Števo Eisele verí v napínavejšiu sezónu
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Sunday, 13. March 2016, 21:40

Slovenským komentátorom prenosov Formuly 1 bude aj v tomto roku Števo Eisele. Tridsajedenročného Bratislavčana, ktorý obsadil v ankete OTO 2015 v kategórii "Komentátor športu" tretie miesto, sme pred začiatkom sezóny 2016 vyspovedali...

Ako vidíš blížiacu sa sezónu? Bude Mercedes naďalej nedostihnutežný?
"Priznám sa, že už odpočítavam hodiny do zhasnutia svetiel v Melbourne. Ako každý formulový fanatik sa neviem dočka, aj keď v predikciách som radšej skeptickejší. Väčší odborníci sa snažili o potestové odhady a zastávam názor, že nás od úvodu čaká vožné pokračovanie uplynulej sezóny, aj keď Ferrari sa pri stavbe nového auta vybralo odvážnejšou cestou, čo nám dáva nádej na stiahnutie straty Mercedesu. Vežmi by som si prial tesnejšie súboje a napínavý boj o titul aspoň medzi dvoma tímami, lebo počas doterajších troch rokov pri komentovaní F1 som "vychytal" iba dominancie Vettela v Red Bulle a strieborných šípov na čele s Hamiltonom, pričom vždy sa oveža lepšie komentujú i pozerajú dramatickejšie preteky."

Ktorý tím podža teba vybojuje konečné tretie miesto? Bude to opä Williams?
"V strede poža to bude parádne nabité. Williams, Red Bull, Toro Rosso, k tomu Force India a verím, že aj Haas a najmä McLaren. Táto sezóna bude síce s nálepkou "prechodná", ale zároveň prinesie zaujímavé bitky o nové kontrakty, keďže po sezóne končia zmluvy hneď viacerým zaujímavým menám, navyše v dobrých tímoch - Rosberg, Räikkonen, Bottas, Massa či Pérez. K tomu mladé pušky - Verstappen, Sainz a nováčik Wehrlein, myslím, že sa budeme ma na čo pozera a o čom špekulova."

Dokáže McLaren zabojova o pódium?
"Bodaj by! Horšiu sezónu už táto slávna značka zaži nemôže, ale podža testov to na avizované dramatické zlepšenie nevyzerá. Obávam sa, že Alonso s Buttonom si to takto rozhodne nepredstavovali a je mi nesmierne žúto, že sa takto plytvá ich talentom. Rad by som ich videl v bojoch na čele, ale asi budú musie by spokojní aj s umiestneniami v TOP 10."

Čo očakávaš od amerického nováčika Haas? Zdolá niekoho okrem Manoru?
"Bude to zaujímavé, pretože Američania to od začiatku berú vežmi vážne a úzka spolupráca s Ferrari dáva nádej na potenciálny boj v strede poža. Aj keď z úvodu hrozia klasické "detské" problémy so spožahlivosou. Na druhej strane Manor je pre mňa väčšou záhadou. Špičková pohonná jednotka od Mercedesu, ďalšie súčiastky nakúpené od Williamsu, takisto skúsené mená v štruktúrach, ale aj tak neviem neviem. Obávam sa, že Manoru budú naďalej patri zadné priečky spolu so Sauberom a Renaultom. Ten po reštruktualizácii síce ušetrí kopu peňazí kvôli haváriám Maldonada, ale ako dvorný zabávač bude Pastor v štartovom poli chýba."

Počas testov sme videli prvú skúšku „svätožiary“. Tvoj názor?
"Vôbec sa mi to nepáči, jedine v prevedení papamobilu (smiech). Myslím si, že tlak na bezpečnos je obrovský, ale zakrývanie kokpitov znamená z môjho pohžadu koniec klasickej F1. Navyše, a to ma na tom celom koncepte irituje najviac, ani táto svätožiara by nezachránila Bianchiho či Massu a možno ani Wilsona. Nevraviac o faktore rizika, ktorý k motoršportu prirodzene patrí a preto nás tak fascinuje."

V sezóne nás čaká aj niekožko noviniek. Nebude nový formát nasadzovania pneumatík pre fanúšika ažko pochopitežný?
"Tak to ukáže až prax, aj keď navonok to vyzerá dos komplikovane. To isté sa dá poveda aj o novom kvalifikačnom K.O. systéme, ale nechcem zbytočne hejtova, aj keď je to moderné. Možno to naozaj bude lepšie. Celé to ale ukážkovo ilustruje súčasné vedenie efjednotky. Upravujú sa oblasti, ktoré to nepotrebujú a namiesto zjednodušovania sa ponúka chaos. Namiesto novej ultramäkkej zmesi by bolo oveža prospešnejšie keby Pirelli "namiešalo" agresívnejšie gumy s lepším gripom. Na druhej strane, ale musím vyzdvihnú jednu nenápadnú novinku, a to úpravu výfukového systému, vďaka čomu budú monoposty hlučnejšie približne o 15 percent. Na prvý pohžad nie veža, ale pri 22 monopostoch to bude ma určite pozitívny efekt."

V kalendári máme tentoraz rekordných 21 podujatí. Ako to vnímaš z pohžadu komentátora a ako z pohžadu fanúšika? Nie je to príliš veža?
"Ako sa hovorí, bude to poriadny "záhul" pre všetkých zúčastnených. Ale čo si budeme klama, o peniaze ide AŽ v prvom rade a sú to práve vežké ceny, ktoré prinášajú všetkým najvyšší zisk."

Ako to bude vyzera s priamymi prenosmi? V pozícii komentátora stráviš už štvrtú sezónu.
"Aj túto sezónu budú preteky vysielané na stanici Sport 2 HD. Keďže Štofi Rosina ohlásil comeback v súažnom aute Lamborghini v sérii Blancpain GT sprint, tak v úlohe spolukomentátora ho nahradí Josef "Pepa" Král, ktorého považujem za úplný top. Inak, pripomínam všetkým divákom unikátnu možnos prepína medzi slovenskou a českou audio stopou v nastaveniach každého televízora pomocou diažkového ovládača. V češtine budú vežké ceny komentova Tomáš Richtr s Janom Charouzom. Tomáš bude zároveň moderátorom predpretekového štúdia, viackrát ponúkneme rozhovory priamo z okruhov. Celý piatkový a sobotný program pôjde na Sport 1 HD pod taktovkou Tomáša Richtra a Pepu Krála. Už nech to začne, po austrálskej kvalifikácii budeme hneď múdrejší. V každom prípade sa neviem dočka!"



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstavi, ako sa človek hneď musí adaptova na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem by ďalší rok súčasou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem poveda len tožko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hra hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina chce zakonči domácu sériu výhrou nad nováčikom, Hlohovský: Nebude to jednoduché (video)
"Nie sme spokojní s počtom inkasovaných gólov, takže osobná zodpovednos hráčov podporená systémovými prvkami musí by výraznejšie viditežná v majstrovskom zápase," povedal Guža
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestova za klubom je fantastické. ڞasné, niečo neopísatežné. Vežmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa poču mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakova – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazva nemôžeme, definitívne skončí
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekožko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditež James Allison opúša Maranello. Angličan prežil vežmi ažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vráti domov k trom deom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohžady na Vežkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukᚠzo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanás hodín. By v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veri, že mám takúto prácu," hovorí Lukᚠpre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlos Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upravi tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhžadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City