Spustí Renault revolúciu zaujímavých lakovaní?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Wednesday, 16. March 2016, 18:12

Renault predstavil v stredu zaujímavé nové lakovanie, ktorým sa prihlásil k svojej histórii. Monopost R.S.16 bude v blížiacej sa sezóne žltý a v štartovom poli bude zaujímavo vynikať. Kompetentní ale uvažovali aj nad niečím exotickejším, pričom sa hovorí aj o potlačení limitu smerom k Art Cars z dielne BMW.

"Chceme, aby sa o tom diskutovalo a aby to vzbudilo rozruch. Dá sa teda predpokladať, že sa budeme hrať s takýmito vecami," povedal šéf Renaultu Sport Cyril Abiteboul pre Motorsport.com. "Auto je fantastická platforma. Je to billboard a som prekvapený, že sa s ním ostatní viac nehrajú. Viem, že existujú určité pravidlá a nemôžete vykonávať veľké zmeny, ale budeme na to tlačiť. Keď chcete, aby o tom ľudia hovorili, tak toto je zreteľná a lacná vec."

Problém súčasnej F1 je aj v tom, že mnoho áut je šedých a zapadajú do priemeru. Ferrari tradične vyniká svojou červenou farbou, no v minulosti sme mali aj zelený Caterham či Jaguar, oranžový Arrows, pekné výrazné sfarbenia ponúkal Jordan a pútalo aj viacero ďalších stajní. Minulý rok bol však v tomto smere dosť nudný. A aj výzor áut je dosť čudný...

"Poviem to na rovinu: autá F1 sú škaredé. Hanbím sa za to, čo robíme. A úprimne, niektoré tímy volia ešte horšie možnosti ako to, kam by nás pravidlá z hľadiska výkonu viedli. Nám išlo o to, aby sme aj dobre vyzerali," skonštatoval Abiteboul, ktorý sa zamyslel aj nad tým, prečo sú autá často šedé a nevýrazné: "Podľa mňa preto, lebo každý chce rozprávať príbeh o tom, že je prémiovou značkou. No a keď chcete byť prémioví, tak je pochopiteľné, že sa uberiete nejakou temnou šedou cestou."

"Okrem toho tu máme tímy, ktoré sú tradične sivé alebo strieborné - ako Mercedes a McLaren. To sú hneď dve stajne. No a viacero ďalších tímov chce robiť to isté. Ja však skutočne neviem, prečo sa nikto nechce uberať trochu optimistickejšou farebnou cestou. Je to tak, akoby sa chceli vypariť. My sa však nechceme vypariť. Je to jasný odkaz a pred ničím sa neskrývame. S tým, čo odvedieme na trati, sa vyrovnáme," zdôraznil bývalý šéf tímu Caterham.

Čo je zaujímavé, Renault chce na svojom sfarbení naďalej pracovať. Zatiaľ by jeho predstavitelia radi videli, ako sa matná farba predvedie v televízii a na fotografiách. Zmena by mohla prísť už na druhom podujatí v Bahrajne, "pretože si nie sme stopercentne istí reakciou a tým, ako to bude vyzerať za rôzneho svetla. O úpravách máme povolené uvažovať, ale radi by sme robili viac. Jeden z dobrých príkladov je BMW Art Car. BMW si každý pamätá pre ich fantastické autá. Je to fantastická platforma a prekvapuje ma, že ju nikto lepšie nevyužíva. Malé veci, malé detaily... ale prečo nie?"

Spomínaný projekt BMW fungoval od 70. rokov, kedy si francúzsky súkromník najal amerického umelca, ktorý mu auto pripravil pre Le Mans. Napokon sa objavilo celkovo sedemnásť rôznych dizajnov, pričom o jeden sa postaral aj Andy Warhol.

"Ak nám to Bernie dovolí, pretože podľa mňa to momentálne nie je úplne povolené, tak by sme sa radi uberali približne týmto smerom," prezradil Cyril Abiteboul. "Nechceme byť tí zlí, ale chceme sa posnažiť posunúť limity toho, čo sa zvyčajne robí."



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Tomáš Tatar: "Je to paráda. Neviem to poriadne opísať. Celý čas sme si verili, bojovali jeden za druhého. Kolektív v kabíne je skutočne skvelý. Postúpili sme do finále a zavreli ústa tým, ktorí nám nepriali "
"Myslím si, že je to spôsobené aj obmenou kádra. Prišli noví hráči a chvíľku potrvá, kým sa zohráme. Som však presvedčený o tom, že keď sa to ustáli, tak pôjdeme v tabuľke hore," hovorí s optimizmom v hlase 31-ročný center.
Hneď od úvodného buly mohli diváci na štadióne sledovať zaujímavý hokej dvoch nováčikov Tipsport Ligy. V prvej minúte mal obrovskú šancu hosťujúci Paulovič, ktorý sa rútil sám na domáceho brankára
Kanadskí hokejisti postúpili do finále Svetového pohára v Toronte. V noci na nedeľu potvrdili úlohu najväčšieho favorita turnaja a v dramatickom prvom semifinále vyradili Rusko po triumfe 5:3.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hnev Ronalda, podpora matky (video)
“V utorok hráme opäť a Ronaldo si tiež musí občas oddychnúť. To bol jediný dôvod, pretože hral dobre. Nechal som ho uvažovať nad utorňajším zápasom,“ argumentoval francúzsky kormidelník
foto
Suverénny Southampton, City naďalej bez straty bodu (video)
Výsledky stretnutí šiesteho kola anglickej Premier League
foto
Tourého agent priostruje: Guardiola stojí ako človek za h***o
"Dobre, Guardiola vyhral nejaké zápasy v tejto sezóne, takže všetci vidia len jeho fantastický futbal. Ale jeho osobnosť nie je ani náhodou skvelá. Opakujem správu, ktorá sa šíri z Barcelony a Bayernu. Veľa ľudí ho neznáša," odkazuje Seluk
foto
Keby mohol rozhodca striedať... (video)
„Aj rozhodca má právo na zlý deň. Keby to bolo možné, ja by som ho vystriedal možno v piatej minúte, Miro Mentel v ôsmej,“ povedal po zápase Karhan
 

    Magazín F1.sk

    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.
    Bude to už len horšie
    "Zavádzanie "červených zón" pre fotografov začalo dávno, no z roka na rok je to horšie a horšie. Protestovať nepomôže, každý sa bojí o svoju akreditáciu," píše Martin Trenkler.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City