Wolff: Dovoľme, aby sa diali aj kontroverzné veci
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 16. March 2016, 08:09

Formula 1 sa už niekoľko rokov borí s problémom, že prichádza o televíznych divákov i o divákov na okruhoch. Situácia je často zvýrazňovaná a pripomínaná, ibaže podobne je na tom aj mnoho ďalších športových odvetví. Záujmy "konzumenta" sa menia a nie je príliš pravdepodobné, že v nedeľu o druhej popoludní bude bežný človek sedieť pri telke. A ak aj predsa, tak má na výber z omnoho väčšieho množstva programov ako pred dvadsiatimi rokmi. Navyše ho láka aj internet a sociálne siete.

Športový šéf Mercedesu Toto Wolff naznačil, že za pokles atraktivity športu môže aj čoraz väčšie množstvo podujatí. "Ak by sme mali 21-krát do roka Wimbledon, tak by tam ľudia tiež nechceli toľko chodiť," pripomenul Wolff v rozhovore pre Guardian. "Bernieho Ecclestona však za to neviním. Musí zvyšovať príjmy. Žijeme v inom prostredí, kedy už ľudia v nedeľu na obed príliš nezapínajú telku. Digitálne publikum rastie, ale ako ho speňažiť? Nemajú noviny rovnaký problém?"

Za niektoré problémy je často vinený aj Mercedes, ktorý vraj s Ferrari riadi mnoho vecí. Obaja výrobcovia majú moc vďaka tomu, že dodávajú pohonné jednotky pre veľa tímov a takto ich vedia mierne ovplyvňovať. "Ale tieto obvinenia prichádzajú vždy, keď príliš veľa víťazíte. Čím viac vyhrávate, tým prístupnejší a otvorenejší musíte byť. Formula 1 má mnoho problémov. Odpoveďou na ne však nie sú len zmeny pravidiel. Musíme nájsť najmenšieho spoločného menovateľa a od neho sa odpichnúť."

Aj v slabšom období nám však Mercedes občas ponúkol dávku zábavy. Postarali sa o ňu jeho dvaja pretekári Lewis Hamilton a Nico Rosberg. Jeden z vrcholov ich boja prišiel v Belgicku 2014, kde sa ťukli. "V Spa to bolo neakceptovateľné a neúnosné. Jazdci navzájom kolidovali a riskovali stratu titulu. Potom sme však získali dva majstrovské tituly a uvedomil som si, že kontroverzia je pre tím dôležitá. A rovnako aj pre Formulu 1. Dovoľme teda aj to, aby sa diali kontroverzné veci."

"Ono to opäť bude veľmi nepríjemné. Na trati uvidíme niekoľko zaujímavých okamihov. Tentoraz sa to ale nepokúšam kontrolovať či krotiť. Akceptujeme, že sú rivali a bojujú o jazdecký titul. Pre oboch je to dôležitý cieľ," pripomenul Toto Wolff, ktorý na tému konfrontácie pokračoval: "Je to súčasť šou a musíme to akceptovať. Pre Formulu 1 je to dobré. Keď sa pozriete na veľké duely v boxe, tak bojovníci už pred podujatím vytvárajú nevraživosť a kontroverziu, aby si to ľudia zapli. Nechajme ich dvoch teda bojovať, aj keď je to boj v rámci tímu. Kým to neohrozí tímového ducha, tak to viem akceptovať."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Malé ihrisko, najlepší hráči a hneď v septembri. Neviem si predstaviť, ako sa človek hneď musí adaptovať na to, aby bol pripravený," myslí si Hossa
Výber Európy začne prípravu na Svetový pohár 2016 v hokeji 4. septembra v Quebecu. Na piatkovej tlačovej konferencii v Trenčíne to oznámil generálny manažér tímu Miroslav Šatan
"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
O Gyömbéra záujem u nováčikov La Ligy, de Marco na roztrhanie
Prestupové špekulácie dňa (piatok, 29. júl 2016)
foto
Talentovaný Jakubech naplno zažiaril: Nebolo to len o mne (video)
"Naši fanúšikovia sú úžasní. To, ako dokážu vycestovať za klubom je fantastické. Úžasné, niečo neopísateľné. Veľmi im ďakujeme za to, že prišli za nami v takom počte až do Viedne," nechal sa počuť mladý brankár Spartaka
foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
 

    Magazín F1.sk

    Ferrari potvrdilo odchod Jamesa Allisona
    To, o čom sa špekulovalo už niekoľko týždňov, je napokon realita: Ferrari potvrdilo, že technický riaditeľ James Allison opúšťa Maranello. Angličan prežil veľmi ťažké obdobie, zomrela mu manželka Rebecca a dlhšie avizoval, že sa chce vrátiť domov k trom deťom.
    Martin Trenkler: Víkend na Hungaroringu
    Slovenský fotograf Martin Trenkler navštívil víkendové podujatie na Hungaroringu a my vám ponúkame pohľady na Veľkú cenu Maďarska 2016 prostredníctvom jeho objektívu.
    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City