Whiting oponuje Alonsovi a obhajuje obmedzenie komunikácie
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 04:49

Obmedzenie rádiovej komunikácie, ktoré práve vstupuje do platnosti, prinieslo rôzne reakcie. Niektorí jazdci sú radi a veria, že si vďaka tomu vybojujú výhodu, iní sú zasa znepokojení. Tí sa obávajú toho, že budú musieť myslieť na množstvo vecí a nebudú sa môcť venovať len šoférovaniu.

Fernando Alonso však pripomenul aj ďalší možný problém - strategickú nudu. "Mám pocit, že táto novinka sa postará práve o opak, aký chce dosiahnuť," povedal vo štvrtok. "Cieľom je dať jazdcom viac slobody a možností z hľadiska stratégie alebo zmien auta. No myslím si, že nebudeme mať žiadny vplyv. Nebudeme môcť komunikovať s tímom a rozhodovať sa cez vysielačku. Budeme sa teda držať programu, o ktorom sa rozhodlo dve hodiny pred pretekmi na strategickom mítingu."

"Myslím tým na kolá, v ktorých máme zastať, na manažovanie pneumatík, manažovanie bŕzd a čokoľvek. Nebudeme o tom môcť komunikovať, takže sa budeme držať príkazov ako robot. Osobne si nemyslím, že takto trafíme klinec po hlavičke," dodal Alonso.

Šéf pretekov Charlie Whiting na situáciu reagoval dokonca aj uverejnením videa, v ktorom zmeny obhajuje. "Tímy jazdcom môžu povedať, nech prídu do boxov - keď tak spravia v kole, v ktorom sa tak napokon aj stane," upozornil Brit. "A môžu si aj obuť pneumatiky, aké len chcú. Budú vedieť, kedy je vhodný okamih na zmenu stratégie, takže obujú také gumy, aké budú považovať za správne. Nemyslím si, že sa toho v tomto smere nejako veľa zmení."

Tieto slová vyznejú tak, že do veľkej miery bude rozhodovať tím, no ono to takto bolo aj doposiaľ. Komunikácia v smere jazdec - boxový múr bude naďalej neobmedzená a pretekár bude môcť neprestajne sprostredkovať svoje dojmy a vyžiadať si napríklad obutie, aké len chce. Vtipné to však môže byť v okamihu, keď mu tím na základe dát obuje niečo iné...

Podľa Whitinga boli tieto kroky nevyhnutné, pretože tímy mali na dianie v pretekoch čoraz silnejší vplyv. "Hlavná pointa je v tom, že jazdec by mal veci robiť sám. On by mal riadiť auto a robiť všetky veci, ktoré od pretekára normálne očakávame. V priebehu posledných rokov ale k pilotom prichádzalo od inžinierov množstvo informácií týkajúcich sa manažovania každého aspektu auta. Až sme mali pocit, že to zašlo na úroveň, ktorú nemôžeme tolerovať."

Whiting povedal aj pár slov k novej kvalifikácii, ktorá podľa neho môže poradie pekne premiešať. "Hlavný dôvod zavedenia tejto novinky je v tom, aby bolo dianie neprestajne vzrušujúce. Vždy bude o čom hovoriť, pretože po prvom eliminačnom okamihu bude jazdec vypadávať každých 90 sekúnd. Vždy sa bude niečo diať a vždy budeme očakávať, čo sa stane najbližšie: bude teda o čom hovoriť. To je hlavná príčina. Tímy s jazdcami budú mať omnoho väčšie problémy zvládnuť to perfektne, čo môže viesť k nejakému tomu prekvapeniu," dodal Charlie Whiting.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Výsledky zápasov ôsmeho kola prvej ligy
"Momentálne sme veľmi nahnevaní, čo je dobrá vec. Zároveň sme sebavedomí z toho, čo sme dnes videli, čo však ešte zvyšuje našu frustráciu. Som presvedčený, že v druhom finálovom dueli zabojujeme viac," odkázal tréner Krueger
Ešte vlani boli na jednej lodi. Otec a syn prežívali spoločne úspechy i neúspechy popradského tímu a keď mladší z dvojice Paukovčekovcov spálil gólovú tutovku, mohol sa po návrate na striedačku "tešiť" na otcovské výčitky.
"Vzhľadom na nepresvedčivé výkony sa vedenie klubu okamžite rozhodlo prerušiť spoluprácu s pánom Chudým," potvrdil generálny manažér Michal Tóth
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Bayern nestačil na taktiku Atletica, Hamšík skóroval pri výhre SSC (video)
Sumáre stredajších zápasov druhého kola skupinovej fázy Ligy majstrov 2016/17
foto
VIDEO: Poprad povedie František Šturma: Máme vysoké ciele
Niekdajší kouč MFK Zemplín Michalovce nahradil na lavičke odvolaného Pavla Mlynára, ktorý vo funkcii skončil po remíze s Lokomotívou Košice v Družstevnej pri Hornáde
 

    Magazín F1.sk

    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    \"Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý.\"
    V čom spočíva trik Mercedesu a čo sa na ňom konkurencii nepáči?
    Jednou z hlavných tém prebiehajúceho týždňa je systém hydraulických závesov, ktorý Mercedes vyladil k dokonalosti.
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.
    Nikolas Szabó: Ďalší Slovák v sérii monopostov?
    "Priemerný rozpočet na sezónu v majstrovstvách Slovenska a majstrovstvách strednej Európy predstavuje 20 000 eur. Získavanie sponzorov je v našich končinách veľmi ťažké," hovorí sedemnásťročný Nikolas Szabó pre F1.sk.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 161 ms. :: Country :: Region :: City