Zákaz komunikácie: Aké informácie jazdec bude môcť dostať?
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 17. March 2016, 07:44

Od tejto sezóny vstúpi do platnosti prísnejšie obmedzenie rádiovej komunikácie medzi jazdcom a inžiniermi na boxovom múre. Vieme, že pilot bude môcť hovoriť v zásade čo len chce, no opačným smerom bude môcť prúdiť len minimum informácií.

Auto Motor und Sport informuje o tom, že podľa poslednej technickej direktívy TD/007-16 bol počet informácií, ktoré budú môcť jazdci obdržať, ešte obmedzený. Predtým bolo na legálnom zozname 31 vecí, po novom je ich len 24.

Sú to nasledovné informácie:

1. potvrdenie adresované jazdcovi, že jeho správa bola prijatá.

2. informácie o kritickom probléme s autom. Jazdcovi môžu byť posunuté len vtedy, keď sa blížia také škody, ktorých následkom by bolo vypadnutie.

3. informácie o poškodení auta.

4. nariadenia prepnúť na núdzový program v prípade, ak sa objavila porucha senzora, snímača alebo elektronického ovládača. Prepnutie na núdzový program nesmie auto pozitívne ovplyvniť.

5. nariadenia prísť do boxov na opravu auta alebo v záujme jeho odstavenia.

6. informácie o technickom probléme na aute súpera.

7. informácie o modrých, žltých alebo červených vlajkách, prípadne o výjazde safety caru.

8. posúvanie informácií od vedenia pretekov. Ide tu napríklad aj o odpočítavanie času do začiatku zahrievacieho kola prípadne o nariadenie, aby sa jazdec zaradil na koniec štartového poľa.

9. informácie o mokrých miestach prípadne o odpade na trati.

10. informácie o počasí.

11. informácie o svojich časoch na kolo a svojich časoch v jednotlivých sektoroch.

12. informácie o časoch na kolo týkajúce sa súpera.

13. varovania pred premávkou a informácie o odstupoch od iných jazdcov: platí to tak v tréningu, ako aj v pretekoch.

14. nariadenia vymeniť si pozíciu s inými jazdcami.

15. informácie o zostávajúcich okruhoch, prípadne o čase, ktorý ostáva do konca tréningu alebo pretekov.

16. informácie o pozícii v tréningu alebo v pretekoch.

17. príkazy ako "PUSH HARD", "PUSH NOW" či "TAKE IT EASY". Šéf pretekov Charlie Whiting ale v tejto súvislosti varoval, že každý príkaz bude preskúmaný a bude posúdené, či neobsahuje kódovanú správu slúžiacu na iný účel.

18. nariadenie týkajúce sa príchodu do boxov. Tento príkaz môže prísť len v kole pred zastávkou, nie skôr.

19. upozornenie na zapnutie obmedzovača rýchlosti v boxovej uličke, prípadne na nastavenia volantu týkajúce sa pneumatík - v prípade, ak sa prezúva zo slikov na gumy do dažďa alebo opačne.

20. informácie o treste za opustenie trate alebo skrátenie šikany.

21. informácie o tom, či je DRS aktivované alebo deaktivované.

22. inštrukcie pre prípad, ak DRS zlyhá.

23. pripomenutie napojenia dodatočnej olejovej nádrže.

24. testovacie informácie pre vyvolanie určitého aerodynamického mapovania: platí len v tréningu.

Z pôvodného zoznamu vypadli napríklad hlásenia týkajúce sa rozdielov medzi autami v kvalifikácii. Pretekári sa teda sami musia postarať o to, aby si na trati vytvorili dostatok priestoru pre dosiahnutie rýchleho kola a aj pre to, aby neobmedzili ostatných.

Nová informácia je aj tá, že zakázané rádiové informácie nemôžu byť jazdcovi signalizované ani iným spôsobom. Vedenie pretekov preto bude sledovať aj boxové tabule, ktoré po novom takisto nemôžu prenášať zakázané nariadenia a pochopiteľne ani kódované správy.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
foto
Holoubek po skalpe Interu: Zaplávali sme si dobre (video)
"Začali sme zle, pretože sme k zápasu pristúpili hrozne. S profesionálnym prístupom to nemalo nič spoločné. Ale to vôbec neznižuje výkon Sparty. Tá si víťazstvo bezpochyby zaslúžila," zložil kompliment súperovi De Boer
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City