Wolff: Dovoľme, aby sa diali aj kontroverzné veci
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 16. March 2016, 08:09

Formula 1 sa už niekoľko rokov borí s problémom, že prichádza o televíznych divákov i o divákov na okruhoch. Situácia je často zvýrazňovaná a pripomínaná, ibaže podobne je na tom aj mnoho ďalších športových odvetví. Záujmy "konzumenta" sa menia a nie je príliš pravdepodobné, že v nedeľu o druhej popoludní bude bežný človek sedieť pri telke. A ak aj predsa, tak má na výber z omnoho väčšieho množstva programov ako pred dvadsiatimi rokmi. Navyše ho láka aj internet a sociálne siete.

Športový šéf Mercedesu Toto Wolff naznačil, že za pokles atraktivity športu môže aj čoraz väčšie množstvo podujatí. "Ak by sme mali 21-krát do roka Wimbledon, tak by tam ľudia tiež nechceli toľko chodiť," pripomenul Wolff v rozhovore pre Guardian. "Bernieho Ecclestona však za to neviním. Musí zvyšovať príjmy. Žijeme v inom prostredí, kedy už ľudia v nedeľu na obed príliš nezapínajú telku. Digitálne publikum rastie, ale ako ho speňažiť? Nemajú noviny rovnaký problém?"

Za niektoré problémy je často vinený aj Mercedes, ktorý vraj s Ferrari riadi mnoho vecí. Obaja výrobcovia majú moc vďaka tomu, že dodávajú pohonné jednotky pre veľa tímov a takto ich vedia mierne ovplyvňovať. "Ale tieto obvinenia prichádzajú vždy, keď príliš veľa víťazíte. Čím viac vyhrávate, tým prístupnejší a otvorenejší musíte byť. Formula 1 má mnoho problémov. Odpoveďou na ne však nie sú len zmeny pravidiel. Musíme nájsť najmenšieho spoločného menovateľa a od neho sa odpichnúť."

Aj v slabšom období nám však Mercedes občas ponúkol dávku zábavy. Postarali sa o ňu jeho dvaja pretekári Lewis Hamilton a Nico Rosberg. Jeden z vrcholov ich boja prišiel v Belgicku 2014, kde sa ťukli. "V Spa to bolo neakceptovateľné a neúnosné. Jazdci navzájom kolidovali a riskovali stratu titulu. Potom sme však získali dva majstrovské tituly a uvedomil som si, že kontroverzia je pre tím dôležitá. A rovnako aj pre Formulu 1. Dovoľme teda aj to, aby sa diali kontroverzné veci."

"Ono to opäť bude veľmi nepríjemné. Na trati uvidíme niekoľko zaujímavých okamihov. Tentoraz sa to ale nepokúšam kontrolovať či krotiť. Akceptujeme, že sú rivali a bojujú o jazdecký titul. Pre oboch je to dôležitý cieľ," pripomenul Toto Wolff, ktorý na tému konfrontácie pokračoval: "Je to súčasť šou a musíme to akceptovať. Pre Formulu 1 je to dobré. Keď sa pozriete na veľké duely v boxe, tak bojovníci už pred podujatím vytvárajú nevraživosť a kontroverziu, aby si to ľudia zapli. Nechajme ich dvoch teda bojovať, aj keď je to boj v rámci tímu. Kým to neohrozí tímového ducha, tak to viem akceptovať."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Tento tím ukázal hlavne v poslednej tretine veľký charakter a veľkú túžbu po víťazstve. Verím, že nám to pomôže v ďalšom období prípravy hlavne po morálnej stránke," uviedol Rostislav Čada pre hokej.sk
"Utvorili sme niekoľko šancí, ktoré sme, žiaľ, nepremenili. Jeden strelený gól nestačí na víťazstvo na ľade tak favorizovaného tímu. Škvrnou súboja je zranenie Radka Smoleňáka," povedal Říha
"Z pôvodne piatich nominovaných sparťanov nám Pražania uvoľnili dvoch hráčov, Liberec pre maródku neuvoľnil ďalších dvoch a trojica Luža, Hlinka a Zigo odcestovala na prvý trip v sezóne so Slovanom," vysvetlil Švehla
"Je veľmi pekné uspieť v hlavnej kategórii ankety Hokejista roka. Predo mnou ju získalo veľa kvalitných hráčov, je to pre mňa česť a pocta. Tvrdá práca sa vyplatila. Gratulujem aj ostatným nominovaným," povedal Andrej Sekera
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kuciak si drží čistý štít už 486 minút: Nie je to na veľké reči
"Keď sa nám podarí ťahať sériu bez gólu aj naďalej, budem len rád, ale dôležitejšie sú pre nás body. Takže radšej vyhrať 7:6 ako remizovať 0:0," hovorí skromne
foto
Spallettiho sklamali nedisciplinovaní Rimania (video)
„Obe červené karty by som označil za naivné, vlani sme zápasy končili pravidelne v plnom počte. Prehrali sme nesmierne dôležitý zápas, ktorý ovplyvní ďalší chod celej sezóny. Budeme sa s tým musieť vysporiadať,“ Spalletti
foto
Štadión bude, cieľom je vytvoriť sebestačný klub, odkazuje La Ling
"Cieľom je hrať dobrý futbal a baviť fanúšikov. Fanúšikov, ktorí stoja pri nás, keď vyhrávate, ale aj keď prichádzajú prehry. Musíme stáť nohami pevne na zemi, musíme byť stále realistami," hovorí La Ling
foto
Nadupaná "dvadsaťjednotka", v septembri proti Nemecku a Cypru
Reprezentačnú "dvadsaťjednotku" čaká finiš kvalifikácie na záverečný turnaj ME 2017, kam sa môže priamo prebojovať, ak zvíťazí vo svojej ôsmej kvalifikačnej skupine
 

    Magazín F1.sk

    Ako sa šéf FIA snažil zablokovať Kimiho debut v F1
    Magazín Autosport zaspomínal na sezónu 2000 a jej najväčšie príbehy, medzi ktoré patril aj testovací debut Kimiho Räikkönena v monoposte Sauberu a následná snaha Maxa Mosleyho zabrániť tímu zamestnať ho do svojej jazdeckej dvojice.
    Desať rokov od debutovej výhry Jensona Buttona
    Brit si na prvú zo svojich pätnástich výhier musel počkať najdlhšie zo všetkých súčasných jazdcov Formuly 1 - získal ju až pri 113. štarte na VC Maďarska, 6. augusta 2006.
    Hľadá sa nový diktátor. Zn.: URGENTNE!
    "Nikdy nesmieš ľuďom prezradiť, že šéfuješ bordelu. Musíš predstierať, že je to hotel a bordel prevádzkovať v pivnici."
    Lauda a jeho lekár spomínajú na osudný rok 1976
    "Raz som bol taký slabý, že som sa videl padať dozadu do hlbokej diery. Cítil som teplo a pomyslel som si: Teraz zomieraš! Ja som však nechcel zomrieť, chcel som žiť. A preto som bojoval," hovorí Niki Lauda.
    Pirelli začalo testovať širšie pneumatiky (FOTO)
    Pirelli rozbehlo od prvého augustového dňa testy nových širších pneumatík určených pre rok 2017. Do upraveného monopostu Ferrari SF15-T zasadol v pondelok Sebastian Vettel, v utorok ho nahradil Esteban Gutiérrez.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.

    Archív správ

    August 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City