Whiting oponuje Alonsovi a obhajuje obmedzenie komunikácie
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 04:49

Obmedzenie rádiovej komunikácie, ktoré práve vstupuje do platnosti, prinieslo rôzne reakcie. Niektorí jazdci sú radi a veria, že si vďaka tomu vybojujú výhodu, iní sú zasa znepokojení. Tí sa obávajú toho, že budú musieť myslieť na množstvo vecí a nebudú sa môcť venovať len šoférovaniu.

Fernando Alonso však pripomenul aj ďalší možný problém - strategickú nudu. "Mám pocit, že táto novinka sa postará práve o opak, aký chce dosiahnuť," povedal vo štvrtok. "Cieľom je dať jazdcom viac slobody a možností z hľadiska stratégie alebo zmien auta. No myslím si, že nebudeme mať žiadny vplyv. Nebudeme môcť komunikovať s tímom a rozhodovať sa cez vysielačku. Budeme sa teda držať programu, o ktorom sa rozhodlo dve hodiny pred pretekmi na strategickom mítingu."

"Myslím tým na kolá, v ktorých máme zastať, na manažovanie pneumatík, manažovanie bŕzd a čokoľvek. Nebudeme o tom môcť komunikovať, takže sa budeme držať príkazov ako robot. Osobne si nemyslím, že takto trafíme klinec po hlavičke," dodal Alonso.

Šéf pretekov Charlie Whiting na situáciu reagoval dokonca aj uverejnením videa, v ktorom zmeny obhajuje. "Tímy jazdcom môžu povedať, nech prídu do boxov - keď tak spravia v kole, v ktorom sa tak napokon aj stane," upozornil Brit. "A môžu si aj obuť pneumatiky, aké len chcú. Budú vedieť, kedy je vhodný okamih na zmenu stratégie, takže obujú také gumy, aké budú považovať za správne. Nemyslím si, že sa toho v tomto smere nejako veľa zmení."

Tieto slová vyznejú tak, že do veľkej miery bude rozhodovať tím, no ono to takto bolo aj doposiaľ. Komunikácia v smere jazdec - boxový múr bude naďalej neobmedzená a pretekár bude môcť neprestajne sprostredkovať svoje dojmy a vyžiadať si napríklad obutie, aké len chce. Vtipné to však môže byť v okamihu, keď mu tím na základe dát obuje niečo iné...

Podľa Whitinga boli tieto kroky nevyhnutné, pretože tímy mali na dianie v pretekoch čoraz silnejší vplyv. "Hlavná pointa je v tom, že jazdec by mal veci robiť sám. On by mal riadiť auto a robiť všetky veci, ktoré od pretekára normálne očakávame. V priebehu posledných rokov ale k pilotom prichádzalo od inžinierov množstvo informácií týkajúcich sa manažovania každého aspektu auta. Až sme mali pocit, že to zašlo na úroveň, ktorú nemôžeme tolerovať."

Whiting povedal aj pár slov k novej kvalifikácii, ktorá podľa neho môže poradie pekne premiešať. "Hlavný dôvod zavedenia tejto novinky je v tom, aby bolo dianie neprestajne vzrušujúce. Vždy bude o čom hovoriť, pretože po prvom eliminačnom okamihu bude jazdec vypadávať každých 90 sekúnd. Vždy sa bude niečo diať a vždy budeme očakávať, čo sa stane najbližšie: bude teda o čom hovoriť. To je hlavná príčina. Tímy s jazdcami budú mať omnoho väčšie problémy zvládnuť to perfektne, čo môže viesť k nejakému tomu prekvapeniu," dodal Charlie Whiting.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Som nadšený, že môžem byť ďalší rok súčasťou organizácie NY Rangers," uviedol Hrivík
"V mojom veku môžem povedať len toľko, že táto sezóna je posledná. Avšak všetko sa uvidí na jej konci. Ja chcem hrať hokej čo najdlhšie," uviedol Kroták
HC Slovan Bratislava - Torpedo Nižnij Novgorod 3:2 (0:0, 1:1, 2:1)
Jeden z najlepších strelcov slovenskej hokejovej histórie Peter Bondra obliekal počas výlukovej sezóny 2004-05 popradský dres. O dekádu neskôr ho na seba navliekli aj jeho synovia David a Nicholas.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Chaotická druhá liga štartuje, kiežby radšej končila...
Nedá nám to, no musíme to zopakovať – Kocúrkovo ako vyšité! Nech už je tu sezóna 2017/2018, aby sa tento výsmech, pretože súčasnú druhú ligu inak nazvať nemôžeme, definitívne skončí
foto
Preview: Senica a ViOn o prvý bod, Prešov sa pokúsi streliť gól
Tretie kolo Fortuna ligy sa odohrá v troch hracích dňoch, Dunajská Streda si s Myjavou zmeria sily netradične až v utorok
foto
Trnava dvíha slovenskú vlajku, Karhan: Mal som chuť vybehnúť na trávnik
"Pred zápasom som povedal hráčom, že na takom veľkom štadióne nebudú tú podporu až tak cítiť. Mýlil som sa. Toto víťazstvo patrí aj im, veľmi nám pomohli. Verím, že o týždeň doma to bude pravé trnavské peklo," hovorí Karhan
foto
Trenčanov zradila efektivita, dokázali však, že na Legiu majú
Lekcia z efektivity. Tak by mohol znieť názov prvého stretnutia tretieho predkola Ligy majstrov medzi AS Trenčín a Legiou Varšava
 

    Magazín F1.sk

    Pre Red Bull pracuje aj Slovák: Lukáš zo Svätého Jura
    "Niekedy je to poriadne náročné, pretože na nohách som aj dvanásť hodín. Byť v prostredí Formuly 1 je však pre mňa fascinujúce a občas sa mi nechce veriť, že mám takúto prácu," hovorí Lukáš pre F1.sk.
    Súčasný safety car je pomalý, myslí si Mark Webber
    Maximálna rýchlosť Mercedesu AMG GT S, ktorý sa ako safety car používa, je síce 310 kilometrov za hodinu, no na F1 je to málo. "Bernd Mayländer je skvelý jazdec, no potrebujeme rýchlejší safety car," hovorí Webber.
    Kimi Räikkönen predĺžil zmluvu s Ferrari!
    Tím Scuderia Ferrari potvrdil, že predĺžil zmluvu s Kimim Räikkönenom, ktorý tak ostane pretekárom tejto stajne aj v roku 2017. Bude kolegom Sebastiana Vettela.
    FIA promptne zakročila a rozriešila kauzu s tlakmi v pneumatikách!
    Ako sme vás informovali, niektoré tímy - hlavne Mercedes - dokázali špeciálnym trikom upraviť tlak v pneumatikách. Na štarte bolo všetko v poriadku, ale po rozbehnutí auta sa tlak znížil až o jedno PSI. Po novom bude všetko inak.
    Williams mal parádne zastávky, najlepšiu za 1,92, najhoršiu za 2,18s!
    Williams naďalej pokračuje v neuveriteľnej práci v boxoch a v azerbajdžanskom Baku dokázal jazdca prvýkrát v tejto sezóne "vybaviť" za menej ako dve sekundy.
    Bottas zboril historický rekord F1, v uliciach Baku mu namerali 378 km/h!
    Williams potvrdil, že s monopostom Valtteriho Bottasa dosiahol v sobotu rýchlosť 378 km/h. Podarilo sa mu to na klasických cestách v uliciach Baku!

    Archív správ

    Júl 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30 31

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 11 ms. :: Country :: Region :: City