Red Bull sa spolčil s Aston Martinom, Newey postaví superauto
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Thursday, 17. March 2016, 09:25

Tím Red Bull Racing vo štvrtok potvrdil spoluprácu s britským výrobcom luxusných športových automobilov značky Aston Martin. Tlačová správa hovorí o tom, že technický šéf Red Bullu Adrian Newey a kreatívny riaditeľ Aston Martinu Marek Reichman budú spolupracovať na výrobe nového prelomového hyperauta. Celý projekt nesie označenie AM-RB 001.

"Pre každého v Red Bulle Racing je to mimoriadne vzrušujúci projekt," povedal šéf RBR Christian Horner. "Vďaka tejto spolupráci sa ikonické logo Aston Martin vráti do grand-prix-súťaženia prvýkrát od roku 1960. Spoločnosť Red Bull Advanced Technologies pod vedením Adriana využije DNA Formuly 1 na výrobu najdokonalejšieho cestného auta. Je to neuveriteľný projekt, ktorý súčasne realizuje sen a víziu, ktorú v sebe Adrian z hľadiska dizajnu cestného auta vždy mal. Na spoluprácu, ktorá bude určite úspešná, sa veľmi tešíme."

Výkonný riaditeľ Aston Martinu Andy Palmer hovorí o takom aute, ktoré "nadchne a pohne predstavivosťou dizajnérov áut budúcnosti i globálneho publika nadšencov športových automobilov."

Adrian Newey už dizajnoval majstrovské autá pre Williams, McLaren i Red Bull, ale súčasné pravidlá F1 neumožňujú stopercentné využitie jeho geniality. Hranice sú stanovené veľmi prísne a nemá šancu vyniknúť. Pustí sa teda do projektu bez akýchkoľvek obmedzení.

"Už od veku šiestich rokov som mal dva ciele: chcel som sa zapojiť do dizajnu pretekárskych áut a rovnako aj do dizajnu superauta," prihlásil sa o slovo Adrian Newey. "Skôr spomenutá ambícia formovala moju kariéru až do tohto dátumu, tá neskôr spomenutá vo mne tlela a rezultovala v nespočet náčrtov, ktoré som v priebehu rokov spravil." 

Angličan ďalej pripomenul, že takto dokáže "technológiu vyvinutú pre Formulu 1 preniesť do novej arény."

"Sme v procese vývoja hyperauta kombinujúceho najaktuálnejšiu aerodynamiku z prostredia Formuly 1 a úchvatný dizajn športových áut Aston Martin," povedal Marek Reichman. "Príležitosť spolupracovať s Adrianom a spoločnosťou Red Bull Advanced Technologies bude fascinujúca skúsenosť pre každého zainteresovaného. Bez obmedzení stanovených pravidlami Formuly 1 máme unikátnu šancu vytvoriť auto vo svojej najefektívnejšej forme, ktoré bude reprezentovať ultimátnu fúziu umenia a technológie."

Špekulácie zachádzajú ešte ďalej, ako toto prvé vyhlásenie. Hovorí sa aj o tom, že Aston Martin by mohol pre Red Bull vyrábať i pohonné jednotky, s ktorými by tím nastupoval v F1.

Pred niekoľkými rokmi sa ale hovorilo aj o tom, že Red Bull by rád prevádzkoval vlastnú sériu, dokonalejšiu ako je Formula 1. Pre tento účel bol navrhnutý monopost X2010. Pripravované superauto asi nebude stavané pre podobný cieľ, ale ktovie, možno sa opäť obnoví aj takáto myšlienka.

Dodajme, že logo Aston Martin sa bude nachádzať aj na monoposte Red Bullu. Priložené fotky vám napovedia viac.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Prvú vážnejšiu príležitosť Bratislavčanov i celého zápasu mal Valský, ale Taylor v domácej bránke bol pozorný. Potom sa do šance prebojoval aj Nedorost, ani on však neotvoril skóre. Na opačnom konci zahrozil Perkovich
Andrej Kmeč: "Ja si myslím, že to bol výborný zápas, ktorý sa divákom musel páčiť, aj keď pre trénerov to bolo miestami náročné. Nám nevyšli vstupy do tretín. V prvej tretine sme inkasovali hneď v 19. sekunde"
"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 24 ms. :: Country :: Region :: City