Števo Eisele verí v napínavejšiu sezónu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 13. March 2016, 21:40

Slovenským komentátorom prenosov Formuly 1 bude aj v tomto roku Števo Eisele. Tridsajedenročného Bratislavčana, ktorý obsadil v ankete OTO 2015 v kategórii "Komentátor športu" tretie miesto, sme pred začiatkom sezóny 2016 vyspovedali...

Ako vidíš blížiacu sa sezónu? Bude Mercedes naďalej nedostihnutežný?
"Priznám sa, že už odpočítavam hodiny do zhasnutia svetiel v Melbourne. Ako každý formulový fanatik sa neviem dočka, aj keď v predikciách som radšej skeptickejší. Väčší odborníci sa snažili o potestové odhady a zastávam názor, že nás od úvodu čaká vožné pokračovanie uplynulej sezóny, aj keď Ferrari sa pri stavbe nového auta vybralo odvážnejšou cestou, čo nám dáva nádej na stiahnutie straty Mercedesu. Vežmi by som si prial tesnejšie súboje a napínavý boj o titul aspoň medzi dvoma tímami, lebo počas doterajších troch rokov pri komentovaní F1 som "vychytal" iba dominancie Vettela v Red Bulle a strieborných šípov na čele s Hamiltonom, pričom vždy sa oveža lepšie komentujú i pozerajú dramatickejšie preteky."

Ktorý tím podža teba vybojuje konečné tretie miesto? Bude to opä Williams?
"V strede poža to bude parádne nabité. Williams, Red Bull, Toro Rosso, k tomu Force India a verím, že aj Haas a najmä McLaren. Táto sezóna bude síce s nálepkou "prechodná", ale zároveň prinesie zaujímavé bitky o nové kontrakty, keďže po sezóne končia zmluvy hneď viacerým zaujímavým menám, navyše v dobrých tímoch - Rosberg, Räikkonen, Bottas, Massa či Pérez. K tomu mladé pušky - Verstappen, Sainz a nováčik Wehrlein, myslím, že sa budeme ma na čo pozera a o čom špekulova."

Dokáže McLaren zabojova o pódium?
"Bodaj by! Horšiu sezónu už táto slávna značka zaži nemôže, ale podža testov to na avizované dramatické zlepšenie nevyzerá. Obávam sa, že Alonso s Buttonom si to takto rozhodne nepredstavovali a je mi nesmierne žúto, že sa takto plytvá ich talentom. Rad by som ich videl v bojoch na čele, ale asi budú musie by spokojní aj s umiestneniami v TOP 10."

Čo očakávaš od amerického nováčika Haas? Zdolá niekoho okrem Manoru?
"Bude to zaujímavé, pretože Američania to od začiatku berú vežmi vážne a úzka spolupráca s Ferrari dáva nádej na potenciálny boj v strede poža. Aj keď z úvodu hrozia klasické "detské" problémy so spožahlivosou. Na druhej strane Manor je pre mňa väčšou záhadou. Špičková pohonná jednotka od Mercedesu, ďalšie súčiastky nakúpené od Williamsu, takisto skúsené mená v štruktúrach, ale aj tak neviem neviem. Obávam sa, že Manoru budú naďalej patri zadné priečky spolu so Sauberom a Renaultom. Ten po reštruktualizácii síce ušetrí kopu peňazí kvôli haváriám Maldonada, ale ako dvorný zabávač bude Pastor v štartovom poli chýba."

Počas testov sme videli prvú skúšku „svätožiary“. Tvoj názor?
"Vôbec sa mi to nepáči, jedine v prevedení papamobilu (smiech). Myslím si, že tlak na bezpečnos je obrovský, ale zakrývanie kokpitov znamená z môjho pohžadu koniec klasickej F1. Navyše, a to ma na tom celom koncepte irituje najviac, ani táto svätožiara by nezachránila Bianchiho či Massu a možno ani Wilsona. Nevraviac o faktore rizika, ktorý k motoršportu prirodzene patrí a preto nás tak fascinuje."

V sezóne nás čaká aj niekožko noviniek. Nebude nový formát nasadzovania pneumatík pre fanúšika ažko pochopitežný?
"Tak to ukáže až prax, aj keď navonok to vyzerá dos komplikovane. To isté sa dá poveda aj o novom kvalifikačnom K.O. systéme, ale nechcem zbytočne hejtova, aj keď je to moderné. Možno to naozaj bude lepšie. Celé to ale ukážkovo ilustruje súčasné vedenie efjednotky. Upravujú sa oblasti, ktoré to nepotrebujú a namiesto zjednodušovania sa ponúka chaos. Namiesto novej ultramäkkej zmesi by bolo oveža prospešnejšie keby Pirelli "namiešalo" agresívnejšie gumy s lepším gripom. Na druhej strane, ale musím vyzdvihnú jednu nenápadnú novinku, a to úpravu výfukového systému, vďaka čomu budú monoposty hlučnejšie približne o 15 percent. Na prvý pohžad nie veža, ale pri 22 monopostoch to bude ma určite pozitívny efekt."

V kalendári máme tentoraz rekordných 21 podujatí. Ako to vnímaš z pohžadu komentátora a ako z pohžadu fanúšika? Nie je to príliš veža?
"Ako sa hovorí, bude to poriadny "záhul" pre všetkých zúčastnených. Ale čo si budeme klama, o peniaze ide AŽ v prvom rade a sú to práve vežké ceny, ktoré prinášajú všetkým najvyšší zisk."

Ako to bude vyzera s priamymi prenosmi? V pozícii komentátora stráviš už štvrtú sezónu.
"Aj túto sezónu budú preteky vysielané na stanici Sport 2 HD. Keďže Štofi Rosina ohlásil comeback v súažnom aute Lamborghini v sérii Blancpain GT sprint, tak v úlohe spolukomentátora ho nahradí Josef "Pepa" Král, ktorého považujem za úplný top. Inak, pripomínam všetkým divákom unikátnu možnos prepína medzi slovenskou a českou audio stopou v nastaveniach každého televízora pomocou diažkového ovládača. V češtine budú vežké ceny komentova Tomáš Richtr s Janom Charouzom. Tomáš bude zároveň moderátorom predpretekového štúdia, viackrát ponúkneme rozhovory priamo z okruhov. Celý piatkový a sobotný program pôjde na Sport 1 HD pod taktovkou Tomáša Richtra a Pepu Krála. Už nech to začne, po austrálskej kvalifikácii budeme hneď múdrejší. V každom prípade sa neviem dočka!"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Svetový pohár 2016 je tu čo nevidie a pre nominovaných brankárov z celého sveta predstavuje takéto podujatie hodenú rukavicu.
"V šatni sme si pred záverečným dejstvom vraveli, že musíme by dôraznejší v predbránkovom priestore a góly prídu. Potom nám to skutočne začalo pada," povedal po zápase Meszároš
"Prvýkrát ešte v juniorke na Aljaške, potom sme sa pobili v našej extralige s Róbertom Slipčenkom z Banskej Bystrice. A teraz do tretice. Teraz som sa však prvýkrát pobil s hráčom z poža," usmieva sa Sidor
"Z môjho pohžadu je dos smutné, že sem prídu mužstvá ako Orebro, Třinec a Lahti a na tribúnach je tisícpästo divákov. Takéto mužstvá tu už možno nikdy v živote neuvidia," hovorí S. Mlynarovič pre hokej.sk.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Dvanás najväčších prestupov Premier League, ktoré sa „upiekli“ na poslednú chvížu
Prestupy na poslednú chvížu sa neraz stanú tými najpamätnejšími. Niektoré obzvl᚝ frenetické prestupové dni sa stali vskutku legendárnymi
foto
„Šošoni“ zaslúžene na čele tabužky, Špalek: Stále je len začiatok
"Samozrejme, nie je príjemné, keď vidíte ako vᚠbývalý tím dostáva takto na frak. Po góle som neoslavoval, hoci vo vnútri som prežíval rados," prezradil Jakub Holúbek
foto
Zlý štart majstra, pomôže mu repre pauza?
"Je dobré, že je prestávka. Každý z nás si teraz musí vstúpi sám do seba. Sú pred nami ďalšie výzvy. Rozoberieme si zápas v Žiline, poučíme sa a ideme ďalej," burcuje Kleščík
foto
Na našej ceste nepožavíme, odkazuje Fabuža
"Stále sa pozeráme na nᚠciež, ktorým je získa taký počet bodov, ktorý nám zabezpečí pokojný zvyšok jesene a kžudnú prípravu na jarnú čas," uzavrel Marek Fabuža
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokova Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabráni tímu zamestna ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Najlepšie vyjadrenia Enza Ferrariho (ANKETA)
    "Pretekárske autá nie sú krásne ani škaredé. Krásnymi sa stanú vtedy, keď vyhrajú," povedal kedysi Ferrari.
    Desa rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počka najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hžadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš žuďom prezradi, že šéfuješ bordelu. Musíš predstiera, že je to hotel a bordel prevádzkova v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl pada dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrie, chcel som ži. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testova širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City