Števo Eisele verí v napínavejšiu sezónu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 13. March 2016, 21:40

Slovenským komentátorom prenosov Formuly 1 bude aj v tomto roku Števo Eisele. Tridsajedenročného Bratislavčana, ktorý obsadil v ankete OTO 2015 v kategórii "Komentátor športu" tretie miesto, sme pred začiatkom sezóny 2016 vyspovedali...

Ako vidíš blížiacu sa sezónu? Bude Mercedes naďalej nedostihnutežný?
"Priznám sa, že už odpočítavam hodiny do zhasnutia svetiel v Melbourne. Ako každý formulový fanatik sa neviem dočka, aj keď v predikciách som radšej skeptickejší. Väčší odborníci sa snažili o potestové odhady a zastávam názor, že nás od úvodu čaká vožné pokračovanie uplynulej sezóny, aj keď Ferrari sa pri stavbe nového auta vybralo odvážnejšou cestou, čo nám dáva nádej na stiahnutie straty Mercedesu. Vežmi by som si prial tesnejšie súboje a napínavý boj o titul aspoň medzi dvoma tímami, lebo počas doterajších troch rokov pri komentovaní F1 som "vychytal" iba dominancie Vettela v Red Bulle a strieborných šípov na čele s Hamiltonom, pričom vždy sa oveža lepšie komentujú i pozerajú dramatickejšie preteky."

Ktorý tím podža teba vybojuje konečné tretie miesto? Bude to opä Williams?
"V strede poža to bude parádne nabité. Williams, Red Bull, Toro Rosso, k tomu Force India a verím, že aj Haas a najmä McLaren. Táto sezóna bude síce s nálepkou "prechodná", ale zároveň prinesie zaujímavé bitky o nové kontrakty, keďže po sezóne končia zmluvy hneď viacerým zaujímavým menám, navyše v dobrých tímoch - Rosberg, Räikkonen, Bottas, Massa či Pérez. K tomu mladé pušky - Verstappen, Sainz a nováčik Wehrlein, myslím, že sa budeme ma na čo pozera a o čom špekulova."

Dokáže McLaren zabojova o pódium?
"Bodaj by! Horšiu sezónu už táto slávna značka zaži nemôže, ale podža testov to na avizované dramatické zlepšenie nevyzerá. Obávam sa, že Alonso s Buttonom si to takto rozhodne nepredstavovali a je mi nesmierne žúto, že sa takto plytvá ich talentom. Rad by som ich videl v bojoch na čele, ale asi budú musie by spokojní aj s umiestneniami v TOP 10."

Čo očakávaš od amerického nováčika Haas? Zdolá niekoho okrem Manoru?
"Bude to zaujímavé, pretože Američania to od začiatku berú vežmi vážne a úzka spolupráca s Ferrari dáva nádej na potenciálny boj v strede poža. Aj keď z úvodu hrozia klasické "detské" problémy so spožahlivosou. Na druhej strane Manor je pre mňa väčšou záhadou. Špičková pohonná jednotka od Mercedesu, ďalšie súčiastky nakúpené od Williamsu, takisto skúsené mená v štruktúrach, ale aj tak neviem neviem. Obávam sa, že Manoru budú naďalej patri zadné priečky spolu so Sauberom a Renaultom. Ten po reštruktualizácii síce ušetrí kopu peňazí kvôli haváriám Maldonada, ale ako dvorný zabávač bude Pastor v štartovom poli chýba."

Počas testov sme videli prvú skúšku „svätožiary“. Tvoj názor?
"Vôbec sa mi to nepáči, jedine v prevedení papamobilu (smiech). Myslím si, že tlak na bezpečnos je obrovský, ale zakrývanie kokpitov znamená z môjho pohžadu koniec klasickej F1. Navyše, a to ma na tom celom koncepte irituje najviac, ani táto svätožiara by nezachránila Bianchiho či Massu a možno ani Wilsona. Nevraviac o faktore rizika, ktorý k motoršportu prirodzene patrí a preto nás tak fascinuje."

V sezóne nás čaká aj niekožko noviniek. Nebude nový formát nasadzovania pneumatík pre fanúšika ažko pochopitežný?
"Tak to ukáže až prax, aj keď navonok to vyzerá dos komplikovane. To isté sa dá poveda aj o novom kvalifikačnom K.O. systéme, ale nechcem zbytočne hejtova, aj keď je to moderné. Možno to naozaj bude lepšie. Celé to ale ukážkovo ilustruje súčasné vedenie efjednotky. Upravujú sa oblasti, ktoré to nepotrebujú a namiesto zjednodušovania sa ponúka chaos. Namiesto novej ultramäkkej zmesi by bolo oveža prospešnejšie keby Pirelli "namiešalo" agresívnejšie gumy s lepším gripom. Na druhej strane, ale musím vyzdvihnú jednu nenápadnú novinku, a to úpravu výfukového systému, vďaka čomu budú monoposty hlučnejšie približne o 15 percent. Na prvý pohžad nie veža, ale pri 22 monopostoch to bude ma určite pozitívny efekt."

V kalendári máme tentoraz rekordných 21 podujatí. Ako to vnímaš z pohžadu komentátora a ako z pohžadu fanúšika? Nie je to príliš veža?
"Ako sa hovorí, bude to poriadny "záhul" pre všetkých zúčastnených. Ale čo si budeme klama, o peniaze ide AŽ v prvom rade a sú to práve vežké ceny, ktoré prinášajú všetkým najvyšší zisk."

Ako to bude vyzera s priamymi prenosmi? V pozícii komentátora stráviš už štvrtú sezónu.
"Aj túto sezónu budú preteky vysielané na stanici Sport 2 HD. Keďže Štofi Rosina ohlásil comeback v súažnom aute Lamborghini v sérii Blancpain GT sprint, tak v úlohe spolukomentátora ho nahradí Josef "Pepa" Král, ktorého považujem za úplný top. Inak, pripomínam všetkým divákom unikátnu možnos prepína medzi slovenskou a českou audio stopou v nastaveniach každého televízora pomocou diažkového ovládača. V češtine budú vežké ceny komentova Tomáš Richtr s Janom Charouzom. Tomáš bude zároveň moderátorom predpretekového štúdia, viackrát ponúkneme rozhovory priamo z okruhov. Celý piatkový a sobotný program pôjde na Sport 1 HD pod taktovkou Tomáša Richtra a Pepu Krála. Už nech to začne, po austrálskej kvalifikácii budeme hneď múdrejší. V každom prípade sa neviem dočka!"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si poveda, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Musíte si veri. Musíte sa k zápasu správne nastavi. Hrá sa na dva víazné duely, takže sa musíme zajtra plne skoncentrova a vyda zo seba všetko," vyzval slovenský obor Zdeno Chára
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne aháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "teši" na otcovské výčitky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Fenerbahce i Zenit vyhrali, Ibrahimovič vykúpil Manchester United (video)
Výsledky štvrtkových zápasov druhého kola skupinovej fázy Európskej ligy 2016/2017
foto
Boris Bališ: Výborne funguje zmes mladých a skúsených hráčov
„Síce sme sa ažšie rozbiehali, ale dostali sme sa na víaznú vlnu a nálada je naozaj skvelá. Najbližšie nás čakajú štyri náročné zápasy, ak ich zvládneme, môžeme by pokojne aj prví,“ verí Bališ
foto
Nitra sa vyrovnala španielskemu majstrovi, Kuruc: Môžeme hra lepšie (video)
„Keby sme nadviazali na ligové výkony, zápas by bol pre divákov ešte zaujímavejší. Neboli sme slabším mužstvom, no musím poveda, že sme sa neprezentovali úplne takou hrou, akou sme chceli," konštatoval tréner Nitranov Kuruc
foto
Neapol skvelou hodinkou zmietol Benficu, Hamšík: Nádherný večer (video)
"Duel sme mali fantasticky rozohraný, po necelej hodinke sme viedli štvorgólovým rozdielom. Akurát škoda, že sme v závere dvakrát inkasovali. Bol to nádherný večer na San Paolo, kde bola fantastická atmosféra," vyznal sa Hamšík
 

    Magazín F1.sk

    Chcete by mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveritežné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má by na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá vežké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopitežne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desa sekúnd," hovorí absolvent 300 vežkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to vežmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádza vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadi diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovie každému, no musíte pochopi, čo všetci chcú, a na základe toho hžada správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú by byrokratické, no nemôžeme tu ani ma diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveritežný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieri. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 14 ms. :: Country :: Region :: City