Svätožiara príde na scénu už v budúcom roku, potvrdil Whiting
Autor: Ladislav Király   |   Publikované: Friday, 18. March 2016, 06:25

Od prvých testov ochrany kokpitu zvanej "svätožiara" prebehli dva týždne. Reakcie boli rôznorodé; medzi fanúšikmi takmer výhradne negatívne, no medzi jazdcami sa našli také i onaké pohľady. Väčšina pretekárov obhajovala zvyšovanie bezpečnosti, ale Lewis Hamilton či Nico Hülkenberg boli výrazne proti tejto novinke.

"Podľa mňa dobre napredujeme," povedal Charlie Whiting na piatkovom brífingu. "Riešenie bolo už pomerne výrazne otestované a myslím si, že ponúkne veľmi dobrú ochranu napríklad pred letiacim kolesom. Práve to je hlavná príčina, pre ktorú sme to testovali."

"Musíme však dôsledne posúdiť riziko a potrebujeme sa pozrieť aj na niekoľko ďalších vecí ako napríklad vyslobodenie jazdca. Musíme sa o tom porozprávať aj s lekárskymi tímami. Podľa mňa to však napreduje celkom dobre. Máme malú pracovnú skupinu, ktorá sa zaoberá práve touto vecou - vedú ju ľudia z Mercedesu a Ferrari. Povedal by som, že v tomto smere odvádzajú fakt dobrú robotu," pochválil Brit.

Alternatívou k riešeniu, ktoré sme videli počas testov, je myšlienka Red Bullu. "Tá z hľadiska vývoja ešte značne zaostáva a nikdy nebola otestovaná, no mohla by ponúknuť dodatočnú ochranu. Osobne však pochybujem o tom, že by sme to mohli zaviesť už v roku 2017... no myslím si, že svätožiaru stíhame."

Z dlhodobého hľadiska by sa však mal vývoj uberať cestou Red Bullu a neskôr možno povedie až k celkom uzatvoreným kokpitom. Tie by už vyzerali estetickejšie, no zdá sa, že niekoľko rokov budeme musieť prežiť s nie práve najkrajšími riešeniami.

"Nemyslím si, že by sme svätožiaru mali odkladať, lebo sa pripravuje niečo iné. Ideme s ňou podľa plánu a bola už dostatočne otestovaná. Cítime, že ponúka najlepšiu všestrannú ochranu," pokračoval Charlie Whiting, ktorý ale ešte potrebuje preveriť rôzne možné nehody: "Nechceme, aby sme veci pri určitých okolnostiach zhoršili. No nemyslím si, že toto riešenie odložíme preto, lebo sa pripravuje aj niečo iné."

Svätožiara bude štandardným riešením. Tímy vopred dostanú jej špecifikáciu a následne si ju upevnia na svoje monoposty. "Spomínaná malá pracovná skupina pracuje práve na tom, aby finalizovala pozície uchopení a rovnako aj ich pevnosť, čo je pochopiteľne rovnako dôležité. Cieľom je koniec mája."

Riešenie má dokonca výhodu v tom, že jazdec sa vie z auta dostať rýchlejšie. "Jeden z tímov si svätožiaru nasadil a sledovali sme, ako rýchlo vie jazdec z auta vyliezť. Vyzeralo to absolútne jednoducho a dokonca jednoduchšie ako doposiaľ. Tejto veci sa totiž vedel chytiť a ľahšie sa zdvihnúť. Musím povedať, že to vyzeralo veľmi jednoducho," dodal Charlie Whiting.



 
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Nechcem tu polemizovať o rozhodovaní arbitrov počas zápasu, ale to vylúčenie Kopitara... V zápase sme videli viac takýchto situácií. To rozhodnutie bolo zlomovým bodom zápasu," povedal tréner Krueger
Piatkové ôsme kolo Tipsport ligy naservíruje priaznivcom hokeja hneď dva veľké šlágre. Pod Zoborom na seba narazia jediné dva doposiaľ neporazené tímy v riadnom hracom čase a vo Zvolene odohrajú ďalšie derby rivalov od rieky Hron.
"Nejaké rezervy tam ešte určite budú, ale dovolím si povedať, že po korčuliarskej stránke som sa vo Fínsku zlepšil. Dokonca som tam mal aj individuálne tréningy s krasokorčuliarskou trénerkou," hovorí D. Boldižár pre hokej.sk
"Teraz sa nám lúčil Jurko Kuric, tak nás na rozlúčku potešil kurčiatkami. Milan Jurčina nám pred svojim odchodom nechal v šatni po rumbe a lízatku. Vždy si tam niečo nájdeme. Sme tam jedna partia a spoločne ťaháme za jeden povraz," hovorí pre hokej.sk Martin Kriška.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Tévez sa "vyhráža" ukončením kariéry, agent: Carlos je Carlos (video)
“Sú chvíle, keď je rozvášnený a robí takéto zbrklé rozhodnutia založené na jeho momentálnych pocitoch. Ak “vychladne“ a s pokojom povie, že je unavený a končí, až vtedy to bude myslieť naozaj vážne,“ povedal Joorabchian
foto
Preview: Podbrezová ide k lídrovi bodovať, Slovan musí zabrať naplno
„Na žilinskej umelej tráve to bude veľmi náročné. Majú dobré mužstvo, no my sme zatiaľ neprehrali. Od prvej minúty si budeme zakladať na dobrej defenzíve, verím, že si vypracujeme nejaké šance,“ povedal Patrik Vajda
foto
Scholes vyzdvihuje Liverpool: Môžu získať titul
"Trochu sa obávam o ich defenzívu, na druhej strane, v ofenzíve sú nezastaviteľní, čo dokazujú v každom jednom zápase. Vyzerajú, že dokážu kedykoľvek skórovať," pochválil útočnú hru Liverpoolu Scholes
foto
Balaj po Málage: Pred takou skvelou kulisou som ešte nehral (video)
„Po futbalovej stránke sa mi páči Mario Balotelli. Nemôžem povedať, že mám vysnívaný konkrétny klub. Momentálne musím na sebe tvrdo pracovať tuto v Nitre, neskôr sa budeme môcť baviť o tejto téme konkrétnejšie,“ zamyslel sa Filip Balaj
 

    Magazín F1.sk

    Chcete byť mechanikom v F1? Pripravte sa aj na 22-hodinové šichty
    "Je to poriadne stresujúca práca, no keď všetko vychádza, je to naozaj neuveriteľné. Keď prídu do boxov dve autá naraz a vy tých druhých porazíte práve vďaka zastávke v boxoch, celý tím má byť na čo hrdý," hovorí v otvorenom rozhovore Kenny Handkammer, bývalý šéfmechanik Red Bullu.
    Zvieratá na pretekárskej trati: Čo všetko už navštívilo súťažné okruhy? (VIDEO)
    Počas víkendu v Singapure sa na súťažnej trati objavil varan. História Formuly 1 pamätá veľké množstvo podobných prípadov.
    Bernd Mayländer: Aj takáto je práca vodiča safety caru
    "Spravidla idem tak na 95 až 98 percent toho, čo auto dokáže. V televízii to pochopiteľne vyzerá oproti autu F1 strašidelne pomaly. A aj to tak je. Pri plnom výkone strácam na Formulu 1 na jednom kilometri približne desať sekúnd," hovorí absolvent 300 veľkých cien.
    Maršál a autá rútiace sa 300 km/h: FIA je znepokojená (VIDEO)
    "Berieme to veľmi vážne," povedal hovorca FIA. "Nechceme hádzať vinu na jedného človeka. Spravíme však všetko pre to, aby sa to už neopakovalo."
    Carey: Formulu 1 nemôže riadiť diktátor
    "Nemôžete vždy vyhovieť každému, no musíte pochopiť, čo všetci chcú, a na základe toho hľadať správnu cestu. Jasné, nie je to úloha pre komisiu, pretože komisie zvyknú byť byrokratické, no nemôžeme tu ani mať diktátora, aj keď tu je na to asi každý zvyknutý."
    Bertrand Gachot a neuveriteľný príbeh vedúci k Schumiho premiére
    "Obom nám do očí vybehli slzy, pretože polovicu som vystriekal na seba a polovicu na neho. Nemal som totiž čas nejako to namieriť. Ale nepobili sme sa, nikto nikomu neublížil. Tak som si myslel, že to všetko dobre dopadne," spomína Bertrand Gachot.

    Archív správ

    September 2016
    Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30    

    Vy odporúčate ...
    Vyhľadávanie na F1.sk
     
     
    Vygenerované za 12 ms. :: Country :: Region :: City