rade a sú to práve vežké ceny, ktoré prinášajú všetkým najvyšší zisk."

Ako to bude vyzera s priamymi prenosmi? V pozícii komentátora stráviš už štvrtú sezónu.
"Aj túto sezónu budú preteky vysielané na stanici Sport 2 HD. Keďže Štofi Rosina ohlásil comeback v súažnom aute Lamborghini v sérii Blancpain GT sprint, tak v úlohe spolukomentátora ho nahradí Josef "Pepa" Král, ktorého považujem za úplný top. Inak, pripomínam všetkým divákom unikátnu možnos prepína medzi slovenskou a českou audio stopou v nastaveniach každého televízora pomocou diažkového ovládača. V češtine budú vežké ceny komentova Tomáš Richtr s Janom Charouzom. Tomáš bude zároveň moderátorom predpretekového štúdia, viackrát ponúkneme rozhovory priamo z okruhov. Celý piatkový a sobotný program pôjde na Sport 1 HD pod taktovkou Tomáša Richtra a Pepu Krála. Už nech to začne, po austrálskej kvalifikácii budeme hneď múdrejší. V každom prípade sa neviem dočka!"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som rád, že nám vyšiel vstup do sezóny a že si chalani obhájili svoje miesta. Bol to vežmi ažký zápas proti silnému súperovi, ktorý má viac odohratých duelov," hodnotil Cíger
Málo vídaný obrat v podaní hokejistov HC Košice na žade Linzu oživil postupovú šancu slovenského tímu zo skupinovej fázy Ligy majstrov. Keď už sa zdalo, že táto šanca pomaličky vyhasína, zodvihol z žadu bojovú zástavu Marek Bartánus
„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine vežký charakter a vežkú túžbu po víazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekožko šancí, ktoré sme, žiaž, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víazstvo na žade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kodaň s Gregušom do skupinovej fázy, ďalej aj Man City a Rostov (video)
Výsledky utorkových druhých zápasov play off LM 2016/2017
foto
Ševela pred odvetou s Rapidom: Pôjdeme si to uži
"Treba sa na to pozrie reálne. Po výsledku 0:4 nemáme pred odvetou vežké oči. Samozrejme, aj vo Viedni budeme od hráčov vyžadova, aby boli koncentrovaní, zodpovední. Čaká nás krásny štadión, búrlivé prostredie," povedal Ševela
foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na vežké reči
"Keď sa nám podarí aha sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhra 7:6 ako remizova 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musie vysporiada,“ Spalletti
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokova Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabráni tímu zamestna ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desa rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počka najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hžadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš žuďom prezradi, že šéfuješ bordelu. Musíš predstiera, že je to hotel a bordel prevádzkova v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl pada dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrie, chcel som ži. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testova širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukᚠzo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanás hodín. By v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veri, že mám takúto prácu," hovorí Lukᚠpre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City